Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wat als je geen weegschaal hebt.

Geplaatst door op January 3, 2012 om 04:56

Onbekend
January 3, 2012 om 04:56
Hallo,

Ik ben sinds gisteren hier en ben benieuwd hoe het hier gaat.
Nu doet het feit zich voor, dat ik - in overleg met de psycholoog - geen weegschaal in huis heb en ook eigenlijk absoluut niet op een weegschaal mag gaan staan omdat mijn gewicht een obsessie aan het worden is of al is.

Hoe weet ik nu of ik afval? Ja ik kan mijn cm meten, maar ook daar moet ik paal en perk aanstellen.

Een tweede vraag is... de recepten die er staan zijn allemaal behoorlijke porties en aangezien ik een maagverkleining gehad heb kan ik niet zoveel eten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Sweetpea2
Onbekend
January 3, 2012 om 05:20
Tjaaaa dat wordt dan errug moei;ilk maar als je goed je best doet merk je het wel aan de kleding,
Onbekend
January 3, 2012 om 06:03
Als je gewicht een obsessie voor je is, lijkt me deze site ook niet zo geschikt voor je.....
Onbekend
January 3, 2012 om 07:40
Hi Sweetpea 2!

Als je psycholoog al zegt dat je gewicht een obsessie aan het worden is, en je daarom al geen weegschaal in huis hebt, lijkt het me inderdaad niet verstandig om op deze website te zitten. Ik weet dat het hard klinkt, maar ik denk dat je je er alleen maar slechter door zal gaan voelen.

Zelf heb ik 14 jaar lang last gehad van een eetstoornis, en ben nu na 3 jaar therapie 'genezen'. Ik heb zelf ook een lange tijd geen weegschaal in huis gehad. Ik ging toen 2x per maand naar een dietiste, waar ik dan op de weegschaal ging.

Aangezien je een maagverkleining hebt gehad neem ik aan dat je al onder behandeling van een dietiste bent. Zo niet, dan zou ik dit zeker overwegen. Zij kan je het beste helpen met jouw specifieke behoeftes qua eten om zo een voor jou goed gewicht te bereiken.

Heel veel succes!

Waistline
Onbekend
January 3, 2012 om 08:22
In het eerste jaar na mijn operatie ben ik begeleid door een diëtiste. Maar tja... dat was nou ook niet om over naar huis te schrijven. Wahahahaha.
Ik moet een keer per jaar naar de bariatrische chirurg waar ik dan op de weegschaal moet. Dat gaat dit jaar in juli gebeuren.

En ik zie niet in waarom ik me slechter zou gaan voelen op een site als deze. Denk maar zo wie weet wat ik hier nog kan leren. Maar vooralsnog .......
January 3, 2012 om 08:40
Welkom op deze site zou ik zeggen! Lijkt me fijn te weten dat je niet de enige bent! Samen sta je sterker dan alleen. En inderdaad....je kleding vertelt je de waarheid. Misschien elke week een foto van jezelf maken voor een leuke afvalcollage?! Succes!
January 4, 2012 om 18:43
Hier op de site zijn verschillende clubs: ook 'weg met de weegschaal' geloof ik. Misschien is dat iets voor je.
January 4, 2012 om 19:00
Geen weegschaal? Geen probleem! Het gaat immers helemaal niet om hoeveel je weegt. Het gaat er om hoe gezond je bent en hoe je je voelt. Als ik jou was zou ik niet je gewicht bijhouden, maar een dagboekje. Schrijf daar in alle veranderingen die je merkt. Dat je kleding losser gaat zitten, dat het traplopen makkelijker gaat, dat je minder snel buiten adem bent, dat je makkelijker in een bioscoopstoel zit. Al die kleine dingetjes waardoor je merkt dat je afvalt, dat je je beter gaat voelen.
Toen ik voor het eerst afviel, merkte ik opeens dat mijn broek niet meer vanzelf bleef zitten; een riem was niet alleen meer een mode-assecoire, het was pure noodzaak geworden. Ik heb heel erg genoten van die verandering.
Ik wens je heel veel succes!

:panda:
Onbekend
January 5, 2012 om 03:41
@Mjinee
Ik ga eens nadenken over een voor en na foto..... dank je wel voor de tip.

@Amvaltaf
Ik ga eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Thx

@tangobeer
Ik ben inmiddels, sinds ik op mijn zwaarst was, al ruim 100 kg afgevallen. Weliswaar met behulp van weight loss surgery, maar niettemin moet ik het toch allemaal zelf doen.
Dus al die veranderingen waar je het over hebt ken ik allemaal al.

Maar misschien ga ik aan mijn oedeemtherapeut vragen of ik eens een keer bij haar op de weegschaal mag. Moet ik echter wel heel goed over nadenken natuurlijk.
Onbekend
January 9, 2012 om 12:55
Dit merk je ook aan je kleding.
Pak een kledingstuk uit je kast die nu nog te strak zit en pak een kledingstuk dat nu goed zit. Door die af en toe aan te passen merk je ook of je aan het afvallen bent.

January 10, 2012 om 08:01
Het belangrijkste is je gezondheid! Daarnaast is de spiegel een goede raadgever.. JIJ moet blij zijn met wat je ziet, maar vooral hoe je je voelt.
Veel succes!
Onbekend
January 11, 2012 om 03:39
Ik kan me erg goed vinden in het stukje van Tangobeer. Maar jou reactie daarop gaf al aan dat je al een enorme geschiedenis hebt ten opzichte van afvallen en de term "obsessie" is dan bij jou ook geen loze kreet.
Je hebt een psycholoog die in samenspraak met jou besluit dat je de weegschaal moet bannen. Prima dat je je daar aan houdt. Echter voor het afvallen met een maagverkleining (weight loss surgery) achter de rug is toch vragen om een specifieke aanpak.
Het lijkt me zo gek nog niet om een dagboekje bij te houden, in een mooie map waar je ook naast je vorderingen, gedachtengangen ... je foto's en goedgekeurde recepten in kunt bijhouden. Jezelf motiveren en stand houden is een hele grote opgave, mogelijk toch nog eens de revue laten passeren of je niet eens op zoek moet gaan naar een dieetist. En dan met je zoektocht doorgaan tot je een juiste persoon/dietist vindt. Succes met je dagelijkse strijd,
groetjes Debby
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.