Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Invullen van producten of zoiets?

Geplaatst door op January 3, 2012 om 05:07

Onbekend
January 3, 2012 om 05:07
Hallo ben ik weer,

Hoe werkt het invullen van je eten op een dag? Ik heb geen kant en klare tosties. Ik maar die dingen zelf en hoe kom ik aan allerlei waardes (eiwit e.d.) die ik op een of andere pagina moet invullen?
Allemaal erg omslachtig lijkt me.

Sweetpea2
Onbekend
January 3, 2012 om 05:18
Oeps op de nieuwe site is het errug omslagtig en moeilijk zo uit te leggen het is ''puzzelen'';)
Onbekend
January 3, 2012 om 05:42
Inderdaad, maar een goede uitleg (voor zover die er niet is) zou geen kwaad kunnen. Just my two cents
January 3, 2012 om 06:09
Nee, hoor het is niet omslachtig en al helemaal niet zo dat je alles zelf in moet vullen.

Je gaat op je pagina naar voeding.
Daar staat rechts: Product toevoegen, Combinatie toevoegen, Handmatig toevoegen en Eerdere dag herhalen.
Als je op Product toevoegen klikt krijg je een schermpje.

Je ziet een tijd, en daarnaast een leeg vak met een pijltje. Onder dat pijltje zitten de eet momenten.
Daar onder staat Rubriek. Daar doe je beter niets mee. Daar achter een hokje, daar doe je ook nog niets mee, die wordt later pas handig.
Daar onder Typ hier de naam van het product dat je wilt toevoegen.
Dat mag heel kort brood volk, Aldi, maar mag ook uitgebreid, wat je makkelijk vind.
Hoe preciezer en gedetailleerder des te meer kans dat je meteen de goede hebt. Of niet.
Je krijgt bij bijvoorbeeld melk mager, een hele rits. Kies het merk dat je hebt gebruikt. Ga er met je cursor opstaan en klik er komt dan een nieuwe regel te voorschijn.

Daarop vul je in hoeveel je hebt genomen van die melk. (Uitmeten van een vast glas of een beker is handig, dan weet je dat voor de volgende keer.)
Je drukt op opslaan en meer producten invoeren als je dat wil of op opslaan.
Bij de eerste krijg je het schermpje weer opnieuw en kun je het volgende item opvragen. Bij de 2e ga je naar een pagina waarop je eetdagboek staat. Alles keurig onder elkaar en op tijd.
Er zit rechts onder een klein vakje daar kun je zien als je dat aan klikt wat je eetmomenten zijn geweest en wat je op dat moment totaal aan calorieën gegeten/gedronken hebt. Maar je ziet het ook in de taart grafieken.

Ik zag ergens een eigen gemaakte tosti.
Dat kan wel. Dan neem je apart het brood, de kaas, en ham en voert dat in.
Het programma zet dan elk product apart neer.
Als je wat langer hier rond loopt kun je dat soort dingen in Combinaties gaan zetten. Dan is het een druk op een knopje en alles staat in je eetdagboek.
Maar om te beginnen is dit wel al een hele berg informatie.

Zijn er meer vragen stel ze dan. Alsjeblieft bij Fouten in de Calorietabel.
Die benaming is wat vreemd, Want het zou eigenlijk Vragen en Opmerkingen moeten zijn. Maar er is al een ander Forum die zo heet.

:calorietabel:
January 3, 2012 om 06:11
@sweetpea2

Haha, leuk, ik was er mee bezig.
Dus op je wenken bedient.
Onbekend
January 3, 2012 om 06:38
Had het al een beetje uit zitten vinden...... redelijk omslachtig. Er ontbreken ook producten zoals gewone engelse melange thee. Nu zit er in dat soort thee geen caloriën dus is het niet zo erg. Ga wel verder zitten vogelen.
January 3, 2012 om 06:55
hoi in de tabel staat wel : thee (pickwick) zonder verdere smaakaanduiding, dit zal wel de engelse melange zijn.
January 3, 2012 om 07:07
@Sweetpea2

Als je iets absoluut niet kunt vinden, Niet op merk of smaakje.
Je vraagt het beste thee engels, dan mag je het toevoegen.
Ik wilde niet teveel ineens.

Maar dat doe je als volgt.
Je vraagt in dat 2e schermpje een product op.
Doe dat zo uitgebreid mogelijk.
Het programma vindt niets, dan komt er een blauw regeltje, Product toevoegen aan de calorie tabel. Daar klik je op.

Er komt een schermpje met je vraag al er in, maar veel uitgebreider.

Je vult in wat er op de verpakking staat.
Dus duidelijk bij product :wat is het, hoe smaakt het wat zit er in. Alles wat van belang kan zijn.
Bij merk. Het merk van het product of de super waar je het kocht.
Merkloos is een liever niet. Er staan er al heel veel, teveel in de tabel.
Hoeveelheid per 100 gram of per 100 ml.
Dat kun je aanklikken bij 100 - kieseenheid.
Vul bij de rubriekjes in wat er in zit. Dus. ... gram eiwit enz.
Het programma telt, als je goed kijkt bij Kcal. Totaal mee.
Die telling kan afwijken van wat er op het etiket staat.
Maar de etiketten kloppen helaas niet altijd.

Als je alles hebt ingevuld en je bent tevreden, dan klik je op opslaan.
Raar? dat scherm blijft staan!! Nog een keer opslaan?
NEE dus. Je bent namelijk weer terug naar je eetdagboek.
Vul in hoeveel je hebt gegeten bij ... gram opslaan en verder.
Jij hebt het nu in je eetdagboek. Maar het staat nog niet in de Calorietabel.
Dat klopt. Elk product dat wordt ingevoerd wordt eerst bekeken en gecontroleerd.
Is alles helemaal correct dan wordt het goedgekeurd en is het voor allemaal bruikbaar.

Er staan ruim 30 duizend producten in de tabel, Maar het kan altijd zijn dat er iets mist.

Zo dat was weer een heel verhaal.
Zegt het voort Zegt het voort.
Onbekend
January 3, 2012 om 07:30
wat wordt er verstaan onder onbijt granen?
Ik zou verwachten muesli, maar dat is een onbekend product.
Idem voor Melk of melkproducten. Volgens mij valt yoghurt daaronder. echter product niet bekend?
January 3, 2012, gewijzigd door Fazant op January 3, 2012 om 08:08
@SilviaBijsterveld
Ga via je pagina voeding naar de calorietabel en tik daar eens ontbijtgranen in. Je kunt dan zelf aan de lijst zien wat daarmee bedoeld wordt. Tik dan eens muesli in, scroll naar beneden (de lijsten staan altijd alfabetisch) en je komt tig-x muesli tegen. Idem voor yoghurt.
En als je eens iets niet vinden kan probeer het dan zonder een specifieke rubriek in te geven

Ook wil niet het hele woord maar alleen de 1e 4 letters van een product ook helpen

Onbekend
January 3, 2012 om 08:31
Ik vind het nogal een omslachtige manier van doen. Maar goed misschien moet ik er aan wennen.

@Bries
Ik heb altijd losse thee, dat doe ik in een theeei.
January 3, 2012 om 10:00
@Sweetpea2

Klopt het is even wennen. Maar dat gaat redelijk snel.
Losse thee mag toegevoegd als het niet in de tabel staat.
Er staat inderdaad niets in.
Als het niet lukt geef dan maar even door, dan zet ik het er wel voor je in.
January 5, 2012 om 04:30
@sweetpea2
Van mij mag je het toevoegen hoor, maar zowel in thee als van een thee zakje als losse thee zit niks in toch, als je het alleen noteert om bij te houden hoeveel vocht je neemt maakt het m.i. niet veel uit welke thee je neemt :)
persoonlijk schrijf ik het drinken alleen op als het geen koffie, thee of water is, dus alles waar wél kcal inzitten, maar dat is mijn manier he, iedereen mag het doen zoals hij wil :)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.