Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wat is reeel??

Geplaatst door Ola1988 op January 3, 2012 om 07:33

January 3, 2012 om 07:33

ik ben nu zo'n 28 kilo afgevallen, en deed dit met tussenstops e.d.
nu ben ik immers zo ver dat ik direct mijn doel wil halen.
maar wat is zo ongeveer een "goed" -KG of aantal gram per week?
:ola1988:
Onbekend
January 3, 2012 om 07:44
Ik heb een tijd bij een dietiste gelopen vanwege mijn eetstoornis. Ik mocht van haar niet meer dan 0,5 kg per week afvallen. Dit was natuurlijk wel specifiek voor mijn lichaam. Maar ik denk dat het wel een redelijk betrouwbaar getal is. Ik zou zeker niet meer per week willen afvallen.
January 3, 2012 om 07:49
Ik heb op school geleerd dat je max een kilo vet per week kan afvallen. Alles wat de weegschaal meer aanwijst is geen vet maar spier of vocht. Dat moet je denk ik niet willen.
January 5, 2012 om 08:46
Een kilo puur vet per week is behoorlijk veel. Dit kun je denk ik alleen (op verstandige wijze) bereiken als je dagelijks blijft eten wat je binnen zou moeten krijgen en per dag (7 dagen van de week) 1000 Kcal verbrandt met bewegen. Zorg er daarbij voor dat je eiwit inname ongeveer op minimaal 1,5 gram * je lichaamsgewicht blijft zodat spierverlies beperkt blijft.

Ik ben hier zelf sinds kort ook mee aan het experimenteren op basis van alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb, dus weet nog niet of dit gaat werken. In theorie in ieder geval wel aangezien 1 KG vet +/- 7000 Kcal energie levert en je die in 7 dagen met 1000 Kcal verbrandt waarbij je spierverlies probeert te minimaliseren d.m.v. eiwit inname en spierversterkende oefeningen naast cardio.
January 7, 2012 om 13:12
0,5 kilo per week, meer is eigenlijk niet mogelijk.. want je mag niet meer dan 500kc per dag minder gaan eten! dus dat betekend als je wel 500kc per dag extra verbrand of minder eet dat je 7x500=3500 kc per week er af hebt en dat is een halve kilo
January 7, 2012, gewijzigd door Amvaltaf op January 7, 2012 om 13:27
Mhm, 500 gram is zelfs al best veel, zeker omdat je al zoveel bent afgevallen. Nu verlies je als je begint met afvallen veel vocht, dus als jij nu zo'n 2 a 3 ons per week aan vet verliest: super :+:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.