Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Hoeveel calorien

Geplaatst door Maggie1982 op January 3, 2012 om 11:38

January 3, 2012 om 11:38
Hallo!

Als je op een 'normale' manier wil afvallen, dus door gezond te eten, niet meer snoepen enzo. Hoeveel calorien mag je dan per dag ongeveer? Ik weet dat een vrouw normaal ongeveer 2000 calorien op een dag mag. Weet iemand hier meer over?

Groetjes Maggie
January 3, 2012 om 11:53
bij mij is bij de sportschool uitgemeten dat ik zeker 1500 calorien binnen moet krijgen voor een gezonde levenstijl, dit is op mij persoonlijk afgestemd,
alleen calorieen tellen is niet genoeg. je moet ook opletten wat je binnen krijgt hoeveel vetten kolydraten enzo, erg moeilijk
January 3, 2012 om 12:19
Maggie 1962

Op de site hanteren ze veel de 80% regeling.
Dus 80% van wat je aan beweging/sport/werk enz. verbruikt eten.
Met een verhouding eiwit 20 koolhydraten 50 en vetten 30 procent.
Maar dit is geen wet van Meden en Perzen, net zo min als die 2000 kcal. voor vrouwen en 2500 voor mannen.
Voor de meeste vrouwen is 2000 kcal veel te veel.
January 3, 2012 om 12:53
Hoi Maggie!
Klik op onderstaande link
http://www.caloriecalculator.nl/afvallen-caloriebehoefte/
Succes!
Groetjes,
Tjoepie
Onbekend
January 3, 2012 om 13:05
Super link Tjoepie
January 3, 2012 om 13:29
Bedankt voor jullie antwoorden. Tjoepie08 ook bedankt, heb ik wel wat aan geloof ik!
January 3, 2012 om 13:31
super linkje had hem zelf nooit gevonden.
Handig!!!
January 7, 2012 om 14:11
Jeetje....dan mag ik maar ongeveer 1300 kalorien per dag.............vind ik best weinig...........
January 7, 2012 om 15:21
Wat een goeie link! Dank Tjoepie
January 7, 2012 om 15:35
Als dat zo kan lukken heb ik er wel zin in !

Onbekend
January 8, 2012 om 05:34
ik vind het ook best weinig wat er uit komt van aantal kcal, ik zou er maar 1600 mogen per dag. Ik tracht tussen 1700 en 1900 kcal te blijven elke dag.
Mijn TDEE is 2100 kcal voor zittend beroep en 2400 kcal voor een beetje sportief, en ik zit geloof ik een beetje tussen die twee. Ik stap best wat af op een dag maar echt sporten doe ik niet.
January 8, 2012 om 10:19
Je kan in de link de 500 kcal in het schema vervangen door minder, dan krijg je een ander schema. Duurt natuurlijk dan wel langer voor je op je streefgewicht bent.
Onbekend
January 8, 2012 om 11:14
Als iemand 100 kilo weegt en hij/zij eet 500kcal minder is anders dan iemand die 70 kilo weegt en gaat 500 kcal minder eten. (Karin777 dat is ook veel te weinig voor jouw, niet gaan crashen. Je mag niet onder je BMR gaan zitten, voor jouw is die volgens die berekening 1532 kcal.) Je BMR wordt lager naarmate je afvalt, zodat je steeds minder gaat eten voor het behalen van het resultaat, maar let op hoe actiever je wordt hoe meer dat je moet eten.

Ik heb valtaf de BMR genomen en extra inspanning, fietsen of wandelen extra geteld, en de ene dag eet je meer dan de andere dag, als je gezond eet en op de hoeveelheden let dan komt het ook goed.

Eet gezond, eet met mate en beweging, doe het rustig aan, het heeft geen enkel nut nu vlug af tevallen, het gaat ook om het volhouden. Succes iedereen
January 25, 2012 om 14:27
Leuke link!! Ga ik in het vervolg zeker rekening met houden!
Onbekend
January 25, 2012 om 14:38
Ik ben het eens met smurf...

De site vind ik maar een beetje prut met peren...
Ten eerste houd je het nooit vol om elke dat zoveel kcal binnen te nemen (zeker als het er maar 1500 zijn)
En ten tweede.. voor mensen die willen afvallen... wij dus... je moet een gevarieerd voedingspatroon hebben.. dus óók in aantal kcal.

Ik geloof niet zo veel in die site.
Onbekend
February 21, 2012 om 04:27
Onderstaande gebruik ik wekelijks, omdat elke week anders is bij mij:

Caloriebehoefteberekening: Formule van Harris-Benedict

Bij de formule van Harris-Benedict wordt gebruik gemaakt van je gewicht, je lengte en je leeftijd om je BMR te berekenen.

De berekening is als volgt:

Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)

Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) – (4.7 x leeftijd in jaren)

Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen?

1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9

Voor deze week bereken ik:

ik ben een vrouw
ik weeg op het moment 72 kilo
ik ben 1.67
ik ben 44 jaar
ik sport deze week 1 tot 3 x per week ( = elke week anders, de ene keer minder tijd of geen zin)

655 + (9,6 x 72 =) 691,2 + (1,8 x 167 =) 300,6 - ( 4,7 x 44 =) 206,8 = 1440 kc BMR x ( 1 tot 3 x sporten ) 1,375 = 1980 kc voor deze week.

:succes:

deze wordt ook bij valtaf gebruikt, ik kan alleen de link niet meer vinden, maar deze is wel betrouwbaar. Ik geloof, ( maar weet niet zeker of het klopt) dat je ook nog 20% van deze berekening af moet trekken, maar dat doe ik nooit, omdat ik ook nog met onze hond ga lopen, de ene dag meer dan de andere dag.
February 21, 2012, gewijzigd door Nietinhuishalen op February 21, 2012 om 04:30
Hier is een link voor die formule:
http://www.nafwa.org/harrisbenedict.php
February 24, 2012, gewijzigd door Avla op February 24, 2012 om 02:59
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan. Met een Excelletje, betere formules die rekening houden met het vet% in het lichaam.
Zie http://afvallen.bekijknu.nl/document/users/9303/caloriebehoefte.xls

De Harris-Benedict is verouderd, komt te hoog uit en beter zijn de Katch-McArdle en de Mifflin-St Jeor.

Excel nodig op PC
February 24, 2012 om 02:53
Voor een nog vollediger versie van zo'n spreadsheet (Met eetadvies)
kijk in de club "Normaal eten en bewegen het hele jaar rond".
February 24, 2012 om 07:12

February 24, 2012 om 07:15
Oh help...Zit ik het nog verkeerd te doen ook.

Thx Tuppie :+:
February 24, 2012 om 07:16
Y W. Vla :+:
March 22, 2012 om 16:53
Ik heb naar de link gekeken, en wat mij opvalt, is dat als je steeds meer richting je streefgewicht komt, je ook minder aan kcal mag eten. Klopt dit ook?
Het klinkt logisch, als je minder weegt, verbrand je ook minder kcal.. of is dit niet correct?
March 22, 2012 om 17:28
SlankaL, dat is correct. Daar is onder meer een natuurkundige (mechanica) reden voor. Iets wat lichter is heeft minder energie nodig om te bewegen.
Daar gaat een deel van de energie in zitten. Er gaat ook een groot deel in de ruststofwisseling zitten, de BMR, die wordt door het afvallen ook wat zuiniger cq efficiënter. Daar zijn ook die formules voor, en die zijn ook weer vooral tot stand gekomen door statistische waarnemingen dwz 'testen' op grote groepen mensen.
In de Wiki kan je dat vinden bij de namen...
Harris and Benedict/Mifflin St. Jeor/Katch Mc. Ardle.
March 27, 2012 om 14:45
Ik ben ook terug aan het kijken om op een gecontroleerde manier gezond te eten en daardoor af te vallen. Ik kan ook gewoon gezonder eten, maar heb toch ergens een limiet qua calorieën zodat ik ongeveer weet tot hoever ik maar mag gaan.

Ik heb een calculator op het net gebruikt en deze gaf als BMR 1903 kcal (78 kg / 164 cm / 24 jaar / zittend werk en geen sport). Ik wil binnenkort wel wat van sport gaan doen, maar heb nu een aantal lessen step-aerobics achter de rug en zit nu met een pijnlijke knie sinds een week ... Dus eerst even wachten tot deze weer ok is.

Ik doe wel elke dag een aantal trappen op mijn werk om aan mijn bureau te geraken ipv de lift te nemen ;-)

Nu had ik gelezen dat om af te vallen, je van dat BMR totaal 500 kcal moet aftrekken, dus 1403 maar zou mogen eten per dag.

Of dat je het BMR moet nemen van je streefgewicht (om te beginnen 65 kg) en dat zou dan komen op 1754 kcal.

Wat klopt nu?
March 28, 2012 om 06:27
@SarahH24. Je zal van je totale energiebehoefte uit moeten gaan, dus inclusief beweging. Neem het gemiddelde gewicht van huidig en eindoel (71.5)
Je bmr kan je dan uitrekenen die is 1439. Maar je totale behoefte inclusief dagelijkse aktiviteiten(BMRR) kan bijvoorbeeld 1870 zijn bij licht aktief. En daar dan tussen 70 en 80% van eten. Dan moet het normaal wel werken. Bij jou zou ik uitkomen op 1450 kcal.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.