Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

brinta appel rozijnen

Geplaatst door op January 3, 2012 om 13:49

Onbekend
January 3, 2012 om 13:49
Hallo allemaal,

Iedere ochtend at ik brinta appel rozijnen.
Ik neem dan ongeveer 250 ml magere melk, een schepje kaneel en wat rozijnen.
Ik kook de melk en voeg vervolgens de brinta toe todat het een stevig papje is (niet zo stevig dat de lepel erin blijft staan).

Uit verschillende hoeken hoor ik dat brinta een dikmaker is.

Wat denken jullie?
Hoeveel calorieen ben ik kwijt?
Is brinta appel kaneel echt ongezonder dan gewone brinta?
Staat een bord brinta gelijk aan 4 boterhammen?

Ik vind het heerlijk, maar als ik erdoor niet afval dan eet ik liever iets anders.
Mij leek het gezond: melk, vezels, geen suikers toevoegen.

Wat denken jullie?

Al vast bedankt voor de reacties...
January 3, 2012 om 14:21
Ik heb geen pak Brinta bij de hand, maar ik neem aan dat erop vermeld staat hoeveel calorieën een portie is.
Brinta is volgens mij wel een goede start, het heeft veel vezels. Dat start de motor voor de verbranding wel en het vult goed. Misschien als je het bordje Brinta te veel calorieën vind hebben, kan je tijdens je lunch of avondmaaltijd minder calorieën gebruiken.
Ik zou trouwens niet iedere dag Brinta eten. Afwisselen met een ontbijt met brood of crackers is beter om de motor goed te laten verbranden, heb ik vernomen.
Onbekend
January 4, 2012 om 00:28
Brinta per portie 35gram met 220 ml halfvolle melk is 220 kcal(staat op het pak vermeld)
Mijn ontbijt, 2 snee volkoren brood met boter en jam en een kop koffie met melk is ongeveer netzoveel.
Maar je kunt dat heel mooi zien als je je eetdagboek invult.
January 4, 2012 om 02:22
Er lijkt me niks mis met Brinta Appel Rozijnen als ontbijt. Het enige wat misschien als minder ongezond kan bekeken worden is het feit dat in die Brinta A-R ook suiker zit en dit is in de gewone Brinta niet het geval. Het gaat er hem om waar je de focus ook op wil leggen. Per 100 gram heb je 330 kcal, bij de gewone Brinta 325 kcal/100 gram. Het maakt dus weinig verschil in totale kcal.

Ik eet ook heel vaak havermoutpap als ontbijt en kom dan ook ongeveer uit op 200-250 kcal, afhankelijk van eventuele extra’s zoals rozijnen, appel of banaan. Als ik een boterham eet met stroop en banaan kom ik ook ongeveer op dat aantal. Bij jou zal het vermoedelijk ongeveer op hetzelfde neerkomen. Maar wil je zeker zijn: weeg dan alles af en reken uit door middel van het invullen van je eetdagboek. Er bestaat geen makkelijker en overzichtelijke tool dan dit.

Zoals vaak gezegd wordt: meten is weten!
January 4, 2012, gewijzigd door ZonnetjeXL op January 4, 2012 om 09:47
Zoals bovenstaande poster al zegt: niets mis met Brinta appel/rozijn. Ik neem zelf 200 ml halfvolle melk met 42 gram Brinta appel/rozijn. Hier doorheen doe ik zelf nog een appel in stukjes. Dit is ongeveer 290 Kcal. Prima voor een ontbijt!

Ik probeer overigens wel af te wisselen qua ontbijt en lunch. Brinta eet ik wanneer ik 's ochtends ga sporten of een lange werkdag voor de boeg heb. Ik wissel af met magere kwark en (spelt)crackers.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.