Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

niet afvallen maar aankomen :(

Geplaatst door Loesje85 op January 11, 2012 om 01:54

January 11, 2012 om 01:54
ik ben sinds 1 januari begonnen met sporten en dieeten, dit sporten doe ik op de crosstrainer gewoon in huis, vorige week ging ik 1x per dag 10 minuten(heb geen conditie) en sinds maandag ga ik 2x tien minuten het was mijn bedoeling dit uit te bouwen na 2x een half uur en dan over te gaan na 1x per dag en op te bouwen tot 1 uur achter elkaar. Alleen mijn probleem is dat ik op me voeding let twee keer per dag die tien minuten op de crosstrainer sta en dan toch nog aan kom snap er niks van en wordt er erg gefrustreerd van, weet iemand waar dit aan kan liggen???

groetjes!
Onbekend
January 11, 2012 om 02:49
Dat is frusterend!
Misschien moet je lichaam wennen?

Houd je eetdagboek anders eens bij, wellicht zit er daar iets in? Ook vermelden wat je drinkt.
Onbekend
January 11, 2012 om 02:51
Eet je ook gezonder?
En denk er ook aan dat je ondertussen spiermassa opbouwt.. is zwaarder dan vet
January 11, 2012 om 04:49
Oke dit is wat ik ongeveer eet op een dag..na mijn idee niet super slecht maar misschien zien jullie iets wat ik over het hoofd zie

ontbijt: 2 volkoren broodjes met boter en sandwichspread en een glas melk
tussendoor: 2 biscuitje met een mandarijn of een banaan, soms alleen de biscuitjes of het fruit
lunch: 2 volkoren broodjes met boter en sandwichspread of kaas met tomaat en een kop thee met 1 suikerklontje
tussendoor: fruit soms ook niks
avondeten: vaak rijst groente en kip gemaakt in olijfolie en een schaaltje vla na
tussendoor: fruit of 2 cracottes volkoren met komijnenkaas
verder drink ik gedurende de dag zo'n anderhalve liter water en savonds voor de buis een glas cola light...

ziet iemand hier ergens een fout laat het me dan weten..als ik het zo opschrijf is het best veel eigenlijk :(
January 12, 2012 om 09:49
Zonder hoeveelheden en hoeveel je nodig hebt (BMR + sport) zegt zo'n lijstje weinig. Als het meetlint aangeeft dat je groeit, zou je volgende dingen kunnen proberen te schrappen of minderen:
Boter op je brood
Sandwichspread is waarschijnlijk ook vrij vet
Is het volle melk? Vervangen door magere dan.
Biscuitjes: suiker + vet
Welke kaas? Kaas bevat ook vrij veel vet.
Suiker uit je thee weglaten. Lust je geen zwarte thee, kun je overschakelen op groene thee of kruidenthee als je daar geen suiker in hoeft.
Beter aardappelen eten dan rijst, van aardappelen mocht ik van de dietiste indertijd per dag 225g en van rijst maar 50g!
Schaaltje vla vervangen door bijv. een appel?
Je moet zelf bepalen wat voor jou haalbaar is, maar hierboven dus al wel een aantal suggesties.
Succes. :)

Groetjes,
:silkje:
January 12, 2012 om 15:04
Sandwichspread is een mager beleg, dus zo vet is dat niet (:
Verder ermee eens, misschien ook een aanrader voor de thee als je die niet zwart lust: ik heb granaatappelthee uit turkije (maar is in nederland vast ook wel ergens te koop) en dat is al best zoet van zichzelf, dus daar hoef je geen suiker door te mikken (: *en het is knalroze dus gewoon leuk*
January 13, 2012 om 15:05
Wat voor kaas eet je, welke boter gebruik je, misschien ipv de broodjes boterhammen pakken?
January 13, 2012 om 18:43
bedankt voor jullie reactie's!!!!

ik gebruik halvarine boter voor op brood van c1000, en met broodjes bedoel ik boterhammen.
Over de thee ik hoef dit echt niet zonder suiker en gezien de hoeveelheid thee die ik drink denk ik dat dat 1 suikerklontje per kopje weinig uit maakt. Ik zie wel dat mijn buik minder opgeblazen is maar verder echt weinig resultaten, heb me ook maar voor genomen om niet meer elke dag op te weegschaal te gaan maar alleen op zondag en dan ook me maten te meten, misschien verlies ik wel cm in plaats van eerst gewicht.
Merk wel dat dit alles een frustrerend effect heeft, doe je zo je best voor dingen en dan blijft het gewenste resultaat uit terwijl iedereen juist zegt dat het in het begin snel hoort te gaan.
Ik gebruik halfvolle melk en gewone kaas, wat je zegt over de rijst en aardappels zou best waar kunnen zijn maar volgens mijn fysio is rijst bij het gi dieet beter dan aardappel, en mijn man is surinaams dus....maar het is gewoon rijst zonder saus of jus ofzo.

groetjes
January 14, 2012 om 08:40
Dag Loesje85. Kan mij heel goed voorstellen dat je gefrustreerd wordt door geen resultaat! Wat goed dat je lekker aan het crosstrainen bent. Doe je daar af en toe een interval mee?
Toch zou ik de suiker vervangen door bijvoorbeeld Stevia. Aangezien je met de rest zo goed bezig bent. En af en toe wat anders dan een boterham! Bijvoorbeeld een tonijnsalade of een bakje kwark. Niet hetzelfde blijven doen, als je merkt dat het geen nut heeft! Liefs, Meike
January 14, 2012 om 19:46
Variatie in je voeding wil ook wel eens helpen, begin de ochtend bv als ontbijt met havermouth of een bak yoghurt met fruit.

Succes!

January 22, 2012 om 14:52
Lust je smeerkaas (Philadelphia light bijvoorbeeld)? Daar zitten over het algemeen veel minder kcal in. Per 100 gram: Philadelphia light: 163 kcal; Komijnekaas: 341 kcal. Dat scheel nogal. Let wel op dat in gewone smeerkaas veel zout zit.
Olijfolie is overigens net zo vet als andere olie, er zitten niet minder kcal in, wel gezondere vetten. Kip met vel is een stuk vetter, dan kip zonder vel.
Als je man Surinaams is, ben je misschien ook wel bekend met gedroogde tamarindepeulen. Dit kan (als je het lust) ook een lekker hartig tussendoortje zijn waarvan je toch niet veel eet en geeft wat variatie.
Wandelen is trouwens ook een heel goede vorm van bewegen en kun je doorgaans langer volhouden.
Succes met afvallen!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.