Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Interview met Anne-Sophie (herstellende van Anorexia)

Geplaatst door DanielleP1984 op January 30, 2012 om 01:46

January 30, 2012 om 01:46
Aankomende woensdag heb ik een interview met Anne-Sophie Reinhardt van de podcast "Fighting Anorexia".

Zij is op dit moment herstellende van deze stoornis.

Hebben jullie nog vragen voor haar?

De vragen die ik op dit moment heb zijn:
1. Vertel eens iets over jezelf.
2. Wanneer en hoe startte jouw eetstoornis?
3. Wat was je grootste angst? Waarom hongerde je jezelf uit?
4. At je echt helemaal niets of compenseerde je het juist heel erg met bewegen etc?
5. Wanneer startte het genezingsproces en weet je nog wat ervoor zorgde dat je je leven wilde veranderen?
6. Vertel wat meer over het genezingsproces?
7. Durf je nu alles weer te eten?
8. Zie je jezelf nu weer als helemaal genezen?
9. Terugkijkend op wat je meegemaakt hebt, zie je anorexia als een ziekte of een stoornis? Waarom?
10. Denk je dat de kern van iedere eetstoornis gelijk is?
11. Is er advies wat je aan anderen wilt geven?

Hebben jullie nog meer vragen?
January 30, 2012, gewijzigd door Taartje op January 30, 2012 om 04:17
Ik lees niet hoelang het interview gaat duren en hoe open zij zelf is. Sommige vragen bv 1 en 6 kunnen te globale antwoorden opleveren. Probeer wat vragen die met ja of nee kunnen worden beantwoord in te bouwen. Je schrijft dat ze herstellende is dan kan vraag 8 toch echt niet naar mijn mening.
Ik heb 2x een documentaire gezien over dit onderwerp en het verbaasde me altijd heel erg hoe zij zich voorbereiden op een sessie overgeven. Echt helemaal aan het plannen waren ze het, de spullen uit de wc halen die in de weg stonden en dan zichzelf bewust er toe zetten. Nu zou ik niet weten hoe ik overgeven zou moeten opwekken. Een van mijn vragen zou dan ook zijn: hoe doe je dat?
January 30, 2012, gewijzigd door Nietinhuishalen op February 1, 2012 om 03:32
Wat ik interessant zou vinden, is hoe haar omgeving (ouders, broers/zussen en vriendinnen) er mee omgingen en omgaan. Is de band met de familie veranderd?
February 1, 2012 om 01:49
@Taartje De meeste vragen heeft zij zelf gemaakt, waaronder vraag 1, 6 en 8.

Volgens mij geven ze niet bij anorexia over, maar bij boulimia.
February 1, 2012, gewijzigd door Flatron op February 1, 2012 om 05:10
In mijn naaste kenniskring heeft iemand dochter (38 jr) verloren aan anorexia.... na jaren therapie en god mag weten wat nog meer.
Was een lijdensweg voor alle betrokkenen...
Mijn vraag: heeft Anne-Sophie ooit wel eens angst gehad om te sterven aan deze ziekte?

grtz
February 1, 2012, gewijzigd door Taartje op February 1, 2012 om 03:49
Nou Danielle als je niet wist dat bij anorexia niet wordt overgegeven weet je toch nog veel niet van deze ziekte. Voor jou informatie: bij zowel boulimia als anorexia wordt wel degelijk overgegeven. Bij Binge eten gebeurt dat niet, dan worden er alleen enorme hoeveelheden gegeten en niet gecompenseerd.
Ik zou zeggen vraag het vooral aan Anne-Sophie.
Het verbaast mij dat ze zelf de vragen zo heeft bedacht. Maar kennelijk zou het wel cruciale vragen aangezien daardoor mijn attentie ook zo specifiek werd getrokken.

Laat je nog de resultaten van je intervieuw vanmiddag weten?

Ik heb zelf geen enkele ervaring met dergelijke ziektes alleen 1 verre nicht, maar weet wel dat dat in die familie ook een lijdensweg is. Maar ik lees altijd graag overal over en kijk ook veel documentaires en intervieuwprogrammas.
Onbekend
February 2, 2012 om 13:56
En hoe ging het interview?
Onbekend
February 2, 2012 om 16:28
Wat raar, een interview waarbij de geinterviewde zelf de vragen stelt...
February 3, 2012 om 01:41
Het interview was ontzettend leuk! Anne-Sophie is echt een schat en heeft heel veel doorgemaakt. Ze is hier ook heel open over geweest.

@onmyway, ze heeft de vragen voorgesteld, maar stelt ze niet aan zichzelf.

Volgende week ga ik de aflevering editen en dan komt hij op de website te staan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.