Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Nieuwtjes :)

Geplaatst door MissM1981 op January 30, 2012 om 12:04

January 30, 2012 om 12:04
Vroeger las ik altijd alle nieuwtjes van valtaf.nl

Stiekem erg jammer dat ze er (haast) niet meer zijn..
Dus misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden :)

http://www.nu.nl/gezondheid/2727744/obesitas-hangt-samen-met-schade-tussenwervelschijven.html

http://www.nu.nl/wetenschap/2717417/fastfood-school-zorgt-niet-overgewicht.html

En vond deze pagina wel leuk om te delen!
http://www.spiritueelmagazine.nl/snel-afvallen.html

Groetjes,
Meike
January 31, 2012, gewijzigd door Flatron op January 31, 2012 om 03:00
Geen nieuwtje, maar een aankondiging van TV programma:
Maandag 6 februari 22.55 uur Ned. 2 - Overtollig Vet

Filmmaker Frans Bromet voert net als 3,5 miljoen landgenoten een dagelijkse strijd tegen overtollige lichaamskilo’s.

http://dokument.ncrv.nl/pagina/6-februari-overtollig-vet

grtz
January 31, 2012 om 03:34
Daar ga ik naar kijken, ik hou wel van zijn onderkoelde stem en opmerkingen.
January 31, 2012, gewijzigd door Flatron op January 31, 2012 om 04:37
Jaja, hij is erg sterk met dit soort onderwerpen. Buren vond ik ook altijd geweldig:)

Woensdag avond is het natuurlijk weer Help mijn kind... halftien rtl4....

Voor mij altijd een klein half-uurtje heerlijk ergernis,(duurt een uurtje, maar tussen de sponsoruitingen en reclame ook nog wat huillie huilie TV)
En ik kan het niet laten om te kijken of terug te kijken.. ;)
grtz

ps: ik meen het goed met de slachtoffertjes, de kinderen hoor... zijn de ouders die m'n tenen laten krommen.
February 5, 2012 om 07:05
We zijn te zwaar

Van alle Nederlanders kampt zestig procent van de mannen tussen de 30 en 70 jaar met overgewicht. Vooral de buikomvang is flink toegenomen. Ook voor vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM.

Er is sprake van overgewicht als je een BMI van 25 of meer hebt. 60 procent van mannen van 30 jaar en ouder heeft overgewicht. 13 procent heeft zelfs ernstig overgewicht. De Nederlandse vrouwen doen het iets beter. 44 procent is te zwaar, 14 procent veel te zwaar. Vrouwen hebben echter wel vaker een te dikke buik dan mannen. 39 procent heeft een te grote buikomtrek, tegenover 27 procent van de mannen. Het aantal te dikke buiken onder vrouwen is daarmee gestegen van vijftien naar zesentwintig procent.

Het RIVM constateert daarnaast dat van de mensen die hebben meegedaan aan het onderzoek (4500 personen uit de bevolking) een kwart aan het metabool syndroom lijft. Dit syndroom ontstaat door te veel eten en te weinig bewegen. Dit verstoort allerlei lichaamsprocessen, waardoor mensen hoge bloeddruk ontwikkelen, een hoog cholesterolgehalte, overgewicht, een hoge bloedsuikerspiegel en/of een verhoogde eiwituitscheiding in de urine. Als je drie van de vijf symptomen hebt, dan lijd je aan het metaboolsyndroom. Dat betekent dat je een sterk verhoogde kans loopt op het ontwikkelen van allerlei chronische ziekten zoals hart- en vaataandoeningen en diabetes type 2.

Bewustwording
Het is nooit leuk om te horen dat je te zwaar bent. Maar bewustwording is wel een eerste stap naar het afrekenen met over gewicht. Maar wie mag ons daarop wijzen. Op de eerste plaats, zo blijkt uit een oud gezondNU-onderzoek, onze partner. Op de tweede plaats: de huisarts. In Engeland waar Europees gezien het grootst gedeelte van de bevolking met overgewicht kampt, neemt de huisarts sinds dit jaar actief de strijd op om de bevolking wat kilo’s lichter te maken.

Bron: gezondnu.nl
February 17, 2012 om 06:29
Zeker! Ik heb MS doe mijn best om zo gezond mogelijk te leven. Ik eet gezond, loop veel met mijn hond, loop 3 x per week hard en ga 2 x per week naar de sportschool.
Voor mijn gevoel helpt het zeker om je lichaam in zo goed mogelijke conditie te houden.
En dat wordt hierin dus ook aangetoond!
February 17, 2012 om 07:53
Wij reageren bewust even op dit artikel. Thuis Trainen is sindskort ook een nieuwe expert hier op Valtaf.nl. Ook een leuk nieuwtje :).

Wij richten ons voornamelijk op thuis trainen onder begeleiding van online personal trainer Arno Snelder. We hebben vaak te horen gekregen dat er geen tijd was om naar bijvoorbeeld te sportschool te gaan of het niet leuk vonden. Op deze manier kun je thuis in je vertrouwde omgeving aan de slag met beweging. Kijk voor meer informatie op onze eigen pagina http://thuistrainen.valtaf.nl

Onbekend
February 17, 2012 om 16:33
Onbekend
February 18, 2012 om 16:00
Handig die 40 tips!
February 19, 2012 om 03:21
Afvallen lukt beter in teamverband

Wil je afvallen? Zoek een paar mensen om het samen te gaan proberen. Uit nieuw onderzoek blijkt namelijk dat afvallen beter gaat in teamverband.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in Obesity. De studie laat zien dat mensen die minstens 5 procent van hun oorspronkelijke gewicht verliezen tijdens een afvalwedstrijd waarschijnlijk in hetzelfde team zaten.

Degenen die zeiden dat hun teamgenoten een grote rol speelden bij hun gewichtverlies hadden meer kans om een aanzienlijke hoeveelheid gewicht te verliezen.

Invloed

"Mensen om ons heen zijn van invloed op ons gedrag en onze gezonde gewoontes", zegt onderzoeker Tricia Leahey. "Het kan heel nuttig zijn als een stel vrienden samen probeert af te vallen, gezonde keuzes maakt en elkaar verantwoordelijk houdt voor die keuzes", zegt Leahey.

Teamgenoten kunnen elkaar motiveren om op koers te blijven. "Als iemand het echt goed doet, kan dit van invloed zijn op de hele groep", aldus Leahey.

De bevindingen zijn gebaseerd op een afvalwedstrijd waaraan 3330 mensen met overgewicht of obesitas deelnamen. Zij waren onderverdeeld in 987 teams, deze hadden tussen de vijf en 11 leden.

Bron: nu.nl
February 19, 2012 om 04:34
RTL 4: Obese, de originele Amerikaanse serie...
Zone Reality( digitaal kanaal) The Fat Doctor.
Een ontluisterende serie ( Engelse serie, geen sensatie, maar heel integer gemaakt) over de gastric bypass... Het obese probleem is in GB veel ernstiger als in Nederland. Elke dag om 06.00 en 18.00...tot en met woensdag
Onbekend
February 19, 2012 om 06:55
Wanneer word The Fat Doctor uitgezonden op Zone Reality?Klinkt erg interesant.
Die amerikaanse Obese is echt heel goed.Zeker een aanrader.
February 19, 2012 om 16:01
Staan ook op youtube.....
Linkje werkte niet...
Onbekend
February 20, 2012 om 07:37
Een oudje, uit de Volkskrant van 20 januari 1996.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/423744/1996/01/20/Zonder-bewegen-maakt-afslanken-dik.dhtml
February 22, 2012 om 08:59
Misschien wel een oudje.. Maar toch stiekem wel up to date ;)

Ondanks dat recente berichten in de media suggereren dat training niet nuttig zou zijn voor de behandeling van mensen met overgewicht en obesitas, zouden mensen niet ontmoedigd moeten worden te gaan trainen volgens een artikel dat gepubliceerd is in het Medical Journal of Australia.

http://www.fitness-science.org/index.php/85-exercise-plays-key-role-in-managing-obesity-study
February 22, 2012, gewijzigd door Flatron op February 22, 2012 om 11:42
Fat Doktor deze week ook nog op donderdag en vrijdag ook weer 06.00 en 18.00
zone reality (digitaal kanaal)
Ik vind deze serie vele malen beter dan Obese, die rtl 4 uitzend... ik kan niet zo goed tegen dat hysterische Amerikaanse gedoe, maar da's persoonlijk.
Fatdoktor gaat veel meer in op de persoonlijke omstandigheden van de patienten. En de ingreep wordt gewoon uitgezonden, zonder die "blurp"die de Amerikanen er altijd overheen doen.
Ontluisterde eetgewoontes, eet-verslaving, want anders kan je het niet noemen. Heel triest vaak, leuke slimme mensen (niet altijd) die door hun verslaving hun leven tot een hel ervaren.
grtz
February 22, 2012 om 11:43
Nog een nieuwtje, gister op tv: lees en huiver Connexion gaat snoep-automaten ophangen in de bus !!!!!
Dat geloof je toch niet...

grtz....

February 22, 2012 om 12:01
Bah :( Nee dat is inderdaad geen goed nieuws Flatron!
Ik ken fatdokter niet, maar dat komt omdat ik geen tv heb. Zal eens kijken of ik het via internet kan zien. Ben zelf geen fan van Obese, wat wil zeggen het concept dat op tv komt, maar wel fan van de mensen die daar aan meedoen en hun trainers. Op tv missen we de psychologische aanpak, hopende dat die er ook is..
February 22, 2012, gewijzigd door Flatron op February 22, 2012 om 12:18
linkje naar de fatdoktor

http://www.shawsomers.com/index.htm

grtz

ps blijkt ook op rtl 8 te zijn uitgezonden, 2 jaar geleden.

grtz
February 22, 2012 om 13:00
RTV Oost : Slank met Dr. Frank... voor de Frank'ers onder ons....
http://www.rtvoost.nl/programma/gids.aspx?pid=698

ook online te bekijken....

grtz
February 23, 2012 om 10:03
February 23, 2012, gewijzigd door Flatron op February 23, 2012 om 11:37
Dit is trouwens héél ernstig.... jaja, geef de dikkertjes en de senioren maar de schuld van de te hoge ziekte-kosten.... ......
(u begrijpt... sarcasme knop staat aan)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11575669/__Declaraties_miljard_te_hoog__.html
February 23, 2012 om 13:48
:lol: Ja, zo worden de ziektekosten ook hoog, natuurlijk.

Is een oude kreet voor: "schrijven met een dik potlood". Dus wel IETS wat te dik is....
February 23, 2012 om 14:28
he.... vork schrijven is dat Avla !
wij zijn niet dik, maar helemaal klaar voor een hongersnood!

grtz
February 29, 2012 om 05:25
wat toevallig...fit vet : gister een bere interessant programma op bb2 2 ( die hebben toch altijd van die goeie leuke en heel nuttige uitzendingen!!! )
helaas zag ik het te laat, zapte er perongeluk tegenaan gisteren: dus geen aankondiging en via website bbc kunnen wij het niet bekijken... maar misschien staat er wel een en ander op 't net !!!

Horizon: The Truth About Exercise

Like many, Michael Mosley wants to get fitter and healthier but can't face hours on the treadmill or trips to the gym. Using himself as a guinea pig, he discovers the hidden power of simple activities like walking and fidgeting, and finds out why some of us don't respond to exercise at all.

grtz flatron

March 27, 2012 om 10:35
Dat vind ik nou leuk nieuws!
Ik heb tijdens mijn maandelijkse hel toch regelmatig een paar blokjes (3 tot 6) chocolade (puur) gegeten tegen het verlangen naar chocolade, en het hielp prima! Helaas kom je dan al snel aan de 200 kcal. Iemand nog tips voor chocolade die het minste suiker en vet bevat?
Onbekend
April 20, 2012 om 14:31
Kreeg vandaag een mailtje met het volgende nieuws, vrolijk wordt je er niet van.
Maar geeft wel een schets van de toekomst, als er niets veranderd in onze eetpatronen.
Even scrollen en je ziet een overzicht van de wereld en dan doen we het nog "relatief"goed, al is dat nu geen excuus :bigsmile:

http://www.margriet.nl/mooi-gezond/gezondheid/dikste-landen-van-europa.html
April 20, 2012, gewijzigd door Najou op April 20, 2012 om 16:31
@Slankalicious Chocoladepasta in een potje: Céreal Choco puur/noir. 100g = 271 kcal
April 21, 2012 om 04:14
Bedankt Najou
Onbekend
July 19, 2012 om 10:40
In de NRC van gisteren, 18 juli op bladzijde 20, stond een boeiend artikel.
Columnist Frits Abrahams is op vakantie dus:

Nu gaat Achterpagina op zoek naar zinnige en onzinnige vakantiefabels.

18 juli had het deze ondertitel 'In de zomer zijn we altijd aantrekkelijker''.
Als waar werd o.a bevonden deze, die aan het slot van het artikel stond:
Biologisch gezien zijn we dan niet het aantrekkelijkst in de zomer, maar tijdens vakantie voldoen we beter aan het huidige schoonheidsideaal dan in andere seizoenen: we hebben een bruinere huid en zijn slanker.
Mieras, wetenschapsjournalist: "Zon op de huid verminder de eetlust, waardoor je in de zomer gemakkelijker afvalt. Vetweefsel maakt dan meer van de stof leptine aan waardoor de hersenen eerder het signaal geven dat je voldoende hebt gegeten."
Dat we in de vakantie periode langer slapen draagt er volgens Mieras ook aan bij dat we slanker zijn in de zomer. Onderzoekers in Chicago ontdekten een paar jaar geleden dat mensen die per nacht achteneenhalf uur slapen, overdag ruim twee keer zoveel vet kwijtraken als mensen die korten slecht slapen. Die laatste groep verliest bij heten minder vet afvallen meer spierweefsel.
Ondertekent Adinda Akkermans

Zou het een zinnige of onzinnige vakantiefabel zijn?
Onbekend
July 19, 2012 om 14:23
Uit dezelfde NRC. woensdag 18 juli, pagina 3:
Meer sterfte door gebrek aan beweging dan door roken.
-Er bestaat een wondermedicijn en dat heet bewegen. Dat schrijven epidemiologen vandaag in 'The Lancet'. Het medisch-wetenschappelijke tijdschrift pakt uit met een themanummer, met de aanstaande Olympische Spelen als aanleiding. De opvallende conclusie: wereldwijd sterven er ongeveer evenveel mensen door een gebrek aan beweging(5,3 miljoen) als door roken(5,1 miljoen).
De onderzoekers baseren de conclusie op enquêtes die de Wereldgezondheidsorganisatie WHO afnam en epidemiologische studies. Zij vergeleken per land het voorkomen van ziekten als darmkanker, suikerziekte en hart- en vaatziekten met zelfgerapporteerde mate van fysieke inspanning.
-Het artikel besluit met: "Als alle Nederlanders genoeg zouden bewegen, zou de gemiddelde levensverwachting in ons land met ongeveer vier maanden stijgen. Dat lijkt misschien niet veel haar de individuele winst kan kan misschien veel hoger uitvallen, zeggen de onderzoekers".

Zelf heb ik wat moeite met de betrouwbaarheid van de 'zelfgerapporteerde mate van fysieke inspanning', maar natuurlijk weten we dat beweging gezond is.

Heeft iemand nog een leuk nieuwtje?
Onbekend
July 20, 2012 om 14:46
@:Chocolacaat:
'Afvallen kun je leren':het artikel waarvan je link gisteren in je dagboek zette moet toch eigenlijk iedereen kunnen lezen?

Zonde dat de mensen dat te onthouden als ze geblokkeerd zijn of nooit op het idee komen jou te bezoeken?
Het zou geweldig zijn als je het hier plaatste.
Onbekend
July 21, 2012 om 10:42
Ik heb alleen jou en je alter ego's geblokkeerd en voor het overige is mijn dagboek dus vrij toegankelijk voor iedereen.

Onbekend
July 21, 2012 om 11:19
0, gelukkig, maar mogelijk komen ze niet in je dagboek die dag of hebben ze je dagboek niet genotificeerd. Nieuwelingen kennen je misschien nog niet. Het zou hier op een goede plaats zijn, bij de nieuwtjes heeft een groter bereik dan onze dagboeken.
Zonde, ik vond het zo goed dat ik het al door heb gestuurd naar wat vrienden van mij die niet op Valtaf zitten!
Denk er nog eens over. Kort geleden heb ik ontdekt dat je goede raad weet te onderscheiden,
ook al is het met tegenzin.
July 22, 2012 om 01:58
Je hoeft niet altijd hetzelfde standpunt in te nemen,
want niemand kan je verhinderen elke dag verstandiger te worden.
Konrad Adenauer
Onbekend
July 22, 2012 om 03:40
Ja, leerzaam zo'n een scheurkalender op het toilet.
"Levenswijsheid in 366 citaten"

Hier die van dinsdag 17 juli:

Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling
ervan weerhouden zijn doel te bereiken.
Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen.

THOMAS JEFFERSON (1743-1826)
Onbekend
July 22, 2012 om 03:48
Deze is ook treffend, komt nog op mijn verjaardag:

Er is geen goed of kwaad
dat niet door het denken is voortgebracht.

WILLIAM SHAKESPEARE (1564-1616)
Onbekend
July 22, 2012 om 04:35
:pijl4:
Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
Mattheüs 7:15
Onbekend
July 22, 2012 om 08:42
En deze Natasd, ook van een gelover in God:

Mensen worden het meest bedrogen door hun eigen meningen.

LEONARDO DA VINCI (1452-1519)
Onbekend
July 22, 2012 om 10:16
Die NatasD; als je hier een tijdje bent, leer je fakes herkennen.

Bron: AlgemeenA, 3 mei 2012 om 13:12
Onbekend
July 22, 2012 om 14:07
Algemeena is nou niet bepaald de meest betrouwbare bron die je kunt citeren.
Maar een scheurkalender van 366 dagen ook niet...
July 22, 2012 om 14:26
Het is toch om je te bescheuren.
Onbekend
July 22, 2012 om 15:11
Ha Lian , nu al thuis. Het was natuurlijk erg saai.

Inderdaad, dit jaar is toch een schrikkeljaar; want we schatten je niet hoog, meer gemiddeld en wat creatief, wetende dat als jij Konrad Adenauer citeert, je deze week op je plé hebt gelezen op je scheurkalender en bewaart tot een geschikt moment. Vandaag. Helemaal en herkenbaar jij.
Typisch Lian, zeggen wij dan.

Wat is Natsd nu voor een profiel? Die moet wachten tot jij thuiskomt, oproepbaar voor Lian, dat wist Arbiter al 3 mei 2012 om 13:12 al.

July 22, 2012, gewijzigd door Lian op July 22, 2012 om 15:50
oja, das waar ook, jij reageert als een stier op een rode lap.
trouwens ook om je te bescheurkalenderen.

ik zal je weer met rust laten. Succes met het uitzetten van de noticifidinges.

even een reminder:

Quote:

"Vooral loslaten, dames".

"Ik ben helemaal niet in jullie geïnteresseerd".

Uit je gedrag blijkt wat anders.

:liefs: je kunt het gebruiken
Onbekend
July 22, 2012 om 15:38
Ziedaar, ze erkent het, Natasd is Lian Niks zet ik nu nog uit. Samen oversteken.
Ik heb het jullie eerlijk al persoonlijk verteld dat ik jullie berichten en dagboeken kan lezen. Ook op deze site op het daar voor bedoelde forum heb ik het aangekaart. Willen jullie het zo laten, goed, maar ik kom zeker terug met citaten in situaties eerder geschetst.
Dit heb ik gezegd. Nu mag je met rust laten. Ook vanavond weer goede tv.
Heeft jou computer iets tegen hoofdletters?
Onbekend
July 22, 2012 om 16:49
:pijl10:
Break the skin of civilization and you find the ape, roaring and red-handed.

ROBERT E. HOWARD
July 23, 2012 om 01:32
En dat is niet het enige wat rood rood is ;)

maar goed, beter een scharrelkip in je tuin dan 10 stuntkippen in je dagboek.

Fijne dag!
Onbekend
July 24, 2012 om 16:44
Wat is dit nu? Geen nieuwtje maar een persoonlIjke vete?
Onbekend
July 26, 2012 om 13:59
Vanavond, 26 juli om 20.55 op Nederland 3 in Metropolis, obesitas als onderwerp!

Massief,straks mag jij weer.
Op je verzoek ga ik toch niet in, dit is gericht aan Lian.
Onbekend
July 26, 2012 om 15:34
Nou ja , dat stel met die maag verkleining. Ik snap zulke mensen niet en dat die überhaupt geholpen zijn is mij een raadsel.Vreet gewoon nog van alles,'nee water lust ik niet'.kan geen groente's eten,dus vreet ik maar koeken, taart, snoepjes,drop en chocolade
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.