Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

doe zo mijn best, en dan kom je aan!

Geplaatst door op February 2, 2012 om 02:32

Onbekend
February 2, 2012 om 02:32
Ik ben zo gemotiveerd, elke dag trouw vul ik mijn eetdagboek in, en ik let heel erg op wat ik eet!

nu stond ik vanmorgen op de weegschaal en ben dus gewoon een kilo aangekomen.

Ik doe 3 keer in de week zumba 2x 20 min en 1 keer 45 min (45 min heb ik afgelopen dinsdag voor het eerst gedaan daarvoor was het 20 min)

ik heb hier mijn eetdagboek ingevuld kan misschien iemand kijken om te zien wat er anders kan??

want moet zeggen dit werkt niet echt motiverend!

Ik ben ook bijna door mijn strip pil heen, dus moet met een paar dagen ongesteld worden! kan dat een oorzaak zijn?
February 2, 2012 om 03:01
Dat kan er wel mee te maken hebben blijkbaar houden we dan meer vocht vast.

mij is verteld als je vet wil verbranden met sporten moet je minimaal 30 miniuten cardio en en krachtraining voor opbouw van spieren. de mensen met wie ik sport en daar bij een dietist zitten moeten zelfs 3 x maal per week 45 minuten cardio doen.
February 2, 2012 om 03:07
nog een tip , kijk eens wat er in de vruchtensappen zit, dat klinkt gezond maar is het vaak niet,
ik pers zelf vaak een sinasappel of maak een fruit en of groentesmoothie met verse groente, daarnaast ben ik over gestapt op groene thee smorgens laat ik de koffie niet staan.

roomboter lijkt me ook niet echt goed.

en rundergehakt lijkt mager maar is niet zo.
beter is rundertartaartje pakken. is niet zo lekker,en ik moet zeggen heb vorige week ook een heerlijke gehaktbal op.

verder ontzeg ik me in het weekend niet alles, dus dan mag dat ook vind ik.

ik heb mij eetschema's niet meer echt aangehouden vul ze tegen woordig ergens anders in dan weet ik meteen wat ik te kort en teveel heb namelijk.
maar als je naar eerdere kijkt bij mij ik ben daar ongeveer een kilo per week mee kwijt. moet wel zeggen ik sport vijf dagen. drie zeker intensief.

de richtlijn is sonja maar soms heb ik lak aan haar en volg mijn eigen weg met haar richtlijn.
ik eet nagenoeg geen vlees maar kook vegatarisch, veel groente dus en geen vegaburgers.

misschien heb je er iets aan. als je vragen hebt hoor ik het wel, ben geen deskundig maar wel 7.50 kilo kwijt in totaal, ( ben eerder begonnen dan hier anagemeld)
Onbekend
February 2, 2012 om 03:25
even snel een berichtje want moet zo weg, dus kom later uitgebreid reageren!

Ik gebruik geen margerine omdat dat ongezonder is dan roomboter, roomboter zit wel veel in maar dat zijn goeie vetten, vandaar dat ik roomboter gebruik!

ook gebruik ik kokosolie om mijn vlees in te bakken!

kom vanavond weer om uitgebreider te reageren!

iig alvast bedankt!
February 2, 2012 om 03:40
Ik ben het met Bean eens dat je nogal wat vruchtensappen gebruikt en 2x fruit, frutose daarin kan bij sommigen tegenwerken. En het valt me op dat je veel kant-en-klaar gebruikt, teotje, sate mix en krieltjes gekruid. Hierin zit allemaal erg veel zout. Probeer puurder te eten, maak meer zelf klaar en gebruik geen pakjes en zkjes, maar alleen simpele kruidenmixen zonder toegevoegd zout.
Met heb gebruik van roombotyer en kokosolie ben ik het wel helemaal eens.
February 2, 2012 om 07:11
In roomboter zitten meer verzadigde vetten en meer cholesterol dan in margarine. Aan margarine zijn vaak vitaminen toegevoegd (vitamine D). Het lijkt mij dat margarine gezonder is.

Maar ik heb er niks op tegen om af en toe roomboter te gebruiken hoor :) ik vind het ook erg lekker!
Onbekend
February 2, 2012 om 08:18
dank je iedereen!

margarine lijkt wel gezonder ja, maar dat is dus juist niet het geval! daar is een heel mooi artikel over, maar kan hem zo niet vinden. gaat over geraffineerde vetten en transvetten enz enz.

maar goed daar ging het ook helemaal niet om ;)

ik kan wel zeker wat met jullie tips!

nu ben ik op de e-nummers aan het letten maar soms ontkom ik er niet aan omdat ik een vergelijk product gewoon niet lekker vind.

hoe maak je nu echt lekkere gehaktballen zonder zoute zakjes?? of lekker gekruide krieltjes?

de sap zal ik laten staan en dan halfvolle melk drinken.

en neem ik ook niet veelste veel koolhydraten?

toetje kan ik ook laten staan, heb ik opzich niet nodig maar vind het veelste lekker zo na het eten haha

bean mag ik vragen waar je dat invult?

sporten wil ik wel in de sportschool, maar ik heb 3 kinderen en druk huishouden en geen tijd om 3x in de week van huis weg te gaan!

1x in de week zou willen en dat in combinatie met zumba! voor de rest beweeg ik wel veel overdag!

ik zal eens een kleine aanpassing doen, en dan hoop ik dat dat het is! want ik wil het echt proberen om af te vallen door mijn eetpatroon aan te passen!
February 2, 2012 om 08:43
mag je vragen hoop alleen niet dat de mensen van deze site het vervelend vinden, ik doe dat bij voedingswijzer.nl als je dan kijkt bij ik wil afvallen heb je daar een eetmeter.
als je dan alles invult kun je dus ook zien of je teveel koolhydraten eet.

wat dat sporten betrefd , ik begrijp dat heel goed dat je met drie kleine kids niet van huis kunt zoveel. maar waar een wil is is een weg, soms klinkt het ook als het bekende smoesje.
bedoel ik niet verkeerd hoor, 2 jaar geleden had ik ze ook, te druk met gezin met werk en alles. tot een vriendin me mee sleurde en nu ben ik verslaafd. als je weet waar voor je het gaat doen dan kan alles. nu moet ik wel zeggen de moeders die bij ons op de sportschool lopen hebben geluk want in de ochtend is daar kinderopvang. slim geregeld.

maar je zou ook kunnen gaan wandelen na het eten een uurtje lopen is al heel goed, je hoeft niet perse de sportschool op te zoeken.
maar goed een keer in de week zumba en daarnaast nog een uurtje sport dan ben je al op goed weg.

oo zumba zou willen dat onze sportschool dat weer zou gaan doen.. heerlijk.
niet dat ik het al mag heb knieblesure maar alleen meedoen wat kan oo ik zou er zo savonds voor terug rijden.
Onbekend
February 2, 2012 om 09:21
Sorry, een beetje off-topic, maar naar aanleiding van enkele bovenstaande reacties: ik smeer alleen nog maar roomboter.

Zie:

http://www.hetkanwel.net/2011/07/04/roomboter-lekker-dik/
February 2, 2012 om 12:56
Ken je deze site? http://koken.blogo.nl/ Journaliste heeft een rubriek in Trouw en diverse kookboeken geschreven over koken zonder pakjes en zakjes.
Het vervelende is dat mensen waaronder jij dus zo gewend zijn aan de zoute smaak van kant-en-klaar dingen dat ze simpele zelfgemaakte niet meer kunnen waarderen.
Gehakt aanmaken met peper en kruiden zoals nootmuskaat, italiaanse kruiden of sambal, is al een begin. Krieltjes bestrooien met chili of paprikapoeder en pas later naar smaak weinig zout toevoegen. Probeer het eens en ontwen de kant-en-klare troep.
quote ...."nu ben ik op de e-nummers aan het letten maar soms ontkom ik er niet aan omdat ik een vergelijk product gewoon niet lekker vind . . . " hieruit blijkt al hoe verslaafd je bijna aan sommige smaken bent.

Onbekend
February 2, 2012 om 16:48
dank je taartje voor je link! Ik ben er al wel mee begonnen hoor met er op letten, maar ik zwak heel vaak af en ga dan maar weer voor het makkelijke zakje!
maar ik ga er zeker wat mee doen!

bean dank je!! ik zal er eens gaan kijken! ik was zoiezo niet van plan om hier op deze site elke dag trouw alles in te vullen maar ik was even benieuwd voor een weekje of 2 wat ik nou allemaal opat! er gaat best veel tijd in zitten namelijk.

Ik wil wel heel graag naar de sportschool, maar wel als de jongste wat ouder is, hij is namelijk 5 maand! en hier geen opvang dus ik zit aan de avond vast ;) dus eerst maar volhouden met zumba en andere beweging en dan kijken voor 1 keer in de week! en ik vind zumba heerlijk om te doen! en ik kan merken dat het echt wel wat doet met mijn lichaam en alle beweging is goed toch?? ;)

ik ben vandaag ongesteld geworden, dus ik denk dat mijn gewicht daar wel iets mee te maken heeft gehad!
knop weer om en we gaan erweer voor!!

super dat jullie zo reageren, dat werk namelijk wel heel motiverend!!
Onbekend
February 2, 2012 om 16:49
marjolika,

dank je voor je link!! daar staat precies in wat ik bedoelde ;)
February 3, 2012, gewijzigd door Taartje op February 3, 2012 om 12:04
Die zakjes en pskjes iongredienten kunnen wel gewichtsverlies in de weg zitten. http://spaarcentjekookt.blogspot.com/ Dit is een hele leuke site met de laatste week heel veel info over puur en koken met basisingredienten.
Onbekend
February 3, 2012 om 12:19
heel erg bedankt!!
Onbekend
February 4, 2012 om 11:39
Verdraaid leuke site Taartje!
February 7, 2012 om 05:59
Mirmel hoe gaat het nu met je? Vandaag wordt je op je wenken bediend. Op de site van spaarcentje wordt vandaag uitgebreid de gehaktbal en het kruiden ervan besproken.
Ik kon er ook nog wat van leren, vooral van de verhoudingen waarmee je kan kruiden.

Op de site van Karin wordt vandaag een kookboek besproken om zonder e-nummers te koken.
Barkie hartelijk dank voor het compliment.
Onbekend
February 7, 2012 om 08:55
het gaat goed! Ben vooral veel aan het lezen, en ik heb echt heel veel de site van spaarcentje!
en de gehaktkruiden worden zeker gemaakt haha!

deze week eten we verder geen appartigheid, maar zodra er weer wat met kruiden word gemaakt dan maak ik het zelf en laat ik de zakjes achterwege!
February 7, 2012 om 13:34
Ik ben ook elke keer een kilo zwaarder voor de menstruatie. En elke keer denk ik weer HEH?? En dan ojaa....
February 7, 2012 om 13:36
Oh en ps, ik ben 15 kg afgevallen (een deel al voor ik op deze site ging) en ik doe géén cardio. Wel pilates,yoga en bodybalance.
Onbekend
February 9, 2012 om 16:40
-1,8 vanmorgen!!

dus ik denk idd door de mentruatie!

taartje ik heb het kookboek al in huis haha koken zonder e nummers! ik heb ook het boekje besteld wat zit er in je eten!

morgen staat er wraps op het menu, wraps ga ik ook zelf maken!

February 9, 2012, gewijzigd door Taartje op February 9, 2012 om 17:29
Hé fijn voor je Mirmel en zo ga je de goede kant op met puur eten.

Ik heb de Dukan methode een tijd gevolgd en daar het recept van een wrap zonder meel/koolhydraten van overgehouden. 2 eieren met klein beetje melk of water omroeren, 1-2 eetl haverzemelen (natuurwinkel) erdoor roeren en er een pannenkoek/wrap van bakken. Moet wel erg langzaam gebakken worden, echt even de tijd voor nemen. Ik doe er dan dun laagje smeerkaas of roomkaas op, beetje kerrie strooen en plakjes kipfilet en wat ijsbergsla erover en oprollen.

Welke vulling maak jij?
Onbekend
February 13, 2012 om 16:17
toen ik het boekje wat zit er in je eten doornam, werd ik wel even down hoor, ppffff wat een troep zit er in je eten! en was even bang dat we echt niks meer konden nemen haha

Maar gelukkig op is er op internet zat te vinden met lijsten etensmiddelen die wel veilig zijn!

Vandaan de groentesoep gemaakt uit het kookboek, heerlijk! en wat een opgelucht idee zonder die vieze e621!

gelukkig staan mijn man 100% achter mij dat maakt het wel een stuk makkelijker!

Ik heb de wrap gemaakt met tarwemeel ei en water, ik moet ze de volgende keer even dunner maken want ze waren nog erg papperig van binnen.

De vulling heb ik, kip, prei, champignons en een gele paprika als het allemaal gaar is doe ik een klein beetje chilisaus erover. heerlijk!

dat van jou klinkt ook erg lekker! met roomkaas, sla en zalm is ook lekker!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.