Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Welke film of boek is een aanrader en doet je niet grijpen naar popcorn of te veel alcohol?

Geplaatst door op February 2, 2012 om 07:02

Onbekend
February 2, 2012 om 07:02
Ik heb 'The Iron Lady' gezien en vind dat MERYL STREEP een grote kans heeft op de Oscar voor de beste vrouwelijke hoofdrol. Zij vertolkt Mrs Tatcher geweldig.

www.film1.nl/.../16912-Overzicht-van-alle-Oscarnominaties-2012.ht...
Onbekend
February 7, 2012 om 17:50
Gisteren heb ik twee films gezien waarvan 1 meedingt naar verschillende Oscars.
Dat is 'The Artist' en de andere film was 'Doodsangst' met Theo Maassen.

The Artist viel ons erg tegen, het was een film in zwart-wit en een stomme film. Hier wil zeggen dat het een film is met ondersteunde muziek en ondertiteling. Een dapper concept, maar vreselijk saai. Eigenlijk speelde een klein hondje de hoofdrol, maar daar is geen Oscar.
Heeft iemand één van de films gezien?
February 8, 2012, gewijzigd door Tangobeer op February 8, 2012 om 20:27
Ik heb een schurfthekel aan Meryl Streep (ja, maak ik me populair mee, weet ik) maar die Thatcherfilm wil ik wel zien. Ik was een puber in de tijd dat dat mens aan de macht was. Ik ben wel benieuwd hoe ze neergezet wordt. En of er iets in voorkomt over de Falklands en Pinochet.
The Descendants heb ik gezien. Was wel aardig, maar niet bijzonder, rechtlijnig plot. Geen idee waarom die zoveel Oscarsnominaties heeft.

:panda:
February 9, 2012 om 05:46
Oh,gelukkig,ik ben niet de enige die Meryl Streep dus echt bagger vindt... Danku Tangobeer.
February 9, 2012 om 06:20
Tangobeer is niet de enige hoor.
Ik vind haar ook niets.
Ik kijk haast geen films meer. Omdat ik ze eigenlijk allemaal het zelfde vind.
Het gaat nergens over en dat vind ik nu eenmaal zonde van mijn tijd.
Onbekend
February 9, 2012 om 07:34
@Tangobeer: die gedachte herken ik. Zo heb ik Woody Allen jaren gevolgd, maar de laatste 5 jaar niet meer.'Midnight in Paris' heb ik niet dus niet gezien .

Steven Spielburg idem dito; 'Schindlers List' heb ik niet gezien. De trailers van 'War Horse' zijn zien 'niet- Spielburgs'!

'The Descendants' staat wel op mijn lijstje, een andere Clooney wil ik wel zien.

'Hugo' op dringend verzoek van mijn vriendin. De trailer is goed en ik bewonder Martin Scorsese, hij is enorm veelzijdig. Hij maakte ook films over rockmuziek,bv 'The Last Waltz' een documentaire over het afscheidsconcert van The Band. Zijn soundtracks zijn ook altijd erg goed.

Glenn Close in 'A Better Life' bekoort mij helemaal niet in deze rol, dus naar niet. Maar zij is als actrice een favoriet.

Aan de Falklands wordt ruim aandacht besteed in 'The Iron Lady'en ze is enorm in haar rol. Haar mimiek is geweldig en haar grimeur is fenomenaal.

Meryl Streeps enige misser was het accepteren van de rol in 'Abba' denk ik, maar niet gezien. Abba zong naar mijn mening commercièle meezingmuziek. Vandaar hun korte bestaan. Fout, Hazes heeft er een geweldige carrière mee gemaakt en leeft nog voort bij velen.

Nu zal ik mij daarmeee impopulair maken, was ik dat al niet.
Ik vind Streep geweldig en haar bijna altijd goed gecast beginde met 'The Deerhunter', en verder o.a Sophie's choise en The Devil always wears Prada.

Ga maar, je wordt vast niet teleurgesteld!
Onbekend
February 9, 2012 om 11:11
Onbekend
February 9, 2012 om 11:28
Ik vond Die Friseuse erg leuk. Gaat over een kapster met overgewicht die haar leven op de rails probeert te krijgen en daarin niet altijd succesvol is. Duitse film. Heeft een Duitse prijs en zal, misschien/misschien niet, herkenbaar zijn.
Onbekend
February 9, 2012 om 13:50
@;Chococataat, die vond ik ook erg leuk, ik woon in een grote stad maar ons filmhuis had hem niet in z'n programmering opgenomen. We hebben er een dagje uit voor gemaakt. Ik vond alleen dat ze die mooie actrice, die in werkelijkheid niet zo het zo dik is, niet mooi natuurlijk 'dik' hadden gemaakt. Je bleef de slanke vrouw in haar zien.
Maar een leuke film, echter geen Oscarnominatie voor de beste buitenlandse film.
Onbekend
February 9, 2012 om 14:16
@:OnMyway die link htt://www.filmforum.nl geeft mij geen verwijzing naar De Oscarnominaties.

Onbekend
March 7, 2012 om 06:03
Ik wilde jullie nog enthousiast maken voor de film 'Hugo', die ik vorige week heb gezien.
Maar ik heb begrepen dat er maar een paar echte filmliefhebbers onder jullie zitten en zelf goede keuzes maken.
Dus veel plezier.
Onbekend
March 20, 2012 om 10:21
Dit is mijn laatste bijdrage bij deze topic, ik geloof niet dat ik de juiste doelgroep heb gevonden.
Gisteren heb ik 'Extremely loud & incredibly close' gezien naar het boek van
Jonathan Safran Foer.

Het beschrijft een deel van het leven van een jongetje in getraumatiseerde stad, een jaar na 9/11.
2 uur en 10 minuten volg je een 12 jarig jongetje, met een sleutel. Hij is op zoek naar het slot waar die sleutel in past om zo meer te weten over de laatst dingen die zijn vader deed voor zijn dood op 11 september 2001. Het is de boeiendste en aangrijpendste film die ik in maanden heb gezien, weliswaar wat te Amerikaans maar toch meeslepend.
Typisch is nl. dat door de hoofdpersonen in de film niet wordt gegeten. Onrealistisch, ze slapen niet en het jongetje gaat ook niet naar school, althans dat zien we niet. Toch is het een prachtige film, die afspeelt in de mooiste stad in Amerika, nog steeds rouwend over hun doden na de aanslagen op 11 september 2001.
Het is een film die je na het eind, uren niet aan eten doet denken en je mogelijk brengt tot zelfreflectie.
Onbekend
March 20, 2012 om 10:33
We need to talk about Kevin.
"Bij de geboorte van Kevin heeft Eva haar professionele leven en persoonlijke ambities op een laag pitje gezet. De communicatie tussen moeder en zoon verloopt moeizaam. Aan de vooravond van zijn 16de verjaardag pleegt Kevin een onherstelbare daad. Eva probeert erachter te komen of zij ervoor verantwoordelijk is. We Need to Talk about Kevin is de aangrijpende zoektocht van een moeder naar het antwoord op de vraag of het karakter van haar kind aangeboren of aangeleerd is." - zegt moviemeter

Absoluut geen film om bij te eten, tenminste ik niet ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ZLRgAe2jLaw
Onbekend
March 20, 2012 om 10:38
@ Emmie00
Lijkt me ook een erg mooie film 'Extremely loud & incredibly close'
Ga ik zeker nog eens zien!
Onbekend
March 20, 2012 om 10:52
@:Mama5: ook die heb ik gezien. Heeft weken in het filmhuis gedraaid en gespreksstof geleverd met veel van onze vrienden. Fijn dat je mij/ons daar op attent maakt!
Onbekend
March 20, 2012 om 11:13
Denk dat er idd vele verschillende meningen zijn over hoe Kevin tot zijn daad is gekomen.
En met Kevin zijn er genoeg vergelijkbare personen in de wereld. (Maar goed dat is dan weer te offtopic om daar op in te gaan, al zou het een interessante discussie opleveren.)

Hugo is idd ook een mooie film ;-).
Onbekend
April 9, 2012 om 10:56
De boeken zijn vast beter
maar daar kom ik voorlopig niet aan toe:
Ben nu de Millennium trilogie aan het kijken
Opgenomen in december
en nu een perfect weekend om alle 6 afleveringen te kijken

Telkens als Lisbeth weer een sexueel gefrustreerde
agressieve gewelddadige man hardhandig afstraft
kijk ik tevreden toe.
Geweldig! Eindelijk gerechtigheid!
Je ziet in films zo vaak vrouwen verkracht worden
Hun machteloosheid
Altijd het slachtoffer
En nu eindelijk eens een film met een vrouw die het niet op zich laat zitten
op een soms heel originele manier
Wel wat gewelddadig
dus je krijgt in ieder geval geen zin in eten.......
Nog 2 afleveringen te gaan
April 9, 2012 om 15:28
Intouchable!
Geweldige film!
Onbekend
April 10, 2012 om 05:02
Ja, die heb ik 2 keer in korte tijd gezien: 'Intouchables'.
Behalve naar een waar gebeurd verhaal ontroerend en komisch, is OMAR SY een acteur waarvan je al vriendinnen de kennismaking mee niet mag onthouden. Omar Sy kan volgens mij elke vrouw een orgastisch gevoel geven.
'Intouchables'. http://www.intouchables.nl/.
Popcorn noch alcohol nodig. Misschien toch één glaasje, in mijn geval een Leffe. na afloop wel een aanrader, maar dan één.
http://www.imdb.com/title/tt1675434/ Een juweeltje.
Onbekend
July 2, 2012 om 14:12
Wij van WC eend adviseren WC eend.

July 3, 2012 om 03:54
@Chocolacaat:

:muwhahahaha:

:dikkeduim:
Onbekend
July 4, 2012 om 05:48
Voor de liefhebber van de muziek van PÁUL SIMON en de controverse rond de uitbreng van 'Graceland.

Op donderdag 19 juli presenteert IDFA in Pathé Tuschinski 1 de documentaire Under African Skies (VS, 2012) van Joe Berlinger over het legendarische album Graceland van Paul Simon. Na afloop van de film biedt IDFA u de unieke kans om een nagesprek met Paul Simon en Joe Berlinger bij te wonen. Het gesprek zal plaatsvinden o.l.v. muziekkenner en journalist Harry de Winter.

Under African Skies
Joe Berlinger, VS, 2012
Under African Skies toont hoe Paul Simon in 1985 de culturele boycot tegen Zuid-Afrika naast zich neerlegde om zijn album Graceland op te nemen. Het werd een wereldwijde hit en het meest invloedrijke album van Simon. Ter gelegenheid van het vijfentwintig jarig bestaan van Graceland, keert Simon terug naar Zuid-Afrika voor een reünie concert met alle oorspronkelijke bandleden. Anti apartheid activisten en muzieklegendes als Quincy Jones, Harry Belafonte en Paul McCartney komen in de film aan het woord en kijken terug op de controverse rond de uitbreng van Graceland.

Nagesprek met Paul Simon o.l.v. Harry de Winter
Na afloop van de filmvertoning krijgt men de unieke kans een uitgebreid nagesprek met Paul Simon en Joe Berlinger bij te wonen. Journalist en muziekkenner Harry de Winter zal het gesprek leiden en uiteraard is er ruimte voor het stellen van vragen.
Er is nog een beperkt aantal kaarten verkrijgbaar via: www.livenation.nl

Dit is muziek van voor mijn tijd maar speelt een rol in mijn leven door de betrokkenheid van mijn ouders. Ik ben daardoor een fan van Paul Simon.
Onbekend
July 6, 2012 om 05:13
Vandaag zag ik op hun website dat bovenstaand evenement is uitverkocht.
Onbekend
August 14, 2012 om 15:59
De film 'Intouchables' is een enorm succes.
Over film hoef ik jullie niet aan te raden, mond op mond reclame zorgde daarvoor en er in deze topic is er al over geschreven.
"Intouchables' is in Frankrijk de negentien miljoen bezoekers gepasseerd, in Nederland zijn er begin Juli 2012 al meer dan 750.000 mensen de film gaan kijken.
Zelfs Madonna huurde Tuschinski af om de film te bekijken met speciale Engelse ondertiteling, toen zij in Nederland was voor haar optreden in de Ziggodome in juli 2012
Ik heb hem zelfs twee maal gezien en geen van de keren naar eten gegrepen. Ik was volledig in de ban van de Senegalese hoofdrolspeler Shy.

Enkele weken geleden ging weer een Franse film met een invalide in de hoofdrol in première:
'De Rouille et d'os.'.
Ik heb deze film niet gezien, ik vond het wat toevallig weer een Franse film met een invalide in de hoofdrol en beslist geen 'feelgood movie'.
Het gaat over:
"Alain van Versch (kortweg Ali) woont in Noord-Frankrijk en krijgt zijn zoontje van 5 in z’n schoot gedumpt. Hij heeft geen geld, nooit gehad. Dan is het handiger om bij zijn zus in Antibes in te trekken: sores is minder pijnlijk in de zon. Hij neemt allerlei klusjes aan, nachtwaker, portier, en in een nachtclub ontmoet hij Stéphanie. Zij heeft een droombaan: orka’s dresseren in het Aqua Park van Antibes. Een relatie zit er natuurlijk niet in, maar nadat Stéphanie haar beide benen heeft verloren na de beet van een orka ontstaat er tussen hen toch een speciale relatie. Wanneer Ali deelneemt aan illegale boksgevechten, wordt zij zijn manager."

Een heftig verhaal.
Heeft één van jullie 'm gezien?
Is hij zo meeslepend en geloofwaardig dat het je ETEN doet vergeten?
August 15, 2012 om 00:58
Inderdaad een aanrader.
Alleen jammer dat het maatschappij-kritische aspect van deze film zo onderbelicht is gebleven.
Nu wordt dit meesterstuk door de meesten alleen als een "feelgood movie" gezien.
De Rouille et d'os is een melodrama die net iets te veel verhalen vertelt waardoor de hele film ongeloofwaardig overkomt en tegen het einde zelfs saai wordt. Ik vond hem erg "over the top". De hoofdrolspelers beleven in een paar maanden meer dan het merendeel van de bevolking in 20 jaar.
Onbekend
August 23, 2012 om 12:47
Reactie verwijderd wegens off-topic !
Valtaf Moderator
August 24, 2012, gewijzigd door Massief op September 20, 2012 om 10:09
Heb die film al 3 maanden geleden gedownload, maar was zonde van de tijd.
Had zo'n gesubsidierde nederlandse film kunnen zijn, een onsamenhangend quasi-cultureel/intellectueel allegaartje van touristische plaatjes die niets te maken hebben met het echte leven.
Echt weer zo'n pretentieus niemandalletje waar niemand op zit te wachten.
Wel jammer van al moeite, had best een goeie film kunnen worden.
Onbekend
August 24, 2012 om 15:48
Valtaf Moderator
Onbekend
August 26, 2012 om 11:45
Wie vanmiddag de prachtige documentaire over Leonard Cohen heeft gemist kan hem via deze site of bij uitzending gemist zien. Hij is 79 jaar en heeft pas in Gent een prachtig concert gegeven.
Hij verteld ook over zijn leven als zenboeddhist en vele Nederlanders vertellen wat hij voor hen betekent. Natuurlijk vertolkt hij ook het prachtige nummer 'Hallelujah'. Het doet je echt niet aan eten denken.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1284290
August 26, 2012 om 12:27
och, die heb ik gemist. zal eens kijken. mooi dat ik er hier even op geattendeerd wordt. dank je, timminchin.

August 26, 2012 om 16:58
oooooo en ik wist dat hij kwam, toch helemaal vergeten.
Bedankt voor de link timminchin
Onbekend
August 26, 2012 om 17:19
@:Vijfster en @Wishful: leuk zo'n respons.
Jullie zullen genieten.
August 27, 2012 om 04:13
zeer de moeite waard. een mooi mens, leonard cohen. matigheid kan blijkbaar een heel rijk leven geven. ik studeer er verder op. bedankt voor de tip. hier heb ik wat aan.
Onbekend
August 27, 2012 om 13:19
Leonard Cohen is tijdloos. En Cohen waanzinnig populair in de jaren 70 en 80? Hij was bekend. Populair waren destijds, net als tegenwoordig de one hit wonders. Zijn muziek is al zo vaak in een ander arrangement verschenen. Net als de muziek van Reginald Dwight die ik persoonlijk he-le-maal niets vind maar in andere arrangementen vind ik hem briljant. Beauty is in the eye of the beholder.

Reactie aangepast wegens deels off-topic !
Valtaf Moderator
August 27, 2012 om 13:19
ik heb de documentaire gezien. ik dacht in eerste instantie dat leonard cohen inmiddels oud moest zijn geworden. maar ik zag dat hij jonger was dan 35 jaar geleden. een prachtige documentaire. eerst moest ik even door jan rot heen, maar ook die was een aanvulling op het geheel. de muziek niet eigentijds? heb je de documentaire gezien? de teksten gehoord? heel eigentijds. van alle tijden. verleden, heden, toekomst. mooi. ik vond het mooi. dat is natuurlijk altijd subjectief. als ik 25 was geweest met dezelfde ervaring als nu, had ik het ook mooi gevonden, als ik 79 was geweest ook. bewondering voor de man? nee, ik heb met mijn hart gekeken. en het was goed, en gaf mij meer dan ik daarvoor had, heb je gehoord wat hij over de zenmeester zei? ik denk dat ik het nog een keer ga bekijken.
Onbekend
August 27, 2012 om 13:38
Ik vind het ook mooie muziek.

Geen culturele bagage: zijn muziek is al zo vaak in een ander arrangement verschenen.

Ja, gecoverd door de geweldige Rufus Wainwright, die ook al is hij homoseksueel een kind heeft bij de dochter van Cohen, dat hij opvoedt met zijn partner.
Onbekend
August 28, 2012 om 14:33
Mag ik even, ga zo weer weg. Ik heb de documentaire ook gezien, want Emmie zegt wel dat ze lui is maar wat zij doet, leest of ziet, daar kan ik ook van genieten. Ik heb ook altijd in mijn leven de muziek van Cohen gehoord en ben 18, dus tijdloos. Ik ben pas nog naar een concert van Rufus Wainwright geweest. Hij zingt ook nummers va Leonard Cohen. Nellie heeft gelijk dat hij in zekere zin familie is van Leonard. Ik wist niet van zijn Zen bewuste leven en hij relativeert goed en is heel poëtisch en menselijk. Zegt hij niet op en moment: 'If I chow down and drink Ballanitines with Roshi(105)'.. Hij wordt mooi oud. Een prachtige documentaire.
Onbekend
September 2, 2012 om 11:58
Nog net voor mijn vakantie, een dag of 10 geleden heb ik '360' gezien. In mijn eentje, mijn filmmaatje M. kon/wilde niet.
Beslist een aanrader, maar een beschrijving zal ik niet geven want het gemakkelijk te googelen. Wel kan ik zeggen dat een een BBCprodctie is en dat staat voor mij altijd voor kwaliteit. Om pas na de film een lekker wit wijntje drinken. Alleen maar één, want anders staat deze vermelding in de verkeerde rubriek.
Onbekend
September 3, 2012 om 17:22
Valtaf Moderator
September 17, 2012 om 16:18
Het beste van de film was dit:

Onbekend
September 20, 2012 om 17:31
Die kwamen dus helemaal niet in de film voor.
September 20, 2012, gewijzigd door Massief op September 20, 2012 om 18:03
Dat is dus het eindlied van de film dus.
Onbekend
October 19, 2012 om 04:32
Een aanrader:'Dans la maison'! Wordt aangeprezen als een thriller, maar vond het zelf meer magisch-realistisch. Weer een 'leraar versus leerling' thema maar erg meeslepend en ook wat humoristisch: een aanrader.

De 'Marathon' ga ik ook nog bekijken en wat betreft de van nieuwe film met Meryl Streep wacht ik eerst op aanbevelingen.
October 20, 2012 om 06:43
Méér aanraders:
Beasts of the Southern Wild
Frankenweenie
Brave
Killing Them Softly
Dredd
Onbekend
November 17, 2012 om 05:07
Morgen, zondag de 18de om 14.15 komt op tv, bij de Duitse ZDF, de film 'Die Friseuse' uit 2010. Deze film is al eerder ter sprake geweest in deze topic en is ook erg leuk
Ik woon in een grote stad maar ons filmhuis had hem niet in z'n programmering opgenomen. We hebben er een dagje uit voor gemaakt. Ik schreef toen: "Ik vond alleen dat ze die mooie actrice, die in werkelijkheid niet zo het zo dik is, niet mooi natuurlijk 'dik' hadden gemaakt. Je bleef de slanke vrouw in haar zien. Maar een leuke film, echter geen Oscarnominatie voor de beste buitenlandse film.

*Inderdaad Friseuse, ik ben nog te veel met eten bezig. Tot mijn verbazing had een ander lid de film ook gezien en plaats"te een berichtje eerder dan ik.
Chocolacaat
9 februari 2012 om 17:28
Header-20121a.jpg
Ik vond 'Die Friseuse'toen erg leuk. Gaat over een kapster met overgewicht die haar leven op de rails probeert te krijgen en daarin niet altijd succesvol is. Duitse film. Heeft een Duitse prijs en zal, misschien/misschien niet, herkenbaar zijn.

De film wordt uitgezonden op een ongelukkig tijdstip, maar is zo leuk dat ik hem opneem om hem later nog eens te zien.
November 17, 2012, gewijzigd door PianoPiano op November 17, 2012 om 08:00
Ik zit midden in een sapvastenkuur en ga me zo nestelen op de bank voor De Friteuse (of is het Friseuse?), als ik tenminste die verrekte Duitse zender hier kan vinden.
Ik heb alle tips gekopieerd en opgeslagen. Heerlijk, zo'n lijstje met goede films.

Zelf heb ik mss. ook een paar titels voor jullie:

As it is in Heaven. Een Zweedse film en al jaren mijn absolute favoriet. AANRADER!

Into the wild. Dankzij deze film wil onze 16 jarige zoon nu door Alaska gaan trekken. Goddank hebben we hem om kunnen praten en begint hij in Noorwegen. :DD:

Cashé, een Franse film die je wel met aandacht moet zien om hem binnen te laten komen.

Crash! Ook al zo'n gave film

Amélie, heerlijke Franse film met bijzonder mooie pianomuziek

Le Parfum

Goh, voor iemand die een bloedhekel zegt te hebben aan Franse films kom ik wel met heel veel Franse films aanzetten hier. :LOL:
November 20, 2012 om 16:17
Amélie is denk ik een must voor iedereen.
Onlangs heb ik 'Looper' gezien, toch een stuk interessanter dan de trailer doet vermoeden.

:panda:
Onbekend
November 21, 2012 om 01:57
Amélie, daar wij gaan aanstaande maandag naar toe, met een hapje vooraf in het Filmhuis. man en ik. Op zondag 18 november om 18.00 in 'Kunstof' was er,een lovende recensie door Gijs Scholten van Aschat. Bovendien gaven de kranten 4 tot 5 sterren.

Ik lees voor filmbezoek altijd http://www.imdb.com/
"Looper"een actiefilm die speelt in de toekomst met een grote cast Emily Blunt, Bruce Willis, Jeff Daniel............119 minuten:
"Looper (2012)
119 min - Action | Sci-Fi | Thriller - 29 November 2012 (Netherlands)
Your rating 7.9 .
Synopsis:
In the year 2044, a man working for a group of killers called "Loopers" (they work for the mob and kill people who are sent blindfolded back in time from the year 2074 by their bosses) recognizes a victim as himself. He hesitates resulting in the escape of his older self. In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self.
Voor de liefhebber.

@:allemaal, heeft iemand 'De Marathon'' al gezien, daar ga ik dinsdag naar toe.
November 22, 2012 om 06:30
Looper heb ik afgelopen maandag gezien : prima film! Inderdaad veel beter dan de trailer doet vermoeden. Wel je koppie erbijhouden, anders wordt het ingewikkeld!
Onbekend
December 3, 2012 om 18:02
Vanavond heb ik de film 'La maison de suicide'. Een 3d film over een winkel in een depressief stadje waar je je eigen zelfmoord kon kopen. Vermakelijk en overtuigend en toch een happy end.
Ik had natuurlijk moeten kiezen voor 'Cloud Atlas', maar die duurde naar liefst 172 minuten.
Iemand die al misschien gezien?

Onbekend
November 3, 2013 om 11:42
Dag Emmie00,
Een topic uit 2012 nieuw leven inblazen met enkele off-topic opmerkingen, enkel om weer stennis te schoppen is wel erg zielig.
Dat is dan ook de reden waarom ik jouw laatste opmerking:
Nee maar, wat kunnen we blij zijn met de Valtaf Moderator. Waar vind ze de tijd?
Ze leest ook oude,lang beëindigde fora.
heb verwijderd.
Tevens maar meteen de officiële boodschap:
Als je denkt dat je weer op oude voet, al is het dan met nieuwe schoenen, verder kunt gaan dan is dat ijdele hoop. Een IP-ban is zo geregeld.
Onbekend
November 5, 2013 om 09:39
Big Brother door Lionel Shriver 2013

Dit boek past erg goed op dit forum, naar mijn mening. Ik wil het jullie niet onthouden.

Lionel Shriver heeft ook hierboven genoemde boek 'We need to talk about Kevin" geschreven.

Big Brother gaat over een vrouw die na jaren haar broer te logeren krijgt en niet wist dat hij wel letterlijk een 'Big Brother' geworden is. Verder vertel ik niets meer. Ik vind het een geweldig boek, het leest prettig en het riep ook wel gewetensvragen bij mij op.

Bijgevoegd een link naar het tv interview met Lionel Shriver.
http://boeken.vpro.nl/televisie/boeken-op-reis/2013/lionel-shriver.html

Macht, over wel of niet eten e.a.z. is erg prettig.
Onbekend
November 5, 2013 om 17:22
The curious life of Benjamin Button en. Mr. nobody. Geen tijd om te snaaien om niets te missen. O en natuurlijk intouchables die moet je blijven volgen tenzij je vloeiend Frans spreekt, of iig kunt volgen.
November 6, 2013 om 06:49
Mijn aanrader is seven pounds met Will Smith. Ik heb die film een week of drie geleden gezien, maar hij spookt nog steeds door mijn hoofd. Echt een geweldige film!
November 10, 2013, gewijzigd door Tangobeer op November 10, 2013 om 11:30
Ja, Seven Pounds, ik weet dat ik het een indrukwekkende film vond. Maar ik weet al niet meer waar ie over ging, dus tijd om 'm weer te gaan kijken!
Onbekend
November 11, 2013 om 15:37
Doordat ik veel aan huis ben gebonden heb ik "Seven Pounds" en "Mr. Nobody" uit de bieb geleend. "Seven pounds" is een onderhoudende film, wat ongeloofwaardig maar met puike soundtracks. Beslist de moeite waard, alleen kan ik de titel niet verklaren.

Mr. Nobody ging boven mijn pet, Angela, deze moet ik nog een keer bekijken. Daar heb ik momenteel tijd genoeg voor.
En eerlijk waar, ik denk niet aan snoepen.
Onbekend
November 24, 2013 om 09:37
Er wordt niet veel fiction gelezen op Valtaf naast alle afvalboeken.
Dit is echt een ontzettend leuk boek:
De Middelsteins door Jami Attenberg,

Al meer dan dertig jaar leiden Edie en Richard Middlestein een doorsnee leven, dat echter wordt overschaduwd door een gênant probleem: Edies gevaarlijk hoge gewicht. Edie is volledig geobsedeerd door voedsel - en als ze niet snel ophoudt met eten zal ze niet lang meer te leven hebben. Als Richard zijn vrouw verlaat, is het aan de kinderen om in te grijpen. Ze zijn het echter niet met elkaar eens hoe ze Edies eetprobleem moeten aanpakken. Robin geeft haar vader de schuld, Benny probeert vooral de lieve vrede te bewaren en de graatmagere Rachelle is vastbesloten haar schoonmoeder in een health freak te veranderen. Ieder proberen ze een antwoord te vinden op de vraag die de familie beheerst: wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor Edies destructieve gedrag? Met veel mededogen en humor schreef Jami Attenberg een verhaal over familie, obsessie en de destructieve fascinatie voor eten die onze welvaart met zich meebracht. Bron: bol.com
November 26, 2013 om 14:16
Mijn laatste boek.
Sbs
December 5, 2013 om 06:37
Ook heel mooi om te lezen.....
Tevens maar meteen de officiële boodschap:.
Als je denkt dat je weer op oude voet, al is het dan met nieuwe schoenen, verder kunt gaan dan is dat ijdele hoop. Een IP-ban is zo geregeld.
December 5, 2013 om 19:11
Oh, daar gaan we weer.

Onbekend
December 6, 2013 om 10:37
Voor we inderdaad off-topics gaan het volgende:

De verfilming van 'Het Diner' van Herman Koch, waarin de heerlijkste dingen worden gegeten is heel goed verfilmd, getrouw aan het boek. Gedurende de film word je steeds op een ander been gezet en sympathiseer je tot eigen verrassing steeds weer met een ander. Altans, dat over kwam ons. Een puike film.
Ilse DeLange zingt de titelsong 'Blue Bittersweet' mooi maar raar, in het Engels gezongen bij deze Nederlandse film.
December 6, 2013 om 11:57
Ik wacht wel op de Amerikaanse versie, kan nooit slechter zijn dan deze draak.
Onbekend
January 6, 2014 om 11:28
SOOF, maar bij deze moet je ook eerst hebben gegeten. Erg leuk!!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.