Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gebruik jij nog de oude website?

Geplaatst door Clyde op February 29, 2012 om 09:05

February 29, 2012 om 09:05
Hallo ;)

Het is (nog) mogelijk om de oude website te gebruiken. Deze optie was tijdelijk toegevoegd zodat het wennen/gebruiken van de nieuwe website makkelijker werd. Binnenkort zijn wij van plan om dit url (terug naar oude...) weg te halen.

Gebruik jij nog de oude website? Zo ja? Waarvoor gebruik je deze nog?

Ps. Graag inhoudelijk reageren en on topic blijven :)
February 29, 2012, gewijzigd door Clyde op March 1, 2012 om 03:39
Zo af en toe gebruik ik die voor de chat.

Clyde: Oké
Nee, alles wat daar veel beter werkte is al gesloopt.
Calorietabel- Nieuw producten toevoegen, Nieuwe eenheden toevoegen enz. enz.

Clyde: Oké
Onbekend
Tekst bij de foto's te kunnen lezen, (maar begreep van de week dat hier aan gewerkt gaat worden op de het nieuwe fora.
Verder altijd de nieuwe, die zit nu wel in me systeem :bigsmile:

Clyde: Idd staat op de planning :)
Onbekend
February 29, 2012, gewijzigd door Clyde op March 1, 2012 om 03:40
nooit

Clyde: Top!
February 29, 2012, gewijzigd door Clyde op March 1, 2012 om 03:44
Ja, soms. Als ik een gedeelte van een oud dagboekje wil kopiëren, dan moet ik dat wel doen op de oude site. Hier op de nieuwe site kan ik het nergens vinden. Ik weet wel dat je je laatste dagboekje kan bewerken, maar de oude niet.

:drive33:

Clyde: Op je profiel zie je altijd het laatste dagboekbericht. Onder dit bericht zie je niet alleen bewerken maar ook "Meer dagboekberichten". Door op de link te klikken kom je in je dagboek. Klik op een bericht en aan de rechterkant zie je "Dagboekbericht bewerken".
Onbekend
March 1, 2012 om 02:29
oude dagboeken verwijderen

Clyde: Op je profiel zie je altijd het laatste dagboekbericht. Onder dit bericht zie je niet alleen bewerken maar ook "Meer dagboekberichten". Door op de link te klikken kom je in je dagboek. Klik op een bericht en aan de rechterkant "Dagboekbericht bewerken". Hier vind je een verwijder knop.

Clyde, ben helemaal blij :thanx:
Onbekend
March 1, 2012, gewijzigd door Clyde op March 1, 2012 om 03:49
Ja soms om te zien wie mij pagina heeft bezocht ben er nog niet achter hoe dat op de nieuwe site moet...

Clyde: In het menu zijn er maximaal 3 icoontjes (links van de zoekbalk):
- Priveberichten
- Buddies
- Webshop (als je iets in je winkelmandje hebt)

Klik op buddies icoon en in de rechtermenu zie je "Bezoekers van jouw profiel"
March 1, 2012, gewijzigd door Clyde op March 1, 2012 om 03:50
Ja, soms en net als Visje1969, om te kijken wie mijn profiel heeft bezocht. Kan iemand vertellen hoe ik dat op de nieuwe site doe. Ik bedoel, ik zie wel de mensen die ik volg, die mij volgen en wie mijn buddies zijn, maar ik weet niet waar ik de mensen kan vinden die even bij me gekeken hebben.

Clyde: Zie antwoord bij Visje1969
Onbekend
March 1, 2012 om 04:09
Gevonden!
Dank je Clyde.

Onbekend
March 1, 2012 om 04:48
Ik moet wel, als er in de nieuwe website iets weer niet naar behoren werkt.

En welk menu bedoel je in hemelsnaam hierboven bij Visje1969 en Rommeltjes??
March 1, 2012 om 05:22
Onbekend
March 1, 2012 om 07:41
nee ik gebruik de oude nooit meer. ben nu zo gewent aan het nieuwe.
Onbekend
March 6, 2012 om 02:04
ik mis in de nieuwe nog steeds heel erg de optie waarbij valtaf aangeeft wat je ideale gewicht is, vooral omdat veel mensen dat niet echt goed weten.
ik vind het fijn om een richtlijn te hebben aangezien mijn streven gewoon een gezond gewicht is.
nu reken ik het wel uit met het verschil ik kilo's wat er is tussen mijn min en max gewicht maar voorheen veranderde je ideale gewicht mee met je leeftijd ook.
dat zou ik echt nog heel graag terug zien omdat ik daarmee zie of ik wel het goede streven heb.

voor de rest mis ik de oude helemaal niet.
Onbekend
March 11, 2012 om 16:12
Iemand melde zich aan als volger, kon hem/haar alleen verwijderen via de oude site.

(pas geleden kon dat ook op de nieuwe site)
March 11, 2012 om 16:28
@Suzzan

Klopt, het kan op de nieuwe site ook.
Je gaat naar het hoofdje op de balk. aanklikken.
Rechts op: leden die jou volgen klikken.
Je krijgt dan een lijst waarin DAT persoon ook moet staan.
Ga met je cursor over de foto/profielplaatje van die persoon.
Er verschijnt een schermpje, dat wil ik niet en bericht versturen.
Klik op Dat wil ik niet en de persoon verdwijnt weer uit je lijst.

:succes:.
Onbekend
March 11, 2012 om 17:41
Thanx Boekenkind, DAAR stond het dus.....:grinnik:

Ik was daar al geweest, maar niet via de foto.
March 12, 2012 om 02:53
Suzzan :+:
March 18, 2012 om 08:25
ik gebruik hem nog steeds heel af en toe de nieuwe
Ik doe dit omdat ik de oude site makkelijker vind om door te klikken.
March 19, 2012 om 13:52
Ik gebruik nooit de nieuwe. Zit nog dagelijks op de oude. Zodraq de oude er niet meer is moet ik wel :P

Onbekend
March 21, 2012 om 07:56
Ik gebruik de oude site, omdat die veel overzichtelijker is!
Veel mooiere layout vind ik persoonlijk... (duidelijker, vrolijker, etc. )
De oude site werkt gewoon lekkerder vind ik dan de nieuwe!

:mopseflops:
Onbekend
March 21, 2012 om 14:34
Ik gebruik liever de oude vind die overzichtelijker
Met de nieuwe kan ik niet zo weg mee
:kreeft58:
March 22, 2012 om 18:00
Ik kijk nog wel eens op de oude site wie er jarig zijn.
De rode ballonnetjes zijn erg handig,
April 1, 2012 om 18:19
Ik mis op de nieuwe site ook de tekst (datum en gewicht enzo)
die je bij de foto's hebt geplaatst.
Erg jammer!
Komt dit nog terug???
April 2, 2012 om 05:42
Kan a.u.b. er 1 uniforme versie overal doorgetrokken worden? Ik probeerde daarnet (met succes overigens) een product te verbeteren en kreeg ergens een ander scherm te zien dan anders. Ik kom niet zo vaak meer op de site wegens tijdsgebrek en telkens ik iets anders wil doen dan simpel forummen of dagboekjes lezen van de mensen die ik volg, moet ik alles uitspitten omdat het veranderd is, en daar bovenop krijg ik dan nog eens verschillende versies door elkaar.
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
:silkje:
April 2, 2012 om 06:08
@Silkje, het is aan jou of je de oude of nieuwe website gebruikt.

Als men telkens tussen de twee varianten (nieuw en oud) blijven "switchen", kan ik snappen dat het allemaal "teveel" wordt. Het weghalen van de link (naar oude website) staat al trouwens op onze "to do" lijst. Voorlopig blijft het nog even daar.

@iedereen, bedankt voor de feedback tot nu toe!

Groet,
Clyde
April 4, 2012, gewijzigd door Avla op April 4, 2012 om 02:35
Op dìt moment is de oude site de enige die werkt...

Sftw: WinXP, Firefox via server in Duitsland.
April 4, 2012 om 04:21
valtaf-beta.nl totaal onbereibaar: http500 fout

Vista, IE9 via plusonline
April 4, 2012 om 12:41
Gebruik de oude website nog voor het herhalen van dagdelen in het eetdagboekje van de ene datum naar de andere. Heb die mogelijkheid niet meer teruggevonden op de nieuwe.
Klopt dat?
April 4, 2012 om 15:01
Ik gebruik de nieuwe website, maar ik kan niet meer de mogelijkheid vinden om buddies te deleten / deelnemers te blokkeren? Dat kon voorheen wel!

En op 1 of andere manier kan ik soms niet vinden waar ik mijn gewicht in kan voeren..

Onbekend
April 4, 2012 om 16:43
ik gebruik de oude nog voor de grafieken van sport/eten de verhouding om een mooi resultaat in de grafiek te zien, dat kan niet op de nieuwe stie of ik kan het niet vinden.
April 5, 2012 om 04:00
Tot voor kort heel af en toe omdat ik het streefgewichtlijntje op de oude site zo mooi vond (vooral als je er iets onder zit). Die optie is er bij de nieuwe site niet maar ik heb inmiddels op aanraden van Fazant en Mama5 mijn alternatief gewicht lijntje daarvoor opgeofferd!
Jammergenoeg zijn er de laatste dagen weer wat vaker storingen (melding(en) dat de server(s) overbelast is/zijn).
Verder helemaal happy hoor met de nieuwe site.
Groetjes Tjoepie

April 5, 2012 om 05:45
In de oude website kan je kijken naar maandoverzicht van zowel voeding als sporten. Dit is op de nieuwe website niet meer mogelijk volgens mij of toch???
April 5, 2012 om 17:49
Ik gebruik alleen maar de oude site. Overzichtelijker, want je hebt die paarsblauwe balk bovenin beeld waarin alles staat wat je maar eventueel zou willen weten over de site enz met subcategorieën. Zo zie je in 1 oogopslag hoe en wat. Op de nieuwe site zoek ik me een ongeluk. Is het niet mogelijk om op de nieuwe site diezelfde balk met dezelfde inhoud te plaatsen? Ik kan me voorstellen dat er mensen gaan afhaken, omdat ze niet snel genoeg meer bepaalde info kunnen vinden. Vooral voor mensen die niet zo computer eigen zijn, kan ik me voorstellen dat de nieuwe site niet prettig werkt.
Ik begrijp sowieso nooit zo goed waarom iets goeds veranderd moet worden. Ik weet natuurlijk ook wel dat er overal mensen werken die dan weer iets nieuws willen verzinnen (daar worden ze tenslotte voor betaald), maar het wil niet altijd zeggen dat iets veranderen altijd ten goede is.
Waarom houdt men niet eerst het oude aan, vraagt men dan aan de gebruikers wat men graag veranderd wil zien en verander dat dan. Maar gooi niet meteen een hele site om, zodat mensen niet meer weten hoe ze iets moeten vinden.
Zoals ik al zei, gebruik ik alleen nog maar de oude site. Ik zie in 1 oogopslag waar ik wat moet vinden.
Dus misschien is het een idee om voor de mensen die niet zo computer eigen zijn de oude aan te houden en voor de anderen de nieuwe. Ik neem toch aan dat het niet jullie bedoeling is dat er gebruikers hun account gaan opzeggen.
April 5, 2012 om 17:55
Oja, vergeten. Tip: misschien kunnen jullie een poll houden. Wie wil de oude site houden en wie wil de nieuwe? We leven tenslotte in een democratie. :cool06:
April 6, 2012 om 11:06
Ik gebruik de oude site, die heeft mijn voorkeur....op die nieuwe vind ik niets,, en de oude veel overzichtelijker, met de grafiek dadelijk op de voorpagina.
Maar vandaag werkt de oude niet....enkel de nieuwe....en ik loop hopeloos verloren.
April 6, 2012 om 11:11
En hoe vind ik mijn clubs terug????
April 6, 2012 om 15:30
ElsjeHV

Op de nieuwe site staat alles wat je aan kunt klikken, eigenlijk alles wat vroeger op de bovenbalk stond en alles wat onder je intro was gezet, rechts op de pagina, onder je foto/smilie, staat in het kort je gewicht, wat doel is, daar onder staan je clubs en daar weer onder je buddys.

Kortom het hele besturings gedoe zit op zijn Engels, rechts.
Het is even wennen, maar zodra je door hebt waar alles zit is het heel overzichtelijk.
April 6, 2012 om 19:28
Waarom kan ik niet meer op de site? Sinds gisteren al niet. Httpsfout 500
Onbekend
April 7, 2012 om 02:55
Ik geraak ook niet meer op valtaf.be of .nl en mn pc geeft ook httpsfout 500 aan
:) enkel via slims.com geraak ik er wel nog op nu .

April 7, 2012 om 03:05
Ik kan er nu wel op via valtaf.be. Maar nu heb ik ook een andere methode. Bedankt. Ik heb eens nagekeken waar de fout ligt, maar die ligt bij de webmaster. Dus deze is voor de webmaster: wanneer wordt de fout hersteld?
April 7, 2012 om 03:07
Nog een tip: probeer niet de oude versie van de website te openen. Daar ging het dus helemaal fout bij mij. Ik probeerde dat op computer en ipad en toen deed de site het dus niet meer.
Onbekend
April 7, 2012 om 12:25
Ik heb er 2 dagen niet op gekund. Kreeg telkens een blanco blad met alleen mijn foto en tekst" heeft haar profiel verwijderd" . Ik kon hier nergen op inloggen. HOe ik er na 2 dagen ingekomen ben weet ik helaas niet meer. Heb wel ergens in de url geloof ik kunnen klikken en valtaf cookies verwijderd en nog andere dingen en toen kon ik me weer aanmelden. Ik heb gisteren en vandaag diverse leden van mijn clubje nog niet gezien. Waarshcijnlijk zitten zij ook met dit probleem. Kun je me een makkelijke manier vertellen hoe ze erin kunnen komen??
Wat een puinhoop. Hebben jullie soms de oude versie verwijderd en kon ik er daarom niet meer in???
Onbekend
April 8, 2012 om 02:41
ja het is zo dat je niet meer in de oude versie kan komen, want dan gaat alles mis, ik kan eindelijk weer via iets anders op valtaf komen, ik vind het best lastig dat ik dat niet meer via nl kan doen.
fijne paasdagen
:irene3:
April 8, 2012 om 10:16
Gewoon via www.valtaf.be Dan kom je op precies dezelfde site terecht.
April 8, 2012 om 14:24
ik geraakte ook twee dagen niet op de site nu blijkt dat omdat mijn berichten die ik op mijn mail kreeg van buddies en via deze link naar valtaf inlog nog oude versie is...mijn man gelukkig beetje it freak in huis heeft mij toch kunnen inloggen maar dat gaat dus enkel via nieuwe site..deze vind ik alles behalve overzichtelijk..oa geen gewicht bij je buddies enkel hoeveel ze afgevallen zijn ...geen snel overzicht wie je bezocht en dergelijke...je moet op veel meer dingen klikken alvorens je iets kan terugvinden...allee wat verder prutsen zeker.... toch jammer want was zo blij met de site. we moeten hier dus niet alleen succes hebben met onze afvalrace maar ook met gebruik van nieuwe site...spijtig dat we niet op de hoogte gebracht dat oude site zo plots ging verdwijnen..
Onbekend
April 8, 2012 om 19:14
Ja, een kennisgeving zou wel prettig geweest zijn en ook zijn er nu berichten verdwenen.
April 10, 2012 om 03:58
Beste allemaal,

De oude versie van de website doet het inderdaad niet door nog onbekende redenen. Als we het zelf offline hadden gezet hadden we een melding van gemaakt. Om terug te kunnen naar de nieuwe website kan je naar: http://valtaf.nl/new

Er wordt aan het probleem gewerkt.

Groet,
Clyde
Onbekend
April 10, 2012 om 04:17
Als ik een mail krijg van mijn 50 plus club, is de link in de mail onbruikbaar. Ik krijg de voorpagina en kan verder niets. Komt dat dan weer omdat vanuit de "oude versie" het bericht geschreven is? Heel erg lastig!
April 10, 2012 om 04:27
@iedereen, de oude website doet het weer.

@DitWordtMijnJaar2012, ik stuur je een bericht.

April 10, 2012 om 07:25
Clyde: je bent een TOPPER.
Onbekend
April 10, 2012 om 09:38
Ik heb de oude site weer ingeschakeld - overzichtelijker/ prettiger maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het geen waar ik wel vaak van baal.. is de slechte bereikbaarheid van de site al die veranderingen en aanpassingen hoeven van mij niet een goed bereikbare site is veel belangrijker ( de site is vaak OFF line)
en niet even nee uuuuuuren...!
April 10, 2012, gewijzigd door Najou op April 12, 2012 om 16:57
De oude website gebruikte ik niet meer.
Wél het eetdagboek en sportdagboek om de maandgrafiek te kunnen zien.
Onbekend
April 10, 2012 om 10:28
Ik zit nu weer automatisch in de oude website. Als ik in mijn voornemens club iets heb geschreven en ik wil later een typfout veranderen, is dat niet mogelijk.
Ik krijg één zin te zien en kan niet naar beneden scrollen om te verbeteren, ook lastig. Maar wel overkomelijk.
April 11, 2012 om 08:34
Inderdaad Najou: op de nieuwe website geen maandgrafieken mogelijk van eetdagboek en sportdagboek? Clyde???
Onbekend
April 11, 2012 om 09:26
Ik gebruik eigenlijk alleen de oude site, maar dar kan ik sinds de storing niet meer op...
vind de nieuwe erg onhandig!
Onbekend
April 11, 2012 om 10:02
Als ik op de oude site op mijn profielpagina kom kan ik meteen zien of er nieuwe reacties zijn geplaatst.
Op de nieuwe mis ik dit. Nu moet je helemaal naar beneden scrollen of het zo is.
Ik kan het in ieder geval niet vinden.
April 12, 2012 om 04:03
Ik ben net even weer op de oude site geweest....
Heerlijk.
Makkelijk. Heel eigen. Geen eenheidsworst.
Ik ben altijd zeer geneigd om nieuwe dingen uit te proberen, maar nu verlang ik terug naar de oude site.
Maar ja, ik weet ook dat dit verlangen nergens toe leidt. De beslissers gaan toch hun eigen gang.
Zucht
April 12, 2012 om 06:21
Mag ik mij daar van harte bij aansluiten.
Maar inderdaad, wat wij willen is van ondergeschikt belang.
Leve de eenheids worst. Dat het gepresenteerd wordt als vernieuwend is, wat ze in Amsterdam een Gotspe noemen.
Ik las van de week in een ander context, Oude wijn in nieuwe zakken.
Daar zijn deze veranderingen niet eens mee aan te duiden.
April 12, 2012 om 12:03
Ik ga naar de oude site voor de maandgrafieken (eten/beweging staafdiagrammen)
en om een dag te kopiëren - want de knop zit er nu wel, maar het werkt bij mij nog niet in de nieuwe site. Je kan alles aanvinken, drukt op kopiëren en ...... niets.....

April 12, 2012 om 12:04
Overigens vind ik het eetdagboek in de nieuwe versie verder helemaal top!
April 12, 2012 om 16:16
Ik ga meteen terug als daar die reclame troep niet staat.
Wat een vervuiling zeg.
April 12, 2012 om 16:48
:bellenblazen:Welke reclame? :-)
Onbekend
April 13, 2012 om 01:36
Yep, en de reclame is weer terug.
En ook niet meer uit te schakelen.

Mijnheer Valtaf, ik HEB AL betaald hoor, mede door mijn abonnement.
Mag er nog iets in het abonnement blijven? (het uitschakelen van de reclame?)
April 13, 2012 om 06:44
Hé, het kopiëren werkte vandaag wel!
Onbekend
April 13, 2012 om 07:29
Trouwens.........."welke oude site" ???

(ik wilde nog een heel verhaal neerzetten, laat maar :zucht: )
April 13, 2012 om 22:24
Ik was net even voor het eerst weer op de oude site.
Dit na al het gedoe met de "witte bladzijde" en
elke keer cookies moeten verwijderen.

Pff inderdaad wat een verademing. Duidelijk en heel overzichtelijk.
Leuk de fotootjes van medeafvaller en gelijk zien wie er bv online is.
De grafiekjes en staabalkjes, de aanklikbare balkjes, zodat je gelijk de dag eronder ziet, en niet het vervelende gedoe van een datum uitkiezen.
Ook het aanklikbare vet/eiwit enz percentage van hoog naar laag.
Heel handig als je snel wilt zien waar nou bv de meeste eiwitten inzitten.
Het mag duidelijk zijn waar mijn voorkeur ligt ;-)
April 14, 2012 om 03:18
Suzzan schrijft,
>>Mag er nog iets in het abonnement blijven? (het uitschakelen van de reclame?)<<

Als ik daar die troep mee weg krijg neem IK een abonnement.
Wat een ergernis en wat een puinhoop.
Zelfs op het deel dat niemand te zien krijgt (alleen de beheerders) wordt je er mee dood gegooid.
April 14, 2012 om 04:29
Zo, ik heb daarnet even in de oude website voor de maand april alle 'sport' ingevoerd. Dat gaat daar toch wel even wat gemakkelijker dan in dat 'nieuwe' dieetdagboek.
April 14, 2012 om 11:29
Ik vind op zich het nieuwe dagboek prima maar ik worstel nog steeds met de kopieerfunctie.
Nu had-ie braaf alles gekopieerd wat ik aangevinkt had. Alleen niet van de 13e naar de 14e (vandaag) maar al vast naar morgen, de 15e. En dan ga ik toch echt iets anders eten......

April 14, 2012 om 11:30
Op de oude site werkt het kopiëren dus wel perfect.....
April 14, 2012 om 13:52
Ik heb het idee dat ik in de knoop kom als ik zelf een product wil toevoegen. Ik heb vandaag bjv een pannenkoek gegeten in een restaurant. Ik wil die invoeren, maar het kan alleen als ik dan de hele samenstelling van het product ken. Nou, de pannenkoek komt niet met een etiket. In de oude versie van de site kon ik volgens mij gewoon iets invoeren met het aantal calo's en klaar was kees. Hoe doe ik het nu?
Ik neem nu soms maar wat, wat in elk geval de calo's benadert, maar het heeft zo niet zoveel nut. Of zie ik gewoon over het hoofd dat ik ergens kan zeggen bijvoorbeeld Product Uit eten, Calorieen 800 (ik noem maar wat).

Kortom: de calorieentabel is snelle geworden maar ik krijg sommige dingen niet voor elkaar.
April 14, 2012 om 13:53
Overigens mis ik ook een duidelijke Help....
April 14, 2012 om 14:05
@Lighthouse

De calorientabel en je eet/dieet dagboek is heel iets anders.
De een heb je nodig voor de andere. Maar verder is het niet hetzelfde.
Je kunt in je eet/dieet dagboek wel handmatig iets invoeren. In de calorie tabel niet.
Dat kon al nooit. Eigen gemaakte producten werden en worden daarin niet opgenomen.

Je kunt bij eetdagboek, van dieet weet ik het niet zeker, nog steeds handmatig toevoegen.
Ik vind dat echter een nadeel en zoek in de lijst naar een product wat benaderd wat ik heb gegeten.
Is het een vers gebakken pannekoek?
Dan is misschien die van de Mcdonald's een optie?
Of handmatig invoeren en gokken wat er voor eiwitten, koolhydraten en vetten in hebben gezeten.
Of een van deze opties gebruiken.
http://nevo-online.rivm.nl
http://www.voedingswaardetabel.nl/

Een Help is er in de "Laatste" release versie niet gekomen. Daar is wel al omgevraagd. In september meteen al. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn die te maken. Ondanks de aangeboden hulp.
Onbekend
April 14, 2012 om 17:54
Ik KAN niet meer terug naar de "oude site".
Als ik dat aanklik kom ik op de pagina "recente activiteiten" .

@Boekenkind, ik HEB een abonnement en onderaan iedere pagina staan 4 reclame vignetten.
is niet storend, maar je kunt nu in een abonnement niet meer aanklikken wel of geen reclame.
Dus dat abo heeft op evt advies van Anne helemaal geen zin meer.
April 14, 2012 om 18:02
@Suzzan

Ik vind die vignetten wel storend omdat ze ook steeds wisselen.
Maar vooral omdat ze ook op plaatsen staan waar het totaal geen zin heeft.
Het effect is voor mij dat ik nu Helemaal geen abonnement bij die lui wil.
Het zelfde effect als reclame op de TV, die je 20 keer op een avond voorbij ziet denderen. IK hoef dat product dan al niet meer. En zal het dan ook bewust niet kopen.

Wat betreft de oude site. Ik begreep dat dat ligt aan de manier waarop je inlogd.
Maar het kan zelfs aan je browser liggen. Volgens beweren werkt het nog gewoon. Maar wat is gewoon bij Valtaf??
April 14, 2012 om 19:04
Ik vond de oude site veel aantrekkelijker! Bovendien heb ik 'm steeds nodig om... UIT TE LOGGEN!!! Op de nieuwe site kan ik wél inloggen, maar niet uitloggen. :-(
Die mogelijlkheid zit er gewoon niet op. Raar hoor.
April 15, 2012 om 02:22
@Snoepjunkie,
rechtsboven op het pijltje naast je naam klikken. Daar kun je je instellingen veranderen en uitloggen
April 15, 2012 om 06:39
@Suzzan ik kom ook in het scherm Recente activiteiten, maar als ik dan rechtsboven op Welkom Jolijt druk kan ik gewoon verder werken op de oude site.
April 15, 2012 om 08:51
Ja, voor de verzonden pb's te lezen.

Groetjes appelperzik

April 15, 2012 om 10:58
Aha, dankjewel, Fazant! Ga ik gelijk proberen... :-)
Onbekend
April 15, 2012 om 11:09
@ Suzzan heb ik soms ook, het is even geluk hebben of je daadwerkelijk terug kan of niet.
Onbekend
April 16, 2012 om 01:37
Jolijt ik kom niet meer terug op de oude site
kan ook alleen nog maar inloggen onder de beta-versie.
ik werk met IE9, dat houden we zo...
Onbekend
April 16, 2012 om 02:27
Wat ik aan de oude site heel prettig vond was dat ik gelijk bij het nieuws kwam. Nu kom ik in een scherm met allerlei berichten die mijn buddies (en ikzelf) heb gepost. Ook wel leuk maar persoonlijk vond ik het navigeren met de oude site een stuk prettiger en het leuker om op nieuw te reageren. Nu vind ik valt af eigenlijk maar in een ingedutte site. Het prikkelt gewoon niet meer. Wie er experts zijn? Moet ik even hieronder kijken en dat zegt al voldoende want er komt dus gewoon niets uit. Geen uitstraling, he-le-maal niets. Ik zit nog steeds te denken of ik wel of niet mijn abo zal verlengen maar tot nu toe ik het nog steeds NIET en ik hoop van harte dat er binnenkort iets aantrekkelijks wordt aangeboden want een site die alleen bestaat uit buddies, leden en betaalde informatie....laat maar.
April 16, 2012 om 04:24
>>Wat ik aan de oude site heel prettig vond was dat ik gelijk bij het nieuws kwam<<

Bij de oude site ging ik altijd kijken wat er voor nieuws was.
Nu nooit, ik weet toch al wat er staat. Recepten (onleesbaar) van Anne.
En reclame uitingen van bedrijven die ik niet wil lezen.
April 16, 2012 om 05:42
Ik heb de link zo ingesteld dat ik (op de nieuwe site) direct in mijn dagboek kom. Berichten van de buddies zie ik via de mail. Ik gebruik die hele nieuwspagina dus zelden, maar áls ik er kom valt het me wel op dat er nog steeds stukken van afgesloten dagboeken van buddies-van-buddies zichtbaar zijn. Lijkt me niet de bedoeling!
April 16, 2012, gewijzigd door Boekenkind op April 16, 2012 om 05:54
@Jolijt

>>Ik gebruik die hele nieuwspagina dus zelden, maar áls ik er kom valt het me wel op dat er nog steeds stukken van afgesloten dagboeken van buddies-van-buddies zichtbaar zijn. Lijkt me niet de bedoeling!<<

Dat zie je als je op het Logo van Valtaf klikt. De zgn Wall. Vreselijk ding.
Nieuws zie je als je ook echt op nieuws klikt, daar zie je geen dagboekberichten van je buddys. Maar wel reclame, reclame en reclame.
Niet zo als voorheen, columns al dan niet grappig, informatief of zomaar iets wat iemand kwijt wilde. Nou ja, iemand?, het waren Columnisten, leden die iets te melden hadden. Nu staat er eenheids worst die niemand interessant vind.
Maar ja, het genereerd (kennelijk) wel geld.
Meer geld dan wij met een abonnement bij elkaar kunnen sprokkelen.
En de kachel moet toch branden.

Maar saai dat het is tegenwoordig.
April 16, 2012 om 11:31
Haha zie je hoe weinig ik er kom dat ik die twee pagina's al door elkaar haal :)
Ik ga meestal direct naar mijn dagboek en mijn buddies!
Dus ik zie de reclame ook niet, behalve dan de onafscheidelijke logo's onderaan de pagina.
January 9, 2013 om 07:56
Na een tijdje ben ik weer teruggekomen en ik gebruik alleen maar de oude UI. Met de nieuwe kan ik niets vinden terwijl ik in de oude UI gewoon alles netjes bij elkaar heb. Een simpele interface met alle links.

In de nieuwe heb ik veel functionaliteit niet gevonden en ik hanteer een simpel principe voor website: als ik het niet binnen 3x klikken kan vinden, staat het er niet.

Voor mij is deze website eentje van gebruiksgemak. Ik wil snel mijn doelen kunnen bereiken (afvallen) maar ook wat ik op de site kom doen: mijn afslankplan raadplegen, dagboek aanvullen e.d. Ik wil niet een hele site moeten doorspitten om deze functies te vinden - toegegeven dat sommige functies makkelijker te vinden zijn dan anderen. Dus zolang de oude UI nog te gebruiken is, gebruik ik die.
January 9, 2013 om 09:40
@Lucian

Dat mag, maar ik zou wel vast gaan wennen aan de nieuwe. Want de oude is straks zomaar ineens weg. En dan moet je wel.
De meeste dingen staan ook hier op de blauwe balk en kun je met drie klikken activeren.

January 10, 2013 om 19:28
@Boekenkind: ik zal het zeker nog een kans wagen :)
January 16, 2013 om 03:08
Jammer, ik gebruik de oude site ook nog steeds (en zal dat blijven doen zolang het kan). Vind de profielpagina veel fijner, hogere informatiedichtheid en veel beter overzicht.
January 26, 2013 om 03:05
Ik gebruik de nieuwe site, maar omdat ik die gebruik ben ik er bijna nooit meer.
Vind het niet gebruiksvriendelijk. Te veel klikken, naar info zoeken etc.
Ook het forum vind ik verschrikkelijk geworden! Je leest de titel en dan t laatst geposte bericht.
Wil weten waar t topic over gaat dus heb belang bij t bericht vd TO. Titel zegt nl ook niet alles.
Neh, de tijd dat ik vaak op de site te vinden was is over. Merk dat veel mensen er zo over denken...jammer dat er niets met (opbouwende) kritiek wordt gedaan.
January 26, 2013 om 11:03
nee ben al zeer geruime tijd op de nieuwe actief
January 26, 2013 om 13:41
Sanura

Nee hoor, er wordt nu weer gereageerd omdat iemand een topic van begin 2012 omhoog heeft gehaald.
Het was duidelijk al uitgekauwd. Maar ja soms vindt men oude sloffen prettiger dragen, zullen we dan maar denken.
January 26, 2013 om 14:37
Dat bedoel ik niet boekenkind.

Als je naar t forum gaat en de onderwerpen doorkijkt zie je n klein stukje tekst staan.
Bij de oude site kon je dus in 1oogopslag lezen wat de TO vroeg/bedoelde.
Nu zie je n stukje tekst van t laatst geplaatste bericht. (nu sta ik hier erbij bv)
Het onderwerp van een topic wijkt vaak af van de inhoud. Dus de optie....oudste bericht eerst (hebben veel forums)of het zoals de oude site weergeven zou erg fijn zijn. Hoor er veel mensen over nl. Het is in elk geval de reden waarom ik het forum niet meer bezoek (dit is n uitzondering).
Ken zelfs mensen die hun profiel hebben verwijderd :-O
January 26, 2013 om 14:47
@Sanura

Ik begrijp heus wel wat je bedoelt. Maar, wat ik ergens hier boven ook al schreef. Wen er maar aan, het wordt nooit meer zoals de oude site.
Wij, de gebruikers, hebben totaal geen invloed op hoe en wat en nu weer voor ons bedacht wordt. Hoog uit een paar kleine aanpassingen. Maar dat is het wel.

Ik doe nu al ruim 3 jaar de calorie tabel. Je hebt geen idee hoeveel klikken ik extra moet maken voor het zelfde resultaat. Het was perfect zoals het was, maar nee. Het moest anders, met als resultaat een tijd vretend gedrocht.
January 27, 2013 om 03:14
Het leek of je mij niet begreep boekenkind aangezien je reactie over iets anders ging dan mijn post.
Wen er maar aan? Nee. Ik heb de keuze gemaakt om mij alleen nog bezig te houden met mn dieetdagboek. Als dat mij teveel gaat tegenstaan stop ik daar ook mee. Aangezien ik mn profiel dan helemaal niet meer gebruik, zal ik hem verwijderen. (laten we hopen dat het niet zover komt)
Je hebt dus altijd een keus. Blijven en je irriteren aan dingen of gewoon weggaan en des noods zoeken naar een andere leuke site ;)
January 27, 2013 om 04:24
@Sanura

Ik ook zeker weten, als ik een site heb gevonden die net zo een grote producten lijst heeft, ben ik weg. Fatsecret is aardig op weg. Maar die hebben ook een dieetdagboek.
Ik heb destijds juist Valtaf gekozen omdat die een eetdagboek had. In een oogopslag zien waar je de fout in gaat, of bent gegaan.
Tijdens de vakantie gebruik ik overigens wel Fatsecret, zij hebben wel een app waardoor ik met mijn tablet de (vr)eet zaken in de gaten kan houden.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.