Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Hoeveel moet ik binnenkrijgen?

Geplaatst door Dsree op February 29, 2012 om 09:44

February 29, 2012 om 09:44
Hallo,

ik heb me zojuist aangemeld op deze website. Wat ontzettend handig om een eetdagboek bij te kunnen houden! Ik ben een vrouw, 23 jaar, 1.68 lang en weeg momenteel 69kg. Ik zou graag naar de 60kg teruggaan. Zoveel heb ik voorheen altijd gewogen. Ik vind de dat ik de afgelopen weken heel erg netjes heb gegeten. Geen suiker, minder koolhydraten en meer eiwitten. Toch wil het afvallen nog niet echt lukken. Wellicht ook omdat ik het sporten nog niet zo goed heb opgepakt als ik zou willen. Ik sport, maar niet consequent.

Mijn vraag is hoeveel ik moet binnenkrijgen aan voedingswaarden? Kan iemand hierover advies geven. Ik dacht zelf rond de 1500 kcal te gaan zitten, maar wat betreft de andere waarden kom ik er niet goed uit. Vandaag krijg ik bijvoorbeeld dit binnen:

eiwit 22%
koolhydraten 44%
vet 32%

zit ik een beetje op de goede richting? Alvast bedankt voor de hulp.
February 29, 2012 om 10:52
Nou, je zit wel in de goede richting hoor. Niks mis mee.

Bijna 0,375 kg per week kan je afvallen met 1500 kcal verdeling
eiwit 19% (Wat meer % is niet zo erg)
koolhydraten 57% waarvan 4% vezels. (dan hier wat % minder)
vet 24%

Je zou er dus ongeveer 24 weken over doen. Idd wel wat consequent sport op pakken, maar bijvoorbeeld een uurtje wandelen per dag doet ook een hoop goed.

Grtz Arnold
February 29, 2012, gewijzigd door Flatron op February 29, 2012 om 11:23
@ Dsree:

idd avla ik zou hoger in eiwitten gaan zitten, en lager in koolhydraten... probeer 40/40/20
bv. Of nog beter (vind ik) 40/30/30 ja ja iets meer "gezonde vetten"
Daarnaast zou jij het meer moeten zoeken in meer bewegen....(gezien je gewicht/lengte) hoeft niet eens de sportschool te zijn... beetje home fitness; staat genoeg op you tube : 20 minuten per dag tijdens DWDD en je bent er :)....
beetje meer wandelen... beetje meer trappenlopen (als je ze tegen komt natuurlijk)
maar als je gaat wandelen, dan in pittig energiek tempo...
als voorbeeld...
niks doen heeft als referentie 1
dan is gewoon wandelen 1.6
en pittig door stappen, 3.6

24 weken is natuurlijk best lang... denk dat je met aanpassen erin/eruit met 2 maanden helemaal strak bent... :)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.