Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

BMI 's-ochtends en 's-avonds

Geplaatst door Mahina op April 14, 2004 om 17:42

April 14, 2004 om 17:42
Ik zag in de grafieken BMI 's-ochtends en 's-avonds staan. Kan iemand mij uitleggen wat dat is?

Mvg
Mahina
April 14, 2004 om 17:48
"Op het moment dat je zwaarder bent dan gezond voor je is, heb je overgewicht. De verhouding tussen lichaamslengte en lichaamsgewicht bepaald of je te zwaar bent. Deze verhouding is eenvoudig te berekenen door je lichaamsgewicht in kg, te delen door je lengte in m in het kwadraat. De uitkomst is je Body Mass Index."
"In formule: BMI = kg/m2."

Op internet zijn calculators waar je alleen je lengte en gewicht hoeft in te vullen en deze dan automatisch je BMI berekend. Meestal wordt hier ook bij vermeld wat de verschillende waarden inhouden.

http://www.voedingscentrum.nl/body_mass_index/body_mass.html

http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/

Groetjes Saskia
May 15, 2004 om 15:43
Hoi ik had vraagje over dat BMI getal.
Als je nou veel sport bouw je veel spieren op en spieren wegen zwaarder dan vet. Dan klopt de verhouding toch niet met je oorspronkelijke BMI kan iemand mij dat uitleggen.
Want ik krijg er wat van ! Ben ik te zwaar of valt het mee ! Nou valt niet mee maar toch !!
Wie zit hier nog meer mee ??
May 15, 2004 om 16:26
Ik heb niet de indruk dat er veel bodybuilders on de deelnemers zijn. De mensen op de site met een hoog BMI zijn gewoon te dik.
May 15, 2004 om 17:44
whahahahhahahaah, die Emiel schat het toch wel goed in : gewoon te dik, whahahahahaahahah
May 15, 2004 om 17:56
ik te dik.......welneeeeee allemaal spieren . I am
suuuuuuperwoooman!!!!!!!
May 15, 2004 om 18:50
Hoi Hoi,

Ik kan wel even serieus antwoorden hoor :)

Je BMI is een indicatie voor je gewicht in kg per cm2 lengte. Of dat spiermassa of vetweefsel is, is daaruit niet af te leiden!

Wil je weten hoe het met je vetpercentage staat, dan kun je deze laten bereken (daar zijn apparaten voor) en die berekenen dan je vetpercentage en gewicht van het vet in kg...
Op de sportschool hebben ze meestal deze apparaatjes standaard liggen, maar je kunt ze ook kopen bij de kijkshop en zelfs bij de blokker!

Groetjes saskia
May 17, 2004 om 14:20
Hoi,
Op zich maakt het niet uit wanneer je gaat wegem zolang maar altijd op hetzelfde moment weegt! Anders kun je geen goede vergelijking maken!

Groetjes Saskia
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.