Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wie heeft er ervaring met een roeitrainer thuis?

Geplaatst door Bobal op April 2, 2012 om 05:19

April 2, 2012 om 05:19
Omdat ik niet meer mag hardlopen/ joggen vanwege artrose, heb ik een roeitrainer gekocht. Hij staat nu gemonteerd en klaar voor de start in de woonkamer. Na wat zoeken op internet weet ik nu ongeveer hoe je houding etc moet zijn om blessures te voorkomen. Maar ik heb geen idee hoe ik moet trainen (de frequentie, snelheid etc) om af te vallen. Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee?
Onbekend
April 3, 2012 om 11:58
http://www.concept2.nl/pro-fitness/motivatie/trainingsschema/beginners-schema
Hier kan je diverse schema's vinden, denk dat het vooral uitproberen zal zijn.
:succes:
Onbekend
April 16, 2012 om 05:57
Belangrijk is om je rug recht te houden. Niet trekken met je rug.. maar duwen met de benen en trekken met de armen. Anders heb je binnen notime rugklachten. Verder gewoon proberen. Stel het apparaat in op 2000meter.. en ga lekker roeien. Houd de tijd bij die je erover doet.. en zo kun je zien of dat steeds wat verbeterd. Als het steeds gemakkelijker gaat dan kun je de afstand en weerstand van het roeien aanpassen.

Succes! ;-)
April 16, 2012 om 17:41
Bedankt mama5 en Amon1976, ben al lekker op weg met roeien. Blijft toch wel lastig in je eentje of je alles wel goed doet. Maar tot nu toe nog geen rugpijn. Weet nog steeds niet hoe het 'computertje' werkt, heb er helaas geen boekje bij. Ik kijk maar op de klok en probeer steeds wat langer te roeien.
Onbekend
April 17, 2012 om 05:04
Google anders de naam van de roeimachine en gebruiksaanwijzing, vaak zijn ze wel te vinden op internet, succes!!!
April 17, 2012 om 05:25
Ben benieuwd hoe het gaat! Vraag me al een tijdje af of het iets voor mij zou zijn. Het is best een intensieve training, hè? Bevalt het je? Succes met trainen!
April 17, 2012, gewijzigd door Pekineesje op April 17, 2012 om 08:04
Ik dacht vroeger dat zo'n roeitrainers enkel je armen en schouders trainden en vond het dus niks voor mij. Maar ik heb het eens uitgeprobeerd in de fitnesszaal en ik werd er behoorlijk moe van. Dat blijkt dus een serieuze cardiotraining te zijn. Inderdaad een goeie keuze als je niet meer mag joggen.
April 17, 2012 om 08:41
Ik heb een YK-R0901 (yeekang) roeitrainer, weerstand is magnetisch. Maar ook op internet niets over een gebruiksaanwijzing van de computer, helaas. Inmiddels wel achter een emailadres, dus kan er een mailtje aan wagen.
Het is inderdaad een goede training, een en ander te lezen op http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruik-roeitrainer-optimaal-buik-billen.76479
Beetje saai thuis, maar in combinatie met de TV aan gaat het prima. Voordeel is natuurlijk dat je zelf de tijden kan bepalen en de deur niet uit hoeft. :bigsmile:
April 18, 2012 om 07:14
Inderdaad, je traint wanneer het jou het beste uitkomt. En als je ondertussen naar een leuk programma op tv kunt kijken, let je niet op de tijd en voel je nog niet dat je al heel lang bezig bent. Ideale combinatie!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.