Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ik ga op vakantie en eet..........

Geplaatst door op April 2, 2012 om 09:23

Onbekend
April 2, 2012 om 09:23
Ik ga over enkele weken naar Oost Turkije en weet niet goed hoe ik daar 1500 cal. verantwoordelijk kan verdelen. Jullie gaan daar misschien ook naar toen naar toe of een ander land waar ik weer over kan vertellen wat voor een calorieën of khd-arm dieet heel lekker is.

Wat is aan te raden of juist te vermijden wat het eten betreft, op vakantie in binnen-of buitenland?
April 2, 2012 om 12:30
Mijn ervaring is dat in Turkije alles zoet of vet is, of allebei en het liefst veel van alles :-).
toch zijn er wel wat mogelijkheden. Vaak is fruit goed te verkrijgen in hotels. Neem desnoods een banaantje of sinasappeltje mee naar je kamer (in je tas stoppen als ze moeilijk lijken te doen). Voor je ontbijt kan je vaak een eind komen met yoghurt en brood met beleg. Denk ook aan salades voor de lunch en bij het avondeten.
Pas op voor de toetjes!!! en de zoete (alcoholische) drankjes. vraag desnoods om een glas water en een ander drankje tegelijk en maak ze beiden op. dan scheelt het toch al gauw weer de helft.

en neem jezelf anders voor dat als je minimaal xx gezwommen of gesport hebt je maximaal xx aan lekkers mag nemen. veel hotels bieden de mogelijkheid om sporten als volleybal of watervolley te doen. Doe lekker mee. Dan verbrand je nog wat extra's.
succes en vergeet ook vooral niet om te genieten van je vakantie!
April 2, 2012 om 13:17
Vermijden (tenzij je graag ziek wordt): kraanwater, voorgesneden fruit of salade, lopend buffet, ijsblokjes, waterijs softijs.
April 3, 2012 om 04:40
Zoals reeds gezegd: fruit en yoghurt bij het ontbijt, en er ook voor zorgen dat je veel water blijft drinken (uit flessen)...

Op vakantie eet ik eigenlijk altijd maar 2x/dag, waardoor je bij het ontbijt al eens iets extra kan nemen (beetje spek, een eitje, ...) en op vakantie beweeg je normaal gezien ook meer (wandelen, zwemmen, ...)

Als er een buffet is 's avonds neem ik bij de eerste ronde altijd alleen maar groentjes. Als je dan een tweede ronde doet, is je grootste honger al verantwoord gestild en neem je geen overbodige zaken.

Succes ermee en een zalige vakantie gewenst!
Onbekend
April 14, 2012 om 08:34
Onze reis naar door Oost Turkije van Ankara naar Cappadocië zal een trektocht worden om het authentiek te beleven, dus lokaal vervoer en lowbudget hotels. Ik blijf wel water drinken uit flesjes en let op de salades of ze goed gewassen (zover dat te controles is).
Weet iemand specifieke lekkernijen aan te raden te zoals 'ayran', de heerlijke zoute/magere yoghurtdrank?
Bestaan er überhaupt boekjes voor lui op dieet op vakantie?

Ik kan jullie daarentegen ook misschien adviseren want wij reizen veel en ver.
April 15, 2012 om 16:02
Ikzelf heb inmiddels heel Turkije wel doorgereist en mijn ervaring is echt dat de lijn goed te doen is! Natuurlijk de toetjes en cakejes etc zijn mierzoet, maar het eten is vaak op een spies en lekker op de BBQ en grill. Komt verder geen vet bij! Veel heerlijke salades te vinden en meer dan genoeg fruit. Lekker bij kleine restaurantjes eten en gewoon genieten. Je zal overal de BBQ of grill aan zien staan en je kan slank genieten!
Onbekend
April 23, 2012 om 16:59
Is inderdaad best te doen,ze hebben ook veel ovenschotels puur groente met vlees!

Salades ook.in overvloed net als watermeloen.

Wij gaan dit.jaar.ook.weer...enkel gelukkig een eigen villa gehuurd dus is het net wat makkelijket!
Onbekend
May 3, 2012 om 08:53
Dit boekje kwam ik tegen op deze site voor de Italiëgangers of gewoon thuis:

http://www.bol.com/nl/p/mijn-italiaanse-dieet/1001004009904111/?Referrer=ADVNLPP7bfa4300f38c87b9b407c7b1cb8c0000610
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.