Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

psoriasis en voedsel

Geplaatst door op April 10, 2012 om 06:45

Onbekend
April 10, 2012 om 06:45
Ik had even een vraagje. Ik heb nu zo'n 4 jaar last van psoriasis op de hoofdhuid. u heb ik gehoord dat voedsel ook een oorzaak kan zijn. Mijn klachten gaan niet over. Ook niet nu ik gezond eet. Iemand hier ervaring mee of tips over? alles is welkom.
bedankt alvast.
April 10, 2012 om 08:25
@Lautje2702

Psoriasis is een autoimmuun ziekte.
Ik heb een droge vorm van psoriais, mijn moeder een natte (vette) vorm.
Allebei, volgens de dermatoloog veroorzaakt door stress. Ik heb gevraagd of voeding
wat kon verbeteren? Nee!. Dus waarom ze tegen jou zeggen dat het voeding gerelateerd is snap ik dan niet.
Het wordt bij mij wel erger als ik roomboter eet. Maar dat is meer dat ik bultjes op mijn hoofd krijg. Die gaan open en doen zeer. Maar verder??.
Ik heb om te smeren Xamiol gekregen. Dat helpt erg goed.
Tegen de jeuk heb ik Cetrizine, dat is een tabletje dat je inneemt. Ook dat werkt erg goed. Vooral omdat je van de jeuk plekken afblijft.

Ik zou toch nog eens met de dermatoloog gaan praten. Aan hem of aan je huisarts vragen of ze een lijst hebben wat je dan niet zou moeten eten.

Als helemaal niets helpt aan de dermatoloog vragen of je aan de psorinovo mag.
Dat is echt een super middel, maar dan eet je wel de rest van je leven pillen.
Onbekend
April 10, 2012 om 09:09
Ik heb op het moment ook xamiol. Dit werkt bij mij niet optimaal meer, in het begin wel maar nu niet meer. Daarbij heb ik lang haar en het uitwassen duurt een eeuwigheid. Ik ben bereid om er pillen voor te slikken als het daarmee weggaat.
Ze hebben het over vetzuren omega 6 wat je beter niet kan hebben. OOk zuivel word genoemd. Ik kan absoluut niet zonder melk bij het ontbijt dus dat laat ik zowieso niet staan.
Ik heb donderdagochtend een afspraak bij de HA. resultaat zal ik hier even melden. Bedankt in iedergeval voor je reactie.
April 10, 2012 om 09:42

Het probleem met Psoriasis is echt stress. Kom van de stress af en je bent ook van de psoriasis af.
Ik had 10 jaar psoriasis, nu niets meer.
Psorinovo hielp heel erg, maar ik moest er veel van slikken.
Toen ik ophield met werken, bleef de psoriasis weg en mijn gewicht ging ook naar beneden. Ik hoef geen stress meer weg-eten.
Sterkte!
April 10, 2012 om 12:11
Wat mensen bedoelen die zeggen dat eten invloed kan hebben, is denk ik het volgende:
Als je candida hebt, kun je ook een geirriteerde hoofdhuid hebben (roos). De remedie is dan om o.a. een tijdje geen gist te gebruiken.
April 10, 2012 om 12:48
@Lautje2702

Klopt, ik heb gemerkt dat ik met Xamiol wel minder jeuk heb, maar dat het van een paar plekken steeds meer uitbreidde naar steeds grotere plekken.
Dat komt voornamelijk door dat je zelf heel slecht kunt insmeren. Het moet dun en alleen op de aangedane plekken. Dat is wat lastig als je alleen bent.
Ik heb gelukkig heel kort haar, dus uitwassen is niet echt een probleem.
Maar Xamiol is wel vele malen prettiger dan de teerzalf en cortisonen zalf die ik eerst had. Dat was echt vieze troep.
Psorinovo is echt geweldig, maar soms moet je erg veel pillen slikken om "schoon" te zijn en blijven. Stress therapie is "misschien" een stuk effectiever.
April 10, 2012 om 17:50
ik ben het er niet helemaal mee eens om te zeggen dat de psoriasis voortkomt uit stress. Stress kan het wel verergeren, maar is niet de oorzaak. De oorzaak is nog steeds dat het een overerfelijke aandoening is, die wel door stress kan verergeren, maar weggaan als je geen stress hebt, dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb al sinds mijn 9e jaar psoriasis en het gaat op en af. Als ik een paar maanden vrij van wil zijn volg ik een kuur van UVB/licht therapie, maar na die maanden komt het gewoon weer terug. Kijk eens op de website van psoriasis nederland.nl, daar vind je heel veel informatie.
groetjes en sterkte met deze vervelende aandoening
:marianne63:
April 11, 2012 om 03:34
@Marianne63

Ik heb het, net als mijn moeder, pas sinds middelbare leeftijd :DD:
Ik heb het ook voornamelijk op mijn hoofdhuid. Ook op mijn benen 2 kleine plekjes, maar die zijn te verwaarlozen.
Een eerdere uitbraak, ik noem het maar even zo, heb ik weg gekregen met calendula tinctuur en inderdaad licht therapie, Het bleek dat de licht therapie voor iets anders daar ook voor hielp.
Ik heb het nu weer veel erger terug, maar dat is dus door stress.
En zal voorlopig wel zo blijven.
Psoriasis is en blijft een autoimmuun ziekte. Er zijn ook daar heel veel varianten in.
Maar, eens rondneuzen op de website is zeker aan te bevelen.
Alle kennis die je erover vergaard geeft weer meer duidelijkheid voor jezelf.
April 11, 2012 om 05:07
Mijn man gebruikt zware spuiten Enbrell en methotexaat.

Groetjes appelperzik
Onbekend
April 12, 2012 om 03:33
Goedenmorgen, zojuist bij de huisarts geweest en nu heb ik een shampoo gekregen Kethoconazol (ofzoiets) Mijn huisarts denkt dat ik een schimmelinfectie heb op mijn hoofdhuid. Dermatoloog en vorige huisarts zeiden psoriasis maar deze denkt dat niet. Als deze shampoo niet werkt (moet 2x in de week er mee wassen, zo'n 8 weken lang) Word ik weer doorverwezen naar de dermatoloog. Ik hoop dat de huisarts gelijk heeft en ik met dit goedje er snel vanaf ben. Bedankt voor jullie reacties.

April 12, 2012 om 04:00
@lautje2702

Dat is top spul. Ik kreeg dat eerst ook, alleen bij mij hielp het niet.
Wel tegen de jeuk. Maar niet tegen de psoriasis.
Als je een schimmelinfectie hebt is de tip van Nietinhuishalen weer wel erg zinvol.
Geen gist/gegiste producten gebruiken, brood bijvoorbeeld.
Onbekend
April 12, 2012 om 04:15
ai, dat word dus al weer lastig. Ik val af door gezond te eten en daar hoort brood ook bij. Nou goed, eerst maar eens zien of dit goedje zo ook al gaat werken.
April 12, 2012 om 04:18
Er zijn goede alternatieven Lautje, je kan bv zuurdesembrood eten, zoek maar eens op Candidadieet dat is eten zonder gisten en andere schimmels zoals champignons
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.