Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Uitblijven maandstonden?

Geplaatst door Faint op April 14, 2012 om 10:34

April 14, 2012 om 10:34
Waarom, elke keer als ik iets of wat probeer op mijn eten te letten, blijven mijn maandstonden uit?
Altijd tot als ik weer veel ga snoepen, dan krijg ik ze opnieuw. Maar dan ben ik natuurlijk ook weer aangekomen. En tegen de tijd dat het bijgekomen gewicht er terug af is, moet ik al opnieuw mijn maandstonden krijgen..

Ik heb ze altijd wel best onregelmatig gehad maar het valt echt op dat ze zo goed als altijd uitblijven als ik op mijn eten begin te letten.
Da's echt geen leven zo.

Ehm.. help?
April 14, 2012, gewijzigd door San28 op April 14, 2012 om 11:05
Ga voor je zelf na of je niet te snel ineens bent afgevallen en of je wel voldoende vitamines hebt binnen gekregen tijdens het afvallen. Kijk ook eens of je een gezond gewicht heb. Heb je nl. ondergewicht (of hang je daar tegen aan) dan kan je lichaam hier ook op reageren door het uitblijven van je maandstonden.

Vraag het anders eens na bij je huisarts of een andere deskundige.
Succes ermee!

Groetjes Sandra
April 15, 2012 om 03:59
Je lichaam wil volgens mij gewoon zeggen dat je nu op een goed gewicht zit en niet meer moet afvallen omdat het dan de voedingsstoffen nodig heeft voor je andere lichamelijke functies en niet voor je maandstonden. Ik zou in elk geval Sandra haar advies opvolgen en langs je huisarts gaan, want er kunnen uiteraard ook nog andere oorzaken zijn.
Liefs
Sofie
April 15, 2012 om 06:14
Hmm nja guess what,
gisteren een paar pintjes te veel gedronken en de volgende morgen heb ik ze.
12 dagen te laat.
Maar mijn gewicht is gezonder als vroeger, vroeger had ik ondergewicht en kreeg ik ze stipter (geen of niet zoveel verschil).
Mijn moeder weet er ook van, volgt het ook een beetje mee. En ze wil wel naar de dokter gaan maar stelt het een beetje uit omdat ze weet dat ik dan voor de pil ga vragen :/
Doe zo'n dingen liefst niet achter haar rug dusja.
April 15, 2012 om 06:40
Ja het is begrijpelijk dat je moeder niet graag heeft dat je al aan de pil gaat, maar onregelmatige maandstonden zijn daarmee wel heel snel opgelost. Dat zal waarschijnlijk iets zijn dat je huisarts zelf zal voorstellen, de pil wordt daar nu eenmaal ook voor gebruikt en het is voor jou heel ongemakkelijk om nooit op voorhand te weten wanneer je ongesteld wordt.
Je hebt zeker gelijk dat je dit niet achter haar rug mag doen, maar naar de dokter gaan zal toch de beste oplossing zijn.
Succes
April 16, 2012 om 07:11
Ik zou naar een gynecoloog gaan voor een evaluatie en advies. Je zou je moeder eventueel mee kunnen nemen, dan is ze er bij, wordt er niets achter haar rug omgedaan en kan je (kunnen jullie) de juiste beslissing nemen. Succes !
May 2, 2012 om 03:32
Ik weet niet of aan de pil gaan hier wel een goed advies is. Je lost het symptoom op, maar de onderliggende oorzaak van de onregelmatige cyclus blijft bestaan. Ik zou persoonlijk eerst willen weten waarom het zo is, en dan kiezen wat ik verder wil. Stel dat je nu begint met de pil "omdat het zo makkelijk is" maar je pakt de oorzaak niet aan en bent je er ook niet van bewust, en dan over 10 j. kom je erachter dat je geen kinderen kunt krijgen omdat weet-ik-veel-wat niet ok is... Dan is het jammer dat je misschien 5j. eerder nog wel vruchtbaar was geweest (al dan niet verminderd) en had je geweten dat het moeilijk(er) ging worden, dat je er rekening mee kon houden om niet uit te stellen tot je je eigen huisje, carrière, etc. perfect had.
May 3, 2012 om 07:21
Ik had in mijn tienertijd ook onregelmatige maandstonden, wat uiteraard wel veranderd is sinds ik de pil ben beginnen nemen. Maar enkel om die reden zou ik de pil niet gaan nemen hoor, ik zou eerst eens met de huisarts of een gynaecoloog gaan spreken hierover.

Ik ben in mijn tienertijd ook eens 3 maanden plots strikt vegetarisch gaan eten, maar ik verving geen vis/vlees door iets anders met eiwitten, toen heb ik ook een paar maanden zonder maandstonden gezeten. Dat was toen volgens de huisarts een reactie van mijn lichaam. Ook toen ik het ouderlijke huis verliet en ging samenwonen, heb ik een keer mijn maandstonden overgeslagen, alhoewel ik de pil nam. Mijn vriend en ik waren al in paniek... maar dat was volgens de huisarts ook een gevolg van de "verandering van omgeving".

Dus ik denk dat het gewoon een reactie is van je lichaam wanneer het aanvoelt dat er "iets vandert", je zal daar hypergevoelig aan zijn, denk ik. Bespreek het eens met je huisarts, die kan je waarschijnlijk wel geruststellen.
May 3, 2012 om 16:30
Het feit dat je maandstonden telkens uitblijven als je op je eten begint te letten.. heeft volgens mij alles te maken met gewichtschommelingen. Vrouwen hebben voor een regelmatige cysclus een BMI nodig van 19 (sommigen zelfs 20) en een vetpercentage van 21%. Daarnaast kunnen maandstonden ook al uitblijven als je gewoon in een snel tempo een beetje afvalt (ook al zit je nog in een te hoog of normaal gewicht), gewichtschommelingen en onregelmatig eten zijn niet zo gezond voor de vrouwelijke cyclus.

Ik heb absoluut geen idee of dit bij jou het geval is.. Hopelijk ben je er iets mee.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.