Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wat het beste te eten voor en na sporten?

Geplaatst door Femke1977 op May 5, 2012 om 07:27

May 5, 2012, gewijzigd door Femke1977 op May 5, 2012 om 07:35
Ik heb vanmorgen magere melk met cornflakes en een yoghurtdrankje genomen. Toen ben ik ander half uur gaan sporten. Nu moet ik lunchen, maar heb eigenlijk helemaal geen trek. Is het wel goed gelijk iets te eten? En wat kan ik dan het beste lunchen? Ik wil natuurlijk niet toch dik worden na intensief sporten vandaag! Eigenlijk durf ik de rest van de dag niet meer te eten, om dan zeker te zijn afgevallen. Of werkt dat anders?
Ik heb nu wel een lunch gemaakt: komkommer, twee rolmopsen en een handje walnoten met rozijnen. Is dat teveel? Niet goed? Of wel?
Alvast bedankt !
May 5, 2012 om 07:40
Na zon tijd sporten zijn je glycogeenvoorraden uit je spieren op en die moet je weer aanvullen middels voeding. Je lijf heeft nu koolhydraten nodig, eet na het sporten even 2 boterhammen met boter en 2 eieren bijv, heb je ook meteen je eiwit te pakken. (jouw voorgestelde lunch kan ook,maar waarom geen brood met vis/groente en die notne/rozijnen ernaast?)

Misschien ben ik te hard, maar ik vind je posting zeer eetgestoord klinken.. de rest van de dag niet meer durven eten om dan zeker te zijn afgevallen? En niet toch dik worden na intenstief sporten vandaag? Meid, dat zijn behoorlijke kronkels
May 5, 2012 om 08:02
Ja ik houd niet zo van brood... maar moet het misschien maar eens leren eten!
En eieren die moet ik ook meer eten, heb er toevallig gisteren 2 op.

Ja ik heb moeite met dik worden en ben gewoon bang te snel dik te worden, dus heb wel een beetje last van die kronkels ja..
May 5, 2012 om 08:03
Heeft iemand nog andere suggesties dan brood met eieren om na het sporten te nemen?
Onbekend
May 5, 2012 om 08:57
Magere kwark met gebroken lijnzaad door heen.
May 5, 2012 om 13:24
dat ligt eraan of je wel of geen koolydraten aan wilt vullen.

zelf pak ik yoghurt, een peperkoek een droge cracker en als het middag eten is eet ik weer normaal voor mijn doen. heb ook koolydraat arm brood in huis wat ik dan smiddags wel eens eet.
ik zit zo en zo meer op mijn eiwitten,
mij is geleerd koolydraten voor sporten bruine boterham met kaas of snelle koolydraat banaan met yoghurt of extra. na sporten meer eiwitten.
ik pak ook wel eens een appel zitten ook koolydraten in trouwens
even een tip yoghurt met cornflakes in cornflakes zitten meer suikers dan je denkt,
ik pak muesli biologisch.
voor sporten zijn pasta's ook goed keuze of als je savonds gaat rijst met kip.
als je voor sporten gewoon goed gezond eet heb je erna niet zo gek veel honger.

ik sport zelf vrij veel ben er mijn vak van aan het maken. van die glycoceen voorraden klopt wel, maar als je af wilt vallen zou ik wel op de koolydraten letten.

van de week had ik als ontbijt yoghurt met muesli, op een of andere manier had ik daar niet genoeg aan, ik heb altijd een reep of krentebol ikn mijn tas en heb die dus ook een gepakt daarna voelde ik me weer top en het deed niets negatiefs aan mijn gewicht.

sterker nog heb ooit een mail naar sonja gestuurd dat je een appel of cracker niet kan sporten hoe ik dat dan meot doen als ik haar dieet zou willen volen, zij rade me aan een ervergreen of krentebol extra te nemen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.