Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

insanity workout

Geplaatst door Mamagis op May 6, 2012 om 09:52

May 6, 2012 om 09:52
hallo iedereen.
Doet er hier nog iemand de insanity work out van beach body?
Ik heb net de fit test gedaan maar jeetje ik dacht dat ik wel wat uithoudingsvermogen in de sportschool had opgebouwd maar helaas.
Ik ben echt bekaf haha,morgen beginnen met de eerste les.
Ik ben benieuwd of er hier nog meer mensen dit hebben gedaan en of ze er mee afgevallen zijn?
groetjes gisella
Onbekend
May 16, 2012 om 07:50
Hallo daar,
Ik ben er toevallig net 5 dagen mee bezig! Poe, wat een actie hahaha. Oh oh wat zwaar maar oh zo heerlijk. Alleen bij het invullen bij beweging weet ik niet goed wat ik daar moet aanklikken? Alleen cardio lijkt me niet voldoende, volgens mij verbrand je namelijk veel meer calorieen dan je daar te zien krijgt. Hoe is deze Insanity sport beter in te voeren?
May 16, 2012 om 09:53
heeej suus ik ben het gisella !haha ik vul het niet in op deze site zou namelijk niet weten hoe het zou moeten.Volgens de website van beachbody verbrand je met een workout 1000 callorieen maar ik weet niet of dat de workouts van de tweede maand zijn of alleen van de eerste maand! zwaar is het he!Ik doe het nu 10 dagen en merk al duidelijk dat mn figuur verbeterd!maar ik ben wel bekaf na een work out
Onbekend
May 16, 2012 om 15:57
Whahahaha oeps! Ik las je nickname blijkbaar een beetje half.... hoi ;)
Het is zoooo heerlijk om te doen! Ben zelf ook bekaf hoor, zie ze halverwege ook vaak genoeg vliegen hihi :P

Ben benieuwd of er hier ook meer mensen zijn die het doen!
June 7, 2012 om 04:40
Nog updates van de Insanity workout? Ben wel benieuwd naar jullie verhalen!
June 12, 2012 om 02:30
Ik vind het een geweldige work outen heb al hele goede resultaten,mn lichaam is zichtbaar strakker en ben al 5 kilo kwijt! Ben enorm trots!
June 19, 2012 om 04:00
Ik heb me rot gegoogled maar kan nergens een verkooppunt vinden :( iemand hier nog ideeen?
June 20, 2012 om 07:10
Dag 3 vandaag ipv fittest perongeluk Max cardio conditioning gedaan.. eerste paar dagen dus helemaal gesloopt! Maar het voelt heerlijk!
June 27, 2012 om 02:30
Volgen jullie ook het dieet dat bij het programma hoort? Ik heb sinds gisteren P90x en Insanity in huis en ga vandaag beginnen, waarschijnlijk eerst een fittest.. Ik ben zeer benieuwd..:)
Onbekend
June 27, 2012 om 04:01
Heb net even gegoocheld: ik word al moe als ik er naar kijk. Dat je er resultaat mee bereikt, lijkt me bij het zien van de beelden nogal wiedes (als je het zestig dagen -en dan dagelijks- volhoudt). 't Is duidelijk niet voor watjes.

Ik zou zoiets nooit kunnen voor een tv in de woonkamer. Heb echt de motivatie nodig van een 'echte' instructeur in een sportschool en maatjes naast me die doorgaan, dan doe ik dat ook. Als ik het in mijn eentje zou moeten doen, weet ik zeker dat ik het niet volhoud.

June 27, 2012 om 04:52
Ik heb de fittest net afgerond.. pfff viel best wel tegen..hahahaha..
Onbekend
July 31, 2012 om 08:37
Ga vanavond dag 16 doen.
Ik volg het dieet niet wat erbij hoort. Maar let wel degelijk op dat ik voldoende voeding / energie eet.
Het resultaat is tot nu toe verbluffend, al ben ik wel elke dag kapot na zo sessie.
Onbekend
August 1, 2012 om 03:06
Ik heb gister dag 16 gedaan en als extra Cardio Abs.
Cardio Abs doe ik om de andere dag erbij in de eerste maand.
Op die manier heb ik al redelijk sterke Abs als in maand 2 Insane Abs begint.
Dat is een dikke 45 min alleen maar Ab-training. pfff.....

Voor diegene die het niet weten: Ik heb voor Insanity gekozen omdat P90X gebruik maakt van gewichten, dumbells, bars, enz....
Insanity gebruikt alleen lichaamsgewicht en ik wil geen bulk creeren maar simpelweg lean en toned worden...
August 1, 2012 om 15:45
Hallo iedereen,

Ik wil graag weten of er mensen die weten waar ik de dvd's van insanity workout kan kopen?
En weet iemand toevallig of hier ook een voedinsschema bij zit?

Heel erg bedankt :) Mary
SDJ
August 6, 2012 om 08:25
Dag allemaal,

Zou iemand mij ook een verkoopadress kunnen geven, google levert niets op binnen NL of moet ik in het buiteland zoeken?

Mvg
SDJ
November 7, 2012 om 14:08
HOI IS ER OOK EEN AANGEPASTE WORKOUT VOOR MENSEN DIE LICHAMELIJK GEHANDICAPT ZIJN, IK ZELF KAN BIJV DOOR EEN SPIERZIEKTE NIET LOPEN EN MN HANDEN EN ARMEN ZIJN OOK NIET BEST. ALVAST BEDANKT VOOR IEDERE REACTIE!
Onbekend
November 7, 2012 om 14:29
@volslank65, insanity is zelfs zwaar voor de niet gehandicapte medemens.
voor zover ik weet is er geen aangepaste versie.
sterker nog, in europa wordt het niet verkocht.

Daarbij staat in elke folder, disclaimer en intro dat als je enige
vorm van oude blessures of klachten hebt, je met je fysiotherapeut
moet overleggen voor je begint want wasrschijnlijk is insanity
dan niet voor jou..... Sorry.....
Onbekend
November 7, 2012 om 14:58
Kleine correctie...
ik zie net dat tell sell het idd verkoopt.
€ 120,- voor het basispakket.

Gelukkig heb ik het deluxe pakket...
November 8, 2012 om 03:33
Ben toch wel benieuwd naar die shakeology.. Als ik die resultaten van die mensen moet geloven maakt dat best veel verschil. Wat denk jij?
Onbekend
November 8, 2012 om 04:00
Nee, shakeology maakt geen verschil. Dat is een aanvulling op het voedingsplan.

Ik ben op facebook lid van een groep uit de usa die gerund wordt door een
beachbody coach. Ook die willen schakeology niet buiten us - canada verzenden....

Wat bij mij werkt als een trein is het volgende:
Ik let op met wat ik eet en drink. Tijdens de workout drink ik alleen water. (geen sportdrankjes)
Na de workout een whey shake om de spiertjes te laten herstellen.
En het geheime wapen zijn "extreme fat burners" van de kruidvat.
Als ik met een ronde insanity bezig ben doe ik 3 fatburners per dag.
Daar zit een stofje in wat het lichaam stimuleert om vet in energie om te zetten....

Ik ben na 1.5 ronde insanity zo ongeveer 9kg kwijtgeraakt..

November 8, 2012 om 04:43
Zijn dat die green tea fat burners?
Ik drink sowieso alleen thee, water en slimpie aanmaak. Overdag eet ik drie bruine boterhammen met kipfilet en tussendoor alleen fruit. 's Avonds een gezonde maaltijd (Dat wil bij mij zeggen: geen vette dingen en geen sausjes).

Zal eens gaan speuren op facebook.. Thanks
November 9, 2012 om 03:57
oke bedankt dlirious jammer nog steeds niks gevonden waarmee ik voldoende beweging krijg. gr claudia
Onbekend
November 9, 2012 om 12:20
Hey hey,

Na P90X nu net de work-out Cardio power & resistance van Insanity erop zitten. Heerlijk om je in zo een korte tijd zo in het zweet te werken. Ben benieuwd naar de andere work-outs.

Is er net zoals bij P90X een aangepast voedingsplan?
Onbekend
November 9, 2012 om 12:59
Nee hoor... ik heb het voedingsplan van insanity...
Onbekend
November 10, 2012 om 10:41
Heb er net plyometric cardio circuit opzitten. Heerlijk. Dit programma heeft zeker zijn naam niet gestolen :) P90X vond ik tof om te doen. Ben dan na het verlof aan P90X2 begonnen maar raakte ontmoedigd omdat ze veel accessoires gingen gebruiken en ik kon te vaak niet mee. Voelde geen spierpijnen nadien en dat vind ik nu net een vereiste :tonguit:
Begin deze week turbofire dan maar getest maar ik heb tótaal geen gevoel voor ritme dus ook weer een no go. Maar nu ben ik weer vertrokken. Heerlijke korte work-out die zowel cardio als kracht bevatten.

Waar zitten jullie in het programma? En wat zijn jullie resultaten tot nu toe?

Heb ondertussen via google een pdf gevonden met het nutrition plan van Insanity. Ik mag serieus wat gaan ophogen met kcal want 's ochtends ga ik nog 5km joggen en dan zit ik aan een mooie 1800-2000 kcal.
November 16, 2012, gewijzigd door Loes1978 op November 16, 2012 om 05:00
Ik ga ook beginnen met de insanity dvd's. Moet 34 kilo afvallen. Ben benieuwd of het met insanity en gezonde voeding gaat lukken. hoe "hard" ging het afvallen bij jullie met insanity? en doe je het dan elke dag?
Graag hoor ik jullie ervaringen
Onbekend
November 16, 2012 om 07:40
Ik doe het zoals op het trainingsschema staat iedere dag een work-out met 1 rustdag in de week. Voeding is niet exact zoals zij voorschrijven(hoog in eiwitten) maar gewoon gezond.
Ben nu na 1,5 week 1,5kg kwijt zonder echt overgewicht te hebben. Maar ik wijt het niet enkel aan de work-outs maar ook aan de voeding ed.
Naast de work-outs ga ik ook nog iedere ochtend 5km lopen.

Succes alvast
Onbekend
November 26, 2012 om 09:12
Er zit een heel schema bij...
eerste maand rouleren 5 workouts en de tweede maand 4.

ga niet zomaar wat doen want elke workout traint andere spiergroepen.
December 2, 2012 om 08:15
als je de 60 dagen hebt afgemaakt wat dan? las je een pauze in en begin je weer overnieuw? blijf je gewoon doorgaan?
Onbekend
December 10, 2012 om 15:33
Ik heb het deluxe pakket... 238,- bij tell sell...

Onbekend
December 11, 2012 om 03:24
DLirious, hoe lang heb jij moeten wachten voordat je je bestelling binnenkreeg?
December 15, 2012 om 02:44
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ben sinds kort ook begonnen met Insanity(youtube). Ik zit vandaag op dag 4. Workouts zijn killing maar idd je voelt je wel super daarna. Ik wel last van spierpijn en voel ook spieren waarvan je dacht dat je die niet had :). Ben gisteren maar begonnen met een glas magere chocomelk na de workout te drinken voor het herstel van de spieren.

Fijn dat je mekaar hier kan helpen en motiveren :)
Onbekend
December 15, 2012 om 05:06
Je krijgt een kalender, hieraan kun je zien welke volgorde je moet hanteren. Leuk dat je bent begonnen OumB!
December 15, 2012 om 07:12
Wauwie training erop zitten en heb ook een brazil butt training gedaan van een dame van youtube. Ik heb nu zo n respect voor ballerina's. Die hebben mij toch ongelovelijke bil en been spieren :)
December 15, 2012 om 11:56
Ik ga vanavond de fittest doen. Ben heel benieuwd!
Onbekend
December 15, 2012 om 15:10
Leuk, Succes!
December 16, 2012 om 14:19
Fittest overleeft en net de eerste workout gedaan. Phew...wel heel motiverend op de een of andere manier. Alles wat ik nu niet kan volhouden wil ik wel gaan volhouden en dat stimuleert wel.
December 19, 2012 om 11:45
Oh wat erg, heb nu last van de binnenkant van mn schenen(eigenlijk heel pijnlijk). las ik dat het Shin Splints kan zijn. Ik wil dus echt niet stoppen :( Baal als een stekker.
December 21, 2012 om 10:50
ik ben ook begonnen zit nu op dag 5, spierpijn valt wel mee eigenlijk maar elke keer als ik aan de workout begin voel ik na 10 min me beenspieren. ik voetbal en doe fitniss dus ik dacht dat ik wel aardig sterke benen had maar blijkbaar is dat toch niet zo damm.

maar wel leuk en idd motiverend voedingsschema doe ik niet aan want ik ken mezelf maar ik let wel op wat ik eet. nog geen resultaat zichtbaar maar het voelt wel goed om elke dag te sporten.

en de oefeningen die ik nu niet kan volhouden zoals bij pure cardio, daar moest ik echt te vaak gewoon 20 sec stoppen omdat ik niet meer kon, als ik dat na 2 weken wel kan hoef ik niet eens verschil te zien in me lichaam want dan merk ik gewoon dat ik verschil heb ondervonden in me spieren!
December 28, 2012 om 10:31
Mooi om te lezen dat dit echt blijkt te werken! Dus deze keer houd TellSell ons niet voor de gek. Ik zit er aan te denken om hier ook mee te beginnen maar heb een vraag.

Qua gewicht hoef ik van mezelf niet per se af te vallen. Maar ik wil wel graag een strakker lichaam. Ik ben namelijk student en begin een buikje te krijgen, en ook mijn borstspieren die ik had door fitness (waar ik nu ruim halfjaar mee gestopt ben) worden minder.

Is dit programma hier ook voor geschikt? En is het van belang om dit elke dag op eenzelfde bepaald tijdstip te doen?
Is het verder wel goed te doen qua conditie, als ik nu plotseling een stukje ga rennen ben ik al helemaal buiten adem..

Onbekend
December 28, 2012 om 12:07
Dit programma is ook prima geschikt om op hetzelfde gewicht te blijven maar wel strakker te worden. Er zit ook een eetboekje bij met berekeningen hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven, om af te vallen en om aan te komen.
Het is 5 dagen sporten, 1 dag strechoefeningen en 1 dag rust. 2x 4 weken trainen en tussendoor 1 week elke dag strechoefeningen. Bij elkaar 63 dagen. Ik ga wel proberen om het elke dag te volgen, maar je zou ook wat meer rustdagen kunnen nemen. Maar dan duurt het wel langer voor resultaat. Maar ik denk dat dit echt werkt ja. Als je er 100% voor gaat. Je conditie zal steeds beter worden. Ik zou zeggen: Probeer het uit! Ga er voor :-D
Onbekend
December 30, 2012 om 03:53
Ja, precies, wat Sanne zegt. Ik zou je voeding gewoon dusdanig afstemmen dat je niet afvalt, maar inneemt wat je nodig hebt en niet daaronder gaat zitten.
January 1, 2013 om 14:20
Dank je wel loesje. 

Ik heb nog 1 of 2 vragen aan een ieder die insanity voedingsplan gebruikt. 
Stel je wilt iets (7kg) afvallen.... Al ligt mijn Accent bij conditie verbetering en het tonen/shapen van mijn lichaam. 
Maar betekent dit dat t programma alleen werkt als je de elite voedingsprogramma van Shaun T erbij gebruikt en zijn shakes gebruikt?

Ik eet verder gezond, veel groente en fruit, volkorenproducten, producten met een laag vetgehalte enz enz. En, ik eet alles met mate (dus niet veel) 

Toch zou t mooi zijn als ik  naast de toning  en conditie ook die  paar kilootjes  kwijt zou raken. 

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die dit ook meemaken. Zo niet: zijn er mensen die echt al na 2 weken iets beginnen te zien.  Of doen jullie nog andere dingen (trainingen en diëten) ernaast. Dit is nl niet mijn bedoeling, vandaar dat ik aan deze uitdaging van Insanity begonnen ben. En diëten doe ik al nooit. Ik eet gewoon gezond. 

So please:
Alle Feedback van de meer ervaren insanity lovers is welkom. Als ik de 15e dag wegstreep raak ik wat gefrustreerd omdat er nog niets zichtbaar is...... Of ben ik   Iets te ongeduldig?
Onbekend
January 2, 2013 om 10:03
Hallo allemaal,

Tof dat er meer mensen begonnen zijn met insanity.
Of er nog geen gram af is, weet ik niet. Ik heb me voorgenomen me pas te wegen als ik de fittest doe na 15 dagen. Ben nu 4 dagen met de workouts bezig. Ik merk dat mijn onderlichaam sterk is, maar mijn bovenlichaam minder.
De aanpassingen die ik doe in mijn voeding is veel minder koolhydraten en 's morgens na de workout een shake met fruit.

Ik wil graag 7 tot 8 kg afvallen. Ik hoop met Insanity een sterker lichaam te krijgen met een betere conditie.
Onbekend
January 2, 2013 om 11:17
Heerlijk dat het januari is! Ik ben veel aangekomen in december en had helemaal zin om weer gezond te gaan eten en te beginnen met Insanity.
Maandag begonnen met de fittest en van de week ook de workouts gedaan. Ik ben altijd al een fanatieke sporter geweest maar oef, dit is toch best zwaar! Ik neem af en toe even een paar seconden rust terwijl ze op mn TV gewoon doorspringen! Maar het is echt heerlijk en ik wil dit zeker vol gaan houden!

@Mambolista
Ik wilde het eetboekje volgen en heb alles gelezen en heb nu toch besloten om niet per se alle maaltijden zoals zij zeggen te volgen. Ik pik er wel veel uit, de hoeveelheid calorieen, de info over welke voedingsstoffen je moet krijgen, het regelmatig iets eten en de verhoudingen ongeveer, maar ik kies niet een vaste maaltijd uit het boekje. (tis ook niet echt Nederlands) Maar ik denk dat als je gewoon gezond eet en niet te veel (maar ook zeker niet te weinig!) dat dat heel goed gaat werken. Daarbij natuurlijk veel water drinken.
Ik gebruik trouwens ook geen shakes.
Balen dat je nog geen resultaat ziet. maar 15 dagen lijkt aan de ene kant lang en aan de andere kant is het nog maar 2 weekjes he. Ik zou zeggen: Volhouden! En meet echt je CM's! Ik heb wel es gelezen dat je zelf pas na 4 weken verschilt gaat merken/zien en dat een ander het na 8 weken gaat zien. Blijf vooral doorgaan met gezond eten, maar echt, eet niet te weinig. Omdat je elke dag een training hebt is het belangrijk goed te eten. En vet heb je ook nodig. Vetten heb je zelfs nodig om vet te verliezen.

Morgen op naar Dag 4. Het is zwaar, maar ik wil dit echt volhouden. Anders is het zonde voor mezelf, voor mn lichaam, en van het geld! Ik wil zsm de decemberkilo's er af en hoop over 2 maanden ook zo'n mooie voor en na foto te hebben!!!
January 2, 2013 om 13:10
@ Sanne, 
Thanx! 
Ben het wel geheel met je eens hoor wat voeding en de cm's betreft. Dan is t echt mijn ongeduld. Zeker als ik lees dat er mensen zijn die t zien aan hun lichaam en op de weegschaal. Ook weet ik dat mannen sneller gewicht/verliezen dan vrouwen..... Geduld dus:-)
Ik heb altijd fanatiek gesport en gezond gegeten.  Door een blessure moets ik stoppen en tja... Dan zitten die kilo's er snel aan. 
Inderdaad het voedingsboek is goed uitgekiend maar vind t lastig om t op die manier te doen. Ik eet niet veel maar zeker niet te weinig, nee. Ik weet dat het met mijn eetpatroon wel goed zit.  Ook ik ben helemaal gek van shakes na de training (s ochtends) en varieer er volop mee. Heerlijk. 

Uiteraard is t voor mij geen moeite om t vol te houden. Ik kijk er steeds naar uit. Merk wel dat mijn beenspieren  Krachtiger en sterker worden. Bij mijn schouder- en armpartij is t nog rampzalig. Maar ik ben dol op de uitdaging!
Afgelopen maandag mijn 2e fittest gedaan en was toch verrast dat al mijn waarden van de test hoger lagen dan toen ik net begon. Da's dan toch weer kicken. 

En Sanne.... Veel suc6 met de extra december kilo's die eraan zitten;-) 
Just keep being Insane:-)
January 3, 2013 om 10:43
tips voor het afvallen met insanity workouts dames/ heren.

Afvallen begint in de keuken. je mag van alles eten maar met maat. belangrijk is gezond eten en kleine porties, kleine bord helpt daarbij doe ik zelf ook.

IPV shakeology afslank eiwit nemen en pre workout suppelement te verkrijgen bij body en fit shop.
ik maak geen reclame van hoor vertel allen waar ik mijn producten haal aangezien de shakeology niet in Nl te verkrijgen is.

Ben moeder van 2 kids en doe samen met mij man en broertje de workouts wel iedere op zijn tijd wegens werken en kids zorgen maar wel 6 dagen in de week.
Insanity is geen grapje, het is super zwaar en vraagt om inzet en uithoud vermogen.

voor iederen zet hem op iedereen kan het.
BODYBEACH wie wilt dat niet??????!!!!!!
January 3, 2013 om 10:52
@Manbolista ik ben ook al na de 15 dagen en in de weegschaal zie ik niks maar wel aan mijn conditie en lichaam. je lichaam vet wordt omgezet naar spieren en deze zijn ook zwaar. even geduld hebben, zeg ik ook tegen mezelf en elk dag is een dag dichtbij de ABS hahahha.

Zet hem op en je wordt beloont. voor motivatie gewoon even insanity results kijken op youtube ;-)
Groeten
January 3, 2013 om 10:55
@Manbolista nog een tip.... fotos nemen van jezelf zo kan je inzien de resultaten het werkt echt super.
January 3, 2013 om 11:03
A@Miltje. Thanks.
Ja weet ik ook wel. Bovendien sta ik niet dagelijks op de weegschaal maar 1
Keer per week. Een weegschaal met info over vet%, botmassa, vochtgehalte, gewicht, spiermassa enz
Dus op zich zou ik t niet erg vinden als t even xuurt voor ik gewicht zie dalen maar ja, wT jij en anderen zeggen is dat je het wel aan je lichaam moet kunnen zien na 17 dagen. Ook al is t gewicht hetzelfde. Anyway... Wat mij vooral aantrok aan Insanity is the chalenge: daar ben ik dol op. En zowel mijn onditie als uithoudingsbermogen verbeteren. En dat merk ik nu wel

January 3, 2013 om 11:06
Wat ik ook cool vind is dat er redelijk veel mensen het programma volgen.
En al helemaal dat de ervaringen en tips met de groep gedeeld worden.
So...... Thanks you all!
Onbekend
January 3, 2013 om 13:48
Dit artikel kwam langs op facebook.
Wil dit met jullie delen http://www.muscleandfitnesshers.com/nutrition/other/6-ways-eat-strong
Onbekend
January 4, 2013 om 02:03
Mensen,

Het eten is idd het halve werk bij insanity.
Ikzelf volg het dieet niet, maar let goed op wat ik eet. Belangrijker is dat je niet teveel eet.
Teveel gezond is ook niet goed !!!

Wat ik in het begin gedaan heb is op de site van het voedingscentrum een dagboek bijhouden
wat ik eet. Je ziet dan meteen of je goed zit qua calorieen en verdelingen van stoffen. (vetten, vezels, drinken, enz)

Enigzins inzicht in hoeveel Kcal je eet is belangrijk.

Ik heb 2 rondes insanity gedaan en in de eerste maand verbruikte ik gemiddeld 550 Kcal
per workout. De tweede maand zat ik schommelend tussen de 600 en 900 kCal per workout. (volgens mijn harstlagmeter)

Verder is een vorm van spierhersteller (peptopro of een whey shake) absoluut noodzakelijk.
Insanity verbrandt vet en bouwt spieren op. Krijg je niet genoeg eiwitten binnen en begin
je als een dolle aan insanity dan breek je spieren af en dat ik ook niet goed.

Verder heb ik vanaf de tweede week, om de andere dag, Cardio Abs erbij gedaan.
Veel meer als in het schema staat. Het is nml maar een kwartiertje buikspieren welke
zeer zeer effectief zijn. En sterke buikspieren betekent dat de workouts zelf beter gaan.
Eigenlijk ook omdat maand 1 voorbereiding is op maand 2. Dan wordt het nml pas echt zwaar.

Een laatste tip voor nu gaat over het drinken.
Vermijd het drinken van drankjes als AA drink, Isostar, ed. Al die energie drankjes
zorgen ervoor dat de suikers aangevuld worden. Die suikers vormen een directe vorm
van energie voor je lichaam. Het lichaam heeft als je met de workout begint na ongeveer
20 min al de directe energie verbrandt en zal dan de vetreserves aanspreken en die
omzetten in energie. Daardoor val je dus af.
Drink je die energiedrankjes worden de directe suikers aangevuld en dus ook je directe
energie. No need to say dat je dan dus geen vetten verbrand en dit is nou net de bedoeling.

Drink Water. Drink dan geen hele kleine slokjes, maar ferme teugen. Dit voorkomt dat het
water tijdens het springen gaat klotsen in je maag.

Ikzelf ben bijna 9 kilo afgevallen nu zonder dieet.

Wat ik wel doe is dat ik bij de kruidvat een potje Extreme Fat Burners gehaald heb.
Dat is een voedingssupplement welke je lichaam helpt om vet in energie om te zetten.
3 Capsules per dag tijdens Insanity en opletten wat je eet. Insanity doet de rest.

En voor diegene die de eerste weken niet afvallen? Hou er rekening mee dat eerst je
metabolisme moet veranderen. Dit duurt even. Verder moet je omtrekken meten ipv jezelf
wegen. Je bouwt nml in rap tempo spiermassa op en spiermassa is zwaarder dan vet.
Je lichaam zie je veranderen !!!!

En aan allen: DIG DEEPER !!! THIS IS NOT A COFFEEBREAK !!H
January 4, 2013, gewijzigd door Mambolista op January 4, 2013 om 05:56
Hi Dirious,
Het klopt in mijn geval wanneer ik begin te sporten dat mijn lichaam heel wat
Tijd nodig heeft dan je volgens de training zou zien. Ik verwachtte dat t met Insanity sneller
zou gaan. Goed om de e tios van jou nog eens te lezen.
Wat ik eerder zei over voeding en vochttoename: ik weet dat dat goed zit. Behalve dat ook ik met voedingscentrum voor voeding werk drink ik (zeker tijdens spoeten van minder of van 1 uur
Altijd water. Nooi die andere energie dranken. (tenzij ik een lange duurloop doe van langer dan 1,5 uur en dan nog ben ik kritisch). Verder haal ik mijn kennis over mijn lichaam, geest en bewegen uit mijn opgedane kennis. Ben namelijk behalve sportinstructrice maar heb ook een medische opleiding.
Overigens is niet alleen mijn gewicht nog stabiel, maar ook t aantal cm's. Vandaar mijn
ongeduld:-(.
Maar I will still keep digging. That's my challenge, that's my kick

Thanks Dirious

PS: over het gewicht van spieren en gewicht van vet. Het is NIET zo dat sieren zwaarder wegen dan vet!
Zet 1 kg spieren op
De weegchaal en daarnaasr een weegschaal met 1 kg vet. De meters geven natuurlijk
beiden een gewicht van 1kg. Het versxhil zit hem in het volume.
Vandaar dat je weegschaal niet veel
Hoeft te veranderen maar je lichaamsvolume (=aantal cm's) 'wel
Geslonken is.
Een voorbeeld van sit laatste is: plaats op een weegschaal 1 baksteen van 1 kg en op de andere weegschaal 1 kg veren. Beide weegschalen geven 1 kg aan maar t volume van die veren is vele malen groeter.
Kortom: het is niet zo dat spieren zwaarder wegen dan vet. Maar t klopt wel dat je thaat zien in t aantal cm wat je kwijtraakt.

Overigens: ik type vaak vanuit mijn iphone. Excuse als vreemd gespelde woorden tussen zitten.
STAY INSANE!!
January 4, 2013 om 06:03
@ Dilirious':
Jouw tip om de abs om de dag erbij te doen sluit ik mij bij aan. toen ik het schema bekeek zag ik dat er relatief weinig oeferningen specifiek gericht zijn op de Abs. Uiteraard worden deze wel tijdens alle workouts wel meegenomen, maar toch.
Juist mijn buik zit mij in de weg.
Dus ik volg je advies en ga vanaf morgen ook de abs ernaast doen!!
en wie weet start ik maand 2 sterker;-)
Onbekend
January 4, 2013 om 06:06
Ik heb me 2x 63 dagen volledig gegeven en in ben 9 kg kwijt ongeveer.

Vergeet ook niet dat die mensen in de videos het programma minimaal 2x gedaan hebben.
En daarbij geloof ik niet dat ze die transformatie alleen met 1 ronde insanity gedaan hebben.

Die gebruiken allerhande supplementen en shakeology en staan op een strak dieet.

Dat alles gecombineerd zou wellicht een beter resultaat bereiken maar voor velen van ons
is dit simpelweg niet te doen. Gezond eten, veel drinken (water) en sporten is in mijn genoeg.

Het gaat dan wellicht niet zo snel als de reclame doet voorkomen maar het werkt wel degelijk.

Vergeet niet dat een workout in de eerste maand maar ongeveer 40 minuten duurt.
In maand 2 is dit 60 min voor bv max interval circuit en evt nog 30 min voor insane abs.
Als je de eerste workout doet in maand 2, max interval circuit, ben je kapot en voelt je
lichaam aan of je nog helemaal niets gedaan hebt.

Er zijn workouts bij waar na 45 minuten shaun T ALLEEN aan de oefening begint en
de rest nog voor pampus op de vloer ligt !!!

@mambolista: THNX voor de les over gewicht. Wist ik niet... ;)

-------- EDIT --------

Wat veel mensen ook fout doen (merk ik in mijn omgeving) is dat ze
tijdens de workouts de buikspieren niet gespannen houden.
Dat is de clou!!! Je moet tijdens de gehele workout je buikspieren
aangespannen houden.
In het begin moet je daar echt aan denken maar na een paar weken
weet je niet beter en doe je het automatisch.

Dat is wat Shaun bedoelt met "Keep the core tight"
January 4, 2013 om 12:44
Hallo allemaal,

3 weken terug ben ik begonnen met Insanity, de eerste dagen was ik echt kapot na afloop, veel spierpijn. Maar nu heb ik geen last meer van spierpijn, en ik ben nu al enkele kilo's kwijt en mijn conditie is opmerkelijk beter aan het worden. En dit had eigenlijk niet meer verwacht op mijn 56 ste in het verleden heb ik nooit aan sport gedaan. Dus hier ga ik echt mee door.

JohnT
Onbekend
January 7, 2013 om 08:15
John, Net als jij (ook zelfde leeftijd) heb ik in het verleden niet aan sport gedaan. Tot 2 jaar geleden, toen ik begon met hardlopen.
Jij zegt nu, na 3 weken, dat je verandering voelt. Had jij ook de 1ste 2 weken het gevoel dat je het niet zou redden? En is er na een paar weken een omslag gekomen?
January 7, 2013 om 11:56
Gogogo, De eerste keer had ik de fit test gedaan met als gevolg een enorme spierpijn vooral in mijn kuiten zodanig dat ik niet meer de trap op kon. Dus toen dacht ik dit is te veel voor mij, de maandag daar op heb ik de fit test weer gedaan ging al stuk beter vervolgens dinsdags de Plymetric cardio circuit en weer was ik gebroken voor de rest van die week. Wederom de volgende maandag weer de fit test en toen ging het goed t/m vrijdag. En nu kan ik het programma redelijk bijhouden, alleen heb ik af en toe een extra rust periode nodig.

Verandering merk ik vooral in het lopen gaat allemaal een stuk soepeler, en mijn conditie gaat echt vooruit. En waar het allemaal om te doen is bij mij is het afvallen en dat gaat prima op deze manier.
Onbekend
January 7, 2013 om 14:17
Klinkt super. Kun je heel trots op zijn!!!

Onbekend
January 8, 2013 om 02:30
Gister weer begonnen met de fittest na een half jaar.

Conditioneel was het goed te doen, maar de spieren in mijn bovenbenen zijn net pianosnaren.

Man, wat heb ik een spierpijn.....
Het voelt net als mijn eerste ronde insanity, met als enige verschil dat het conditioneel een stuk beter gaat.

Vanavond Plyometric Cardio Circuit.

Het wordt waarschijnlijk weer gewoon 2 weken door de spierpijn heen bijten voordat
het beter gaat.
January 8, 2013 om 09:57
Damn'....
Dacht ik even lekker in the Insanity flow te zitten.... moet ik stoppen. Lig sinds afgelopen vrijdag in bed met zware griep. Ook vandaag gaat niet lukken, terwijl ik lig te tellen dat ik dan 4 dagen niets gedaan heb.
Pffff..... zou t morgen lukken?!
Onbekend
January 8, 2013 om 10:18
Mambolista ... shiiiiiit.
Ik hoop dat je vlug opknapt.
Beterschap!
January 8, 2013, gewijzigd door Miltje2 op January 8, 2013 om 11:07
Dat s balen Mambolista. snel beter worden heyy.

ben nu aan de helft van week drie en dacht ga eens op de weegschaal staan en GUESS WHAT!!!! 1.3 kilo kwijt in 8 dagen jopiee en om dat te vieren helemaal losgegaan in de workout van vandaag daarna bijna ander half uur in bad gelegen Haha.
Heb sinds 2 dagen laast van me enkels. die ene doet meer zeer dan de andere, maar ik geef niet op.
het komt door slecht workout schoen. deze moest dempend zi jn en die ik heb totaal niet. nu nieuwe besteld een adidas demping het komt kost wat maar dan heb ik ook wat.
Onbekend
January 9, 2013 om 01:59
@Mambolista, Beterschap!!!

@Miltje2, let op met je enkels. Ik heb in mijn eerste ronde insanity hetzelfde gehad.
Enkels niet verstuikt maar toch pijn aan de buitenkant van mijn enkels.
Ik ben er toen uiteindelijk mee naar de fysio geweest en daar bleek dat ik een botkneuzing
aan beide enkels had. Ik heb toen 3 weken niet gesport, want na diverse waarschuwingen
en google bleek dat als je dat niet serieus neemt het goed een half jaar kan duren voor de
kneuzing weg is.

Daarom: Goed schoeisel en luister naar je lichaam!!! Niet doorduwen omdat je "in de flow" zit.
Onbekend
January 9, 2013 om 03:23
Zelf heb ik moeite met de pushups en heb eens gegoogled op de juiste techniek
http://www.videopedia.nl/index.php?do=v&id=224
Misschien heeft nog iemand er wat aan
Onbekend
January 9, 2013 om 03:33
@Gogogo, ik heb je je filmpje bekeken en voor diegene die tijdens de workout ook
luisteren naar Shaun T: Bij de workout Plyometric Cardio Circuit, waar je de eerste pushups doet, vertelt hij exact hetzelfde als het filmpje laat zien. ;)
January 9, 2013, gewijzigd door Miltje2 op January 9, 2013 om 03:52
@DLirious jeetje schrok ik wel een beetje met je reactie. Toen ik las 3 weken niet sporten dacht ik al nee heee.
Ik heb vanavond redelijk geslapen, beetje last van onrustig voeten enkels. wist niet hoe te gaan liggen en werd paar keer door wakker. heb toen gesmeerd met tamtum een crème voor de spieren en kousen aangetrokken.
vanochtend is de pijn minder maar ik zal kijken bij de oefeningen dat ik beide enkels al niet te zwaar belast.
ik begin nu aan te wennen aan de workouts en al zijn ze soms te zwaar probeer ik zoveel mogelijk te doen wat ze laten zien. aan de eind van de workout ben ik dan wel gesloopt maar wel een voldoening gevoel.

Per 21 januari moet ik weer gaan werken elke dag na 4 maanden zwangerschap verlof te hebben gehad. dochter van bijna 3 en zoon van 4 maanden gaan alweer naar de Kinderopvang dus heb ik deze week nog even de tijd om te trainen, maar daarna weet ik echt niet hoe dat te kunnen doen.
8 uur beginnen 5 uur thuis en dan eten maken kids in bad. het wordt echt krap allemaal, maar wil graag blijven sporten.
Het probleem van s`avonds sporten is na te hebben gegeten warm maaltijd en dan uur later gaan springen en doen van de workouts , echt lekker zal niet zijn en gaan en me mag zal eraan gaan protesteren vrees ik.
ALS DEZE VOL ZIT DAN WORD IK MISSELIJK BIJ DE WORKOUTS. HEB IK ALTIJD ALS IK VAN TEVOREN DE PRE WORKOUT SHAKE NEEM.

Iemand tips ????
January 9, 2013 om 06:45
Thanx 2 gogogo, Miltje en Dilirous!
Het was vanmorgen een behoorlijk gevecht tussen de griepvirus en The Insanity virus. Deze laatste heeft gewonnen (dacht ik) want ik heb net toch een training gedaan (ipv nog even uitzieken). En ik moet zeggen............ ik ben...... in ademnood. poeh.

Wat gewrichtsklachten betreft id:
goeie schoenen is een absolute must, zeker bij zulke high impact drills. Maar ook goed rekken en goede rektechnieken.
(trouwens, bij de Plyo vergeet Shaun T bij het rekken voor aan het begin het linkerbeen (hipflexor en plus die met je been omhoog heffen)

Bovendien nog een tip:
bij beginnende gewrichtsklachten (maar ook bij shin splints), na elke training 10 a 15 min ICE. Of te wel: koelen(en hoogleggen hoogleggen om de bloedstroom naar dit gebied te doen afnemen zodat de druk ook afneemt). herhaal dit na een uur of 2 zo nodig. Doe dit echt consequent. Bij een beginnende irritatie (lees ontsteking) kun je met koeling de zwelling enz doen verminderen en daardoor de ervoor zorgen dat het niet erger wordt.
Want in dat geval zul je toch even pas op de plaats moeten nemen.

@ Miltje:
met zo'n druk dagschema is het lastig om een juiste moment te vinden. Ik denk dat iedereen dat op zijn eigen manier weet in te vullen. De andere zet de klok toch 45 min eerder en doet de trainingen voor werk.
Wat ik NIET zou doen is eerst een warme maaltijd nemen en na 1 uur al zo'n training doen. Je maag gebruikt al de energie om het eten te verteren terwijl je met zo'n zware training al je energie nodig hebt voor je spieren.
Misschien iets lichts eten voor trainen en je maaltijd toch na de training?!

Hoop dat jullie hier iets aan hebben!
Ik duik toch mijn bed weer in:-(
January 9, 2013 om 07:18
@ Mambolista, wat goed zeg dat jij de workout vandaag deed. de griep virus zal je besparen door te zien dat jij sterker bent . Soms ook al ben je niet helemaal fit en sterk door te trainen kan je je beter daardoor voelen.

Over de dag schema... mijn man doet ook mee en voor hem is ook pittig dagschema. 06.15 op zijn fiets naar zijn werk uur fietsen heen en dan nog terug. 15 over 5 thuis en dan zorg ik dat het eten klaar staat 15 voor 6 s`avonds. dan zorg hij voor de keuken de meeste tijd terwijl ik bezig bent met kids. hij doet ook de oudst vaak na de brengen om 19:00 en is pas klaar om half 8 hahha boek lezen enzovoort .
dan gaat hij om half 9 trainen en is uur later klaar douchen wat eten en 10 uur naar bed.
ik om 10 uur nog laatste flesje geven aan de kleine en dan ook naar bed.
ja ik weet het is echt een drukt hier maar tja , ik zal wel tijd voor maken.
zit te denken om na de werk gelijk naar huis en dan sporten en dan kids ophalen iets voor 6 en dan nog koken ,maar dan ziet ik met mijn man schema in de knoei de wil eerder eten PFFFF om ook op tijd te trainen.

ALLES VOOR DE INSANITY hahah en het leukst daarvan is dat ik me daaraan begin aan te wennen en het wordt steeds leuker.

January 9, 2013, gewijzigd door Miltje2 op January 9, 2013 om 07:25
en oh jaa, over 2 weken maand 2 insanity duurt langer dan een uur.
Ps: hoop dat me nieuwe schoenen vandaag worden bezorgd.
Mijn man is een hele sport school aan het creeren hier thuis in ons nieuwe schuur . p90x staat in ons planning voor na de insanity. en eventueel als ik te veel bleasures oploop dan kan ik als nog p90x doen boven lichaam. dan sta ik toch niet stil .
Onbekend
January 10, 2013 om 03:00
Vanmorgen een heerlijke Whey shake als ontbijt gehad.

Gister Cardio Power & Resistance gedaan. Spierpijn vandaag maar toch voel ik me goed!!!
January 10, 2013 om 03:33
hallo allemaal, ik wil binnenkort ook de workout gaan doen ,maar ik wil dit combineren met mijn abonnement in de sportschool als dat gaat .. Daar doe ik 2 x per 10 dagen trainen met de milan circle én ik volg nog xco, zumba en steps .. Valt dit te combineren denken jullie ? Ik bedoel dat ik dan de dagen dat ik niet naar de sportschool ga een insanity training doe en de dagen dat ik wel ga dus geen insanity training doe. Dat komt neer op afwissselend 3 of 4 insanity trainingen in de week .. graag jullie reactie hierop !
groetjes en goed bezig allemaal !
Onbekend
January 10, 2013 om 04:02
Hoi Tanja,
Het is niet nodig, maar ik doe het zelf ook. Alleen dan wel elke dag Insanity + 3x sportschool. Omdat het lekker en leuk is :-)
Maar je zou het zelf moeten uitproberen. Kijk dan hoe het voor je lichaam voelt en of je het vol kunt houden. Kijk wel goed uit met blessures. Rust is ook erg belangrijk voor herstel en sterker worden van de spieren. Als je ergens last van hebt, meteen kijken wat goed voor je is.
Veel plezier!
Onbekend
January 10, 2013 om 04:03
@Tanja73,

Ja, ik denk dat het combineren wel kan. Je bent nml niet verplicht om het schema van insanity
te volgen.
Aan de andere kant is het wel zo dat, correct me if i'm wrong, insanity veel overeenkomsten vertoont met steps en zumba bv. Waarom zou je dan geld betalen voor een abo in de sportschool terwijl het thuis hetzelfde bereikt met insanity.

Ik zou zeggen: begin met insanity en combineer het lekker met de sportschool. Kijk het af en maak daarna voor jezelf een beslissing.

Wel moet ik je meegeven dat als je insanity gaat combineren met de dingen die jij beschrijft
het zeker zwaar zal worden......
January 10, 2013 om 04:25
oké, dan ga ik ervoor ! Ik zou er nl graag over 3 weken al iets 'scherper' uit zien als ik 40 word ..
Mijn abonnement loopt gewoon door en het sociaal contact vind ik ook wel leuk , dus combineren zal het worden ! zwaar of niet zwaar ! What doens't kill you , makes you stronger .. niet?
Onbekend
January 10, 2013 om 05:09
You go girl !!!

Vandaag staat Cardio recovery op het schema voor mij.
Ik denk dat ik eerst Cardio Abs doe en dan aansluitend de recovery.
January 10, 2013 om 05:22
Vandaag op het menu

power cardio& resistance HAHAHAHHA heb er zin in
January 10, 2013 om 05:49
Hallo allen,
Ik ben bezig om voor te bereiden voor Insanity maar wil eerst me conditie opvoeren en alle info lezen voordat ik begin.
- Zo is er een voedingsprogramma dat je 5 keer per dag MOET eten, en het aantal caloriën moet evenredig verspreid zijn.
De voedingsgids wat je mag eten kan je vinden via google.
In de 2e maand moet je zelfs het aantal caloriën opvoeren wil je de zwaarte aankunnen en je spieren behouden.

- Waar ik mee zit is dat er staat dat je elke dag het volgende drankje moet drinken maar deze is niet verkrijgbaar in Nederland; "Insanity Recovery Formula". Weet iemand hier een alternatief voor?
Onbekend
January 10, 2013 om 06:09
Dat is een spierhersteller.

Gewoon een eiwit-shake (whey shake) van bv mdyshop.nl
Let op dat je geen gainer pakt. Er zijn nml eiwit shakes om te herstellen en om aan te komen
(gainer)

Je moet nml voor spierherstel zorgen omdat je 6 dagen in de week traint.
Doe je dit niet dan heb je de kans dan je je spieren afbreekt ipv opbouwt.

January 10, 2013 om 06:51
@Mambolista:
Klinkt iig dat jullie een goed team zijn zoals jullie alles plannen en uitvoeren;-)
Sterkte met het uitvogelen van een goedwerkend schema.
Onbekend
January 10, 2013 om 07:17
Ik heb de whey protein isolate van Royal Green gekocht bij de vitaminstore.nl
January 10, 2013 om 07:26
wie wacht r ook zo lang op de insanity dvd van Tell Sell? ik wacht al vanaf 5-12-2012 baal als een stekker ik wil BEGINNEN! snik snik
Onbekend
January 10, 2013 om 07:40
Ik heb de Bulk Whey van mdyshop.

@pearlbonkie,
January 10, 2013, gewijzigd door Miltje2 op January 10, 2013 om 08:13
Zojuist mijn workout gedaan en ik had nog energie over , had gemerkt dat mijn armen meer wilden dus nog dikke uur p90x arms en schouders gedaan. heerlijk zeg
Ik gebruik ook de pre workout shake voor extra energie en spierpomps en na de workouts afslank eiwit van *body en fitshop* en begin echt nu te merken na ander half maand gebruik dat het spul serieus zijn werk begint te doen hahahah
Onbekend
January 10, 2013 om 08:36
@Pearlbonkie: ik heb hem ook gekocht bij Tellsell. Duurde 10 dagen. Bij jou duurt het toch wel erg lang. Ik zou eens contact opnemen met de klantenservice.
January 10, 2013 om 10:09
Even een vraagje aan IEDEREEN.

Ik ben zelf 1.86 lang - 81,6 kg. Ik wil niet meer afvallen want slank ben ik al.
Mijn vraag is: Kan ik beter aan Insanity workout beginnen of aan de P90X ?
Ik wil toch richting de spieropbouw. Maar weet niet of dat met Insanity training ook gebeurd? Want heb gezien dat het voornamelijk verbranden is. (Misschien kan ik hier antwoord op krijgen door mensen die het ervaren of hebben ervaren)

Alvast bedankt.
January 10, 2013 om 13:43
@Miltje:
Een duidelijk geval van koorts; haha.dit bericht had ik eerder geschreven
Maar was uiteraard niet aan mijzelf gericht maar aan Miltje:
"Klinkt iig dat jullie een goed team zijn zoals jullie alles plannen en uitvoeren;-)
Sterkte met het uitvogelen van een goedwerkend schema."
January 10, 2013 om 14:00
@Mambolista Hahah ik dacht het al dat het voor mij bedoeld was. ons schema komt goed. ik zal voortaan eerst sporten en dan eten.
hoe gaat het met jou??? al wat beter???
Onbekend
January 10, 2013 om 17:10
@pearlbonkie
Balen dat je zo lang moet wachten. Is het geld al afgeschreven? Zodra het geld is afgeschreven wordt het binnen 2 weken bezorgd. Bij mij duurde het 1 week voordat het geld werd afgeschreven en 2 weken later werd het idd bezorgd. Misschien moet je anders Tel Sell ff bellen of mailen. Hoop dat ie snel komt!

January 11, 2013 om 06:42
Misschien day de kijkshop inmiddels deze DVD's oom al te koop heeft!! Veel van de producten van TellSell zijn te koop bij kijkshop en wehkamp;) Insanity is aan mij niet besteed!! Ik ga wel Aquajoggen/robbic-en. Succes iedereen!!
January 12, 2013 om 12:24
In enkele reacties hierboven, staan een paar mogelijkheden vermeld. Succes !
January 17, 2013 om 09:40
vanavond de fittest .. spannend !
January 17, 2013 om 17:17
Hallo allemaal,
Ik ben ook begonnen met insanity. Ik zit nu in de 3e week op de 3e dag. Het bevalt mij echt super goed. De eerste 4 dagen kun je bijna geen trap meer lopen maar daarna verdwijnt de spierpijn. VOor mij hielp de cardio recovery vooral om van de spierpijn af te komen. Ik gebruik nu na elke workout een shake van (bijna) 100% eiwitten. Sinds de 4e dag heb ik eigenlijk geen pijntje meer gevoeld.
Leuk om hier een beetje de verhalen van anderen te lezen.
January 18, 2013 om 03:46
gisteren de fittest gedaan ! Wat een ontnuchtering over mijn basisconditie !! De eerste oefeningen dacht ik nog dat het goed ging( hartslag tijdens de oefening wel telkens iets boven 160) , maar het werd moeilijker en moeilijker.. een paar keer op 't einde wat rust moeten inbouwen omdat ik ook niet té diep wilde gaan. pompen én intussen jacks uitvoeren kan ik dus GEWOON NIET !! Echt waar, gewoon niet ! Ik kan wel pompen . ik kan wel jacks uitvoeren in plank positie , maar de combinatie lukt echt niet ! je moet volgens mij al echt zware bootcamp trainingen volgen en/of zware krachttraining volgen om dit te kunnen .. zie het ook niet zitten dat me dit ook zal lukken eigenlijk ! Ik heb me ook zo'n whey-shake aangeschaft om nadien te drinken .. ik combineer dit wel met trainingsdagen in de sportschool. De dagen dat ik naar de sportschool ga, doe ik dus geen insanity.

@Tjarkk : zie jij je lichaam al veranderen na 3 weken ?? Merk je dat je effectief sterker wordt ??
Onbekend
January 18, 2013 om 04:05
@tanja:

Nou niet opgeven he!!! Ik heb voor mijn eerste serie 8 jaar helemaal NIKS aan sport gedaan
en heb na mijn eerste fittest een half uur bijna knock-out op de bank gelegen om bij te komen.

De fittest is een 20 minuten durende test. De eerste "echte" workout is Plyometric cardio circuit. Gister heb je alleen een test gedaan. Geen workout.

Doe wat je kunt en "probeer" wat je niet kunt.

Volhouden!!!!!!

Je zult zien dat het dan over 2 weken (de tweede fittest) aanzienlijk beter gaat.

De eerste week is idd zeer zeer zwaar. zeker als het je eerste serie is.
January 18, 2013 om 04:20
Vandaag laatste dag in eerste maand en dan een week lang Core cardio &balance .
Ik moet het zeggen dat ik nu super leuk vind om te doen de workouts. het gaat steeds beter en mijn conditie is zo vooruit gegaan niet normaal.
ben nu 2 kilos kwijt en van 37% vet naar 33% lichaamsvet. ik zie nu echt aan mijn lichaam de resultaten. Mijn baby vet in mijn buik is bijna helemaal weg en mijn jongst kind is nu 4 maanden.

Ps: mensen het is echt belangrijk om eiwitten shak te nemen en probeer zoveel mogelijk te doen als ze aangeven in de workouts.
voor de eten hoef je geen dieet te volgen, als je weet wat gezond is en wat niet en gewoon de hoeveelheid calorieen nemen op een dag dat je nodig hebt en niet meer.
GEWOON GEZOND ETEN IS GENOEG. *NIKS DIET* anders krijg je jojo effect.
ik heb ook ondertussen al een hartslag horloge aangeschaf om te tellen hoeveel calorieen ik verlies en het werkt als motivatie, omdat zo kan ik op internet vergelijken met andere hoeveel calorieen ik wel zou moeten verbranden per workout. Het is wel zo iedere zijn conditie dus vergelijk is niet precies het is meer voor mij een motivatie.

Me HAPPY
January 18, 2013 om 04:24
Nee hoor D, ik geef niet op !! ben vastberaden ! zou niet weten waarom ik zou moeten opgeven ! zo slecht ging het nu ook niet hoor, en lag niet eens een half uur knock-out nadien :cool06: Morgen de eerste 'echte' workout. Ben benieuwd !!
Thanks voor je support, buddy !!
January 18, 2013 om 06:37
Dag Tanja,
Ja ik merk nu al zeker verschil. Een Shaun T body in 60 dagen is natuurlijk onzin maar ik zie mijn lichaam zeer zeker veranderen. Echt veel sterker wordt ik er denk niet van. De workouts zijn vooral gericht op je benen en buik/rug. Dat vind ik ook gelijk een nadeel dat Insanity zich niet heel erg richt op de armen/schouders. Maar goed eerst maar even 60 dagen buffelen en dan gaan we daarna wel een x naar de armen kijken. Ik denk dat ik na de 60 dagen op nieuw begin en dan combineer met de armen/schouders oefeningen van p90x.

Dlirious heb jij ervaring met p90x? En hoe zit het met de arm en schouders training in de tweede maand?
Onbekend
January 18, 2013 om 07:11
@Tjarkk,

Ik gebruik van p90x alleen Ab ripper x af en toe. Wat ik wel weet is dat je voor p90x een hoop hulpmiddelen nodig hebt.

Insanity traint wel degelijk je bovenlichaam. Neem bv de ski-abs, in & out abs, pushup jacks, moving pushups (in de eerste maand)

Maand 1 is in mijn ogen puur voorbereiding op maand 2. Dan gaat het pas echt los.
Dan heb je weer spierpijn en duren de workouts 60 min ongeveer.....
Maand 2 is van een heel ander nivo dan 1. Ook daar zit veel "upper body" in.

Maar als je echt dikke spieren wil kweken? Daar is insanity niet voor bedoeld.
Het is primair om vet te verbranden en je spieren dusdanig te trainen dat je contouren
beter uitkomen, maar verwacht geen bodybuilders lijf.
Dan moet je echt naar p90x en aan de haal met gewichten.

Onbekend
January 18, 2013 om 07:15
Hi Tanja,
Je geeft niet op. Top van je hoor!!
Mijn 1ste fittest was hetzelfde. Vervolgens ben ik begonnen aan de 1ste week en dacht regelmatig dat ik moest overgeven. Je lichaam geeft zelf aan wanneer je moet pauzeren of drinken. Doe dat, dat is belangrijk!
Ik ben 56 en heb geen historie van sporten. Ja hardlopen, daarmee ben ik 2 jaar begonnen. Dus bootcamp is op mij allesbehalve van toepassing. Maar ik wil 7 kg kwijt, sterker en fitter worden. 2 Kg ben ik al kwijt.

Na 2 weken heb ik de 2de fittest gedaan. Jee, wat een verschil.
Morgen zijn bij mij de 3 weken om. Ik zie nog niet zoveel in de spiegel. Maar dat vind ik niet belangrijk. Belangrijker is hoe ik me op dit moment voel en hoe ik steeds beter de oefeningen kan bijhouden. Maar ik moet nog steeds bij verschillende oefeningen regelmatig stoppen of een lager tempo aanhouden. Maar het gaat steeds beter. Dus het klopt wat Shaun zegt: "You can do it"

Heel veel succes en zet um op he!!!! Ook jij kunt het
January 18, 2013 om 07:37
Mooi dat de tweede maand meer upperbody traint.
Heb jij, dlirious, je aan die recovery week gehouden of heb jij ook andere workouts tussendoor gedaan. Ik las ook over je tips om vaker die cardio ABS te doen. Dat ga ik vanmiddag gelijk maar even uitproberen, tanx
Onbekend
January 18, 2013 om 07:57
@tjarkk

Ja, recovery week heb je echt nodig. Daar heb ik me aan gehouden.

Recovery dagen doe ik alleen recovery.....

Ik doe nu (tweede week) om de andere dag Cardio abs (15 min) erbij.
Dan zijn in de tweede maand je abs al redelijk sterk en kun je in maand 2
insane abs (30 min) erbij doen. Doe je die extra abs niet dan kun je insane abs
nooit volhouden.
January 18, 2013 om 09:04
@gogogo: thanks voor je support !! Kei-tof ! Nee hoor , ik geef niet op en ik let echt wel op dat ik niet te diep ga.. daar ben ik ook niet hard genoeg voor trouwens..
Nu, één dag na de fittest voel ik toch wel dat mijn bovenlichaam 'getriggerd' werd .. mijn schouders en mijn rug voel ik , benen voel ik niet .. maar dat zal dan morgen wel anders zijn als ik de eerst workout ga doen !
January 19, 2013 om 09:48
Hey , vanmorgen mijn eerste workout gedaan! Stoere bibi dacht dat het nog wel meeviel tijdens de warming up, maar ik zweette wel al als een paard! Na de,strechting begon het echte werk en werd ik zot van mijn hartslagmeter! Daar stond nl een alarm op 165 ... En dat kreng heeft dus de laatste 30 minuten bijna constant zitten piepen!! Dochtertje kwam eens kijken en ze kon het niet aanzien! Mama stop ermee..mama stop er nu mee!! maar nee hoor, mama stopte er toen nog niet mee en ging koppig door toen er regelmatig aangegeven werd dat je een pauze kon nemen als t nodig was ! Tot ik de 12 de laatste minuut ik een klop vd hamer kreeg en ik echt 5 minuten regelmatig moest rusten. Baaaaaaaaalennnnnn!!!!!!! :grrrrrr: Zweten zweten en nog eens zweten! En dat stopte maar niet! Zeker niet omdat ik een half uur onder de infraroodlampen ben gaan liggen om het verzuren tegen te gaan... Maar, ik ben best trots.. Gewoon al omdat ik zo'n waanzinnige workout doe! No matter how! Mijn prestaties zullen ongetwijfeld verbeteren, kan niet anders, tenzij mijn lijf gaat protesteren!

Om.af te sluiten, een dikke duim :dikkeduim:voor iedereen die insanity doet! Ik vind het super knap!!
Fijn weekend!
January 19, 2013 om 10:48
@ Tanja:Welkom to the ïnsane"groep!

En 10 dagen dus knock-out geslagen door de griep ben ik afgelopen maandag weer begonnen met week 4.Ik voel me weer fit! Maar Jeetje wat viel dat tegen zeg.
Oke dacht ik, ik moet natuurlijk nog helemaal herstellen.
Maar nu zijn we 6 dagen verder en het schiet niet op. Ik kom adem te kort, en moet vaker pauzes nemen. Het gekke is dat ik dat na de eerste week niet meer hoefde te doen.

Mijn vraag aan de groep is dus:
Houden jullie alle tijd vol? stoppen jullie niet voor extra adempauzes? het zijn vaak oefeningen in sessies van meestal 3; Deze week kwam ik niet eens aan de laatste sessie toe. die heb ik dus steeds moeten overslaan.

Het ging in het begin wel lekker, maar nu...

Hoe zit het met jullie?
January 19, 2013 om 11:12
Zeg zo'n griep moet je niet onderschatten hoor!! Dat geeft je conditie een stevige dreun! Ik denk dat het maar heel logisch is dat je dit nog effe voelt as je dergelijke heavy wrkouts doet'.. Gun je lijf de tijd die het nodig heeft om volledig te herstellen en niets forceren! Beterschap en nu niet opgeven hè!
January 19, 2013 om 13:37
Vanaf de tweede week ben ik het aardig gaan volhouden. Gisteren heb ik pure cardio en cardio ABS beiden gedaan. Ik denk dat ik ongeveer 20 seconden meer pauze gehad heb dan werd aangegeven. Helemaal aan het eind met het vele opdrukken doe ik wel het zelfde aantallen maar dan in een iets rustiger tempo dan wat Shaun T doet.
Zo probeer ik dus wel continu door te gaan maar als het nodig is doe ik een tandje minder.

Ik heb vandaag cardio recovery gedaan. Ik vind dat eigenlijk de meest vervelende workout. Ik ga liever een uur kapot met cardio dan dat mijn benen zo branden tijdens de recoverydag:-) wat jullie?
Dlirious, is die recovery week een week lang zo?
January 19, 2013 om 14:03
@Tjarkk Ben met je mee eens over de cardio recovery. vind niet echt saai maar vervelend al die oefening die je benen aan het branden zetten. natuurlijk is wel de bedoeling maar tja, heb ook liever de workouts waar je jezelf helemaal in moet geven.
Vandaag mijn eerst dag van recovery week gedaan maar 37 min, is wel te doen. Maar zoals Shaun T aaangeeft met de delux pack kun je in de recovery week paar dagen afwisselen door Max interval sport training.
Onbekend
January 20, 2013 om 05:49
Ik ben een paar weken geleden ook gestart. Niet 6 dagen per week, maar 3 keer per week, aangezien ik ook wil blijven hardlopen en tijd wil vrijmaken voor krachttraining. Bevalt prima tot nu toe!

Onbekend
January 21, 2013 om 01:46
@Tjarkk,

Recovery week kun je idd afwisselen met max interval sports training.

Wacht maar tot je in maand 2 Max Recovery doet. Dat vond ik met stip de meest vervelende
workout.
Nu is het natuurlijk wel zo dat je met deze recovery dagen je spieren wel goed traint.
Het is een goede workout om je pijngrens te verleggen en je uithoudingsvermogen te trainen.

Ik probeer altijd "mind over body" te stellen en gewoon de houdingen zo lang mogelijk vol te houden. Het is eigenlijk hetzelfde als de rest van de workouts. Je moet zo diep mogelijk gaan.
Dig deeper. Alleen dan wordt je beter. Zeker als je op een gegeven moment "in the flow" zit
en een bepaald nivo hebt. Juist dan moet je dieper gaan.

P90X werkt op dezelfde manier... Die werken met "muscle confusion"

Dat is allemaal zo bedoeld om te voorkomen dat je op een bepaald nivo blijft want dan
verandert je lichaam niet.
January 21, 2013 om 03:00
shit ! deze morgen opgestaan met een stekende pijn onder mijn rechter schouderblad ! Dat is mijn zwakke plek en hierdoor heb ik vorig jaar 2 keer een paar weken moeten stoppen met bkick en alles waar ik mijn armen voor gebruik !! Man, dat is nu net wat ik NIET kan gebruiken ! Ik heb al afgemeld voor de bkick van deze avond. Ik stel me wel de vraag of ik evt wel de 2de workout van insanity kan doen ?? Weet nl niet waar daar de nadruk op ligt .. Als het veel springen is en vooral benen-werk is het geen probleem maar als er veel pushups en ski-abs en zo tussen zitten, is het geen optie ... snif..

graag jullie reactie aub ..
Onbekend
January 21, 2013 om 03:25
Dit doe je met cardio power & resistance:

Warming up:

Jog
Power jacks
Log jump
123 heisman
Butt kicks
High knees
Vertical jumps

Serie 1:

Power jump
Belt kicks
Hit the floor
V-Pushups
Triceps dips (derde keer serie 1)

Serie 2:

Hurdle jumps
Globe jumps
Moving pushups
Floor sprints
8 hop squats & 8 wide pushups (derde keer serie 2)

Cooldown stretch
January 21, 2013 om 03:38
wow D, hier kan ik mee verder !In elke serie dus 2 oefeningen met armen vervangen door extra Jumps of Kicks of zo.. moet te doen zijn zonder pijn in mijn schouder denk ik.
Merci !
January 21, 2013 om 05:31
@ Tanja:
thanx. Voel me vandaag wel stukken beter gelukkig. Ben gestart Cardio core & balance. Dat wordt t voor de hele week. Wel even fijn om zo weer op krachten te komen:-)

Balen zeg, van je schouders. Da's altijd de ellende met blessures: "your mind is willing, but your body says......"
January 21, 2013 om 05:41
hey Mambolista , fijn te horen dat je je beter voelt !! Heeft gewoon tijd nodig zo'n ellendige griep !

Ja, het voelt echt niet goed onder mijn schouderblad ! Het brandt en als ik mijn arm beweeg,voelt het alsof er een mes in mijn schouder steekt ! auw !! vorig jaar ook 2x met hetzelfde vastgezeten .. is mijn zwakke plek dus .. ook als ik gestresseerd ben, komt het daar vast te zitten..

maar ik ga toch proberen straks de 2de workout te doen en dan arm-oefeningen vervangen door extra jumps of kicks.. of niks als mijn tong op de grond hangt ;)

verzorg je !
January 21, 2013 om 05:44
@mambolista (of wie er iets zinnig op kan antwoorden )

is het verstandig om ijs te leggen op mijn schouderblad ??
Infrarood-sauna lijkt me niet verstandig omdat het brand.. dus ontsteking .. dus niet verwarmen ..
January 21, 2013 om 08:34
Vandaag begonnen met maand 2, eerst de fittest gedaan die gaf mij wel moed het ging mij gemakkelijker af dan een paar weken geleden. Een paar uur later heb ik MAX Interval Circuit gedaan toen werd mijn conditie toch wel op de proef gesteld na 40 minuten moest ik echt stoppen was compleet gebroken, maar goed morgen maar weer beginnen misschien gaat het dan beter.
January 21, 2013 om 14:21
Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen begonnen met insanity, er is niets teveel gezegd het is echt insane!!
Vanmorgen dus de fittest gedaan, het begin ging goed en ik vond het wel meevallen maar op het einde kon ik echt niet meer. Mijn scores zijn daar ook aanzienelijk lager. Werd op het einde zelfs wat draaierig en heb een paar keer even moeten stoppen. Heb wel alle oefeningen gedaan, dat wilde ik graag maar zeker de laatste twee ging ik kapot. Ik had naderhand echt even nodig om bij te komen.
Aan de ene kant is het echt fijn, aan de andere kant vraag ik me af of ik dit ooit vol ga houden. Zeker als ik hier lees dat dit dus nog niets was.
Maar, ik ga er wel zeker voor. Ik hoop dat het makkelijker gaat worden!!
January 21, 2013 om 15:43
ik heb ook interesse om te tonen met het insanity programma, wil je mij ook mailen? Thanks,

January 21, 2013 om 17:09
@jeccaa
Ja het wordt makkelijker maar ook eigenlijk weer niet. Hoe meer je in vorm raakt (en dat gaat best snel) hoe harder je alle workouts gaat doen. Oftewel aan het eind van de oefening lig je gewoon telkens met de tong uit de mond op de grond te hijgen. In het begin is dat niet wat, maar op een gegeven moment ga je der van genieten. Succes
January 22, 2013 om 03:33
@Tanja:
Klinkt zeker vervelend.
Wat jouw vraag betreft over ijs.... zie een eerdere post van mij over blessures en het nut van ervan. (9 jan.)

Zeker in de 'acute' fase is het zinvol om na elke training te koelen; zeker bij ontstekingsverschijnselen (warm, vocht/zwelling, pijn etc). Dit zou je zo'n 10 á 15 min en dit zo nodig herhalen (een paar keer per dag).

Blijven de klachten langer duren dan zul je id toch oefeningen moeten vermijden die de klachten doen toenemen en het desbetreffende lichaamsdeel (pees, spier, gewricht) nog meer irriteren => toename (in stand houden) ontsteking.

Succes!
January 22, 2013 om 03:42
dagje rust én zware medicijnen voor ontsteking heeft mijn schouder goed gedaan ! Voel nog wel dat ik daar een spier zitten heb, maar het is veeeel beter ! Dus vandaag zonder fout workout 2 , wel nog zonder de pushup, zonder de triceps dips.. ik maak maar wat extra jumps of zo.. moe zal ik ongetwijfeld worden :)
January 22, 2013 om 09:06
Hallo iedereen,

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! zelf ben ik op 2 januari begonnen met insanity en volg sindsdien jullie verhalen ook een beetje. Inmiddels zit ik zelf in de derde week and still going strong (alhoewel ik mezelf er elke avond wel toe moet zetten :D). Mijn conditie is al een stuk beter geworden sinds ik met Insanity ben begonnen en ook in de spiegel begin ik resultaten te zien. de weegschaal focus ik me (nog niet) op. Aangezien ik a.s. zondag een weekje op vakantie ga heb ik deze maand zonder rustdagen doorlopen. Ik twijfel nog wel of ik de recovery week meeneem op vakantie, zou het zonde vinden als ik een week lang niks doe en qua conditie weer overnieuw mag beginnen als ik terugkom. Hoe dan ook, leuk om hier ervaringen te lezen en te delen. Enige ding wat ik mij wel afvraag, is het echt zo belangrijk om een wheyshake aan te schaffen? Dit gebruik in namelijk niet...
Onbekend
January 22, 2013 om 09:29
@bientje,

Ik zou het wel doen. Je bent nml 6 dgn in de week je spieren heel intensief aan het belasten.
Ze moeten als het ware "overnacht" herstellen wat natuurlijk niet 100% kan.

Die whey shakes (whey = eiwitten) zorgen dat je spieren in ieder geval sneller herstellen omdat ze de broodnodige eiwitten bevatten die je spieren nodig hebben.

Ik heb zelfs verhalen gelezen op internet van mensen die, door een verkeerde voeding, met
insanity voor spierafbraak zorgen. Volgens mij is het zo dat als je idd niet genoeg eiwitten binnen krijgt je je spieren afbreekt ipv opbouwt.

Heb je Dig deeper gezien op dvd 1? Ook daar vertelt shaun dat de Recovery drink absoluut
noodzakelijk is.

Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik zou het wel doen.

Insanity wordt door veel mensen nogal lacherig afgedaan als je vertelt dat je het thuis doet
maar ik heb diep respect voor de mensen die het doen.

Het is geen programma om lichtzinnig mee om te gaan.
January 22, 2013 om 15:22
Yep! You tell them DLirious:-)
January 23, 2013 om 03:48
hallo, ik heb gisteren een licht aangepaste versie van workout 2 gedaan . De triceps dips , moving push ups , floorsprints en wide pushups heb ik vervangen door ofwel extra power squats, door situps of iets dergelijke omdat ik mijn schouder niet wil verknallen .. het ging me eigenlijk best goed af, alleen zijn die power jumps moordend de laatste keer en kon ik dit niet meer aan een tempo dat ik eigenlijk zou willen . Geen spierpijn vandaag, ben dus sterker dan ik dacht.
Deze avond workout 3 . Normaal gezien doe ik op woensdag xco en zumba in de sportschool maar xco zie ik met mijn schouder niet zitten . Ben benieuwd of deze workout meevalt en hoop dat er niet teveel armoefeningen in komen . zo ja, dan vervang ik die weer .. na een doucheke ga ik , als ik nog energie heb, nog een uur zumba doen bij de sportschool ! En als ik dan niet genoeg energie verbuikt heb vandaag, weet ik het niet meer ..

en idd, ook ik heb diep respect voor ieder die zich waagt aan Insanity ! Maar het is niet iets wat je voor de rest van je leven blijft doen volgens mij .. En dat is met groepslessen of andere sporten wel mogelijk ..
Onbekend
January 23, 2013 om 05:48
Wat staat er vandaag op het menu?

Als hoofdgerecht -> Pure Cardio

Als nagerecht -> Cardio Abs

Maar ik denk dat ik vandaag als nagerecht -> Insane Abs doe.

Dit alles natuurlijk ruimschoot overgoten door een "zweet-sausje"
January 23, 2013 om 06:22
@ DLirious,

Tnx voor je advies. Ik ga maar eens op zoek naar een goede wheyshake!
Ook voor mij staat vandaag Pure Cardio en Cardio Abs op het programma, kunnen weer knallen vandaag!
Onbekend
January 23, 2013 om 06:30
@Bientje,

Ik heb deze

http://www.mdyshop.nl/p-bulk+whey+2250+gram+100+wei+eiwitten-62

Smaak banaan. Is lekker....

Je moet wel een goeie shakebeker hebben anders krijg je klontjes....

January 23, 2013 om 08:22
Ik heb gisteravond ook de tweede dag gedaan, jeetje wat viel dat tegen zeg!!! Ik heb tussendoor net iets meer pauze genomen dan hun maar mijn lichaam wilde echt niet meer. Gisteravond zoveel spierpijn gehad dat ik dacht dat ik vandaag niet meer op zou kunnen staan. Maar gelukkig valt het mee, ik voel dat ik iets heb gedaan maar kan me wel gewoon bewegen. En eigenlijk ben ik wel een beetje trots op deze spierpijn. Wat ik me wel afvraag is of andere mensen er ook moeite mee hebben en of ze dan wel gewoon doorgaan met het programma of een dag twee keer doen. Meer in de gedachtte van, als ik deze oefeningen allemaal met gemak kan red ik de volgende ook beter. Of is het juist beter om vanavond gewoon dag 3 te doen?
Vanavond dus op naar de volgende les, hopelijk heb ik niet teveel last van mn spieren die tegen gaan werken, al ben ik gelukkig niet de enigste die met dat probleem kampt zo te lezen ;)
Iedereen die met insanity bezig is,... Respect en zet em op!!
Onbekend
January 23, 2013 om 08:37
Gewoon dag 3 doen. Tegen de tijd dat je alles met hun mee kunt doen op hun snelheid ben
je 3 tot 4 weken verder...

Spierpijn zal de komende week je beste vriend worden... ;)
January 23, 2013 om 11:28
gisteren ook lekker pure cardio en cardio ABS gedaan. Dat is wel echt een lekkere workout hè!
Ik heb vandaag een rustdag.
Morgen begint week 4.
Ik voel sinds gisteren mijn achillespees dus dat moet ik even in de gaten houden. Ma
ar zolang het allemaal goed gaat gaan we lekker door! Succes allemaal vandaag
Onbekend
January 24, 2013 om 03:11
Goed in de gaten houden tjarkk!!

Voor diegene die aan maand 2 beginnen: Op maandag begin je dan met de fittest EN Max interval circuit.
Dit is bijna niet te doen. MIC is 60 minuten.

Ik kaarte dit laatst aan bij een beachbody coach en die gaf me het advies om op de rustdag
ervoor de fittest te doen en op de eerste dag van de tweede maand alleen max interval circuit te doen.
January 24, 2013 om 03:33
Gisteren dag 4 , cardio recovery gedaan ! Bah ! Deed me denken aan mijn enige power yoga les die ik ooit gevolgd heb ! Dan ga ik nog veel liever dood met zware cardio-workouts dan deze spierversterkende oefeningen en stretching te doen .. maar .. 't zal zijn nut wel hebben . Ik moet zeggen dat ik tot nu toe totaal geen spierpijn heb gehad.. Blijkbaar heeft mijn sportverleden zijn nu gehad en zijn mijn spiertjes best wel wat gewend . Ik neem ook wel telkens die wheyshake na 't sporten op aanraden van D .
Vandaag en morgen geen insanity, maar straks milon training en morgen heftig stepaerobic-lesje . .. zaterdag dan workout 5 (hopelijk weer om te knallen !! ) en zondag rust wegens geen tijd omdat ik een feestdiner moet koken ..
Goe bezig allemaal !!
January 24, 2013 om 04:46
@dlirious, ja ik hou het in de gaten. Gister tijdens de rustdag nog een stuk hardgelopen en het lijkt dat de pijn minder geworden is. Ik denk doordat mijn spieren anders belast werden ofzo???
Vandaag cardio power And resistance & cardio abs op het programma.
January 24, 2013 om 05:08
Goede tip wat betreft het begin van maand 2. Wist niet dat maand 2 gelijk met een workout van 60 minuten begint.

qua wheyshake, waarmee maken jullie dit aan? Melk, water of yoghurt?
January 24, 2013 om 05:24
Ik gebruik bijna altijd gewoon water. Heel af en toe doe ik er melk door heen om het nog lekkerder te maken.
January 24, 2013 om 05:59
ik gebruik magere melk , maar dan vind ik hem nog niet te drinken! Bah ! mottig spul!
Onbekend
January 24, 2013 om 06:12
Magere melk uit de koelkast.

Smaakt met die shake goed. Net of je een (dunne) bananenmilkshake drinkt...

@Tjarkk

De meeste workouts in maand 2 zijn tussen de 55 en 59 minuten.
Ik geloof met uitzondering van Max recovery (Dat is wel cardio recovery in het kwadraat)

Insane abs is 30 min dus als je een workout samen met insane abs doet ben
je ongeveer 1.5 uur bezig.....

Maand 1 is voorbereiding op maand 2. Dan gaat het pas echt los.

January 24, 2013 om 07:30
@DL:
dan hou ik mijn hart pas echt vast, letterlijk en figuurlijk. Ik start as maandag nl met maand 2. En alhoewel ik maand 1 pittig vond, genoot ik er volop van. Maar ik heb bijna bij elke work out mijn breaks eerder moeten houden omdat ik adem te kort kwam.

Dan heb ik nog een paar dagen om me mentaal voor te bereiden..... just hope for the best then.....
Onbekend
January 24, 2013 om 07:49
Succes dan !!!

Ik geloof dat het bij max interval ciruit is, dat na ongeveer 45 minuten shaun ALLEEN op de
vloer aan de oefeningen begint terwijl de rest nog voor pampes op de vloer ligt.
January 24, 2013 om 10:11
hallo, deze avond ga ik dus milon-circle- training doen in de sportschool , maar ik vroeg me af of ik ervoor thuis die cardio abs zou kunnen doen.. is dat haalbaar ?? als ik het goed gelezen heb ergens duurt dat een kwartiertje...lijkt me dus wel doenbaar..
wat denken jullie ??
Onbekend
January 24, 2013 om 10:40
wat is milon????
Onbekend
January 24, 2013 om 10:51
Ik heb geen idee wat milon is, maar volgens mij moet het wel kunnen.

Cardio abs is wat warmingup en dan in C-sit buikspieroefeningen en een kleine cooldown stretch.

moet goedkomen volgens mij.
January 24, 2013 om 10:53
ow, gogogo, dat is een training in de fitnesszaal op speciale toestellen.. er zijn 2 oefeningen voor de armen, 2 voor de benen, 1 voor de buik, 1 voor de rug . Deze toestellen worden op maat van je ingesteld en dat wordt opgeslagen op een chipkaart die dus elke keer dat je je kaart in dat ding stop, ervoor zorgt dat het toestel automatisch op jouw lichaam wordt afgesteld. Tevens worden de gewichten ingesteld . Je hebt concentrisch gewicht en excentrisch gewicht, wat ervoor zorgt dat je dus langs 2 kanten tegengewicht krijgt. Je moet de oefeningen heel traag uitvoeren, 20 herhalingen op 1 minuut en je moet ervoor zorgen dat het zo zwaar staat dat je dat NET haalt.. dan heb je nog een crosstrainer, maar geen gewone. Ook deze heeft een speciale 'kracht' die ervoor zorgt dat ie veeeeeel zwaarder is dan een gewone crosstrainer . en dan heb je nog een spinningfiets met hetzelfde verhaal . Deze 2 cardio-oefeningen doe je 2x 4 minuten en je moet best een hoog RPM proberen halen . Het zijn dus in één rondje 2 cardio-oefeningen van 4 minuten ( klinkt onnozel, maar is echt zwaar) en 6 oefeningen van 1 minuut en die doe je heel snel achter elkaar, en dan doe je de circle voor de 2de keer. Je bent dus heel intensief 35 minuten bezig en hebt zo je volledige lichaam getraind.
Omwille van die combinatie van concentrisch en excentrisch gewicht, heb je veel sneller resultaat dan bij de gewone fitness omdat je profiteert van ' supercompensatie' maar dit snap ik niet zo goed ... Je moet dit max 2x per 7 dagen doen en mistens 2x per 10 dagen om resultaat te hebben . enfin .. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd voor je .. en anders 'hoor' ik het wel .
January 24, 2013 om 10:56
@D, oké, dan zie ik het ook wel zitten.. die buik wordt nl maar heel lichtjes aangepakt bij de milon. Hierboven staat kort de uitleg erover ..

Thanks !
Onbekend
January 24, 2013 om 12:27
Ha, Tanja, lijkt me best wel zwaar samen met insanity abs.
Klinkt ook wel zwaar milon.
Succes in ieder geval :-)
January 24, 2013 om 15:48
Gisteren dag drie gedaan en vandaag de recovery. Mijn lichaam was ook echt toe aan stretchen en een rustigere workout. Zoals al eerder werd gezegd is spierpijn op het moment my new best friend. Vooral mn kuiten zijn erg duidelijk aanwezig.
Ik vind het leuk en het voelt goed. Morgen weer knallen. Zal wel weer pittig worden,...
January 25, 2013 om 03:19
Het zit me niet mee ..
gisteren dus die cardio Abs gedaan thuis. Pittig , maar ging best goed. Hier heb ik het voordeel van de xco training, dat is ook core training en hier wordt de buik dus ook ferm onder handen genomen. Effe uitzweten en toen milontraining in de sportschool.
Daar vet% laten opmeten en dat was 2% gezakt , dus ik was blij. volgens hen wat dat ook een goed resultaat op 2 weken tijd ..
toen voor 100% ingezet bij de milon, wat gewicht erbij gezet en het was zwaar maar het ging.. Na de training voelde ik echter mijn spier in mjin rechterschouder weer meer en meer pijn doen.. Thuis ijs gelegd en gaan slapen..maar het is dus niet voorbij ! De pijn werd dus nu voor de tweede keer opgewekt door die 2 oefeningen voor schouders en armen van de milon.. pff Ik wil hier dus NIET mee stoppen.. effe raad vragen straks als ik ga steppen. Ik wilde na het steppen opnieuw de cardio abs doen..maar omdat je in die plank toch ook stevig kracht zet op je schouders, ga ik dat mss vandaag maar niet doen ..
hopelijk is het morgen beter want dan wil ik de volgende insanity training doen ..

January 26, 2013 om 04:16
Hallo!

Ben nog steeds bezig met insanity, maar door drukte niet op valtaf. Heb de eerste fase afgerond en toen besloten eerst nog een keer de eerste maand te doen voor ik doorga naar de tweede maand. Mijn conditie is zo goed aan het worden, maar ik wil nog wat meer soepelheid.
January 26, 2013 om 04:49
Pffff vanmorgen de fittest gedaan van Insanity. Conclusie: totaal NIET fit.
De pushups doe ik op mijn knieën, want anders lukt het me echt niet.
Het is me echt zo ontzettend tegen gevallen!!!! Maar, ik ga mijn best doen om over 2 weken veel beter te zijn! Dacht dat mijn conditie wel iets beter was, maar echt, wat ben ik slecht!!!!!!
January 26, 2013 om 08:02
Dag 1 maand 2 insanity
Vandaag net klaar met fit test en max interval circuit PFFFFF dat is pas insane.
Had bijna opgegeven, super zwaar na de fit test nog eens +- een uur nog max interval circuit.
Ik ben bijna week super verkouden geweest en heb zelf en dag voor de rust dag, dat is zeg maar de laatste dag van recovery week laten staan om op kracht te komen voor vandaag. dus 2 dagen ipv 1 rust genomen en ben nog steeds niet echt fit, maar wil graag als het kan elke dag insanity doen. ik bal al van dat ik een dag niet heb gedaan omdat liep heeel de dag met hoofdpijn de maar niet over ging ondanks paar aspirientjes.
Jessussssss het was pittig vandaag. ik denk dat ik bij de volgende fit test en dag van tevoren de fit test ga doen en niet op hetzelfde dag , omdat andere half uur is TOO MUCH.

Aan iedereen sucess in maand 2 HAHAHA
Onbekend
January 26, 2013 om 12:25
Mamko: was bij mij hetzelfde en heb doorgezet. Heb je pauzes nodig ... even rust. Na 4 weken is het een totaal ander verhaal voor jou.
January 26, 2013 om 13:18
Ik lig totaal stil met sporten! Vreselijk veel pijn in mijn schouders! Kan nauwelijks mijnhuishoudelijk werk doen .. Nu andere medicatie gekregen en als dat niet helpt tegen maanda g, moet er een spuit in..:(
Dus voorlopig rust voor mij .. Snif
January 26, 2013 om 13:36
@tanja73 dat s balen zeg.beterschap
January 27, 2013, gewijzigd door JohnT op January 27, 2013 om 05:58
Afgelopen maandag ben ik begonnen met maand 2, het was echt een zware week voor mij.
Maar zondag's morgens ga ik altijd even op de weegschaal staan en ook vandaag en tot mijn grote teleurstelling is mijn gewicht ondanks zo'n week gelijk gebleven . Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?
January 27, 2013 om 05:58
@Tanja73 balen joh!! Hopelijk gaat het snel beter!!

Hier ontzettend veel spierpijn!! Niet normaal!
Bedankt Gogogo!! Ik ga ervoor! Maar vandaag denk ik maar even niet. Mijn spieren willen niet. Of toch een les doen op low impact?? Hoe doen jullie dat??
Onbekend
January 27, 2013 om 06:35
Insanity oefeningen lijken me niet geschikt om op low impact te doen. Je spieren hebben bovendien tijd nodig om te herstellen. Ik zou morgen weer verder gaan met Insanity en vandaag gebruiken voor een lichte hersteltraining (wandelen, fietsen, zwemmen) en eventueel wat stretch oefeningen. Misschien een idee om op laag tempo de warming up + stretch oefeningen te doen vandaag? Zorg in elk geval dat je spieren na elke training voldoende kunnen herstellen door genoeg rust en de juiste voeding.
January 27, 2013 om 08:11
@johnt dat is wel herkenbaar. Heb je voordat je begon jezelf ook gemeten? Ik weet namelijk zeker dat je inmiddels heel wat cm's kwijt bent als je je aan de +-6x in de week geweest gehouden hebt. Het afvallen gebeurt voornamelijk als je je strak aan het bijgeleverde dieet houdt.
Heb je foto's van dag 1 gemaakt? Dan is het misschien motiverend voor je om die te vergelijken met hoe je er nu uit ziet.

@mamko75 spierpijn hebben we allemaal gehad. Als het alleen spierpijn is kun je wel gewoon door. Dit doet wel pijn maar wordt minder als je bezig bent. Bij mij duurde het 4 dagen. Een recovery (eiwit) shake doet ook wonderen. Als je meer dan spierpijn hebt moet je natuurlijk niet gaan doortrainen. Pak dan je rust zolang het nodig is. Misschien een schrale troost. Ik kon op dag 3 met moeite de trap op komen. Gewoon doorzetten!

January 27, 2013 om 09:29
Hoi,
Ben inmiddels met de tweede week bezig van Insanity, heb de volledige dvd set besteld via Ioffer.com. Dat is een soort van internationale Marktplaats, genoeg aanbiedingen van het Insanity pakket voor een super lage prijs. Enige nadeel is.. het komt uit China en doet er met de post ruim 20 dagen over om hier te komen maar dan heb je het pakket wel voor € 17,-...
Ik heb het hele pakket met voedingsgids en workout kalender plus de extra dvd's dus tip voor wie er niet te veel aan wil uitgeven.
Succes!
January 27, 2013 om 11:04
Hoi, Ik wil graag met insanity beginnen maar ik vind het nogal prijzig. ik lees net bij essie40 dat zij hem via Ioffer.com heeft gekocht maar wil eigenlijk geen 20 dagen wachten.
Heeft iemand misschien een kopie voor mij?
January 27, 2013 om 11:50
@Tjarkk ben wel blij te horen dat het bij jou herkenbaar is. Ja het klopt dat ik al wat cm's kwijt ben maar voor ik begon heb ik geen foto gemaakt en aan het dieet ben ik helemaal niet aan begonnen ik ben alleen gewoon gezonder gaan eten en vooral geen tussendoortjes meer.
Ik heb mij wel gehouden aan de 6x per week het motiveerd mij wel dat mijn conditie enorm is verbeterd t.o.v toen ik begon, de fittest kon ik de eerste keer niet volhouden maar nu gaat dat eigenlijk zonder al teveel moeite.
January 27, 2013 om 12:54
Tien77, ik heb hem gewoon via Marktplaats (mr. Fitness) voor 12,50 euro!! Had hem binnen een aantal dagen binnen!!
January 27, 2013 om 13:06
oke dank je wel ik ga kijken
January 27, 2013 om 17:19
KAN IEMAND MIJ HELPEN AAN DE DVD MIDDELS EEN COPY WORDT VERGOED.
INFO@P-Z.NL
January 28, 2013 om 03:05
hey, mijn schouders is nog 'nadrukkelijk aanwezig' maar ik functioneer weer terug gelukkig ! neem zware ontstekingsremmers nu en die helpen wel.. ik ga deze week mijn schouders en armen totaal niet belasten want ik heb zo'n schrik dat het terug komt ! Ik wil echt niet meer zo'n dag als afgelopen zaterdag .. vanavond en de rest vd week dus wel insanity, zonder armen . Maar effe een week geen sportschool ( met bkick, xco en milon training ) .. hopelijk ben ik er dan volgende weer volledig van verlost .
Onbekend
January 28, 2013 om 04:45
@tanja,

Is het niet beter om gewoon een week compleet rust te houden en naar je lichaam te luisteren?
Blessures als deze moet je serieus nemen. Ik weet dat je dat doet, maar om nou insanity te doen onder het "genot" van pijnstillers lijkt me niet echt een verantwoorde keus.
Hoe graag je ook je ook wilt: Je gezondheid is ten alle tijden belangrijker.

Ik heb in mijn eerste serie insanity 3 wekend rust ingelast door een botkneuzing aan mijn
enkels. Ben toen dat genezen was opnieuw begonnen en toen ging alles goed.
January 28, 2013 om 05:27
Mijn eerste week insanity zit erop!!! Gisteren mn rustdag gehad en vandaag begint dus week twee. Heb er weer zin in.
De vreselijke spierpijn die ik de eerste vier dagen had is langzaamaan weggeebt zoals vele hier al hadden voorspeld.
Tegen degene die twijfelen of ze met zoveel spierpijn wel door moeten gaan zeg ik dus volmodig Ja!!! Ga door en dan zul je zien dat je door je spierpijn heengaat. En eerlijk gezegd is dat een heerlijk gevoel.
Vanavond dus door naar week twee en ik hoop natuurlijk dat ik het beter vol ga houden. Ga er iig geval wel zeker mn best voor doen.
@Tanja,... doe je voorzichtig en luister naar je lichaam, veel beterschap ermee!!
January 28, 2013 om 07:48
@ Dlirious : bedankt voor je reactie .. maar ik wil nu echt niet compleet stoppen met sporten !! Ik ga wel echt een ganse week ALLE oefeningen waarbij ik mijn armen en/of schouders belast, volledig schrappen en vervangen door een andere oefening . nee echt, ik wil echt niet meer die pijn hebben die ik zaterdag moest doorstaan hoor :( Ik zal me niet forceren ! Mijn benen mankeren niks, die zijn sterk .. dus die zullen nu een tandje moeten bijsteken .
Als je een kwetsure aan je voeten/benen of zo hebt, kan je niet anders dan stoppen natuurlijk ..
Dus.. vanavond begin ik er weer aan..maar ik zal voorzichtig zijn :)

January 28, 2013 om 07:49
@ iedereen : goed bezig !! Ben jaloers :(
January 28, 2013 om 09:41
Hey you all!
Vandaag dus de eerste dag van maand 2 gedaan. Pfff.... Inderdaad, naast de fit test stond Max Interval Circuit op het programma.
Zo zeg! Een wereld van verschil in intensiteit vergeleken met de recovery van vorige week.
Ondanks de pittigheid: een heerlijke adrenaline rush:-)

Leuk om zo al die verschillende ervaringen te lezen.

@Tanja: balen zeg...dat je schouder zo opspeelt! Doe rustig aan en beterschap!

To you all guys:
Take your injuries seriously ......en luister naar je lichaam!
Stay (In)sane;-)
January 28, 2013 om 12:32
Hallo allemaal,

Ik ben Youri, een jongeman van 24, 181 cm, 86 kilo. Die kilo's maken me niet zoveel uit, hoewel ik graag naar de 78 wil. Het is vooral mijn buik waar ik vanaf wil.
Ik heb twee weken lang vol smart zitten wachten tot insanity binnen kwam. Zaterdag was hij er dan eindelijk. Vandaag er de hele dag naar uit gekeken om de fittest te gaan doen, had/ heb er echt zin in.
Maar jullie raden het vast al, fittest zwaar gefaald. Kon het nog wel bij houden op mijn eigen tempo, alhoewel de oefeningen nogal onhandig waren in het het begin. Toen de laatste tien minuten aangebroken waren, was ik ook gebroken. Wilde zo graag door en mezelf zeker niet laten kennen (Shaun T is watching you), maar werd erg misselijk en duizelig waardoor ik de fittest af moest breken. Na tien minuten, kwartier ging het echter wel weer betere.
Hier baal ik natuurlijk verschrikkelijk van en wil er echt super graag mee doorgaan, weiger om zo snel op te geven.
Nu is alleen mijn vraag of ik morgen toch gewoon aan de workouts moet beginnen, zonder startresultaten van de fittest, of dat ik een andere keer opnieuw moet beginnen met de fittest (morgen of volgende week?) Al lijkt volgende week me vrij zinloos. Ik wil wel ontzettend graag het programma van maandag tot zaterdag volgen.
January 28, 2013 om 13:39
Als ik jou was had ik morgen de fittest nog een keer gedaan en dan goed bij houden welke score je hebt gehaald. De dag erop gewoon beginnen met de workouts. Rustig beginnen, maar jezelf wel tot je eigen maximum pushen. Dan zul je zien dat je over twee weken al een enorme vooruitgang geboekt hebt en deze motivatie heb je nodig om het vol te houden . Je hebt je rustdag dan wel op maandag ipv op zondag. Ik zelf heb mijn rustdag op dinsdag en dat kan prima. Mocht je dit nu vervelend vinden zou je ook de komende dagen gewoon kunnen beginnen en dan start je maandag opnieuw met je 1e dag en 1e week. Succes de komende tijd met je spierpijn.:-)
January 28, 2013 om 14:56
Pff net mijn eerste Plyometric Cardio Circuit gedaan. Pfff wat is dit zwaar. Wel goed naar mijn lichaam geluisterd en (hopelijk) op tijd mijn rust genomen. Voorkomen dat ik weer zo'n spierpijn krijg dat ik niet verder kan.

Ik baal alleen dat ik de vloer-sessie niet goed kan doen. Kan de pushups nu alleen nog maar op mijn knieën doen en daardoor gaat de rest van de sessie ook lastig. Dus voornamelijk bijv. naar voor/achter gestapt ipv gesprongen.

Maar .......... wie weet kan ik het over een tijdje zoals het hoort!! Mijn vet% was vanmorgen nog ruim 35% en die wil ik omlaag hebben. Zou mooi zijn als daarbij mijn gewicht ook nog een kilo of 4-5 zou willen zakken. Maar, meer spieren en minder vet, dan ben ik ook al heel erg blij!

Ik weet niet of het me lukt om morgen gelijk door te gaan, maar ik doe mijn best.
January 28, 2013 om 15:56
Ik dacht dat ik ervanaf was van die spierpijn maar mis.zit in maand 2 derde dag pffff zwaar johh.
Als jij tot je uiterst ga dan gaan die achterst spieren ook pijn doen.
insanity is spierpijn hebben maar tegelijk tijd voldaan.
Ik ben al van bodyvet 38% naar 33% nu. en +-3 kilo kwijt.
Core tight en jezelf inspannen bij de workouts zorgt wel voor meer resultaten en meer calorieën verbrand.

Ik gebruik ook bij de workouts een hartslag/calorieen meter en moet het wel zeggen dat een duidelijk verschil ziet tussen mij en mijn man. hij verbrand 2 x zoveel calorieen meer als ik dus dat is 700 in de eerst maand en nu 1000 en nog iets niet normaal zeg. maar ja hij is meer sportiever en heb meer spieren dan ik dus.

ik blijf dig deeper hhahah
January 29, 2013 om 00:49
Vanmorgen werd ik wakker en ......... nagenoeg geen spierpijn!!!! Dus ik heb het goed gedaan en ook goed aan mijn herstelshake gedacht en dat heeft dus geholpen! Gelijk weer goede voeding erin, waardoor de spieren goed kunnen herstellen. Hopelijk kan ik vanavond weer en anders weet ik nog niet wanneer ik weer kan. Donderdagavond denk ik pas, dus dat duurt wel erg lang. Ik gebruik overigens geen hartslagmeter, wil het denk ik niet weten :) Later misschien.
January 29, 2013 om 02:50
@mamko : die 'vloersessie's zoals jij dat zo mooi noemt, zijn ook megazwaar ! Ikzelf sport al lang, doe bkick en zo en voor mij zijn die stukken ook killing ! Die pushups met jacks zijn ook voor mij niet te doen en dat frustreert me ook mateloos ! dus troost je, je bent niet de enige hoor! als je maar tot het uiterste gaat, dan mag je fier zijn op jezelf !!
@miltje: wow zeg, 5% vetverlies ! op één maand tijd !! super !! En idd ja, zeer frustrerend dat wij vrouwen evenveel ons best doen, maar toch minder verbranden en minder snel afvallen..pff maar eh, goed bezig !!

zo, en over mezelf dan effe, heb gisteren dus de pure cardio gedaan met mijn rechterarm slap langs mijn lijf want ik wil die ontsteking niet terug aanwakkeren nu het beter gaat ! Maar dat ging prima zo ! heb wel een aantal oefeningen zoals die drills moeten aanpassen naar extra 123123 of extra sprintjes .. maar dat is geen probleem . Straks weer van 't zelfde liedje met de volgende workout. Hopelijk kan ik volgende week de armen er rustig weer bij gaan betrekken, maar ik heb er wel wat schrik voor.

good job allemaal !!
January 30, 2013 om 03:46
is iedereen geveld door de griep hier ?!

Ik heb gisteren voor de tweede keer de plyometric cardio gedaan en het viel me op dat dit al beter ging dan de eerste keer! wel nog steeds kapot op 't einde omdat je meer herhalingen kan doen natuurlijk . Daarbij heb ik ook dat blokje met die level1 drills en ski-abs vervangen door extra power jacks, extra 123-123 , extra high knees ed om die armen nog niet te moeten gebruiken . gevolg: een geweldige stijve kont vandaag ;) feels good !! Straks weer de volgende sessie! Heb er al zin in !!
January 30, 2013 om 05:21
heeft er iemand ervaring met het volgen van Insanity gecombineerd met een proteine-dieet ?? concreet : het vervangen van 2 maaltijden door een hoogwaarde eiwitshake, gecombineerd met een khd-arme warme maaltijd met mager vlees/vis en veel groenten en 3 stuks fruit per dag ?? Is dat te doen ??

January 30, 2013 om 07:49
Dag Tanja, ik heb persoonlijk geen ervaring met die combinatie, maar ik ben wel het proteïnedieet aan het doen. Mijn diëtiste zei me dat ik de eerste 2 weken van het dieet best niet te veel sport mocht toevoegen, omdat je lichaam eerst moet wennen aan het nieuwe eetpatroon. Daarna zou het geen probleem meer zijn.
Onbekend
January 30, 2013 om 11:10
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar als je weet wat je behoefte is per dag (EKV) en je rekent uit wat je per dag binnenkrijgt via je dieet kun je vaststellen of het genoeg is. Ik weet niet of je dieet je helpt om te bepalen hoeveel je van elke bouwstof nodig hebt, maar globaal kun je het volgende aanhouden: 60 g vet, 2 g eiwit per kilo lichaamsgewicht en de rest koolhydraten. Als ik je voorstel zo inschat, denk ik dat je te weinig vet binnenkrijgt.
Onbekend
January 30, 2013 om 20:11
Hallo regelmatige posters op dit Forum. (jullie weten zelf wel wie ik bedoel)
Ik wil jullie hartelijk danken voor de informatie en peptalk. Ik zit zelf in mijn 1e week van 2e maand en had in week 4 (relatief makkelijke recovery week) bijna het bijltje er bij neergegooid! Na de eerste weken zwaar te hebben afgezien incl. spierpijn en liters zweet, zag ik nog geen resultaat. Wel een betere conditie maar nog geen afname van mijn buikje. Tot ik enkele dagen geleden dit Forum raadpleegde en mijzelf MDoubleYou Whey shake + Fat burners heb aangeschaft. De Shaker die bij het testpakket zit is prima en zo kan je zelf je eigen favoriete smaak kiezen. Ik heb geen aandelen hoor, maar met melk zijn sommige smaken erg lekker, vind ik. Bij de Trekpleister heb ik niet de op dit forum genoemde Extreme Fat Burners gevonden maar wel een ander merk. Zijn deze "extreme FB" nog verkrijgbaar bij Kruitvat? Ik heb nog een beetje angst voor het innemen van meer dan 1 capsule FB per dag. Is deze angst gegrond?
Ik heb na 3 dagen (in de 2e maand) echt het gevoel dat ik resultaat begin te boeken en ga dus nog Deeper Diggen. ;-)

Nogmaals bedankt en ik blijf jullie volgen!
January 31, 2013 om 03:28
@wannabstrak, ik weet niet wat je verwacht natuurlijk, maar wonderen bestaan niet hé ! Zo'n strak buikje kweken, kost veel inspanning en zweet en doorzettingsvermogen en ook tijd ! Knap dat je toch doorgezet hebt hoor! Ik heb gisteren bij de body & fit shop de 'ripped' vetverbranders besteld.. veel positieve reviews blijkbaar , dus we zullen 't eens proberen hé. Neem zeker ook je maten op want dikwijls zegt de weegschaal niet veel, maar verlies je wel cm's .;
succes !!

Gisteren voor de tweede keer cardio workout gedaan . Die powerjumps vind ik nog steeds vreselijk! sessie 1 en 2 gaat het nog maar die laatste reeks.. man man !
voor de eerste keer sinds zaterdag mijn armen licht meegenomen met de jacks, een paar pushups meegedaan (wel op mijn knieën om nog niet te zwaar te belasten) en de rest van de armoefeningen vervangen .. vandaag geen ontstekingsremmer genomen om eens te zien hoe mijn schouder hier op reageert..
Straks weer insanity en morgen rustdag..

o ja en voor die die reageerden op mijn vraag over de combinatie proteinedieet en insanity, thanks ! Ik ga dit ook maar max 2 weken doen hoor want anders vermoed ik, dat ik echt roofbouw ga plegen op mijn lijf.. én ik blijf er een volledige maaltijd bij eten en dus slechts 2 maaltijden vervangen door die shake, aangevuld met fruit ..

succes allemaal
January 31, 2013 om 04:01
@Tanja73
ik gebruik ook ripped van body & fit shop icm afslank eiwit shake, heb nog 5 stuks en dan is me vooraad al op.
Ik wil je even zeggen dat jij niet echt veel van moet verwachten hoor qua vetverbranders, wel zijn ze goed hongerstillers. en je lichaam moet daaran aanwennen en soms zul je echt een vret buie krijgen maar deze wordt daarna minder. heel aftoe heb ik nog weleens laast van hahah vret bui.
Ik zat te denken na de doosje mee te stoppen maar besef nu dat ik beter moet blijven gebruiken want anders ben ik bang weer vaker honger krijgen.
Door de ripped heb ik nu een eetpatron gecreerd en dat gaat super. ik eet als ik moet eten en honger heb meer niet.
ik zal wel denk vandaag de andere proberen die heet perfect burn. die is nieuwe bij hun in de assortiment. en kost iets duurder dan de RIPPEd maar wil gewoon uitproberen.

ik gebruik ook nr 1pre workout shake van body en fit shop voor de workouts. de smaak is wel jakks maar ja.
Maand 2 insanity is killy killy Mannn ik vind het zwaar, en soms wil ik daarmee kappen hahahah maar dat waarschijnlijk omdat ik nog steeds niet echt fit ben. de verkoudenheid die blijft hangen icm hoofdpijn. en die spierpijn zeg melichaam sta gewoon strak van de pijn.
vandaag nog een workout in de 1st week van maand 2 en daaarna een dag rust. Heb wel nodig hoor.
Mijn man en ik zijn steeds bezig aan het zoeken naar een degelijk shake die op shakeology lijkt. maar we zijn achter gekomen dat deze zeer bijzonder is en geen een andere vergelijkbaar is. HELAAAAAAAS.
Ze zijn wel te bestellen via ioffer wel 55 euro voor 30 dagen, wel duur. maar ik denk dat ik eens maar ga bestellen ook.
January 31, 2013 om 04:32
@miltje : en merk jij iets van die 'geweldige energie' ?? zou ik wel leuk vinden nl .. maar als ze honger stillen doen ze toch al iets van wat ze beloven hé .; Ik had die perfect burn ook gezien , maar had de indruk dat er bij Ripped meer positieve reacties stonden. We zullen wel zien wat het geeft..
Ben benieuwd naar maand 2 dan .. iedereen zegt dat die killing is !! Maar ja, ben pas in week 2 van de eerste maand.
Nu zit ik er wel mee dat ik vorige week én deze week mijn armen dus NIET gebruikt heb wegens die ontsteking .. die zijn dus allesbehalve meer getraind .. zou ik dan over 2 weken toch al naar maand 2 overstappen of zou ik maand 1 over doen mét de training van schouders en armen ?? Misschien niet zo'n slecht idee .. wel ??
January 31, 2013 om 05:08
Tanja als ik jou was zou ik doorgaan tot week 4. Dan opnieuw beginnen en ook je armen en schouders mee trainen. Ik zelf zit nu in week 5 (recovery week) maar heb wat filmpjes bekeken van maand 2. Om dat te kunnen moet je denk ik wel eerst goed hersteld zijn en maand 1 heb je gewoon nodig om maand 2 te kunnen volhouden.
Ik las ook dat je voor je blessure niet alle oefeningen voor elkaar kreeg toch? Dat is een goede reden om maand 1 eerst helemaal te volbrengen.
January 31, 2013 om 05:08
Tanja als ik jou was zou ik doorgaan tot week 4. Dan opnieuw beginnen en ook je armen en schouders mee trainen. Ik zelf zit nu in week 5 (recovery week) maar heb wat filmpjes bekeken van maand 2. Om dat te kunnen moet je denk ik wel eerst goed hersteld zijn en maand 1 heb je gewoon nodig om maand 2 te kunnen volhouden.
Ik las ook dat je voor je blessure niet alle oefeningen voor elkaar kreeg toch? Dat is een goede reden om maand 1 eerst helemaal te volbrengen.
January 31, 2013 om 05:14
net wat ik al dacht Tjarkk . Na jouw bevestiging, ga ik het zo doen.. ook niet erg,zweten doen we ook in maand 1 ;)
January 31, 2013 om 08:27
@Dlirious

Kan je die whey shake ook als pre workout shake gebruiken? Of moet je daar echt een andere shake voor neme.

@Allen

Wat adviseren jullie om te eten voor de workout, ik doe het wel een uur van tevoren. Maar ik vind het lastig om te bepalen waar ik genoeg energie uithaal om de workout te volbrengen.
Ben pas bij dag 2 maand 1 overigens.

Groeten

January 31, 2013 om 08:28
Hoi allemaal, ik heb net de dvd's binnen en wil volgende week gaan beginnen, maar ben bang dat ik de fittest nieteens doorkom.hahaha hebben jullie nog goede ideeen? Ik ben al 5 jaar huismoeder en heb daarnaast niks meer aan sport gedaan, kijk met gemengde gevoelens uit naar volgende week, aan de enen kant kan ik niet wachten en aan de andere kant ben ik bang om te falen. Hebben jullie dat ook gehad in het begin?
January 31, 2013 om 08:57
De meer ervaren insanity gebruikers hier kunnen vast nog wel uitgebreid advies geven. Maar hier alvast een beginnerservaring.
Afgelopen maandag mijn eerste fittest gedaan, zwaar gefaald. Moest nog tien minuten en was letterlijk total loss, kon alleen nog maar liggen.
Op advies dinsdag nog een keer gedaan, en toen ging het prima. Nog steeds heel zwaar, maar veel mee gedaan en toch gelukt. Gister eerste workout gedaan en ging ook goed tot het eind.
Wel doorgaan zover als je kunt, maar op de juiste momenten heel even rust nemen kan heel veel verschil maken.
January 31, 2013 om 09:23
@Tien : een paar tips voor je
- koop goede stevige sportschoenen
-koop een wheyshake voor na het sporten
- besef dat je conditie nu normaal gezien 'niet al te fameus is' en dus stap voor stap opgebouwd zal moeten worden , wees niet te koppig om een extra pauze in te lassen zodra je te vermoeid geraakt. Zodra je je oefeningen niet meer fatsoenlijk kunt uitoefenen door vermoeidheid, moet je effe rust pakken.
-besef dat je vreselijk spierpijn gaat krijgen als je voorheen niks aan sport deed. Is NORMAAL en moet je doorheen !! enkel als je voelt dat het geen gewone spierpijn is, moet je opletten..
- besef dat het programma niet voor niets 'insanity' heet !! Het is ZWAAR , maar o zo efficient !! Dus elke workout die je afrondt, is een overwinning ! Week na week word je sterker en beter !!

Je kan evt de fittest al eens doen straks of morgen .. en dan maandag voor 't echt starten met de fittest ..

Ik wens je veel succes en als je vragen hebt , shoot ! (maar er zijn hier nog meer ervaren insane-sporters die je nog meer tips kunnen geven denk ik ..)
January 31, 2013 om 13:06
@youril. Meestal eet ik 1,5 uur voor het sporten niets meer. Dan net voor het sporten eet ik een banaan die levert genoeg energie om de workout te doen. Als ik klaar ben eet ik een cracker om een paar koolhydraten binnen te krijgen en dan een pure eiwittenshake. Die paar koolhydraten zorgen ervoor dat de eiwitten snel aanslaan. Je kunt een eiwitshake wel voor het sporten innemen maar ik geloof dat erna beter is voor je herstel. Mij is geleerd dat je eiwitten die je teveel neemt gewoon weer uitplast dus erg is het niet.

@tien. Ik denk zelf dat als je al 5 jaar niet gesport hebt je de insanity niet vol houdt. Misschien is Het Wat om eerst een tijdje lichtere sport te gaan doen. Ik ben bang dat wanneer je nu begint dat je dan de oefeningen niet goed uit kan voeren dit zou voor blessures kunnen zorgen. Om 6 dagen in de week niet mee te kunnen komen werkt ook niet echt motiverend natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd je hoeft echt geen topsporter te zijn maar een basisconditie is naar mijn mening wel belangrijk.
January 31, 2013 om 15:46
Hoi allemaal,
Vandaag Cardio Power & Resistance gedaan. Het ging niet zo lekker. Kon het wel redelijk doorkomen, maar die powerjumps ......... voelt niet goed, maar ja, dat komt ook omdat ik nog niet zo fit ben! Maar vooruit, ik ben weer een les verder.

@Tien77, ik ben dus ook een super beginneling!!!! Ik doe mijn best om om de dag een training te doen, dus nog niet elke dag. Na elke training neem ik een Herbalifeshake in vruchtensapbasis. En dat werkt goed, nagenoeg geen spierpijn. Tenminste, de laatste keer niet, dus ik hoop nu ook weer. Voedt de spieren gelijk weer en helpt super!
Verder gewoon goed naar je lichaam luisteren, wil het niet meer ..... neem een pauze!

Ook bij mij gaat het nog niet super, maar ik hoop dat ik over een aantal weken kan zeggen dat het beter gaat.

Groetje!!
February 1, 2013 om 07:26
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips. Ik denk dat ik morgen gewoon de fittest ga doen en maar kijken hoever ik kom. Misschien inderdaad om de dag beginnen inplaats van elke dag, even een beetje opbouwen.
Ik heb de eiwitshakes van wheyprimium in huis dus dat zit goed. Ik heb gekopieerde dvd's en daar zat geen boekje bij met recepten, maar dat is volgens mij niet zo heel erg toch.
Nou jullie horen het wel hoe de test is gegaan.
February 1, 2013 om 08:15
Ik was week 1 helemaal door en het voelt echt goed!! Maar helaas deze week geveld door de griep. Nu zit ik te twijfelen, aankomende week nog een keer week 1 of gewoon verdergaan met week 2, wat denken jullie???
February 1, 2013 om 08:27
Hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je het te pakken had denk ik .. als je een grote terugval voelt in je conditie, lijkt het me niet onverstandig om gewoon van 't begin terug te beginnen .. als je dit niet bemerkt, kan je gewoon verder gaan vermoed ik .. week 2 zijn toch dezelfde workouts als week 1 ... effe naar je lichaam luisteren hier ! succes !
February 3, 2013 om 13:21
Thanks @Tanja,.. ik ga denk ik morgen gewoon verder met week twee, heb zo het idee dat dat wel moet gaan lukken.
Hoe is het met je schouder?
February 3, 2013 om 13:21
Thanks @Tanja,.. ik ga denk ik morgen gewoon verder met week twee, heb zo het idee dat dat wel moet gaan lukken.
Hoe is het met je schouder?

February 3, 2013 om 14:32
Schouder lijkt in orde te zijn!! Ik neem nu al 3 dagen geen ontstekingsremmers meer en heb vandaag mijn armen weer licht meegenomen en so,far so good... Hopelijk blijft,de ontsteking weg en kan ik eindelijk eens fatsoenlijk beginnen trainen incl armen en schouders! Morgen weer insanity als ik tijd heb en overmorgen terug Milon circle.. Fingers crossed !!
February 3, 2013 om 17:17
Hey ik vraag me af of iemand mij kan helpen ? ik ga beginnen met insanity vanaf morgen. Ik heb alle films van you tube kunnen halen die door beach body erop zijn gezet. Eerst de fittest doen, maar als je dan de calender van insanity volgt is er dag 1 / 8 en 15 chest /back/abs. welke video is dit ? cardio abs ? en met shoulders/arms/abs, legs/back , en fase 2 die chest/shoulders/trisabs , backbiceps/abs ? is dit allemaal hetzelfde filmpje of zijn dat Cardio Power & Resistance en Max Cardio Conditioning want van die laatste 2 en cardio abs heb ik dus geen dagen :s maar wel filmpjes ... hopelijk kan iemand helpen !
Alvast bedankt !
February 4, 2013 om 01:26
Nou gister de fittest gedaan en heel goed gezakt...... ik denk dat ik eerst nog iets meer moet afvallen (heb het gevoel dat mijn vet in de weg zit) en misschien mijn buikspieren eerst moet trainen. Na bijna 6 jaar niks gedaan te hebben had ik ook niet anders verwacht maar valt dan toch tegen. Bij de opwarming had ik het al moeilijk, nu ben ik ook al 6 weken goed verkouden dus krijg minder lucht binnen. Het tempo ligt erg hoog, zeker voor een beginneling. Heb gistermiddag wel een stuk buikspieren gedaan, en dat ging redelijk. ik heb moeite om sommig oefening uit te voeren, vindt dat het soms niet duidelijk is hoe je de oefening moet uitvoeren, nou ja komt wel denk ik. Kijken of ik de verkoudheid te boven kan komen en in de tussentijd dan maar alvast de buikspieren gaan trainen.
Onbekend
February 4, 2013 om 02:34
@Kiekie89: Heb je de Insanity calender? Hierin staat hoe de filmpjes per dag heten, maar ik kan hieraan niet zien welke spieren hierin getraind worden. Als ik me goed herinner horen alle filmpjes met Max in de titel bij de tweede fase van het programma. Cardio Abs is volgens mij een kwartier extra abs training ná de Pure cardio training. Als je op de site http://www.charleslloydfitness.com naar Insanity zoekt, kom je een uitgebreide beschrijving tegen van de oefeningen in een aantal filmpjes. Misschien helpt dit om het juiste filmpje bij de juiste naam te vinden?
@Tien77: Als je de fittest (te) zwaar vindt, kun je volgens mij beter je hele lichaam trainen dan alleen je buikspieren, bijv. door alle oefeningen in de fittest in je eigen tempo uit te voeren.
February 4, 2013 om 03:32
@ erwinvans: dat is een goed idee, en dan de fittest net zo lang blijven doen tot hij makkelijker te doen is?
February 4, 2013 om 03:55
Tien77 , ik denk dat die dan na een week je oren uitkomt !! Bah ! Ik zou gewoon beginnen, en alles op je eigen tempo doen, niet forceren en de eerste maand dan dubbel zo lang doen.. op die manier train je je ganse lichaam gedurende 2 maanden en ga je week na week vooruitgang boeken. als je de workouts van maand 1 dan op een deftige manier kan volhouden, pas overstappen naar maand 2 .. maar ja, dat is mijn bescheiden mening ..;
Ik merk nl dat ik, nu ik begin aan week 3 het al ietsiepietsie saai begin te vinden.. dus ik zou het zeker niet volhouden als ik dag na dag hetzelfde zou moeten doen ..
Onbekend
February 4, 2013 om 04:15
@Tien,

Ik zou de raad van tanja opvolgen.

Gewoon de planning van maand 1 volgen, de recovery week en dan weer maand 1, recovery week en dan door naar maand 2.
February 4, 2013 om 04:21
@Tien77, Ik zou ook gewoon langzaamaan gaan beginnen. Zelf vond ik de fittest ook erg zwaar maar ben toch met het programma begonnen. Wel op mn eigen tempo!!! Ik hou hun echt nog niet bij maar merk wel na week 1 dat het makkelijker begint te worden. Wat Tanja ook zegt, het lijkt me behoorlijk saai worden als je een week lang de fittest moet doen en als je elke dag een andere workout doet gebruik je ook je spieren weer op een andere manier.
Hou rekening met veel spierpijn!!! Maar probeer daar doorheen te gaan. Ik heb zelf de eerste vier dagen ongelofelijk veel spierpijn gehad maar er is niets fijners dan daar doorheen sporten en dan is het ineens weg. Succes!!!

Zelf net begonnen aan week 2, weer even heerlijk staan zweten maar had nog niet ontbeten en dat was niet slim. Werd wat draaierig. Stom natuurlijk!!! Morgen eerst even ontbijten.
February 4, 2013 om 04:39
Oeps Jeccaa, dat is idd niet slim om op nuchtere maag te gaan sporten ! Maar ik moet er ook altijd op letten dat ik niet teveel eet.. ik heb eigenlijk nog niet dé ideale maaltijd gevonden.. als ik een uur op voorhand 2 kleine sneetjes brood eet, heb ik er nog last van .. iemand tips ??

o ja, een opsteker voor iedereen die pas begonnen is .. het WERKT wel echt hoor ! Ik ben dus nu aan week 3 begonnen en heb ook wel goed op mijn eten gelet.. maar gisteren kreeg ik van een vrouwtje dat me een tijdje niet meer gezien had, het complimentje dat ik serieus smaller geworden ben ;) Ik had het zelf ook al gemerkt aan mijn kleedjes dat mijn heupen smaller zijn.
Dus, volhouden en je wordt beloond !!
February 4, 2013 om 07:10
Dank jullie wel voor jullie advies, nou dan ga ik nu (net terug van mijn werk) maar naar boven en dan maar beginnen. Ik heb een uurtje of anderhalf dus dat moet lukken, daarna naar school om mijn dochter te halen.

February 4, 2013 om 08:24
Nou dag 1 van insanity erop zitten.phoe he dat is zwaar, heb alle oefeningen wel meegedaan maar dan in eigen tempo en toch nog best veel keer even pauze moeten nemen. maar het is wel een lekker gevoel, ben net met de trap naar beneden gekomen na de douche en ik voel mijn kuiten nu al en mijn armen. de puch ups vond ik niet te doen ik heb ze op mijn knieen gedaan en dan voeten van de vloer, ik heb minder kracht in mijn armen dan ik dacht. hahaha
February 4, 2013 om 09:41
ik heb vandaag een kopie gekocht en zodra ik het binnen heb ga ik beginnen!! ik word alleen maar enthousiaster als ik alle verhalen hier lees. ik lees veel over die shakes die je na de tijd moet nemen,is dit echt noodzakelijk en waar kan ik dat dan kopen? ik weet niet zeker of ik de kalender erbij krijg, kan je die ook ergens van internet halen?
February 4, 2013 om 10:26
@haventje912 ook met de gekopieerde versie zit er vaak een kalender bij, is bij mij ook zo. zo niet heb ik hem ook wel
February 4, 2013 om 10:46
Hey Tien , 10/10 voor inzet voor jou !! top hoor en heel normaal dat je wat meer pauze neemt ! Je moet maar denken dat je conditie nu keer na keer groeit! die pushups zijn idd killing, ook als je al eerder gesport hebt !! heel goed dat je die op je knieën gedaan hebt !! volhouden nu en spierpijn wil zeggen dat je goed je best gedaan hebt !!

Haventje : blijkbaar is die wheyshake idd wel noodzakelijk voor je spiertjes ! Je kan die heel gemakkelijk kopen bij de body en fit shop via 't net. Vandaag bestellen, morgen geleverd !succes !
February 4, 2013 om 12:09
dank je wel tien en Tanja!
February 4, 2013, gewijzigd door Slow890 op February 4, 2013 om 13:05
ik lees net een beetje door dit forum heen en ik lees ergens dat iemand een herbalife shake neemt na het sporten, ik heb nog een bus weight care shakes staan, is dat dan hetzelfde als zo'n wheyshake? of in iedergeval heeft dat hetzelfde resultaat?
February 4, 2013 om 14:19
man man :D net de fittest gedaan en het ging wel vond ik zelf. Nog niet hoe vlot het zou moeten, maar ik kom er wel. Mijn spieren voel ik wel al :p
Ik ga vanaf morgen toch gewoon beginnen met de insanity maar wel op mijn tempo. En desnoods zoals andere hierboven. 1e maand, recovery, en terug 1e maand :)
Zijn die shakes per se nodig ? want ik was dus niet van zin zoiets te nemen. Ik ga gewoon mijn snoepen laten aangezien ik dat echt veel doe :D
February 4, 2013 om 17:24
Hej allemaal,

Ik ben ook pas begonnen met Insanity, zit nu op dag 12,
in het begin heel veel spierpijn gehad, maar nu niet meer. Ik doe het wel in mijn eigen tempo, probeer wel elke dag me aan mijn work-out schema te houden maar soms is dit niet mogelijk, dan moet ik een dag overslaan. Mijn doelstelling is een betere conditie te krijgen en mezelf fitter voelen. en nu na 11 dagen voel ik me zeker een stuk fitter. Ik hoef helemaal niet zo gespierd te worden, wat afvallen mag natuurlijk wel. Ik moet wel zeggen dat ik niet alle oefeningen kan doen, omdat ik een slechte schouder heb kan ik niet zoveel pushups doen.,maar dan doe ik die op mijn eigen manier :), het enige minpunt aan insanity vind ik dat alle mensen die op de dvd staan allemaal heel erg afgetraind eruit zien. Dat Shaun T er goed afgetraind uitziet kan ik inkomen, maar bij al die andere mensen hebben een super mooi figuur. Dat je je bijna afvraagt waarom ze het uberhaupt doen. Maar goed.... we gaan gewoon lekker door. Als afwisselng heb ik ook de HipHop Abs , dit is een soort Zumba, ook wel leuk om een x als afwisseling te doen. mocht je het ff helemaal gehad hebben met de heftige workouts.

welke oefeningen vinden jullie het zwaarst tot nu toe? ik die drill oefeningen waarbij je je moet opdrukken, komt wellicht ook door mijn zwakke schouder waar i niet te veel druk op mag uitoefenen,

ik vind het leuk om alle ervaringen te lezen, en sommige komen me heel bekend voor.
mensen allemaal nog veel succes met insanity!!
Onbekend
February 5, 2013 om 02:21
Die drills zijn mijn favoriet. 8 pushups en 8 squats en dat 4 keer in een minuut!

@kiekie89: ik kwam toevallig net dit schema tegen: http://www.insanitydeluxe.com/wp-content/uploads/2012/04/Insanity-Calendar.jpg

Dat lijkt erg op de beschrijving die jij gaf, wellicht kijk je naar de filmpjes die horen bij een P90X/Insanity schema?
February 5, 2013 om 04:55
ik lees hier heel veel over de p90x. wat is dat eigelijk?

February 5, 2013 om 05:06
tien, kijk maar eens op de site van beachbody.com . Dat is ook een workout-serie maar die maakt blijkbaar gebruik van gewichten en andere benodigdheden.. terwijl je bij insanity enkel gebruik maakt van je eigen lichaam.. Hoe is 't met de spiertjes ;) ??
February 5, 2013 om 08:14
Danj je, ja wel spierpijn maar het gaat. net dag 2 gedaan natuurlijk op eigen tempo. viel tegen maar geeft wel een goed gevoel dat ik toch wat gedaan heb. ik heb ook de buikspieren gedaan, zo he die is pittig. vooral die push-up op de onderarm waarbij je je knie naar de elleboog moet gaan brengen. ik heb er niet veel gedaan maar toch iets. morgen naar dag 3 en we zien wel wat het met mijn lijf doet, afgetraind is mooi maar dat gaat natuurlijk niet. maar beter iets dan niets toch? hoe is het nu met jou met je schouders?
February 5, 2013 om 08:24
goed bezig Tien ! gewoon volhouden op jouw tempo !!

Mijn schouder ga ik straks uittesten ! Ga weer met de milon training starten na een dikke week rust en hoop dat de ontsteking niet terug getriggerd wordt . Ga voor de zekerheid het gewicht bij beide oefeningen voor de schouders maar wat terug naar beneden zetten straks .. duimen maar!
February 5, 2013 om 08:29
besten, insanity ... wawww
February 5, 2013 om 09:54
zin om mee te doen Goofbear ;) ??
February 5, 2013 om 14:12
Vandaag dag 2. Ik dacht dat ik doodging :) maar blij dat ik alles heb uitgedaan. Wel wat meer pauze moeten nemen, maar dat zal wel normaal zijn zeker? Kijk uit naar morgen !
Onbekend
February 5, 2013 om 16:10
Net plyometric cardio circuit gedaan. Drills vielen tegen vandaag, komt misschien door het bankdrukken van gisteren? Nu nog een whey shake en dan douchen en naar bed!
February 6, 2013 om 03:42
@kiekie: goed gedaan, luister naar je lichaam en dan komt het wel goed !

@erwin, ben stiekem blij dat ze bij jou dus ook kunnen tegenvallen ;-) Ik vond het al niet normaal dat je zei dat ze je favoriete oefeningen waren..

Gisteren ben ik terug begonnen met de milon training. Op het moment zelf ging het goed met de schouder, nadien ook geen last .. maar verdorie nu voel ik hem weer stiekem wat steken :(
Effe opletten dus .. ik was wel blij gisteren , ben 2% vet kwijt en had 200 gr spieren bijgekweekt :)
straks xco en zumba en morgen insanity
February 6, 2013, gewijzigd door Slow890 op February 6, 2013 om 10:16
Ik heb de dvd's vandaag binnen gekregen! helaas spelen ze niet af op mn tv, maar gelukkig wel op de laptop ;-)
heb al even stukjes bekeken en dat ziet er héél pittig uit!
morgenochtend ga ik de fit test doen....
February 6, 2013 om 11:24
Dag allemaal,
goed bezig iedereen.
Ik ben eindelijk beland bij dag 1 van maand 2. Ik heb eerst de fittest gedaan. Behoorlijke vooruitgang geboekt en toen heb ik een half uur pauze gehouden.
Ik ben vervolgens begonnen met Max interval circuit. Dit niveau lag inderdaad een stukkie hoger dan de eerste maand. Vooral het feit dat je de fittest er net voor had gedaan zorgde ervoor dat het pittig was. Maar wel helemaal afgemaakt en daarmee vandaag minimaal 1300 calorieën verbrand. Ik heb zin in maand 2 en voor iedereen die onlangs begonnen is: zet em op en gewoon doorgaan, het wordt steeds minder zwaar en het resultaat (bij mij ongeveer vanaf 3e week) mag er zijn en is het waard.

February 6, 2013 om 11:29
@tjarkk, heb je ook foto's van voor en nu na 1 maand? ben benieuwd wat het met ons gewone volk doet, in plaats van die mannen en vrouwen in de video, die hebben het er twee of meer keer op zitten volgens mij.

@slow890 gewoon in je eigen tempo doen hoor doe ik ook heb net dag 3 erop zitten en ik vind het pittig.
February 6, 2013 om 12:10
Ik heb inderdaad foto's gemaakt. Dit doe ik elke week.
Ik hou die voor mijzelf dus ga die niet posten. Ik heb ook gemeten, na de 3e week 9 cm minder buik. Daar kun je je zonder foto's denk ik ook wel wat bij voorstellen.
De laatste 1,5 week is er geen verschil. Ik ben nu eigenlijk al tevreden maar nu ik weet hoe maand 2 is gaat het vast nog wel meer veranderen.
February 6, 2013 om 15:09
Hej allemaal,vandaag gaat dag 13 in bij mij, en voor het eerst moet ik nu 2 workouts doen, Pure Cardio en daarna Cardio Abs.Zal wel flink zweten worden,
ik moet zeggen dat de push ups ook wel beter gaan nu. Maar niet te veel forceren met mijn schouder. Ik vind het goed vol te houden, het is eigelijk meer een kwestie van discipline om elke dag voor je tv te gaan springen en oefeningen te doen. Ik heb gistere mijn buikomvang opgemeten, heb ik in het begin niet gedaan, nu over een paar weken eens kijken of er enkele centimeters af zijn :) voel me wel stuk fitter nu ik een tijdje bezig ben. Dit hebben we dus al bereikt...

wat vinden jullie de fijnste workout?

ik vind die recovery in ieder geval de minst leuke, maar Cardio Power and Resistance vind ik de leukste. ( tot nu toe)
succes iedereen nog!
February 6, 2013 om 15:26
Hallo mede insanity die hards! gebruiken jullie nog iets extras naast de workouts? dus shakes, of fat burners? Er wordt ook hele tijd reclame gemaakt voor die shakes enzo allemaal, maar is dat noodzakelijk voor een goed resultaat?
Heb ook een stuk gelezen ergens over die fat burners, welke gebruiken jullie en helpt het om je vet ermee af te bouwen? Sommige fat burners zijn behoorlijk gevaarlijk las ik qua bijwerkingen en onregelmatige stofwisseling. Twijfel nog of ik naast de workouts misschien nog iets van fat burners zal slikken.. Graag hoor ik jullie ervaringen, meningen hierover...
gr Sharky
February 6, 2013 om 15:27
Recovery vind ik ook het minst plezant! De pure cardio vind ik het leukste..

Tjarkk, wat een geweldig resultaat zeg ivm je buikomtrek ! Knap hoor!

Door omstandigheden heb ik ipv de geplande 2 uur sport vandaag niks kunnen doen!! Grrrr
February 6, 2013 om 15:32
@Tjarkk, zeker een heel mooi resultaat, mag je al trots op zijn. heb gisteren ook eens mijn buikomvang opgemeten, ben benieuwd of er bij mij ook cm afgaan.

@ Tanja, ja recovery vind ik inderdaad ook de minst leuke, maar goed , het is wel nodig dat het lichaam ook kan herstellen. Jammer dat je vandaag niks hebt kunnen doen, wellicht morgen weer.
February 6, 2013 om 16:32
Hallo allemaal,

Wat leuk om te lezen dat er nog zoveel anderen zijn die het insanity programma volgen.
Ik ben gisteren begonnen. Heb de fittest gedaan en vandaag de eerste workout. Wat is dat afzien zeg! Ik heb al járen niet meer gesport, dus mijn conditie staat echt op 0,0.

Maargoed, ik heb nu spierpijn, dus ik doe vast en zeker iets goed ;)
Ik ben wel benieuwd of die shakes en fatburners echt noodzakelijk zijn...
Onbekend
February 6, 2013 om 16:45
Shakes en fatburners zijn niet noodzakelijk, wel belangrijk is de juiste voeding. Met shakes krijg je een flinke hoeveelheid eiwitten binnen, maar met een halve liter magere kwark voor het slapengaan bereik je hetzelfde... Al neem ik zelf voor het gemak ook meestal een eiwitshake direct na de training en dan nog een kwart liter yoghurt of kwark voor ik naar bed ga.
February 6, 2013 om 17:16
Oke pff een halve liter voor het slapen gaan, klinkt voor mij best veel haha

Maargoed, wat ik begrepen heb, is dus dat je 5 keer per dag moet eten.
Hoe verdelen jullie dat? En wat eten jullie dan allemaal op een dag?
:-D
February 7, 2013 om 02:00
pppppfffff, wat klinkt dit ongezond zeg. Jullie weten toch wel dat alleen cardio helemaal niet goed is? En dan hoor ik ook sommigen nog zeggen dat ze recovery niks vinden. En vragen of er nog shakes en fatburners gebruikt moeten worden.
Hebben jullie al gehoord van spieropbouw? En het nut daarvan?
En geen recovery, wat doe je als je een blessure krijgt? Gelijk weer kilo's aankomen.
En aan shakes en fatburners maak ik helemaal geen woorden meer vuil.

February 7, 2013 om 03:33
@Paula, het is duidelijk dat jij absoluut niet weet wat insanity inhoudt !
Als wij de recovery-workout het minst leuk vinden, wil dat NIET zeggen dat we hem niet doen of dat we hem niet belangrijk vinden .. En spieropbouw is zeker één van de geweldige resultaten van insanity ! Ikzelf heb op 2 weken 2% vet afgebroken en 0,5 % spiermassa bij gekweekt ..
eiwitshakes helpen alleen om de broodnodige proteïne voor onze spieren binnen te krijgen.
En verder staat er in zovele berichten hier dat gezonde evenwichte voeding HET belangrijkste is ...Meer woorden wil ik hier ook niet aan vuil maken ..
February 7, 2013 om 10:22
Hé hoi allemaal,

Maandag heb ik weer een training gedaan en ook vanavond heb ik er weer zin in. Ben reuze benieuwd. Ondanks dat ik dus niet elke dag train, merk ik dat mijn conditie al verbeterd is. Op de weegschaal sta ik niet meer elke dag omdat dat soms heel demotiverend werkte. Dus daar ben ik mee gestopt. Nu nog 1 keer in de week of zo.
De pushups gaan nog steeds kl..e maar vooruit, ook die zullen in de loop van de tijd wel beter gaan. Doe ze nu op mijn knieën, maar krijg ook bij de andere vloeroefeningen erge last van mijn polsen. Hebben meer hier last van? Wat doe ik fout of kan ik anders doen?

Nou vanavond ga ik er weer voor! Bijkomend voordeel: geen zin in snoep 's avonds en lekker moe mijn mandje weer in. Kortom het voelt GOED!!!

:doei: :doei:
February 7, 2013 om 11:54
mamko, je zou erop moeten letten dat je polsen recht onder je schouders staan en dat je dus niet naar voor of naar achter 'knikt' met je polsen. Dat kan helpen .. Meer tips heb ik echter niet voor je .. succes !!
Ik doe straks ook weer mee (vanavond houdt niemand me tegen! )
February 7, 2013 om 14:36
Thanks Tanja, voor de terechtwijzing :) Klinkt alsof jullie inderdaad weten wat je doet
February 7, 2013 om 14:43
Ik had er even geen zin in, maar toch karakter getoond en jawel vandaag al dag 4 gedaan ! De recovery vind ik ook wel leuk. Rustig (wat ik af en toe wel kan gebruiken) maar toch voelt ge elke spier die ge gebruikt in u lichaam, zalig dus !
Ik ga helaas moeilijk in de weekends kunnen trainen, maar ben wel van zin om samen met mijn vriend dan te gaan joggen ? Zou dat ook niet iets afdoen ? :D
Op de weegschaal ben ik deze week nog niet gaan staan... durf niet zo goed. Ik heb het gevoel dat ik fysiek vooruit ga, maar lichamelijk niets verander. Ofwel verwacht ik te veel :)
Onbekend
February 7, 2013 om 17:02
Vandaag eigenlijk een rustdag, maar toch nog een rondje pure cardio gedaan...
February 7, 2013 om 17:12
Hallo allemaal
Wat leuk om te lezen dat er meerdere mensen insanity volgen,echt super!!
Ik ben vorige week gestart met de fittest .......nou toen wist ik dus meteen weer hoe laat het was....
Ik was echt bekaf en ik kon het niet eens afmaken ik was volgens mij al na 15 minuten afgehaakt
Ja ik zit nu ook al bijna 4 jaar thuis en beweeg dus minimaal en geen conditie meer.
Wel jammer dat ik sindsdien gestopt ben omdat ik de volgende dag verschrikkelijk last had van spierpijn.Ik merk dat ik nu minder enthousiast ben geworden omdat ik weet wat het inhoud en wat voor conditie dat ik heb.
Maar ik heb mezelf beloofd dat ik volgende week maandag weer ga starten en dit keer probeer vol te houden en na de eerste maand niet doorgaan naar de tweede maar de eerste maand opnieuw zodat ik nog beter aan mijn conditie kan werken.
Succes allemaal en ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta en ik hoop dat we allemaal onze doel zullen behalen.
February 7, 2013 om 17:12
Hallo allemaal
Ik ben vorige week gestart met de fittest .......nou toen wist ik dus meteen weer hoe laat het was....
Ik was echt bekaf en ik kon het niet eens afmaken ik was volgens mij al na 15 minuten afgehaakt
Ja ik zit nu ook al bijna 4 jaar thuis en beweeg dus minimaal en geen conditie meer.
Wel jammer dat ik sindsdien gestopt ben omdat ik de volgende dag verschrikkelijk last had van spierpijn.Ik merk dat ik nu minder enthousiast ben geworden omdat ik weet wat het inhoud en wat voor conditie dat ik heb.
Maar ik heb mezelf beloofd dat ik volgende week maandag weer ga starten en dit keer probeer vol te houden en na de eerste maand niet doorgaan naar de tweede maar de eerste maand opnieuw zodat ik nog beter aan mijn conditie kan werken.
Succes allemaal en ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta en ik hoop dat we allemaal onze doel zullen behalen.
February 7, 2013 om 17:13
Hallo allemaal
February 8, 2013 om 03:18
paula : ik geef graag eens 'billenkoek ' ;) maar was gisteren een beetje gestresseerd, dus sorry als het wat bits klonk !

Kiekie: dat is idd karakter hebben ! Joggen is idd super voor de conditie, maar je kweekt er verder geen extra spieren door. Minstens een half uur joggen op een gelijkmatig tempo.. ik weet echter niet of het weer mee zal zitten om buiten te gaan joggen ..

omnia: jammer dat je je hebt laten afschrikken door de fittest ! Ik denk dat niemand hier deze simpel vond ! Iedereen gaat 'dood' omdat je op je eigen niveau toch je uiterste best doet ! Spierpijn is heel normaal als je geen sportieve voorgeschiedenis hebt, maar hier moet je door ! toch doorzetten ! als je spieren weer warm zijn, valt het allemaal best mee ! Maar één ding moet je doen, luisteren naar je lichaam en een rustpauze inbouwen als je voelt dat je het nodig hebt! en alles op je eigen tempo doen, zeker niet T Shaun en zijn team proberen te volgen als je nog geen basisconditie hebt ! Dàn ga je je nl verbranden en dat is niet de bedoeling ! zorg voor een goede whey-shake voor na het sporten ! Vinden je spiertjes wel ideaal nl !!
succes ermee !

February 8, 2013 om 05:02
@omnia: ik sluit mij helemaal aan bij tanja73. Ik ben ook pas begonnen, sinds maandag en doe het op mijn eigen tempo, en dat gaat redelijk. Ook ik zit al 5 jaar thuis als huismoeder en heb al ruim 6 jaar geen sport meer beoefent. Jammer dat je bent gestopt, ook ik had last van spierpijn en de push-ups doe ik op mijn knieen met de voeten omhoog want die vond ik veel te moeilijk. Zo zie je dat je ook dingen kunt aanpassen die te moeilijk zijn, maar wel iets kan doen. Spierpijn hoort erbij, de tweede dag had ik ook spierpijn, derde dag gewoon begonnen en ik heb nu alleen gevoelige spieren. Ik sport en daarna eet ik een eiwitshake en ga onder een warme douche, daarna de warmte een klein beetje terug draaien zodat je toch ook een beetje kan afkoelen. Dit werkt bij mij heel goed. Ik ga vanmiddag beginnen aan dag 5, ik krijg een goed gevoel na het sporten en wil daarom ook doorzetten, en of ik ooit het tempo van shaun haal wil ik niet zeggen maar beter iets doen dan niks toch! Gisteren cardio recovery gedaan en die vond ik geweldig, niet zo'n hoog tempo maar toch zweten heerlijk!!!!
February 8, 2013 om 05:03
Ik merkte vanmorgen dat ik de trap op kon lopen zonder bovenaan te hijgen als een oude taart.HAHA dus je ziet ook na 4 dagen zit er al verschil in.
February 8, 2013 om 05:47
10/10 voor Tien !! Goed bezig meid !!

Gisteren heb ik weer een workout gedaan . Vanavond een uur knalle tijdens een stepaerobic les ! Morgen de pure cardio + abs en dan is 't tijd voor de tweede fittest! 'k weet echter zeker dat ik van alle oefeningen meer herhalingen kan doen! fijn gevoel ! Ik heb niet de indruk dat mijn lichaam echt spectaculair verandert, maar ik sportte natuurlijk ook al veel , dus dan is het normaal denk ik dat je niet zo snel resultaat hebt ..
February 8, 2013 om 11:42
@Omnia,

Zeker doorgaan. Mijn eerste fittest heb ik ook zwaar gefaald en de laatste 12 minuten niet kunnen doen en daarna zeker 10 minuten boven de plee gehangen, omdat ik zo misselijk was. Zware spierpijn dat ik de trap niet meer op kon. Volgende dag de fittest opnieuw gedaan en afgemaakt en daarna t/m dag 5 verder gegaan om vervolgens maandag opnieuw te beginnen, zodat ik wel in het schema met zondagrust kan blijven. Nu ga ik zo voor de tweede keer dag 5 doen en voel me prima. Qua spierpijn boek je rap vooruitgang, ik heb sinds de tweede keer dag 2 nauwelijks tot geen spierpijn meer. Ben nog niet echt centimeters kwijt, maar voel me al een stuk beter, puur omdat ik weet dat ik ervoor ga.
Zonde om je af te laten schrikken door de fittest, ga ervoor en je zult zien dat je het vol kunt houden.
February 8, 2013 om 14:31
Ik ben nu in mijn tweede week, en merk wat progressie.
Maar wat is het zwaar!
Alle deelnemers die op de dvd staan zijn zelf fitnessinstructeurs, spinning instructeurs, aerobicdocenten e.d (nee, ze hebben dat figuur en het uithoudingsvermogen niet van 2x 60 dagen insanety, bovendien moet je als je zo'n postuur hebt en zo'n uithoudingsvermogen hebt dat wel blijven bijhouden anders ben je enorm snel weer terug naar af.) dus daar zal ik niet snel aan kunnen tippen (waarschijnlijk nooit).
Maar het is beter kijken naar hun dan naar iemand zoals ik zelf die na elke 3 oefeningen even aan de kant gaat zitten;-)
Hoe dan ook: ik zet door!
February 8, 2013 om 16:21
@youril
Fijn om dit allemaal te horen .Ik ga het inderdaad gewoon weer oppikken en doorbijten.Ik weet waarvoor ik het doe en wat ik graag wil bereiken.
En inderdaad ook gewoon op mijn eigen tempo mocht ik het niet kunnen bijhouden.Trouwens nog een vraagje is spierpijn nou een teken dat je het goed hebt gedaan of krijg je spierpijn omdat je spieren lang niet meer hebt gebruikt.
February 8, 2013 om 16:28
@tanja73
Ja je hebt gelijk ik ga inderdaad proberen om gewoon de fittest opnieuw te doen en dan proberen door te zetten ook al is het op mijn eigen tempo.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje..stel dat ik insanity echt iedere dag uitvoer he maar ik volg niet het eetplan wat bij insanity hoort val je dan ook af of moet je echt het eetplan erbij volgen om resultaat te boeken?
En welke whey shake kan ik het beste pakken (er zijn er zoveel) ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten.
February 8, 2013 om 16:35
@tien77
Super van je !!!
Ik ga het ook proberen en proberen vol te houden.Ik vraag me eigenlijk af ontbijt je alleen die eiwitshake of is dat alleen vanwege het sporten?
Ik moet die ook nog gaan aanschaffen.Al hoewel ik nog niet weet welke ik moet gaan kopen.
We weten allemaal waar we het voor doen en ik hoop dat we uiteindelijk hiervoor beloond worden.
Een ding weet ik zeker en dat is dat het behoorlijk pittig is maar dat heb ik er voor over als ik resultaat zal boeken.
Succes allemaal en doorzetten.
Onbekend
February 9, 2013 om 02:13
@Omnia: als je wilt afvallen hoef je maar voor één ding te zorgen: elke dag meer kcal verbranden dan je binnenkrijgt. Echter, voor een gezond en blijvend resultaat is dat niet voldoende. Je moet ook rekening houden met het volgende:

- als je veel minder kcal binnenkrijgt dan je lichaam nodig heeft, gaat je lichaam in de 'spaarstand'. Je energiebehoefte neemt af. Zodra je echter weer normaal gaat eten, al je lichaam de overtollige energie opslaan als vet.
- als je te weinig kcal en met name te weinig eiwitten binnenkrijgt zal je lichaam spierweefsel gaan afbreken. Spieren heb je juist nodig als je sport en bovendien verbruiken spieren de hele dag door energie, ook als je ze niet gebruikt. Mede hierdoor is krachttraining zo effectief als je vet wilt kwijtraken.
- het Insanity eetplan (en elk ander eetplan van serieuze sporters) zal daarom precies zijn afgestemd op je dagelijkse behoefte. Globaal bestaat die behoefte uit zo'n 50 gr vet per dag, 2 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht en de rest van je kcal haal je uit koolhydraten. Als je weet dat 1 gr vet = 9 kcal, 1 gr eiwit = 4 kcal en 1 gr koolhydraten = 4 kcal, dan kun je op basis van de voedingswaarden van levensmiddelen uitrekenen of je goed eet.
- een eiwitshake is een snelle en makkelijke manier om eiwit binnen te krijgen, maar houd er rekening mee dat het een voedingssupplement is, en dus een aanvulling op je gewone maaltijden.
- als je wilt afvallen, zou ik per dag hooguit 300 kcal minder eten dan mijn dagelijkse behoefte. Crashdiëten leveren uiteindelijk geen blijvend resultaat.
- focus niet alleen op gewicht. Als je intensief gaat sporten, zul je vetmassa kwijtraken en spiermassa zien toenemen. Je nettogewicht zal hierdoor misschien weinig afnemen, maar het resultaat zal zichtbaar zijn in de spiegel (en je zult je stukken fitter en gezonder voelen).

Over spierpijn zijn al boeken vol geschreven! Spierpijn tijdens het trainen is het gevolg van opgehoopt melkzuur. Deze spierpijn verdwijnt snel na de training. De spierpijn die je een dag later voelt is het gevolg van kleine beschadigingen als gevolg van de belasting. Je lichaam heeft ongeveer 2 dagen nodig om de spier te herstellen. Bij krachttraining is het belangrijk je spieren ook daadwerkelijk rust en hersteltijd te gunnen om overbelasting te voorkomen. Bij Insanity is de spierbelasting niet zo hoog en zul je na een korte gewenningstijd de dagelijkse workouts zonder spierpijn kunnen voltooien.

Als je een eiwitshake koopt, zou ik er een uitzoeken die voornamelijk eiwitten bevat. Er zijn ook shakes die een flink deel koolhydraten bevatten. Nu is er niks mis met wat extra koolhydraten na een training, maar ik daar behoefte aan heb neem ik wel een banaan.
February 9, 2013 om 03:39
Omina, aan die geweldige uitleg van Erwin kan ik niks meer toevoegen!! Ik kan je wel nog zeggen dat ik mij. Wheyshake bij de body en fit shop via het net gekocht heb,idd de pure eiwitshake. Na het sporten drink ik er zo eentje en eet ik een stuk fruit. Succes

Ikzelf ga dadelijk de pure cardio en de ABS doen! Hoop.dat ik het red want ik ben niet topfit! Gisteren serieus uit de bol gegaan tijdens een geweldige steples,gegeven door een zotte kerel uit weert! Volgende week ga ik bij hem een fight-les volgen, volgens hem zou dat qua intensiteit perfect te vergelijken zijn met een insanity workout,maar dan ook in groep en niet alleen voor mijn tv.. Tof! Ben benieuwd! Fijn weekend en voor diegene die carnaval gaan vieren, niet té zat hé! Niet goed voor de conditie ;)

February 9, 2013 om 04:28
@erwinvans
Bedankt voor je reactie nu ben ik weer helemaal op de hoogte.
Toppie!
February 9, 2013 om 07:42
Deze morgen dus de pure cardio en THE ABS gedaan! Precies iets 'te deep' gegaan want ik ben nog niet helemaal gerecupereerd..
O ja ,heb effe mijn maten genomen en na 2 weken zijn mijn armen 1,5 cm strakker, mijn borstomtrek 1 cm, taille 3 cm, heupen weet ik niet precies want ik weet niet meer waar ik precies gemeten heb, bovenbenen zijn niet dunner maar wel strakker.. Dus keep on digging deeper!!
February 9, 2013 om 09:59
@Omnia1980 ik heb de eiwitshake besteld via eiwitpoeder.nl, 1 bus is goed voor 33 shakes, als je een maandpakket koopt ben je goedkoper uit. Ik eet als ontbijd en lunch een shake omdat ik aan het afvallen ben en niet mijn spieren kwijt wil. Ik weet dat je op je voeding moet letten. Ik ben eerder op dieet geweest, smorgens 2 boterhammen met slankie smeerkaas, op 10uur een stuk fruit, 1200 uur twee boterhammen en savonds roerbakgroente. Ik viel in tijd van 6 maanden 16 kilo af, maar werkte er 40 uur bij en ging op de fiets naar en van mijn werk. Nu 6 jaar later ben ik thuis en doe ik het nu een keer op deze manier maar als ik honger krijg neem ik fruit of een rijstwafel, verder drink ik veel water (wat niet ik mijn aard ligt). savonds neem ik veel roerbakgroente, en geen chips of snoep meer, het gaat niet zo hard maar het is goed zo, ik voel me goed en ben gezond (laatst bloed laten prikken). Hoop dat je doorzet en als je het niet ziet zitten wij zijn er, wij zitten in het zelfde schuitje
February 9, 2013 om 16:21
@tien77 bedankt voor je reactie
Dat is ook het voornaamste dat je je er goed bij voelt wat je ook doet.Je bent er in ieder geval mee bezig en als je je er fijn bij voelt en je ziet toch langzaam verandering dan weet je waar je het voor doet en dat geeft je weer zelfvertrouwen en kracht om door te zetten.Super!!
Ik ga nu maar eens een kijkje nemen op eiwitpoeder.nl.
February 10, 2013 om 01:07
gisteren mijn rustdag gehouden er kwamen te veel dingen tussendoor, en het werd te laat om nog te sporten. vandaag zou ik weer met frisse moet gaan beginnen maar mijn dochtertje gooit roet in het eten. ziek geworden gisteravond en vannacht bij mama in bed geslapen en die arme papa naar de logeerkamer. vanmorgen heeft ze overgegeven en ze heeft 39.8 koorts, denk niet dat ik vandaag aan sport toe kom, kind ziek dan moet mama in een straal van 2 meter bij haar blijven. zucht....
February 11, 2013 om 03:35
nou mijn dochter knapt weer op dus ze is vandaag nog thuis, toch kijken of ik vanmiddag weer kan sporten, heb twee dagen stil gestaan ipv 1 dus ik mis het wel.
February 11, 2013 om 03:58
Vandaag RUST hier ! gisteren de 6de dag op rij gesport en mijn lijf wilde niet meer mee ! forceren is niet goed, rust is ook belangrijk.. dus morgen vliegen we er weer in

@Tien, hopelijk lukt het je vandaag om effe 40 minuutjes sport in te bouwen!
February 11, 2013 om 05:15
Hoi Tanja, ik vroeg mij af heb jij het insanity dieet in het Nederlands? Ik heb het in het engels, maar ik heb moeite met de recepten...
thanks!
Esther
February 11, 2013 om 05:42
Vandaag voor het eerst de fit test gedaan....pppfff...maar ik heb het wél vol gehouden maar op mn eigen tempo. als ik me moet gaan meten met die afgetrainde dame :-) nu sport ik wel al altijd(2x spinning in de week, maar dit is wel even wat anders...ben er gewoon een beetje misselijk van. is dit normaal? meer mensen last van gehad? ik heb nu al wel zin in morgen!!!
February 11, 2013 om 06:51
Heb vandaag mijn neus eens in deze serie gestoken. Het is wel motiverend hihi
Maar wat voor sommige mensen misschien normaal is krijg ik hier niet eens voor elkaar (denk ik) Had alle schema's enz kunnen down loaden
Misschien zo de fit test gaan doen hihi fitheid 0

February 11, 2013 om 06:52
oja, hoe voeren jullie dit in in het bewegings dagboek?
February 11, 2013 om 08:07
@slootje: ik volg dat dieet niet en heb het ook enkel in het engels..maar ik denk als je je globaal houdt aan een gezond en gevarieerd eetpatroon met voldoene groenten, fruit en eiwitten, dat het dan wel voldoende zal zijn . Zeker niet minder dan 1500 cal per dag innemen ! Voldoende water/groene thee drinken en je wheyshake nemen na het sporten. Ik weet dat in het insanity-dieet gesproken wordt over 5 maaltijden van 300 caloriëen , maar voor mij persoonlijk is dat niet makkelijk in te bouwen.. ik probeer 3 hoofdmaaltijden te nemen van ongeveer 350 caloriëen, en dan 3 tussendoortjes ( fruit of amandelen). Succes !

@slow: ik denk dat IEDEREEN de fittest zwaar vond de eerste keer, of je nu al sportte voordien of niet ! Is ooknormaal want je wil toch je best doen! Deze manier van sporten is ook heel intensief omdat het interval is.. luisteren naar je lichaam , rust nemen als het moet, en dan komt alles goed!
February 11, 2013 om 08:38
wat ik vooral merk en ik weet niet of jullie dat ook hebben is dat ik adem te kort kom. als ik probeer om mijn buikspieren aan te spannen vergeet ik te ademen haha. ik ben ook nog verkouden maar zelfs bij de warming up ben ik na 4 minuten al gaar, en dan begint de training nog niet eens. ik doe het al in mijn eigen tempo maar vind het nog steeds moeilijk. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
February 11, 2013 om 08:44
@Tien, hoe voer jij het in in het bewegings dagboek?
February 11, 2013 om 08:55
Hallo allemaal, vandaag toch maar weer eens mijn account geactiveerd bij valaf.nl :) wat leuk om jullie ervaringen te lezen!

Ook ik ben zo insane geweest om met Insanity te beginnen! Mega zwaar, en toch voelt het goed. Ik zit nu in week 2 (na twee weken met een zware griep was ik weer opnieuw begonnen) en ik heb net de Pure Cardio les afgerond (ik las al dat dit een favoriet was, en zelfs extra gedaan werd in een rustdag.. wow!! Ik vind deze erg heftig hoor, dus respect voor jullie!)
Push ups zijn nog niet echt mijn ding, ik probeer het dan maar op mijn knieen en ik hoop dat mijn armen dan zo steeds wat sterker worden zodat ik uiteindelijk gewoon mee kan doen met de oefeningen. Krijgen jullie het voor elkaar om alle oefeningen mee te blijven doen? Ik merk toch dat ik wat extra pauzes nodig heb (water breaks ;) ) maar ik denk maar iedere keer, beter iets en op je eigen tempo, dan niks. Voordat ik met Insanity begon ging ik rennen met Evy op mijn mp3-speler, met start to run. Ik dacht dat ik inmiddels wel een conditie had opgebouwd maar mijn god zeg, dat valt even vies tegen.
Wat fijn dat ik jullie tips heb mogen lezen, van de extra oefeningen voor de aps (ik voelde weinig van mijn buikspieren, deze oefeningen ga ik zeker erbij doen, van die buik van mij wil ik immers ook afscheid gaan nemen) en van de Extreme Fat Burners, deze ga ik ook zeker proberen. Ik ben alleen nog erg aan het twijfelen over de eiwit shakes, even wat meer informatie hier over zoeken denk ik, ik weet er te weinig van af.

Ik vraag me wel af, gebruiken jullie een hartslagmeter tijdens de oefeningen?

Voor diegene die nog gaat beginnen vandaag, heel veel succes!
Voor diegene die het erop heeft zitten, you did it!! Weer een dag dichter bij het einddoel :D
February 11, 2013 om 08:59
@ slow890, eigenlijk niet want als je kijkt bij fitness zwaar klopt het ook niet en ik weet ook niet zeker hoeveel cal je verbruikt dat is bij iedereen anders. afhankelijk van je leeftijd en hoe intensief je sport.

ik ben eigenlijk op zoek naar een horloge die je hartslag en je verbrande cal meet, maar hij mag niet te veel kosten, heeft iemand een idee welke ik het beste kan kopen?
ik heb al lopen googlen maar wordt er geen wijs meer uit
February 11, 2013 om 09:25
@dreamreality. Ik heb zon hartslagmeter met borstwand. Ik vind het wel prettig om em te gebruiken. Het is wel handig maar niet noodzakelijk voor insanity. De data die uit mijn horloge komt sla ik op op mijn pc. Zo kan ik mooi met lijntjes mijn verbetering zien. Ook het totaal aantal verbrande calorieën met insanity werkt erg motiverend.

Enneuh als ik jou was zou ik eerder de fat burners skippen dan de eiwitshakes. Die heb je gewoon nodig als je zoveel sport.
Succes
February 11, 2013 om 09:31
Even snel een berichtje. Heb goed de griep te pakken.
Afgelopen vrijdag voelde ik me niet zo lekker en kreeg erge pijn op de borst. Dusdanig dat ik de dokterswacht na 2 uur heb gebeld en die stuurde een huisarts. Binnen een half uur lag ik aan alle toeters en bellen in het zkhuis omdat men er zeker van wilde zijn dat het niet mijn hart was. Al met al dus goed schrikken!

Gelukkig waren de onderzoeken goed en bleek het een griep die me op de borst geslagen is. Ben dan ook veel aan het hoesten en heb (nog steeds) rond de 39 koorts. Vanmorgen was het even wat beter dus durfde ik wel even snel onder de douche. Alleen durf ik dat anders niet, want ik voel me een vaatdoek. Dus ff geen Insanity en straks weer heel langzaam proberen op te pakken.

Komende week dus rustig aan. Zal ook niet veel achter de pc zitten, want voel me te gammel.

lieve groet
February 11, 2013 om 10:33
Nog 2 weken insanity en dan *i m finish*
Super zwaar gehad maar het is waard geweest. ben tevreden met de nog niet allemaal behaald resultaten. 5 kilos lichter 9%body fat kwijt en ik heb super mooi benen van gekrijgen. Next stap. p90x . I CAN WAIT.

@Tien77: ik en mijn man gebruiken een van de hartslag meter van kijkshop. werkt fantastish even wennen maar als je weet hoe het werkt dan kan je bij elke workout zien hoeveel calorien je vebrand hebt.
February 11, 2013 om 11:00
@miltje ik zat te denken aan de
Cresta Hartslaghorloge
PM-383T
ofPM-233XL welke hebben jullie?

February 11, 2013 om 11:05
ja die zelfde heb ik . het is voor mannen maar tja . past wel. het is wel met een borst band hey. maar bij vrouw zit die makkelijk onder de borst vast hahahah.
me man de klagt af en toe haha over zijn borstband.
February 11, 2013 om 11:24
@mamko : wow , dat is heftig zeg ! verzorg je maar goed en zeker niet te snel terug starten straks! en als je start..heeeel voorzichtig want nu krijigt je conditie een serieuse knak hoor !
Beterschap!
@dream2reality: zeker de wheyshakes doen! Van fatburners word ik ontzettend misselijk!
February 11, 2013 om 11:29
@miltje: foto's van die benen zodat we jaloers worden en dezelfde willen !!!!????
super resultaat zeg ! Knap! Maar ik vermoed dat je ook op je eten gelet hebt en dat dit niet enkel door het sporten komt.. niet?
February 11, 2013 om 11:43
@mamko, beterschap en hoop dat je snel weer beter bent
@miltje ja graag foto's super dat je het uitgehouden hebt ben nu al jaloers.
February 11, 2013 om 13:18
weet iemand ook toevallig hoe je een gewoon dagboek hier bij kunt houden? ik zie dat heel veel mensen dit doen, ik wil het gewoon voor mijzelf doen
February 11, 2013 om 13:32
Zo meteen de 2de fittest doen, na enkele dagen griep zal het vast niet meevallen.... maar niet getreurd, vol goede moed er tegen aan....
February 11, 2013 om 15:35
Ik zal er zeker fotos van voor en na posten over 2 weken dan zullen jullie zien wat ik bedoel. de daarvoor gemaakt fotos zijn zeker niet fotos dat ik zomaar zou laten zien maar om jullie te laten zien naast de daarna fotos zal ik ook een paar van posten straks.(over 2 weken).
ik had zelfs noooit verwacht en gehoopt, maar die resultaten zijn dan uitendelijk wel goed te zien.
ik let idd super veel met wat wij eten, we zijn namelijk vegetaries ook dus dan nemen we sowiezo extra pilletjes aan de tekort ijzer, magnesium enz. En elke dag is groente op tafel en veel bonen soorten vooraal zwarte en bruin bonen. zoete aardappel , elke dag een ei, een eiwittshake, voor en na workout drank en de vrouw/man multivitamine en fatburner voor mij.
Ik zeg het wel insanity is superrrr zwaar maar als je goede doet krijg je wat voor terug. en ik ben blij ook bijna klaar te zijn omdat je mag uitendelijk je lichaam niet langdurig zo belasten met dat gespring van insanity. daarom duurt maar ook 2 maanden die intensiteit van de workouts.

Tip: ik gebruik al heel lang de APP calorien teller. Met deze kan je elke dag bijhouden wat jij voor minstens 80% van wat je eet op een dag. je geeft je doelen aan en hoeveel je traint en hij zet vast je benodigd calorieen op een dag.
allemaal nederlandse producten en soms kan je zelfs scanenaan de baarcode van de produten de je hebt gegeten.
Af en toe een werk om te vullen, maar als jij slim bent als ik hahah grapje, kan je ook dag maaltijden opslaan zodat je deze niet steeds hoef in te vullen.
ik de loop van de tijd heb ik een voedings patron gecreeerd en nu is makelijk in te vullen. ik weet ook zelfs wanneer ik te veel heb gegeten en wanneer weinig.
February 11, 2013 om 17:22
@tien...383 is het donker.rood kleur
February 12, 2013 om 03:26
@miltje: jij gebruikte toch ook die 'ripped' fatburners van body & fit hé ?? Ik ben daar elke dag 1,5 uur kotsmisselijk van ! Van die extra energie merk ik ook totaal niks ! Ze waren niet duur, maar voor mij was het een miskoop..

gisteren rustdag genomen, was nodig ! Vandaag mijn tweede fittest en dan doe ik er de abs nog achter ( denk ik ..) Ben benieuwd !
February 12, 2013 om 04:25
Vanochtend de allereerste workout gedaan,vond gisteren de fit test al zwaar, maar dit slaat alles! Aan de ene kant vond ik het super leuk, maar aan de andere kant baal ik enorm van mezelf dat ik het maar heel moeilijk mee kan doen. Nu merk ik pas hoe slecht mijn conditie is! Is het echt een kwestie van vol houden? en merk je dan verbetering?

February 12, 2013 om 04:29
tuurlijk is het een kwestie van volhouden !! en tuurlijk merk je dan week na week verbetering !! Maar het blijft zwaar omdat je steeds meer aankan en dus steeds dieper kan gaan ..Dus, gaan met die banaan !! Maar luister naar je lichaam !! succes !!
February 12, 2013 om 04:40
Ik heb daarnet op body&fitshop een bestelling geplaatst voor weyshake voor na het sporten. Niet dat ik nu al weer sport hoor, ben de afgelopen dagen (door griep) ruim 1kg afgevallen en dat voel ik ook wel in mijn benen. Maar hoop einde van de week er weer voor te kunnen gaan. En hopelijk heb ik mijn nieuwe shake dan ook binnen!

Is het trouwens een idee om hier een club op te richten? Dan kan je ook meerdere onderdelen hieronder kwijt, bijv. een "babbelclub" waarin je per maand kan vertellen hoe het gaat. Maar bijv. een onderwerp "voeding" of "tips". Zie heel veel beginners hier (net als ikzelf hihi) en dan is het wel leuk om het echt samen te kunnen doen. Nu wordt de chat hier heel traag omdat er heel veel berichtjes in staan.

@Slow890: wees niet bang, zo zijn we allemaal begonnen. Iedereen is geschrokken van de fittest, maar je zult zien dat het snel beter gaat! Ikzelf had ook een conditie van niks (en nu weer effe door de griep), maar na een week voel je je al veel beter!
February 12, 2013 om 04:43
dank je Mamko,ik ga zowieso volhouden! beterschap voor jou!
February 12, 2013 om 05:36
@Slow890 Dit had ik precies het zelfde.. mijn valkuil was dat ik het tempo wilde vasthouden van al die personen daar in die zaal. Maar inderdaad, erg belangrijk om vooral naar je zelf te luisteren, rust pakken wanneer je dat nodig hebt. Het maakt niet uit als je niet alles mee kunt doen, uit eindelijk zul je zien dat het beter gaat!

@Tjarkk Dank je wel voor de tip! Ik ga eens uitzoeken waar ik deze kan bestellen. Ik ben wel erg nieuwsgierig hoeveel calorieën je nu ongeveer verbrand per workout? En het lijkt me erg fijn om die verbetering te kunnen zien.
Mijn weegschaal is de wii-fit die ik nu al een paar weken hebben uitgeleend, dus ik zie nog niet wat er nu van af is .. wordt tijd dat ik die weer terug krijg

@Tanja73 Ik heb de wheyshakes besteld, ben benieuwd! Thanks
Hoe is bij jou de 2e fittest gegaan? Heb je de oefeningen nu vaker kunnen volhouden dan bij de 1e keer? Ik ben er een beetje bang voor geworden, dankzij als die spierpijn en mijn vermoeide lijf.. :s

Dan is nu het moment daar.. plyometric cardio circuit en de eerste keer de extra oefening voor de abs, veel succes allemaal vandaag!
February 12, 2013 om 07:37
Gisteren de fittest gedaan en vandaag de eerste les. Valt op zich niet tegen. Ik houd mijn eigen tempo omdat het gewoon niet kan bijbenen ondanks jaren sporten (en te hoge bloeddruk).
Ik heb alleen in de achterbovenbenen een enorm zwaar gevoel. Tijd vliegt gelukkig wel voorbij!
Succes allemaal en: gewoon volhouden!
February 12, 2013 om 08:22
Hallo allemaal,

Ik heb een club voor ons gemaakt "INSANITY".

Dit aangezien er steeds meer mensen hier mee graan schrijven en dit forum daardoor erg traag wordt. Ik hoop dat jullie allemaal lid worden en we daar alles met elkaar kunnen delen. Het is nu (nog) een open club, evt. kunnen we er een besloten club van maken, maar wil de drempel zo laag moegelijk houden!! Het is juist zo leuk om met elkaar te delen hoe gaat toch??

Dus zoek de club Insanity en word lid en schrijf daar mee!!
February 12, 2013 om 08:59
Mamko ik kom eraan !!!!!

vanavond pas de tweede fittest !! Word eerst nog verondersteld om hier nog wat deftig te werken ;)
February 12, 2013 om 09:34
we zijn al met 5 leden in de club.. volgens mij wel allemaal vrouwen. een beetje mannelijk gezelschap lijkt me ook wel wat ;)
Onbekend
February 12, 2013 om 17:19
Ik heb mezelf toegevoegd!
February 13, 2013 om 01:06
@mamko ik kom er ook aan hoor.
ik ga volgende week even opnieuw starten, mijn dochter is ziek geworden zoals ik hier al had geschreven en als zij op de bank ligt dan roept ze elke twee minuten en moet ik er weer af, dat schiet niet op. volgende week heeft ze wel vakantie maar dan kan ze gewoon tv kijken of spelen, soms komt ze bij mij op bed zitten om me aan te moedigen heel lief maar dan wil zij ook meedoen en dat werkt niet.haha kinderen. dus na 5 dagen moet ik toch stoppen, volgende week weer met goede moed beginnen.

February 13, 2013 om 07:26
ik sport wel iets maar ik heb nu ook de fimpjes gezien van insanity... ik wil ook :-) maar waar en hoe bestellen jullie de workout, zie wel een amerikaanse site maar ik heb geen credit card en wil ook liever niet zomaar vial internet bestellen.. Ik lees nu ook hierboven over de shakes, maar als je verder gezond eet ( volg menu van valtaf ) heb je dan toch nog extra eiwitten nodig? Alvast bedankt voor de tips
February 13, 2013, gewijzigd door Tien77 op February 13, 2013 om 08:07
@ Bianca op marktplaats kun je copies bestellen. Ik heb mijn eiwitshake op eiwitpoeder.nl gekocht
Onbekend
February 13, 2013 om 08:50
Of mij een berichtje doen...
Onbekend
February 13, 2013 om 19:07
Hallo Insane-people,
Ik was even een week op wintersport, dus kon (wilde) niet trainen. Daarna een klein griepje en moet dus nu echt weer aan de slag. Ik heb wel gemerkt dat de eerste 5 weken Insanity mijn beenspieren en knieën erg versterkt hebben aangezien ik zonder moeite een week kon snowboarden.
Ik denk dat ik weer start met de Recovery week, om rustig te beginnen. De eerste week van maand 2 is behoorlijk zwaar en wil daar goed voor in vorm zijn.

@Mamko, dat was wel even schrikken die spoedopname, gelukkig gaat het nu weer een beetje beter met je. Sterkte en ik zal me ook aanmelden bij de Club.

@Tanja, bedankt voor je reactie. Ik meet ook mijn maten, maar alleen volgens het schema. Wekelijks meten heeft geen zin (bij mij) en zou demotiverend werken.

@Erwinvans, bedankt voor je verhelderend verhaal, ben het ook helemaal met je eens dat de Wheyshakes belangrijker zijn dan burners. Ik gebruik die van WdoubleYou, zijn erg lekker met melk.

@dreamreality: Zo'n hartslagmeter is wel leuk, maar die van mij houdt niet op met piepen, aangezien ik dan boven mijn maximum ga, wat je al gauw hebt bij Insanity ;-)
February 14, 2013 om 01:44
Volgens mij kun je bij "De Tuinen" ook eiwitpoeder kopen.
February 14, 2013 om 03:24
@wannebestrak: ik heb de piep op mijn hartslagmeter ook verhoogd van 160 naar 180 want ik werd er helemaal zot van. Ik moet wel zeggen dat ik nu niet meer zo vaak boven die 160 kom ..
Onbekend
February 20, 2013 om 05:13
@Tanja, Ik heb me geprobeerd in te lezen in de materie van de Maximum- hartslag maar daar zijn de geleerden het nog niet over eens, was max. is. En wat zou je moeten doen als je de Max hebt bereikt? Stoppen? Pauze? Ik weet het niet meer. En Shaun T maar roepen: Check your Heart rate, people!
Je hebt gelijk, op den duur kom je minder vaak "in het rode gebied". ;-)
February 20, 2013 om 08:33
goh, ik had eens ooit berekend dat ik op 160 zou zitten .. maar als ik ga joggen, zit ik na 2 km ook steeds al boven die 160 en dan moet ik nog 4 km .. ik krijg mijn hartslag dan ook niet meer naar beneden tijdens het lopen en denk dan maar dat het niet erg is voor korte tijd in 't rood zitten..
zo was dat bij insanity in 't begin ook !! Ik werd zot van dat biebje dat vanaf een bepaald moment bijna continu zijn irritante werk deed ! Maar nu merk ik dat ik veel minder vaak en ook minder lang in 't rood zit.. en als ik voel dat ik het echt effe niet meer trek, neem ik een extra pauze'tje . gisteren met de pure cardio , heb ik slechts één extra korte pauze genomen bv en ik zit dan nog met een keelontsteking waardoor het ademen op zich al geen pretje is..

Je voelt dat zelf wel aan denk ik . En voor korte periodes , lijkt het me geen kwaad te kunnen. je moet natuurlijk geen 45 minuten aan één stuk in 't rood zitten..

dit is mijn gedacht hierover ... maar mss heeft iemand anders een ander idee hierover (maar die zitten allemaal in ons clubje te kijken en mss niet meer hier! ) Anders moet je daar de vraag nog eens stellen .. er zitten wel een paar serieus goeie sporters tussen, bv steentje en erwinvans ook ..
March 11, 2013 om 08:48
Hoi, ik ben sinds januari 2013 bezig met afvallen. In oktober 2011 gestopt met roken en daardoor aangekomen door veel te snaaien enzo. Ik ben sinds januari 2x in de week aan het sporten bij de lokale gymverening, bodysport zoals zij het noemen, het is een combinatie van earobics/taibo en dan ook nog met grondoefeningen. Nadat ik de reclame van Insanity voorbij had zien komen flink getwijfeld of ik dit wel aan zou kunnen. Nu had ik al niet de illusie dat ik het er best af zou brengen, maar ik krijg de push-up jacks gewoon niet gedaan wel 2 stuks in de gegeven tijd...:-(. (ik kan al niet gewoon opdrukken, tenzij ik dat op mijn knieen doe)

Gaat me dit later wel lukken? Of moet ik seperaat nog iets extra's doen zodat ik het straks wel kan?

alvast bedankt voor het antwoorden
March 12, 2013 om 09:02
Hoi allemaal,

Even wat reacties lezen voordat ik zo ga starten aan insanity.
Krijg hem vandaag vis de post binnen, gekopieerde versie.
Ben gister gestopt met roken en heb een training nodig waarbij ik me kan afreageren.
Ben moeder van 3 en kan wel wat af maar vooral fitter en strakker.
Zag het op tv en leek me wel lekker pittig, hou wel van het extreme sporten alhoewel dat nu al een hele tijd geleden is, kickboksen en spinning.
Heb totaal geen conditie en ga maar gewoon van start.
Blij om te lezen dat het werkt( als je het volhoudt)
Hoop dat contact met lotgenoten:-))me extra kan stimuleren.
Op naarvdag 1, ppfff

March 13, 2013 om 05:36
Hoi Allemaal
Ik heb zojuist me aangemeld nav de leuke berichten en de motivaties die jullie elkaar geven.
Ik ben op 07-1-2013 begonnen met insanity en heb vorige zondag de workout afgerond.
Voelt heeeeel goed!
Ik ben 8 kilo afgevallen en 7 cm van mijn taille en 4 cm van beide boven benen kwijt !
En aangezien spieren meer wegen als vet, ben ik erg tevreden met dit resultaat.
Ik ben nu 1 week recovery aan het doen en zal dus as maandag weer beginnen met insanity.
Ik begin niet weer bij maand 1 omdat mijn lichaam nu gewend is aan de meer intensieve work outs van de 2e maand, dus as maandag begin ik met de fittest en Max interval curcuit. Ik heb er nu al weer zin in. Dus voor iedereen die lekker in zijn vel wil zitten, en geen last heeft van bv overgevoelige knieen(ivm veel springen) zou ik absoluut insanity aanraden. YOU CAN DO IT !!!
March 13, 2013 om 12:16
@Marxe

Gewoon doen wat je kunt en de push ups gaan zeker beter. Probeer jezelf er zoveel mogelijk toe aan te zetten ze te doen, maar ga niet te ver.
Ik zit nu in mijn tweede maand van insanity (de derde dag) en als ik een paar push ups op moet doen sta ik er echt van te kijken hoe soepel en vanzelf ze gaan, je wordt echt sterker.
Dat vind ik persoonlijk het mooie aan insanity, die beloofde sixpack zit er voor de meeste niet in. Maar je wordt er conditioneel en fysiek enorm sterker van.

@insanitygirl

Doe je goed hoor, dankjewel voor de motivatie:) Ben je in de tweede maand veel kwijt geraakt? Hoewel ik het heel goed kan zien dat ik overal ben afgevallen en sterker ben geworden, ben ik nog niet tevreden over mijn buikje. Ik hoop dat die de tweede maand eraf gaat.
Over die overgevoelige knieen gesproken, moet zeggen dat ik inderdaad al een aantal weken last heb van mijn knieen. Maar dat is vooral tijdens de oefeningen waarmee ik mijn rechterknie belast, met lopen heb ik nergens last van. Dus ik probeer de oefeningen mt mijn rechterknie zoveel mogelijk met links te doen, zolang het niet met beide hoeft.

Voor jullie allemaal is het wel handig om naar de insanityclub te komen, hoewel et daar nu vrij rustig is, ligt het hier zowat stil.

http://susan.valtaf.nl/club/2115/all/discussion/30678
March 14, 2013 om 06:37
Beste Mensen !
Sinds gister begonnnen met insanity , iemand nog tips lees dat je na de training whey proteine shakes kan nemen en weet iemand of er ook een nederlandse voedingsschema bestaat ben ik echt op zoek word gek als ik die engelse doorlees ?? thanks alvast ! groet bart
March 14, 2013 om 06:37
Beste Mensen !
Sinds gister begonnnen met insanity , iemand nog tips lees dat je na de training whey proteine shakes kan nemen en weet iemand of er ook een nederlandse voedingsschema bestaat ben ik echt op zoek word gek als ik die engelse doorlees ?? thanks alvast ! groet bart
Onbekend
March 16, 2013 om 05:59
Hallo allemaal,

Zit in mijn 3e week van 2e maand, die Fit test en de Max Interval Circuit op 1 dag achterelkaar is (voor mij) teveel. Ik raakte ruim 1300 cal. kwijt. Pfff. Maar dat bescheiden six-packje zal er komen. ;-)
@ Youril. Ben het helemaal met je eens, ik heb dezelfde reasultaten als ik je verhaal lees. Ik heb onlangs P90X op laptop gezet. Ik wil na Insanity dat eens proberen. Heeft iemand ervaring hiermee, die ook resultaten heeft geboekt?

@Barrt. Whey shakes zijn zeker een aanrader om je spieren te herstellen/ aangroeien. Ik ben ook zeer geinteresseerd in een nederlandse voedingsschema. Iemand een idee waar die te vinden is?

Suc6 allen en LETS GOOOOOO!
March 19, 2013 om 11:18
Ik heb jullie gisteren gevonden. Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige gestoorde ben :-)! Zondag begonnen met de eerste fittest! Wat vond ik dat zwaar! Conditie nul! Lenigheid nul! Wist niet dat dag 2 nog zwaarder zou zijn! Ik heb echt regelmatig gepauzeerd wat ik trok het echt niet. Enorme spierpijn daarna vooral in mijn kuiten, misschien toch maar op zoek naar goed schoeisel. De spierpijn gaat vandaag wel, ik kan weer normaal lopen. Vandaag heb ik een shake gekocht, wellicht helpt dat mijn lichaam wat sneller herstellen. Aan het einde van de dag maak ik mij op voor dag 3 en ik hoop dat mijn kuiten het trekken. Mijn dochter doet vandaag met mij mee voor wat morele suppert! Ik hoef niet echt af te vallen maar ik stoor mij aan de hobbels en bobbels die zijn ontstaan naarmate de jaren verstrijken pfffff. I also wannaBstrak!
Succes allemaal en ik verheug mij op het delen en lezen van de verhalen!
March 22, 2013 om 06:29
Hoi allemaal!!
Ik ben maandag begonnen met de Fit test: pffff!
Woon op 1 hoog maar heb de buren nog niet horen klagen haha
lichte spierpijn in mijn benen, maar mijn schouders zijn kapot wuhahaha mijn kopje groene thee voelt loodzwaar!
Ik hoop naar de 62 kg te kunnen door fanatiek aan de slag te gaan..
Vanaf volgende week wil ik ontbijten met een whey eiwittenshake, en deze ook na het sporten drinken want net als velen van jullie hou ik me totaaal niet bezig met het voedingschema...
Nadeel: ik sport pas om 20.30 uur :( ik begreep dat sochtend s beter is toch? voor mij helaas niet te doen...

Nog resultaten geboekt de afgelopen maanden?
Let me know and digggg deeperrrrrr!:101010:
March 22, 2013 om 06:47
Jeetje ik krijg veel melding van elke geplatst bericht van het zelfde persoon op mijn mail. Valt af storing I GUESS

Bijv van delilah7 15 hetzelfde bericht binnen tssss
March 22, 2013 om 06:48
VAAAAAG~Wow ik schrok er zelf van haha
Goede binnenkomer? :p NOT..
April 24, 2013 om 15:49
hey ik ben net 5 dagen bezig met insanity . maar heb de voedingsschema niet kan er soms iemand me er aan helpen. idd insanity is enorm zwaar maar geeft een enorm fijn gevoel als je het gedaan hebt.

Onbekend
May 1, 2013 om 18:04

Het is al eerder gezegd, maar schijnbaar niet goed begrepen.
Als jullie zo sportief willen zijn, betaal dan voor de Insanity-methode in plaats van elkaar linkjes en manieren te geven om de DVD's illegaal te downloaden.

Inmiddels zijn er heel wat verwijzingen naar illegale downloads verwijderd.
Als er nieuwe "tips" of verzoeken voor illegale downloads worden geplaatst dan wordt dit topic gesloten.
Valtaf Moderator
August 10, 2013 om 11:26
hallo allemaal,

ik ben chris, 30 jaar en kwam onlangs het Insanity programma tegen van Shaun T.
Het lijkt me inderdaad een geweldig programma. Echt Hardcore!!!
Nou ga ik komende maandag 12 augustus de Fit test doen. en dan dinsdag beginnen met het echte werk. Verder qua eetpatroon zal ik voornameljk veel eiwitten gaan eten om zo een betere spierontwikkeling te krijgen.

Om het nog wat leuker te maken heb ik een Facebook pagina aangemaakt. waarop ik iedere 2 weken de fit test resultaten zal vermelden en een nieuwe foto zal plaatsen zodat iedereen die mij hierin volgt, mijn progressie kan checken.
Ik ga vanavond mijn 1e foto nemen en die online gooien en ik zou het leuk vinden als jullie mij willen volgen. Dat is ook een extra stok achter de deur en op die manier kan ik misschien ook anderen motiveren dit te gaan doen.

Mijn facebook pagina is :

https://www.facebook.com/ChrisInsanityExperience

als je naar deze link gaat kom je automatisch op mijn pagina uit. ik heb het wel in het engels gedaan, maar dat is omdat ik ook mensen buiten nederland wil motiveren.

tot snel.

groeten Chris
August 17, 2013 om 08:29
Ha Chris,
Goed bezig, ik heb even je facebook bekeken. Zet hem op! Ik ben ook deze week begonnen met insanity, net klaar met pure cardio. Ben vooral blij dat ik de pauzeknop weet te vinden! Pfff wat intensief, maar ik wil wel alle oefeningen goed doen. Dus ja, dan maar een kwartier langer bezig. Hoe bevalt het jou?

Succes!
August 25, 2013 om 08:26
hey ing,

ja heb nu net de eerste 2 weken erop zitten. de 1e week had ik letterlijk iedere dag spierpijn. Maar toch doorzetten. Ik heb net op mn weegschaal gestaan, maar die gaf helaas aan dat er niks af is. Wel eet ik ook veel eiwit producten erbij.
Ik hou het ook niet altijd 100% vol, maar probeer altijd wel door te zetten en geeft een enorme kick als ik de workout heb afgerond.

Goed bezig en zet hem op.Over een tijdje kun je trots op jezelf zijn dat je het toch maar even hebt geflikt. Ik krijg nou om me heen vaak te horen dat ik niet zo moeilijk moet doen over vet eten. terwijl ze me op mn werk eerst altijd bol.com noemden. Is gewoon jaloezie en trek ik me niks van aan.

Anders volg mn pagina op facebook ook. dan kunnen we elkaar motiveren en volgen ook. ik kan altijd wel extra steun gebruiken.

je mag me ook altijd een berichtje sturen.

groeten chris
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.