Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

overdag

Geplaatst door Ernaatje op May 6, 2012 om 12:09

May 6, 2012 om 12:09
overdag heb ik weinig tijd om te eten, klinkt gek maar is echt waar. Ontbijt heel goed en stevig dus hou ik best uit.
Als ik het avond eten eet gaat het signaal weer aan en krijg ik trek en ook snel na avond maal.
Is het zo dat als ik overdag niet eet maar 's avonds het inhaal( wat ik overdag nodig heb en dus mis) je dikker wordt of maakt het niet uit wanneer je eet als je maar niet OVER je calorie inname zit?
May 6, 2012 om 14:01
Overdag niet eten is, denk ik, sowieso niet erg gezond. Je gaat 's avonds dan inderdaad méér eten en waarschijnlijk ook sneller grijpen naar niet zo'n gezonde digen.
Het is belangrijk om regelmatig te eten omdat zo je stofwisseling op gang blijft, en je dus makkelijker gaat verbranden.
Als je overdag niet eet, gaat je lichaam de voedingsstoffen 'stockeren', omdat het schrik heeft niets te krijgen...

Misschien kun je 's ochtends wat dingen klaarmaken om overdag te eten? Wat groentjes/fruit snijden en in een potje doen? Een salade maken? ...
May 6, 2012 om 15:08
Ik kan me iets voorstellen bij "geen tijd om te eten". Heb zelf een drukke baan. Maar eten heeft alles met concentratie en bloedsuikerspiegel te maken. Door een gezond voedingspatroon presteer je beter, hebben ze onderzocht. Er zijn een aantal redenen waarom je overdag juist wel goed moet eten. In het boek. jij.valtaf.nl word daar op in gegaan, dit heeft niet alleen met gewicht te maken maar ook allerlei andere delen van je lichaam. Als ik jouw was zou ik mij verdiepen in de gevolgen voor je lichaam die dit voedingspatroon met zich meebrengt. De tip van Josiette is een hele goede denk ik.
May 6, 2012 om 17:43
Josiette, ik eet dan niet meer ofzo als ik eenmaal eet, zit dan ook snel vol, maar ik heb wel sneller WEER trek en eet dan wel omdat ik de RUST heb.....mij is altijd verteld dat het NIET uitmaakt wanneer je eet als je maar het juiste aantal calorien binnen krijgt wat je nodig hebt, hoe en met wat maakt niet uit, ok chocola en koeken zijn niet gezond maar als ik 2000 cal. nodig heb en het eet door ongezond voedsel of door gezond voedsel mag dat niet uit maken in gewicht als ik er maar niet over heen ga.....fabeltje dit? Nu moeten jullie niet denken dat ik DAT eet, maar het is een voorbeeld, ik eet koolhydraten vrij en eiwit rijk namelijk...
May 7, 2012 om 07:14
Ze zeggen dikwijls : 's morgens eten als een koning, 's middags als een prins en 's avonds als een bedelaar... Ik zou het niet kunnen : overdag niet eten. Zelfs na een stevig ontbijt begin ik een paar uur nadien honger te krijgen en kan ik me inderdaad niet meer concentreren op mijn werk. Ik voel me snel slapjes want mijn bloeddruk daalt snel.
Hetgeen je overdag eet, kan je nog verbranden overdag, 's avonds is dat minder het geval. Alhoewel het je hele calorie-inname van de dag is die telt natuurlijk.

Misschien kun je inderdaad wat hapklare dingen meenemen naar je werk zodat je makkelijk iets in je mond kunt stoppen zonder al te veel gedoe en tijdverlies. Al blijf ik voorstander van de lunchpauze om rustig iets te eten en evt. nadien nog een wandelingetje te doen.
May 8, 2012 om 06:32
In mijn studententijd at ik vaak 's morgens niet en dan pas laat in de middag de eerste keer. Ik kon toen snel kilo's verliezen ineens zonder bewust op dieet te gaan, ik realiseerde mij ook niet vanwaar het kwam.

Als je 's morgens niet en 's middags weinig eet, dan moet je al heel veel kcal 's avonds eten om toch nog bij te komen, lijkt mij. Ik geloof ook niet dat het ongezonder is dan wel goed ontbijten en lunchen. Waar ik het wel mee eens ben is, zoals Fenella zegt, dat je prestaties overdag beter zijn als je voldoende gegeten hebt.
May 8, 2012 om 09:01
Ik heb er weinig last van dat ik overdag niet goed "presteer" ik "presteer" juist goed, klinkt misschien gek.
Ik val niet af door zo te doen ofzo...gewicht blijft hetzelfde alleen vraag ik mij af of het "schade" kan. 2000 cal nodig hebben en over de hele dag eten of alleen 'savonds. Er is mij wel eens verteld dat doordat je zo in de adrealine zit en als je dan eenmaal eet het alsnog door je adrealine verbrand wordt?!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.