Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wie heeft ooit een huisdier weg moeten doen?

Geplaatst door Biebeltje op May 26, 2005 om 09:44

May 26, 2005 om 09:44
Ik heb ruim 2.5 jaar terug een adresje van onze buurvrouw gekregen, die dierenartsassistente is bij de dierenarts waar we ook met de kat heengaan, waar ik een goede en leuke hond kon kopen. Helaas heeft hij, nu 2.5 jaar later, diverse gedragsproblemen waardoor hij voor mij niet meer houdbaar is. Ik heb hem nu op de wachtlijst bij het asiel laten plaatsen en ben ook bezig er bewust afstand van te nemen. Alleen...... nu is ie vreselijk lief en aanhankelijk en ga ik toch eer twijfelen aan mijn keuze.
Wie kent dit en hoe hebben jullie dit opgelost en/of verwerkt?
May 26, 2005 om 09:58
is een cursus niks dan?
May 26, 2005 om 10:06
Ik heb het ook gehad. Ik heb zo'n negen jaar geleden samen met mijn ex een hondje gekocht. Hij was toen al een half jaar, maar het was een vreselijk lief beest. Sliep ook bij mij in de slaapkamer en wilde altijd bij me zijn. Hij kwam van een boerderij waar ook nog eens veel honden en kinderen liepen, dus aandacht genoeg.

Wij werkten allebei en hadden dus alleen 's avonds tijd. Als wij wegwaren, jankte hij de hele dag en als wij dan 's avonds thuiskwamen was hij helemaal schor. Het was gewoon echt zielig. Wij hebben hem na een maand weer weggedaan. Gelukkig kon hij toen terug naar zijn vorige baasjes en die hebben hem nog steeds.
Een maand lijkt misschien niet lang, maar je gaat je toch hechten aan zo'n beest. Ik vond het vreselijk. Ik heb de nacht voordat hij wegging de hele nacht gehuild en ik heb hem ook de hele nacht geknuffeld.

Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken en ik heb me voorgenomen om nooit meer een beest weg te doen, tenzij de situatie echt onhoudelijk is (en dat was het in dit geval).

Ik zou als ik jou was, zou ik eerst alle andere mogelijkheden bekijken voor ik hem weg deed. Anders krijg je er gegarandeerd spijt van.

Succes met je beslissing.

:knuffel:

Nanda
May 26, 2005 om 18:02
Ik heb met hem diverse (7 stuks in totaal) cursussen gelopen en ook twee gedragstherapeuten erbij gehad. Nu blijkt dat in deze lijn een gedragsprobleempje zit en dat alleen hele ervaren hondenmensen deze hond kunnen hebben. Ik vind het heel jammer maar ik zal moeten wachten op het telefoontje van het asiel.....
May 26, 2005 om 22:55
Wij hebben bijna 2 jaar geleden onze twee katten moeten achterlaten in Nederland toen wij emigreerden naar Australie. We hadden wel wat moeite daarmee totdat we een ontzettend goed tehuis voor ze vonden,ruim op tijd.
Pinda was 8 en Pippie 5 jaar en ze zijn samen naar een heel leuk stel verhuisd met een grote tuin in een dorp en na de eerste weken bang zijn hebben ze zich goed geaclimatiseerd en dat maakt dat wij er absoluut geen schuldgevoel over hebben dat we hun hebben achtergelaten.
Inmiddels hebben we alweer een tijdje twee nieuwe poezen, vondelingetjes, de Pookies genaamd en die genieten net als wij ontzettend van het leven hier.

Ik hoop dat jij ook snel echte hondenliefhebbers vind die het beestje aankunnen.
May 27, 2005 om 03:25
Hai,

Het is denk ook erg moeilijk om je hond weg te moeten doen, ik hoop niet dat die van mij ooit nog naar iemand anders hoeft, maar wat voor ras is het dan?
May 27, 2005 om 15:52
Francien,

HEt is een kruising Appenzeller Labrador. Voor meer info over het eerste ras kan ik je het beste doorverwijzen naar www.doggynet.nl Dit is een hele leuke en informatieve site over honden.

Liefs,
Bianca

PS: hij staat nu als eerste op dewachtlijst dus het (voor mij) rottige telefoontje kan elk moment komen.
May 27, 2005 om 15:53
Iedereen wel bedankt voor de reacties. Het idee dat ie het ergens anders voor hem beter gaat krijgen hou ik me maar aan vast maar leuk vind ik het nog steeds niet.
May 31, 2005 om 12:12
Morgen tussen 13.30 en 16.30 kan ik Vienna brengen. Je snapt wel dat ik morgen twee hele lekkere lange wandelingen ga maken!

Bianca
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.