Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wie heeft er tips om 0,5 tot 1 kg per week aftevallen

Geplaatst door Missy29 op June 29, 2012 om 08:25

June 29, 2012 om 08:25
hoi allemaal ik ben opzoek naar een dieet die mij 0,5 tot 1 kg per week laat afvallen

ik wil het in combinatie doen met sport en dan denk ik aan boksen/kick fit en fitnes

dus wie heeft voor mij het beste dieet :)

ik zelf dacht aan het volgende

07:30 - 4 sneetjes volkoren brood met 2 gekookte eieren
1 glas melk en 1 glas groene thee met 1 zoetje = 500 cal?

09:30 - 2 kiwi's en een bakje komkommer schijfjes en 1 flesje spa rood = 110 cal?

11:30- 1 beker magere fruit yoghurt met 1 glas groene thee met 1 zoetje = 150 cal?

13:15- 15 min lopen

13:30- 2 sneetjes volkoren brood met mager beleg ( 2+ kaas, kipfilet of rookvlees)
en een flesje spa rood = 230 cal?

15:30- 1 grapefruit, 1 appel of 1 sinaasappel en een bakje wortel salade en een glas groene thee met 1 zoetje = 60 cal?

17:15- 15 min lopen

17:30- avond eten ( rond de 500 cal ) 1 flesje spa rood

19:00-1 beker magere fruit yoghurt met 1 glas groene thee met 1 zoetje = 150 cal?

eet schema dus ong 1700 cal per dag

( sporten )

op maandag en woensdag 60 min kick fit ( boksen/kick boksen )
en vrijdag 60 min fitness dus das 3x pw sport.

verder ben ik 26 jaar weeg ik 141 kg ben 1,72 lang en ben huisvrouw/moeder
dus laat maar horen lieve mensen ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie tips hebben

groetjesss
June 29, 2012 om 08:52
tevens zoek ik nog leuke buddies om tips en ervaringen mee te delen etz :)
June 29, 2012 om 09:16
hoi missy,doe zelf nu sonja bakker.Op zich goed te doen,en vind zelf fijn dat ik alles voorgeschreven heb en niet hoef te tellen.
Verander wel eens wat of pak bij echte trek,iets extras zoals fruit.
Neem ook niet al die naam producten maar gewoon de goedkope variant.
Je moet toch je eigen vinden wat bij je past.

Heb even je profiel gelezen en wou jullie nog van harte feliciteren met de geboorte van jullie zoon.
En ook heel wat meegemaakt,en toch er sterk uitgekomen,dan wel met ups en downs.
Nu lekker genieten en zo langzamerhand weer controle over je gewicht krijgen.
Wens je er veel succes bij,enne wil je buddy wel zijn hoor.
Moet zelf ook nog een hele lange weg,dus extra steun is altijd welkom.
:mamsie44:TKH2
June 29, 2012 om 09:21
Hoi Missy,
ik heb de kcal niet nagerekend, dus ik ga er vanuit dat het klopt wat je zegt. Als dat het geval is, dan heb je een mooi eetschema voor jezelf gemaakt. Dit is inderdaad hoe het moet: goede, gezonde maaltijden en voldoende goede tussendoortjes, zodat je verder geen honger krijgt en de verkeerde dingen eet. Daarnaast is drie keer per week een uur sporten erg goed.

Wel denk ik dat je op de dagen dat je sport, nog wat meer moet eten. Want 1700 kcal lijkt me dan toch te weinig. Sowieso zou het kunnen dat 1700 kcal voor iemand met jouw lengte en gewicht nog te weinig is. Je zou eigenlijk moeten kijken hoeveel je op een dag verbrandt en daar dan zo'n 400/500 kcal onder gaan zitten qua eten.

Veel succes!
June 29, 2012 om 10:48
hoi mamsie ik zal eens rond kijken voor sonja bakker recepten kijken of er misschien nog wa tussen zit voor mij verder heb ik ind me zelf voor genomen wat extra druit of groent te nemen mocht ik honger krijgen al merk ik dat bv kauwgom kouwen ook een goede oplossing is verder noem ik wel spa rood maar heb zelf altijd huis merk maar dan weten jullie wat ik bedoel :P

en bedankt voor je felicitatie we hebben ind een hoop mee gemaakt maar kunnen nu eindelijk weer genieten en dat heeft heel lang geduurt alles begint nu op ze plek te vallen dus ik hoop dat ik binnen 2 jaar toch ook wel me gewicht toe mag voegen ik hoef niet super slank te zijn maar in de 80 is voor mij het dunste dan ik ooit ben geweest

super leuk dat je trouwens mijn buddy wil worden ik vind zelf altijd steun erg belangrijk want dat is vaak in naaste omgeving nogal te missen , bij mij zeggen ze altijd zo van hmmm houd je het dit ker dan wel vol of dat moeten nog wel zien of andere negatieve benoemingen maar ja ik zeg altijd alles komt goed :)
June 29, 2012 om 10:53
hoi lilll dankje voor je bericht

ik heb er een vraag teken bij gezet want weet het niet helemaal zeker maar heb het redelijk na gekeken via calorieen zoeker dus ga er van uit dat 99% klopt

ik denk dat ik ind misschien op de dagen dat ik sport naast de yoghurt fruit nog bv een grote plak peperkoek neem ook voor extra energie en een extra flesje water

verder valt 1700 cal wel mee ik had opgezocht dat ik ong 2200 cal per dag verbrand dus ik ben daar 500 cal ondergaan zitten vandaar dat ik uit kwam bij 1700 cal dieet dus dan zit ik denk ik wel goed toch

groetjes
June 29, 2012 om 11:07
Misschien is de club 'Gezond eten en bewegen, het hele jaar rond' iets voor jou. Dat sluit aan bij de wijze waarop je nu gewicht probeert te verliezen.
Daar werken we met een excelsheet van de user Avla, waarin je precies kan lezen hoeveel kcal je minimaal moet binnen krijgen en hoeveel je zou kunnen eten om netjes af te vallen.
Volgens die excelsheet verbruik jij zo'n 2500 kcal op een dag en zou je er daarom zo'n 2000 moeten eten. En beneden de 1900 zou voor jou een crashdieet betekenen, ofwel: je krijgt dan niet genoeg eten binnen om je vitale lichaamsfuncties goed van energie te voorzien.
June 29, 2012 om 11:11
hoi lill dankje voor de tip ik zal eens kijken want das ind een heel ander schema als wat ik heb gezien :D groetjes
June 29, 2012 om 11:57
Wij volgen een beetje hetzelfde idd, al sport ik niet intensief, maar beweeg ik zo mogelijk. Dus vaker voor weinig de trap op, fietsen of wandelen en geen auto. Ik weeg 130 kg en ben 180 dus we zitten aardig bij elkaar in de buurt met de hoeveelheid die eraf moet.
Ik zit rond de 1700 kcal. Ik wil eigenlijk ook het dieetdagboekje invullen maar ben deze maand en volgende maand druk, dus het lukt nu even niet, in de vakantie weer een poging.

Mijn bmr is 1900 en bij matige beweging heb ik 2100 nodig vandaar mijn keuze 1700kcal te eten.
June 30, 2012 om 14:33
hi femmmke ik zie dat je net begonnen bent en zelf ook nog een kleine hebt of is die al weer wat groter, ik probeer zelf ook meer te gaan lopen ( nu moet ik wel want me brommer is kapot ;D ) MAAR daar buiten ook gewoon veel gezonder en met dat lekkere weer vind ik dat helemaal niet erg en mijn kleine heeft nu ook vakantie

en een 5 jarige is altijd wel te porren om naar de speeltuin te lopen dus lekker de kleine in de wandelwagen en de grote er naast dan komt dat vast wel goed en zover is dat niet lopen dus dat valt dan ook wel weer mee ze hebben er zelfs in de warme dagen een zwembad dus dat komt vast wel goed 15 min heen lopen mama met de voetjes in het water boekje er bij komt helemaal goed en misschien dat ik de buurvrouw wel zo ver krijg om gezellie met me mee te doen die heeft ook een kleine maar dan al weer wat ouder ma ja speel tuin is speel tuin ;)

heb je trouwens ook als buddie toegevoegd hopelijk kunnen we zo elkaar een beetje steunen etz vooral met hulp lukt alles altijd een stuk beter al is het van afstand ;) en vooral als je zoveel gemeen hebt

ik zou trouwens ook wel het dieetdagboekje willen invullen of alles zo lukt zoals ik het wil maar ben er bang voor ik merk dat ik daar toch de tijd niet voor kan vinden en als ik me gewoon strikt aan dat briefje houd dan moet dat gewoon lukken

oja trouwens ( p.s ik gebruik echt te veel het woordje trouwens :P maar goed terug naar het onderwerp ) ik ga dat wandelen in 10 min boksen of dansen veranderen :P ik heb nogal wat ( en dan bedoel ik ook echt een hooooop ) sport /fitnes dans etz programmas op de nintendo wii + balance board dus heb besloten dat voortaan te gaan doen eerst met opstaan gelijk maar 10 min boksen en dan savonds nog een keer 10 min heb ik toch weer 20 min sport gehad per dag :) en vind boksen erg relaxend gewoon de stress van de dag van je afslaan :D

July 1, 2012 om 01:30
Ik heb ook een boel games op de wii, maar heb momenteel de tijd en energie daar niet voor. Zoonlief is om 5 uur elke dag klaarwakker dus ik vind het al een kunst op zich om tot een uur of 10 in de avond vrolijk en wakker te blijven.
Hij is nu 9,5 maand dus nog wel jong. Speeltuin is nog niet echt iets. Moet wel zeggen dt die speeltuin wel mijn druppel was om weer echt te beginnen. We waren naar de kinderboerderij en ik paste gewoon nergens tussen om samen met hem op te kunnen. Dat en een filmpje van mij was echt de reden.....ik hoop zo dat ik over een jaar met hem in een draaiding in de speeltuin pas of samen op een schommel.. Dat is het doel . Het is voor mijn gezondheid maar eigenlijk doe ik het voor hem.
Onbekend
July 1, 2012 om 04:01
Heeey! Wat ik doe is:

07.30: 2 volkoren boterham met mager beleg
10.30: 1 Appel
12.30: 2 volkoren boterham met mager beleg
15.00: 1 Appel (of ander fruit)
18.30: 2 Aardappels, 1 Stukje vlees en 4 Scheppen groente (dat laatste is best veel)

Sporten: Fitness/ Hardlopen 2-3 in de week.

En ik van elke week 0,5-1 Kg af zoals je in m`n schema op m`n profiel kan zien. Toevallig deze week stil blijven staan omdat ik ziek was en niet kon sporten..
July 1, 2012 om 06:30
@mireille.. dat is in mijn ogen echt een crashdieet.. Vind het knap dat je dat kan volhouden
Onbekend
July 1, 2012 om 12:56
Ooh om 20.00: Bak yoghurt of kwark vergeten

@Femmmke wat is daar crash dieet aan dan? ik kom elke dag minimaal op 1500-1800 calorieën. Daarbij is dit samengesteld door dieetist en maag-lever-darm arts zodat ik op een gezonde manier kan afvallen omdat ik darm problemen heb.
July 1, 2012 om 13:37
hoi mireille dankje vor je tip maar ik denk dat je dieet een beetje drastisch is

als je gaat tellen kan je er van uit gaan dat 7000 cal 1 kilo vet is
als ik zie wat jij consumeert en verbrand kan ik je zeggen dat je lichaam niet echt mee werkt als ik uit ga van jouw dieet van 1100 cal per dag wat echt te weinig is !!! zou jij toch echt zon 1,5 kilo pw moeten verliesen dus zeg ik dat je lichaam in reservestand is dat betekend dat het niet het volledige vet wil los laten van wat het eigenlijk kan

ik zal uitleggen wat ik hier mee bedoel
ik heb wat ik weet en wat ik heb gevonden op www.calorietabel.nl samen gevoegd
en als ik jouw calorieen ga tellen kom ik uit op het volgende

07.30: 2 volkoren boterham met mager beleg = 200 cal
10.30: 1 Appel = 60 cal
12.30: 2 volkoren boterham met mager beleg = 200 cal
15.00: 1 Appel (of ander fruit) = ong 60 cal
18.30: 2 Aardappels, 1 Stukje vlees en 4 Scheppen groente (dat laatste is best veel)
= ong 430 cal ( dus dat veel valt reuze mee groente vooral bevatten heel weinig cal groente mag je dus eigenlijk altijd pakken als je trek hebt dingen zoals bv komkommer en tomaat heel gezond en vullend vooral door het watergehalte )
en bak joghurt zal ong ook 150 cal zijn denk ik

naar mijn berekening kom ik dus op 1100 cal dus geen 1500 ( en dan heb ik volgens mij echt ruim geteld )

dit noemen we dus een crash dieet volgens mij het zal best werken maar matig omdat jouw lichaam nog steeds niet te veel vet lost durft te laten dit is een soort reserve stand zeg maar en uit eindelijk zal je steeds meer moeite moeten doen om gewicht kwijt te raken misschien niet nu maar in de toekomst omdat je lichaam steeds meer wilt reserveren je, lichaam roept de nood toestand uit zeg maar en zegt nee ik weet niet of ik genoeg voeding krijg dus houd het vast en zorgt voor minimale afval prestatie

dus als het lichaam genoeg binnen krijgt zal het ook meer vet los laten klinkt raar maar heb het gehoord uit ervaren fitness trainers, vooral ook omdat jij nog sport er naast krijg je echt te weinig binnen je moet het zelf weten maar mag ik je aanraden niet super veel meer te eten maar wel dat je zeker rond de 1500 tot 1700 cal binnen krijgt en neem vooral voor het sporten een exrta peperkoekje of iets voor energie want die heb je ook nodig

ik hoop dat je iets aan me tips hebt gillian michaels een enorm populaire fitnes trainster onder andere bekend van biggest loser zegt ook naast regelmatig sporten moet je zeker niet te weinig gaan eten want dat gaat je kilos kosten je lichaam slaat het gewoon op terwijl je zo goed bezig bent en das nog eens frustrerend ook :) xxxx hoop dat je er iets aan hebt wel blij om te horen dat het in ieder geval heeft gezorgd voor gewichts afname maar ik denk dat jij zeker met een goed dieet elke week nog meer kan afvallen en das altijd goed toch :) groetjes
July 1, 2012 om 13:47
hi femmmke

das ind iets minder ik hoop dat je in de toekomst misschien wel de tijd er voor kan vinden ik vind persoonlijk echt super om te doen moet er ook tijd voor maken maar gelukkig vind ik die altijd ergens wel s ochtends of s avonds of iets

hij is ind nog jong maar naar de kinderboederij is een goed vervang middel en erg leuk voor de kleintjes, jammer dat je dan niet met hem overal op kan < ( p.,s i know the feeling , schommels, glij banen :( grrrr ) maar ind ook een goed voorbeeld waarom we aan ons zelf willen werken misschien dat dat ons net over de streep kan trekken :) xx
July 1, 2012 om 15:20
dag missy23. ik zie dat je bijna 12 kilo bent afgevallen. Wat goed! Alleen.. is het niet teveel sneetjes brood per dag? Brood is altijd goed maar kan ook een boosdoener zijn als je het teveel eet. Of heb ik het mis?
July 1, 2012 om 15:21
dag missy23. ik zie dat je bijna 12 kilo bent afgevallen. Wat goed! Alleen.. is het niet teveel sneetjes brood per dag? Brood is altijd goed maar kan ook een boosdoener zijn als je het teveel eet. Of heb ik het mis?
July 1, 2012 om 17:19
hoi femmmke , het is inderdaad geen krash dieet wat boven beschreven staat . Dát is nou wat de meeste dames altijd tegen mij zeggen : "Dat modifast /shakes van jou ken nóóit goed weze !!! je moet gewóóón ete, gewóón
07.30: 2 volkoren boterham met mager beleg = 200 cal
10.30: 1 Appel = 60 cal
12.30: 2 volkoren boterham met mager beleg = 200 cal
15.00: 1 Appel (of ander fruit) = ong 60 cal
18.30: 2 Aardappels, 1 Stukje vlees en 4 Scheppen groente !"Gewoon ,,, ja ja . Nou zo gewoon is dat niet .
Ach ze weten het allemaal zo goed . Als je een koolhydraatallergie hebt , gaat dat al niet . Als ik bovenstaand eet groei ik 1 kilo per 3 dagen ....
Met modifast ben ik zo'n 12 kilo kwijtgeraakt , en met Endovelicus nog eens 15 kilo , alles zonder koolhydraten , dus dat is wat bij mij werkt .
July 2, 2012 om 00:40
Wat ik bedoelde is dat bovenstaande geen 1500kcal kan zijn. Ik zit rond de 1700kcal met verstandige keuzes en dan moet ik echt stukken meer eten. komt ook omdat met mijn en missy's gewicht, je bmr stukken hoger ligt.

Dat geeft op zich niet en iedereen moet doen wat bij hem of haar past. Ik ben zelf ook zoekende, bij mij had koolhydraat weglating het tegenovergestelde effect. Ik zal niet zeggen dat iets erg fout is.. Ieder zijn of haar keuze.

Onbekend
July 2, 2012 om 03:15
@Femmmke ik denk heel eerlijk wat het verschil ook kan wezen. ik at eerder nog 300 calorien per dag minder en sporten toen intensief 3/4 keer per week. ben toen anderhalf jaar ziek geweest aangekomen van medicijnen geen beweging enz. dus samen met ziekenhuis en dieetist naar een passend dieet gekeken waarmee ik mezelf weer lekker voelde omdat ik er een mentaal probleem aan over hield.

Dus bij mij oude patroon is het + 300 Calorieën, En verder moet het dus aangepast zijn dat ik genoeg vezels binnen krijg maar weinig vetten omdat me darmen daar erg verkeerd op reageren. Dus misschien moet ik ook zeggen dat dit op mij aangepast is
July 2, 2012 om 09:38
Sylphide1
klopt wel maar volgens voedings centrum mag je 6 sneetjes per dag en ik eet vooral sochtends zo veel omdat ik dan meerendeels van de dag een erg vol gevoel heb :)
July 2, 2012 om 09:42
Angela51269

das ind erg vervelend van je alergie dan ben je wel verplicht aangepast te eten en tja als die shakes werken voor jou is het toch goed, ik zeg wel pas er mee op vriendin van mij deed 3 maanden shakes is 20 kg kwijt geraakt en zat er toen ze er mee stopte binnen 3 maanden ook weer aan erg zonde dus xxx
July 3, 2012 om 03:43
Je hebt al veel reacties maar ik geef mijn ideetjes ook nog maar. 's ochtends fruit (zoveel als je trek in hebt) eventueel met magere yoghurt. Wat ook vult is 250 gram halfvolle melk en 30 gram havermout. (als je daar van houdt) 's middags salade, met geitenkaas, tomaat, alfalfa etc of 3 sneetjes brood met aardbei of tomaat of 15+ smeerkaas of 30+ kaas, ik zou zelf maar 1 boterham met kaas beleggen en de andere 2 met licht beleg. Karnemelk erbij. 's avonds veel groente en vlees, vis of vegetarisch. Eventueel aardappelen maar niet zoveel daarvan. Als tussendoortjes neem ik fruit en als ik 's avonds honger heb neem ik rauwe worteltjes of yoghurt. Om 16 uur neem ik vaak cup a'soup. Succes.
Onbekend
July 3, 2012 om 04:16
Ik denk dat het geen zin heeft om te vergelijken, iedereen heeft zijn eigen behoeftes. Vergeet ook nig dat Mireille een stuk minder weegt dan Missy. Ook ik zie Mireilles eetpatroon niet als een crashdieet, ws is het voor haar genoeg.
Ik at in het begin ook de nodige 4-6 sneetjes volkoren brood, maar viel daardoor heel weinig af, en eet nu dus maximaal 3 sneetjes per dag. Dit vul ik wel aan uiteraard. Een dietiste is inderdaad ideaal, daarmee kun je een eigen plan opstellen. Dat is denk ik handiger dan jezelf te vergelijken met anderen. Tips zijn natuurlijk wel altijd handig!

Oh en Druk: téveel fruit is ook niet goed!
July 3, 2012 om 13:59
hi druk reacties zijn altijd welkom dus blijf ze vooral plaatsen hoe meer tips hoe beter :) ik zou inderdaad uitkijken met fruit suikers je kan ind beter snoep tomaatjes of snoepkomkommers nemen of worteltjes of tomaten stukjes daar van in iedergeval dat van die havermoud heb ik ook aan staan te denken maar dan in de vorm van brintha ontbijt drank en de dingen die je op oemt klinkt wel lekker hoor ind erg leuk als ik een keer wil afwisselen zo breng je mensen nog eens op ideen :) ind met de aardappelen opletten en tussendoortjes beperken ik ben vanplan wat vaker kauwgom te gaan eten of zuurtjes zo heb ik toch wat te kauwen en hopelijk werkt het me honger wet te drukken mocht ik een moet snack moment hebben :P
July 3, 2012 om 17:02
hi yelle dat is ook zo dat vergeet ik nog wel eens :P in ieder geval heb ik gehoord dat je ong 500 cal onder je dagelijkse behoefte moet gaan zitten wil je een goed dieet volgen maar ja de een heeft een allergie de ander heeft wat anders de volgende heeft een diëtiste die dat aan geraden heeft ja daar ga ik al helemaal niet mee in discussie :D en tja wat werkt werkt al is het een beetje alle beetjes helpen :P

ik ga nu toch ind twijfelen over mijn brood misschien dat ik alleen s ochtends de brood ga eten en s avonds iets anders heb ook iets van afval thee gezien bij de kruitvat denk dat ik mij eens ga verdiepen in wat husi tuin en keuken middeltjes voor extra onderstuning je weet ma nooit :)
Onbekend
July 4, 2012 om 01:32
Misschien las ik het over het hoofd, maar ben je al eens naar een dietiste geweest? Desnoods maar 1 keer, vaak heel verhelderend (mits je een goede treft:))
Ik ben ook een paar keer geweest, maar heb daarna toch zelf andere plannen gemaakt. Wat mij hielp is op internet zoeken naar voeding en de werking ervan (op goede sites, geen blogs of Wikipedia). Daardoor krijg je een goed beeld wat wel en niet goed voor je is.
Belangrijkste voor mij is dat je geen honger gaat lijden, maar dat je echt naar je lichaam luistert, heb je honger of trek? En verder is het ook verstandig wel de schijf van 5 te blijven volgen, ongeacht je dieet.
Hou anders een week je eetdagboek bij (en wees eerlijk!), en kijk dan wat je eventueel kunt aanpassen! Succes!
July 4, 2012 om 05:53
Hoi Missy,
Teveel fruitsuikers is misschien ook niet goed. Dat is ook zo. Ik neem voor de rest geen snoep omdat ik niet tegen gewone suiker kan, daar word ik heel moe van. En ik merk dat als ik ook maar 1 dropje of wat dan ook neem ik meteen meer wil! Het is vooral gezond eten en dan met mate. Hoe dan ook, succes!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.