Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Help ik wil beginnen met maaltijdshakes, maar welke???

Geplaatst door Carla1976 op July 8, 2012 om 10:44

July 8, 2012 om 10:44
Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig, vandaag heb ik besloten om weer eens een poging te wagen om af te vallen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag met shakes afvallen omdat mij dat makkelijk lijkt ipv allerlei verschillende eiwit producten te moeten gebruiken. Nu is de vraag welke maaltijdshake? Er zijn er zoveel, nu kwam ik Be-Slank tegen die betaalbaar en goed schijnt te zijn. Wie kent dit en wat is je ervaring hiermee of adviseren jullie een ander?

Groetjes,

Carla die graag wil afvallen.
Onbekend
July 8, 2012 om 12:42
@Carla,

Mijn advies: ga niet aan de shakes, want dat zijn crashdiëten + je leert er niet van wat hoe je op een normale manier gezond kunt eten.
Wat je beter kunt doen is uitrekenen hoeveel kcal je per dag verbruikt en daar dan 80% van gaan eten.
July 8, 2012 om 13:25
Hoi Barkie,

Wat ik heb begrepen is dat wanneer je een goede maaltijdvervanger ipv eiwitshakes gebruikt, dit niet onder crashdieten valt. Mijn voorkeur gaat dus liever uit naar shakes t.o.v. normaal en gezond eten omdat dit sneller zou moeten gaan. Daarna wil ik uiteraard weer op een normale gezonde manier gaan eten.
Wel bedankt voor advies.

gr,

Carla
Onbekend
July 8, 2012 om 13:43
Ik zou het niet doen hoor, die shakes, gewoon een ander eetpatroon ontwikkelen voor jezelf .
July 8, 2012, gewijzigd door Newfigure Clinic op July 8, 2012 om 14:27
Afslanken op basis van een gezond voedingspatroon en een eigen voedingscoach, dat is nu juist NewFigure.

Crashdieten en maaltijdvervangers helpen cliënten alleen maar verder de problemen in.

Expert op Valtaf.nl: http://newfigure.valtaf.nl
July 8, 2012 om 15:14
@Carla,
Ik heb wel (zeer goede) ervaring met die maaltijdshakes en wil je graag meer informatie geven. Ik ben nu net weer gestart en ik doe een combinatie van 2 keer per dag maaltijdshakes, 's morgens en 's middags, is lekker gemakkelijk en dan 's avonds een low carb maaltijd. Dit is best vol te houden omdat je dan 's avonds toch een 'normale' maaltijd kan eten en daarmee je afslanksysteem niet om zeep helpt. Als je een emailadres hebt kan ik je daarop nog meer informatie geven.
Met vriendelijke groeten,
Ingrid
July 8, 2012 om 19:37
Hoi Carla,
Ik ben vorig jaar het Cambridge dieet gaan doen 3 keer per dag een shake, soep of reep. Ik viel heel snel af was binnen een paar weken van de 83 kilo naar de 71 gegaan. Uiteindelijk hield ik het niet meer vol, ik ging het eten missen en ging me daardoor helemaal vol proppen. Nu een jaar later weeg ik 85 kilo en ben ik zwaarder dan ik ooit ben geweest. Ik zie het bij de meesten om me heen ze vallen snel af en komen ook heel snel weer aan. Je lichaam krijgt maar 500 calorieen naar binnen en gaat daar ook aan wennen en zodra je meer gaat eten denkt je lichaam he straks krijg ik weer minder dus nu alles gaan vasthouden. Kortom het werkt niet zeker niet op de lange termijn. Ik denk dat er maar 1 goeie manier is en dat is gezonder gaan leven, gezonder gaan eten en bewegen erbij. Niet de snelste methode, maar op de langer termijn denk ik wel het beste.

Ik wens je veel succes.
July 8, 2012 om 19:49
Patricia,

Je hebt hier zeker een goed punt. Wij merken in de kliniek en online dat cliënten steeds vaker afkomstig zijn van allerlei crashdieten. Dit helpt inderdaad niet op de langere termijn.

Een gezond en passend voedingsplan op je levensstijl creëren dat doen wij bij NewFigure.
Aminozuren bij het voedingsplan geeft de client juist het spierbehoud, geen hongergevoel, puur verlies van vermassa. Wanneer cliënten klaar zijn een goede nabehandeling en reïntegratie zorgt voor geen terugval.

Mvg,
C. Niese
Onbekend
July 9, 2012 om 01:20
Ga alsjeblieft niet shaken, het lijkt leuk ,snel het gewicht kwijt maar het zit er even snel weer en en meer. Eet minder en beweeg meer, gezond eten en dan gaat het er wel langzaam af , maar wel blijvend.
July 9, 2012 om 02:04
Hoi Carla,
ja, afvallen is moeilijk en het lijkt zo leuk snel afvallen via shakes.
Ik ga voor goed voor mijn lichaam zorgen met gezonde voeding,beweging en voldoende rust in hoofd en lichaam.
Kom gerust in mijn dagboekjes lezen wie weet helpt de info jouw ook op weg naar een gezonder en fitter lichaam.

Groetjes appelperzik

July 9, 2012 om 04:03
Hoi Allemaal,

Bedankt voor de vele adviezen. Cambridge lijkt mij ook wel wat, maar ik vind dat echt te duur.
Ik ga denk ik toch de shakes bestellen op verwijderd. Sluikreclame
Moderator

Volgens de site is het zonder toevoegingen en andere rommel en is 1 shake 255 kcal. Dus bij 2 keer shake op een dag en 1 warme maaltijd en 2 stuks fruit kom je ongeveer op de 1100 a 1200 Kcal per dag uit. Volgens mij is dat dan geen crashdieet.

Ik zal als ik de produkten binnen hebt, mijn bevindingen en eerste resultaten laten weten

groetjes,

Carla
Onbekend
July 9, 2012 om 04:55
Hey Carla,

Ik gebruik zelf de Herbalife shakes. Als je alles bij elkaar optelt kom je uit op 4 euro p/d. Lijkt veel maar tel je ontbijt lunch en drinken etc maar eens bij elkaar op.

Ik doe 2 shakes...2 tussendoortjes en gewoon mijn warme maaltijd...werkt perfect!!
Succes hoor.
July 9, 2012 om 05:11
Shakes als maaltijdvervanger gebruiken is altijd een vorm van crashen!
Deze producten worden allemaal verkocht voor korte termijn, maar wanneer je iets anders aanraakt komt het direct er weer aan+ het spoedverlies is enorm.

Mvg,

C. Niese
July 9, 2012 om 08:21
Hoi Marie80,

Ben je al veel afgevallen met Herbalife? Ik ben benieuwd en of je het goed kan volhouden.
De Be-Slank shakes zijn omgerekend 3 euro per dag, dus dat scheelt elke dag weer een euro.

Ik lees ook wel veel over die eiwitshakes met zeewier, wat ik veel tegenkom over dit produkt is dat het enorm naar vis stinkt??? en alleen de smaak vanille wat weer snel eentonig wordt.
Trouwens dat is weer een eiwitshake en geen maaltijdvervanger, wat dat dan ook het verschil precies is.

Leuk forum is dit trouwens,

Carla
July 9, 2012 om 09:31
hoi,

ik ben begonnen met de zeewiereiwitshakes, bevalt tot nu toe goed, tuurlijk heb je wel een hongergevoel, dat ga naar loop van tijd over, persoonlijk vind ik het niet naar vis stinken, en de shakes zijn goed te doen, heel lekker niet natuurlijk, en ik hoop het hiermee vol te houden,

gr syl
July 9, 2012 om 10:50
hoi, ik ben aan de cambridge 500 dieet. Het bevalt mij goed. Qua kosten vond ik het ook behoorlijk prijzig, maar omgerekend ben ik 7 euro per dag kwijt, dit at ik aan "gewone voeding" ook op. Het risico van aankomen is heel groot, maar niet alleen bij dit dieet, maar bij alle dieten. Het schijnt dat maar 10% van de afvallers, echt het resultaat behouden. De rest komt gewoon weer aan. Ik heb zo drastisch gekozen, omdat ik me niet prettig voel in mijn lichaam en dit snel veranderen wil. Natuuurlijk hoeft het niet zo drastisch, maar deze keuze maak ik zelf.
Onbekend
July 9, 2012 om 13:50
hallo, ook ik ben met cambridge bezig en zit nu in een afbouwperiode. ik ben 18 kilo afgevallen. Het is best zwaar, maar je staat onder begeleiding van een consulent die je zolang je wilt ook onder begeleiding wilt houden. De af en opbouw is heel belangrijk. Deze gaat over 6 weken, maar ik doe het dubbele. Iedereen weet zelf waar de knelpunten zitten, dus je moet anders gaan leven. En natuurlijk kun je een borrel nemen, chips o.i.d. maar het is of of en niet en en.
Dat is voor sommige best moeilijk, maar het is zo jammer als er zoveel van af is en het is er binnen de kortste tijd weer aan. Ik ga er ieder geval voor!
July 9, 2012 om 19:20
Iedereen kiest voor zijn eigen methode, maar kies er altijd 1 die voldoet aan de behoefte. Honger lijden hoeft helemaal niet.

Gevaar van shakes en poeders, zoals Cambridge zijn galstenen en nierstenen. U bent gewaarschuwd!
July 10, 2012 om 02:19
Shakes en poeders vind ik niet een natuurlijke voeding. Ik denk dat je portemonnee het hardst afvalt.
July 10, 2012 om 03:45
Hallo Newfigure Clinic,

Bedankt voor je waarschuwing, maar klopt het wel wat je zegt? Nier en Galstenen kunnen inderdaad onstaan bij zeer snel vele kilo's afvallen. Maar dit hoeft zeker niet specifiek door een eiwitdieet te gebeuren, maar kan dus ook bij elk ander dieet wanneer je zeer snel afvalt. Het is algemeen bekend dat snel afvallen niet goed is en dat de voorkeur is op een normaal tempo af te vallen. Dit kan door gezonde voeding of door een eiwitdieet, mist je het op een normale manier gebruikt en vooral een goed product.

Vandaag krijg ik als het goed is mijn bestelling binnen. Ik ben reuze benieuwd en ik ben super gemotiveerd om mijn doel te bereiken. Ik heb er zin in!

groet,

Carla

Onbekend
July 10, 2012 om 06:37
Jammer maar ook hier zit weer sucralose in. Een zoetstof.Wat ik dus niet meer wil eten omdat ik daar honger van blijft houden.
Zijn er dan helemaal geen lekkere shakes zonder suiker of zoetstof??????
Onbekend
July 10, 2012 om 14:35
@Nooitmeeropgeven: zijn er überhaupt shakes waarbij je geen honger blijft houden?!
July 11, 2012 om 07:10
ik doe ook shake,s slim
ik heb totaal geen honger , ik doe 3x shake en tussendoor reep en savond soep.
het is heel goed vol te houden, doe het ook al 10 weken
de shakes zijn betaalbaar.
ook ik cambridge gedaan das echt uit hongeren , viel ook 20 af kwam 25 aan.
je krijgt 500 binnen zal nooit goed zijn.

wat ik nu doe is met shake,s neem 3 x wil ik savonds lekker groente en vlees doe ik dat gewoon lekker, kan met slim gewoon. geen aardappen en dat soort dingen, je kan ook 2 x vervangen.
dan gewone maaltyd vlees en groente ik zit rond de 1000 cal perdag.

als je geen honger wilt houden zou je 3x moeten vervangen om in ketose te komen.

als ik iedereen mag aan raden , ik zou slim doen. betaalbaar en werk erg goed, ik ga zo nog ff door tot ik onde de 80 ben .

Gedeeltelijk verwijderd. Sluikreclame
Moderator
July 11, 2012 om 14:22
Hallo Allemaal,

Ik zou mijn eerste bevindingen hier vermelden:
Eergisteren besteld en idd de volgende dag (gisteren) in huis. Gistermiddag ben ik gelijk begonnen met de shake en vandaag ook en ik heb echt geen honger! Om 16.30u begin ik al wel redelijk trek te krijgen, maar dan neem ik een appel en eet ik om 17.30u een bord met veel groenten en beetje rijst en een stukje vlees. De shakes smaken echt goed en vooral niet kruimelig in de mond.

@Jollie, ik heb even gekeken bij Slimshake, maar daar zit het dubbele aan koolhydraten in en ook aanzienlijk meer vet en suiker dan de shakes van Be-Slank. De smaken zijn ook beetje vreemde combi's??? Ben je dat na 10 weken nog niet zat?

groetjes,

Carla
July 14, 2012 om 10:07
Hoi Allemaal,

Hiep hoera, ik ben nu 4 dagen bezig en 2,5 kilo kwijt! Eerlijk waar geen honger, zo houd ik het wel een tijdje vol. Vandaag ook de pasta en wraps besteld voor tijdens het avondeten.

gr,

Carla
July 18, 2012 om 03:25
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan na precies 1 week Be-Slank.
Resultaat: - 3,5 kilo en ik zit nu 80,5 kilo!!! Nog 1 dag en ik zit onder de 80 wat ik al jaren niet meer geweest ben. Tuurlijk heb ik soms moeilijke momenten, maar dan ga ik gauw een vriendin bellen om wat afleiding te zoeken en dat helpt mij heel goed om niet te gaan snaaien.
Onbekend
July 18, 2012 om 05:21
Nou ik zal wel een partypooper zijn maar dit is niet gezond, 3,5 kilo in een week, dat is 3,5 x 7000 kcal (dat is nl wat je minder moet eten om een kilo vet te verliezen) Wat jij verliest naast vet,en vocht is ook spierweefsel en dat gaat je dalijk opbreken (het bekende jo-joen)Jullie moeten het zelf weten maar het komt er net zo hard weer aan en meestal ben je vetter dan voorheen omdat je spierweefsel is verminderd waardoor je minder verbrand. Succes hoor .
July 18, 2012 om 10:03
Het is natuurlijk de eerste week, dan val je altijd makkelijk en veel af is mijn ervaring. Volgende week zal ik al blij zijn met 1 kilo! En geloof me als ik 7000 kcal extra eet, groei ik meer dan 1 kilo hoor. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat jezelf goed vind. Er zijn genoeg onderzoeken, die aantonen dat goede maaltijdvervangers niet slecht zijn.
VUMC
Moderator
etc etc
Onbekend
July 18, 2012 om 11:14
Hoi Carla,

Zie je bericht nu pas..
Ik ben nu 23 weken bezig en 40kg afgevallen..dus dat gaat goed he!
Af en toe zondig ik en kom dan ook wel wat bij, maar dat is er dan ook zo weer af.
Succes met je shakes hoor!!
July 18, 2012 om 12:46
@Marie80, leuk om te horen dat iemand ook lekker bezig kan zijn met shakes en ook met resultaat! 40 kilo zeg, dat is nogal een prestatie. Tuurlijk is het straks blijvend te houden een misschien nog wel grotere uitdaging, maar dat gaat je vast lukken, want als je dit kan.

Onbekend
July 18, 2012 om 13:00
De tijd zal het leren.....
July 25, 2012 om 06:22
Hallo Allemaal,

Inmiddels ben ik weer een week verder, vanmorgen op de weegschaal gestaan en na een vliegende start van de eerste week is na verwachting de 2e week niet zo spectaculair, namelijk 0,5 kilo er weer extra af. Mijn lichaam is blijkbaar bezig een balans te vinden en ga er vanuit dat ik volgende week zeker 1 kilo weer afgevallen ben.

De shakes met name de Mango Passievrucht is echt heerlijk en nog steeds goed vol te houden. Verder eet ik dagelijks 2 stuks fruit en 's avonds veel groenten en drink ik de hele dag voornamelijk water.
July 29, 2012 om 09:01
hey, ik ben nu een week aan de shakes en het bevalt super goed. Ik heb degene van weightcare genomen omdat daar nog veel vitaminen en vezels in zit. je eet dan 200kcal per shake.
Je eet s ochtends een shake, '
2 uur later een stuk fruit,
lunch een shake,
2 uur later een tussendoortje( ik eet vaak boullion met een cracker)
pm 5 uur nog een stuk fruit.

Heb echt de hele dag geen honger hoor. dat allemaal bij elkaar kom je tussen de 600 a 700 ckal. dan heb je dus nog 500 a 600 ckal over voor het avondeten. Daar kan je een hoop lekkere dingen van eten. Ik denk niet dat dit onder een crash diet valt want als je normaal brinta met melk zou eten zit je op 260 ckal per maaltijd. maar hier zitten veel meer eiwitten in. Je weet precies wat je mag eten en je kan goed varieren. Ik neem altijd de vanille omdat je hier veel mee kan. Gister shake gemaakt met yoghurt en aardbei. vandaag een shake met ijsklontjes en espresso (ff blenderen heerlijke ijskoffie). Ik heb nu ook bergen energie, waarscheinlijk omdat ik nu eidelijk eens ontbijt en geen suiker eet. Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes!!!
July 29, 2012 om 15:05
Hoi Chantalke,

Helemaal mee eens over de kcal van shakes of brinta. Altijd het 'gezeur' over crash dieet, terwijl als je 2 stuks fruit en 's avonds een goede warme maaltijd eet, het echt niet veel slechter is dan bijv s' ochtends een schaaltje yoghurt en wat muesli en s'middags 2 boterhammen.

Maar als ik op de site kijk naar de Verwijderd. Sluikreclame
Moderator
, dan kan je zien dat Weightcare voor 33% uit SUIKER bestaat, ook zit er bijna geen eiwit in. Dus volgens mij kan je straks beter de shakes van be-slank gebruiken en is ook nog goedkoper.

Succes he en zet hem op!
Onbekend
July 30, 2012 om 13:09
http://youfeed.webklik.nl/page/afvallen-door-voldoende-te-eten
Ik heb zelf in het "gezeur"gezeten waardoor mijn stofwisseling naar de klote was. Maar ik zal niet meer zeuren, je zal het vanzelf wel merken eerst ga je als een trein,dan sta je stil, daarna kom je aan.
:succes3:
July 30, 2012 om 13:59
Hoi Helskinky,

Vervelend voor je dat je slechte ervaring met shakes hebt, heb je wel goede gebruikt? Er zijn namelijk genoeg dietisten in ziekenhuizen die met maaltijdvervangers werken onder begeleiding! Dat doen ze natuurlijk niet als je er een stofwisseling stoornis op na houdt.
Onbekend
July 30, 2012 om 16:16
Hoi Carla
Nee ik heb geen shakes gebruikt ik kijk wel uit. Dat heb ik wel geleerd de laatste jaren, het gaat er rap af, maar zit er zo weer aan. Eiwit shakes zullen iets beter zijn, minder spierverlies dan de zooi bij het kruidvat maar rommel blijft het, ziekenhuis of niet. Het zal ernstig obese mensen helpen de eerste kilo's te verliezen,maar je leert niet anders te eten en dat is juist wat je moet veranderen.
En nee, ik heb geen stofwisselingsziekte.
July 31, 2012 om 05:58
July 31, 2012 om 06:41
Artikel gaat over koolhydraten, wij hebben het over maaltijdshakes met extra eiwitten en verminderde inname van koolhydraten, dat is iets anders dan geen koolhydraten.
Onbekend
August 1, 2012 om 15:58
Iedereen heeft zijn eigen manier van afvallen. En iedereen heeft wel eens een verkeerde keuze gemaakt.
Zelf heb ik Cambridge gedaan. 8 kg in 3 weken, naar vond het echt niet te eten/drinken. Dus gestopt en meteen normaal gaan eten. Resultaatde 8 kg zat er zo weer aan.
Nu ben ik 4 weken bezig met een eiwit dieet. Deze producten zijn heerlijk en keuze zat. Op dit moment ben ik al 8kg kwijt. De knop is om.
Bij dit dieet stop ik niet zomaar, maar bouw het rustig af.
Dus van weinig koolhydraten naar steeds iets meer.
Het is eigenlijk het bewust worden wat er in eten zit en hoe je daar gebruik van maakt.

Maar wat ik zeg, iedereen zijn eigen. Commentaar krijg je altijd.
Je bent dik, gaat te snel, te langzaam, of je bent te dun.
Ik doe dit voor mezelf. Ik voel mij hier goed bij. En wat de gevolgen zijn? Daar heb ik zelf voor gekozen.
Natuurlijk hoop ik geen negatieve dingen te ondervinden.

Iedereen heel veel sterkte met afvallen. En hou ons op de hoogte!

Groetjes linda

Onbekend
August 2, 2012 om 14:45
Begrijp me goed ik wil niet zeuren of commentaar leveren, been there done that. Ik wil als het lukt waarschuwen voor de gevaren van jojo'en. Hoe je ook dieet, eiwitrijk,koolhydraat beperkt , koolhydraat vrij, vet,vetvrij enz. Alles wat onder de 1200kcal komt is crashen en je kan niet je hele leven zo blijven eten, of shaken. Kunst is het daarna goed opbouwen van kcal en anders eten dan je voorheen deed. Doe je dat niet dan zit het verloren gewicht er weer aan+ meer.
August 3, 2012 om 03:11
Hallo Allemaal,

Mijn dag is weer helemaal goed, na bijna 1,5 week weer op de weegschaal gestaan en ik ben weer 1,5 kilo afgevallen. Was even bang voor de weegschaal, vandaar dat ik pas na 1,5 week erop durfde te staan. Afgelopen weekend ben ik namelijk wezen uiteten bij de chinees met vriendinnen en de nodige wijntjes had gedronken, het was erg gezellig maar chinesen is natuurlijk niet het meest ideale!

groeten,

Carla
August 3, 2012 om 03:26
Helskinky,

Deze waarschuwing is al dikwijls langsgekomen door verschillende mensen.
Ik kan me wel voorstellen dat shaken aantrekkelijk is om snel af te vallen.
Soms wordt je zo moedeloos van dat ondanks gezond eten en bewegen je niet afvalt.
Ik ben zo`n pittbull die heilig gelooft in gezond eten en bewegen en het leren herkennen van de werkelijke behoefte van je lichaam.
En zo kiest ieder zijn eigen manier.

Groetjes appelperzik
August 7, 2012 om 05:14
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan, omdat ik morgen op vakantie ga.
Er is dit keer niets af, maar dit is dan ook na een halve week en na een niet geweldig weekend (dipje). Morgen ga ik lekker op vakantie en daarna ga ik gewoon weer lekker verder.

Carla
August 7, 2012 om 05:31
Lekker genietnen van de vakantie .

Groetjes appelperzik
August 10, 2012 om 16:39
Ik durf wel te zeggen dat shakes wel een goede start is en vooral als je niet gewend bent of jezelf geen tijd gunt om te ontbijten of lunchen. Begin met een shake, als je gewend bent om iedere ochtend een shake te nemen ga dan over op volkoren brood of yoghurt met muesli. Doe dat dan ook met de lunch. Let op: alleen doen als je jezelf geen tijd gunt om te ontbijten of lunchen. Doel is: eetpatroon veranderen en daarna hetgeen WAT je eet veranderen.
Onbekend
September 18, 2012 om 15:09
ik zou de shake zeker niet gebruiken tot ik aan mijn streefgewicht kom, dan ben je het binnen de kortste keren weer bij als je lichaam niet meer gewend is aan normaa voedsel. bijvoorbeeld alleen 's ochtends en 's avonds en dan 's middags een gezonde lunch en tussen de dag enkele stukken fruit, en -offcourse!! voldoende water. wanneer (op welke momenten van de dag) je da shakes neemt, moet je natuurlijk aan je eigen levensstijl aanpassen, en zien op welke momenten je al dan niet tijd hebt voor een volwaardige maaltijd. succes ermee!
:geloofinjou:
October 23, 2012 om 17:16
Hoi Carla,

Ik ga morgen ook met eiwitshakes beginnen, net als jij 2x per dag en 's avonds een gewone maaltijd met weinig koolhydraten. Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat, ben je nog afgevallen en vond je het zwaar om vol te houden?

Hanna S.
October 24, 2012 om 04:21
Hoi Hanna S.

Ga je ook met de shakes van Be-Slank afvallen? Het zal je vast goed bevallen. Ik heb na mijn vakantie inderdaad niets meer laten horen, druk met verbouwingen etc. Uiteraard was ik tijdens mijn vakantie aangekomen met 1,5 kilo en woog ik weer 80 kilo grrrrrrr.
Ik heb de draad wel weer opgepakt al gaat het met al die verbouwingen en geen keuken wel lastig om je aan gezonden maaltijden te houden. Inmiddels zit ik op de 77 kilo en ben nu dus 7 kilo kwijt en ik heb nog 2 kilo te gaan.

@Hanna, ik ben benieuwd, als je ook de shakes van be-Slank gebruikt hoe het bevalt.
October 24, 2012 om 05:02
Hoi Carla,

Wat goed om te horen, 7 kilo! Knap zeg, zeker met een verbouwing. Ik ga geen shakes van be-slank gebruiken maar van Dieet pro (van de Tuinen). Ik ben ook heel benieuwd....

Ga zo door in ieder geval!

Hanna S.

November 8, 2012 om 03:26
Even weer een korte update:

Nog een halve kilo en ik ben 10 kilo kwijt!!!!!! Het gaat echt goed en ik meer en meer gemotiveerd om mij doel te behalen. Enige wat ik jammer vind is, dat er verder niemand op dit forum lijkt te zijn die Be-Slank gebruikt en waar ik samen enthousiast mee kan zijn. Op de site van be-slank zijn wel heel veel reviews, dus ook veel gebruikers. Blijkbaar alleen niet op dit forum?
December 7, 2012 om 08:47
Gisteren gewogen en ik weeg nu 72 kilo!!!! en dat terwijl ik met sinterklaas wel wat heb gezondigd. Nog 2 kilo te gaan en dan komt misschien nog wel het moeilijkste.... Vasthouden!

Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes,

Carla
Onbekend
December 14, 2012 om 13:02
Ik gebruik de shakes van Weight Care. Deze is gezoet met fructose dus fruitsuikers. Ik neem in de ochtend en middag een shake en me avondeten neem ik gewoon een gezonde maaltijd. Ik wil het de maand december volgen omdat ik het nu gewoon makkelijk vindt. In januari wil ik starten met Weight Watchers om een gezond eetpatroon aan te leren en zo op gewicht te blijven. Mijn bevalt het wel zo. Ik denk er ook aan om altijd een shake als ontbijt gewoon te nemen. Heel veel vitaminen zit er in en in de ochtend heb ik nooit zo’n trek omdat ik voor me werk er heel vroeg uit moet.
Wat goed dat het werkt voor je en dat je nu 72 kilo weegt. Ik zou zeggen ga zo door en als je weer gewoon gaat eten , bouw het langzaam op.
Veel succes!
Groetjes Maria
December 15, 2012 om 10:23
Hallo Christenen,

Wist je dat de shakes van WeightCare uit bijna 34% suiker bestaat? Of dat nou fructose dus fruitsuikers zijn, maakt voor je lichaam niet zoveel uit. Dat is echt niet goed hoor zoveel suiker per shake. Zie Gedeeltelijk verwijderd. Sluikreclame Moderator
Ik gebruik het inderdaad ook omdat het lekker makkelijk is. Ik denk dat ik straks na de shakes ook Weight Watchers ga doen om toch een leidraad te hebben.

groetjes,

Carla
December 19, 2012 om 14:29
Ik ben sinds maandag begonnen met dieet-Pro. Mijn schoonouders hebben dit ook gebruikt en zijn beide in 3 maanden tijd 10 kg afgevallen. Hun hebben gewoon normaal gegeten en niet het menu gevolgt wat geadviceerd wordt. Zelf neem ik 3 shakes van 20 gram. 8 wasa crackers vezelrijk ( met elk 20gr beleg-koolhydraten-arm)en een avond maaltijd bestaande uit veel groenten en max 100 gram vlees. Ik eet wel wat koolhydraten, maar de helft minder dan ik voorheen gedaan heb.
December 30, 2012 om 09:59
Laatste update voor dit jaar,

Vanmorgen heb ik weer gewogen en ik woog 71 kilo, mijn streven was 70 kilo voor 1 januari. Dit gaat dus net niet lukken, maar ik ben toch reuze trots op mijzelf. Ik ben inmiddels met ups en downs 13 kilo afgevallen en die laatste kilo gaat mij zeker ook lukken.

Iedereen een goed en gezond nieuwjaar gewenst.

groetjes,

Carla
January 6, 2013 om 18:50
Morgen start ik met zeewier eiwitshakes. Ik heb alle tegen argumenten gelezen en ik geloof zonder meer dat het waar is. Ik vindt de gezonde Amber Albarda methode echt geweldig maar had een dagtaak aan het volgen van deze lifestyle en werd er zo gestrest van dat ik verschrikkelijk vreetbuien kreeg. Ik kwam kilo's aan inplaats van da tik afviel en mijn kinderen moesten erg wennen aan het eten. Ik volg de basisprincipes nog steeds met mijn gezin maar als afval methode is het niks voor mij. Ik moet gewoon iets hebben wat gemakkelijk in te passen is in leven met kids, en werk. Ook heb ik nodig dat ik snel resultaat zie omdat ik anders erg snel ontmoedigd raak ( ja, ja ...ik moet meer doorzetten en echt willen........ik kan gewoon nog steeds slecht nee zeggen en dat geld voor heel veel dingen..) Ik houdt jullie op de hoogte!
Succes allemaal en denk aan een zomer waarin je eindelijke leuke jurkjes aan kan( doe ik ook en daar wordt ik heeeeeeel vrolijk van!)
January 13, 2013 om 04:26
Wel sinds 17 dec 2012 - 13 jan 2013 = 5,6 kg. deze week sta ik stil met afvallen maar we gaan gewoon door. Mijn doel blijft voor 31 januari 100Kg of minder!!
January 26, 2013 om 15:54
Ik las als eerste reactie een antwoord over shakes, dat dit een crash dieet zou zijn, dit wil ik toch wel even tegenspreken. een crash dieet is een aanslag op je lichaam en vooral gebaseerd op vochtverlies. bij een crashdieet verlies je alles behalve vet. met de juiste eiwit shakes, is dit NIET het geval. eiwitten zorgen er namelijk voor dat het vet omgezet gaat worden naar voeding voor de spieren, je verliest dus wel degelijk vet en ook vocht (vandaar de 1,5 tot 2 liter vocht). Ik zelf doe nu de Be in Shape dieet (onder begeleiding) en ik merk dat ik afval, maar ook dat mijn spiermassa toeneemt in plaats van afbreekt (dus geen aanslag op mijn lichaam). dit wilde ik even meegeven met het advies, informeer goed, en lees de sites van de gebruikers groepen goed door. niet iedereen is gebaat bij hetzelfde dieet, maar daarom hoeft het niet slecht te zijn als het niet de gewenste resultaat heeft.
Onbekend
January 27, 2013 om 04:02
@Remco, kleine kanttekening bij het bovenstaande: eiwitten vormen een belangrijke bouwstof voor spierweefsel. Om spieren te laten groeien zijn 3 dingen nodig: 1. training van de spier, 2. bouwstoffen in de vorm van de juiste voeding en 3. rust, spierweefsel groeit tijdens de herstelfase. Het feit dat je spiermassa toeneemt is niet (alleen) het gevolg van een eiwitrijk dieet, hiervoor zul je ook je best moeten doen in de vorm van training. Ik kan het niet afleiden uit je bericht of profiel of je inderdaad aan (kracht)training doet, maar spieren groeien niet vanzelf!

January 27, 2013 om 07:45
@ Erwinvans, Helemaal met je eens, maar ik was eigenlijk meer een beetje ontdaan over het feit dat er mensen zijn die iets veroordelen, terwijl er geen aantoonbare redenen zouden zijn of iets werkt of niet, uit eigen ervaring moet ik zeggen dat eiwit dieet bij mij wel werkt, en goed ook, maar een vriendin van mij daar werkt het niet voor. Zou het daarom een slecht dieet moeten zijn?? Ik denk van niet. En bij een dieet hoort (is mijn persoonlijke mening) altijd wel iets van extra beweging, in welke vorm dan ook. Daarmee bereik je resultaat, als je dit combineert met de juiste dieet welke voor jou geschikt is. Met alleen stoppen van snoepen enzo lukt het niet, Maar nogmaals ben het helemaal met je eens Erwin.
January 27, 2013 om 11:46
Hoi Amieke1979,

Gebruik jij ook die heerlijke shakes van Be-Slank?

groetjes,

Carla
January 31, 2013 om 03:20
Ik heb veel baat bij ontbijten met shakes. Als aanvulling. Je krijgt dan toch weer wat extra kcal binnen. Ik doe het nu even niet meer, omdat ik wacht tot ze weer 2=1 zijn (die van weightwatchers, chocolade!), maar het hielp mij wel om aan mijn dagelijkse kcal te komen (omdat ik te weinig at).
Ik eet eigenlijk geen brood omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb, dus dan is het moeilijk om je dagelijkse kcal binnen te krijgen. En met 1 shake per dag, heb ik de eerste paar uren een vol gevoel en meer energie!

Ik gebruikte hem dus niet om minder kcal binnen te krijgen, maar juist meer!
January 31, 2013 om 06:14
Hallo Nieuwedag,

Je wacht op de 2=1 actie van WeightCare bedoel je? Wist je dat bijvoorbeeld in de bosvruchten smaak het blik maar liefst bestaat uit 38,7% SUIKER. Die van chocolade is ook niet veel beter hoor.

groetjes,

Carla
January 31, 2013 om 10:25
Nou, voor dat beetje suiker wat ik dan op een dag binnenkrijg (per portie met melk is het 23 gram suiker), liever suiker dan zoetstoffen. En daarbij, ik gebruik hem op het begin van de dag, dus die verbrand ik door de dag heen wel.
Ik krijg dan wel meer eiwit binnen en ook wat vitaminen en mineralen, die ik ook vaak te kort kom..
Ik vind het een prima aanvulling op mijn "dieet", raak er een paar uur verzadigd van, dus tussendoortjes heb ik geen behoefte aan.
En weightcare zegt dat je er 12 porties mee kan maken, maar volgens mij doe ik er wel 20.

Ik ben niet zo gespannen over suikers.. mits het met mate is.
January 31, 2013 om 14:46
Als de inhoud van het blik voor bijna 39% uit suiker bestaat, noem ik dat niet een beetje suiker. Het is trouwens best duur als je nagaat dat je eigenlijk (bijna) alleen maar suiker koopt.
February 3, 2013 om 04:50
Echt, ik kan niet anders zeggen dan ONGELOOFELIJK. Als je dan besluit om geld uit te geven, dat is extra, want eten kopen moet je toch, ga dan naar iets toe dat je helpt om op een gezonde manier af te vallen.
Kijk, een van mijn buddies heeft moeite met ontbijten, dus ik kan me voorstellen dat hij dat nu met een shake doet zodat in elk geval hij iets binnen krijgt.
Maar wat ik echt niet snap is dat mensen in maaltijdvervangers, of dat nou shakes of repen of wat dan ook zijn, geloven.
Geloven als een soort wondermiddel.
Tuurlijk, het zijn wondermiddelen als je er snel en veel van afvalt, maar het zijn absoluut geen wondermiddelen als je op gewicht wil blijven nadat je afgevallen bent.
Om slank te worden moet je eten. En bewegen.
Zorgen voor een goede balans van koolhydraten, eiwitten en vet. Zorgen dat je voldoende vezels, 25 tot 30 gram binnenkrijgt via je voeding!!!! (Dus niet met tabletjes)
Zodat deze vezels ook voor een vol gevoel kunnen zorgen.
En je moet je spieren gaan trainen. Dus niet alleen cardio gericht op vetverbranding maar door krachttraining ook zorgen dat je spieren opbouwt.
Op die manier komt je lijf niet in de overlevingsstand en zul je als je eenmaal op gewicht bent meer kunnen gaan eten dan tijdens je lijn periode. Omdat ook je BMR verhoogd zal zijn doordat je spieren in rust meer energie verbruiken dan voorheen, want je hebt er immers meer.
Dat is mijn, niet al te bescheiden, mening. Maar niet alleen die van mij. Alle instanties die geen geld aan je hoeven te verdienen zullen je dit ook aanraden.
Onbekend
February 5, 2013 om 13:25
Paula 75 , verspilde moeite, ik begin er niet meer aan om uit te leggen dat je aan het eind van de rit zwaarder bent dan voorheen .het helpt geen zier...
February 5, 2013 om 15:30
Nou ja, ik denk wel dat je gelijk hebt Helskinky, maar ja, dat is mijn manier om mijn steentje bij de dragen. Meer kan ik niet doen toch? En als je naar de grafiek van deze dame d'r gewicht kijkt lijkt het vooralsnog wel te werken voor haar ook al zijn wij er van overtuigd dat ze zodra ze weer stopt alles weer dubbel en dwars terug krijgt.
Onbekend
February 6, 2013 om 03:35
Remcoc een eiwit dieet werkt wel, tuurlijk en zeker als je zoals jij veel overgewicht hebt. Maar de valkuil is dat er mensen zijn die geen ander voedingspatroon krijgen en dus na de kuur " gewoon" gaan eten en het allemaal en vaak meer weer aankomen. En shakes, zijn wel degelijk crashdieten alles onder de 1200 kcals is gewoonte weinig voor je lichaam. Eiwit dieten zetten geen vet in spieren om, daar moet je flink voor sporten, en geen cardio maar krachtsport. Dit in combinatie met voeding en rust bouwt spieren..
En anders te gaan eten, bewust zijn wat eet ik, wat zit erin, heb ik het nodig. Lees dit eens door als je wil.
http://youfeed.webklik.nl/page/afvallen-door-voldoende-te-eten

February 6, 2013 om 03:54
och die eeuwige discussie van voor en tegenstanders..
Schrijf de voordelen op voor jezelf en daarna de nadelen.
nadelen: duur, wijkt af van het normale voedingspatroon en hakt dus in je sociale leven, stofwisseling overhoop, te weinig vezels daardoor kun je problemen krijgen met de stoelgang,
zoete smaak (daardoor geen ontwenning van je zoetbehoefte), marginale levering van vitaminen en mineralen(kans op tekorten op den lange duur), niet lekker.
Vul zelf maar verder aan.
Voordeel: makkelijk want je hoeft geen eten te koken, niet na te denken, je kunt lekker hard afvallen enz.

Beslis voor jezelf of deze methode bij je past .

Groetjes appelperzik
February 6, 2013 om 08:39
Helsinky,
Ik ben het er niet mee eens dat alle shakes crash dieten zijn. Blijkbaar ben jij tegen shakes.
Ik gebruik 2 shakes + 1 warme maaltijd en 2 stuks fruit. Dan kom ik uit op 2 x 230 kcal + 650 kcal gezonde warme maaltijd + 130 kcal (2 stuks fruit) = 1250 kcal.

De shakes van Be-Slank zijn zeker niet zoet en bevat veel vezels, blijkbaar denkt iedereen bij shakes aan WeightCare?

Overigens ben ik inmiddels over na de afbouwfase van 1 x shake per dag en zit ik nog steeds op gewicht.
Onbekend
February 6, 2013 om 11:09
Mhh ik ga er geen woorden meer aan verspillen... . Doe wat je lekker vind.
February 6, 2013 om 12:08
Ja... het is echt boven de 1200 kcal, en trouwens wie beweert er volgens jou (Helsinky) dat eiwit vet omzet in spieren???
February 6, 2013 om 12:29
Ik sluit me aan bij Helskinky, en ga er ook geen woorden meer over vuil maken. We hebben ons best gedaan. En verder moet iedereen gewoon doen wat hij of zij denkt dat goed voor hem is.
@Helskinky, Remco heeft ook begeleiding van een dietiste hoor en die doet de shakes om "op gang" te komen en ook omdat hij moeite heeft met ontbijten. Remco is wel degelijk bezig om ook zijn eetgewoontes ten goede te keren
Onbekend
February 6, 2013 om 13:00
Ja Paula dat weet ik , ik zeg ook niets over remco, die is onder begeleiding ,en het is i.d.d een "start" voor het verdere afval proces.
Onbekend
February 6, 2013 om 13:19
en zo moet je het ook zien denk ik.
ik ben veel te zwaar, heb een eet (snoep) verslaving en zoals je weet kom je ook van andere verslavingen niet af door te minderen, ik doe dat nu in overleg met mn huisarts om te straten, ik shake 2 keer en eet 1 keer, als ik mezelf toesta minder te eten ga ik keer op keer de fout in...
als je door de shakes gewend bent aan minder eten en je geen hongergevoel meer hebt zou ik wel zo snel mogelijk een maaltijd gaan oppakken inderdaad en zo je eetgewoonten normaal krijgen, want dat is de enige manier om BLIJVEND af te vallen, shakes helpen je idd op gang, en dat hebebn sommigen van ons juist heel erg nodig, maar daarna is het echt een kwestie van aanpakken die eetgewoonten en niet voor even maar voor altijd...
February 6, 2013 om 13:36
Daar gaat het om Bundy, en ik denk dat de meeste wel snappen dat je ook iets moet veranderen aan je voedingsprobleem. Ook ik heb van alles wel geprobeerd, van het minderen tot 10 x per dag kleine hoeveelheden, maar het lukte me gewoon niet. Met de shakes heb ik mijn patroon doorbroken en ben ik nu bezig weer een nieuw en normaal eetpatroon aan te leren en dat gaat nu veel makkelijker. Kortom shakes hoeven niet altijd slecht te zijn en kunnen wel degelijk uitkomst bieden!
February 6, 2013 om 17:21
"Ik ben het er niet mee eens dat alle shakes crash dieten zijn. Blijkbaar ben jij tegen shakes.
Ik gebruik 2 shakes + 1 warme maaltijd en 2 stuks fruit. Dan kom ik uit op 2 x 230 kcal + 650 kcal gezonde warme maaltijd + 130 kcal (2 stuks fruit) = 1250 kcal."

Zucht, en dat noem je niet crashen? Jouw BMR is met jouw lengte, gewicht en leeftijd 1466.
Je begint al met crashen als je onder je BMR gaat eten.

Trouwens, ook met gezond eten en drinken en meer bewegen is het heel goed te doen om 10 kg in 3 maanden af te vallen en het is nog eens vele malen goedkoper ook.
February 7, 2013 om 02:54
Soms lukt het niet met gezond eten en meer bewegen.
Er kunnen ook diepere oorzaken een rol spelen.
shakes lijken dan een goede oplossing te bieden.
En bij sommige mensen is dit dan ook zo. Maar ik blijf sceptisch.
Ik verwacht dat men weer aankomt na het gebruik van shakes. Mijn vooroordeel.

Groetjes appelperzik

March 2, 2013 om 09:21
Iedereen moet het op zijn/haar eigen manier doen. Natuurlijk moet je op den duur gewoon normaal leren eten, maar moeten we dat niet allemaal? Iedereen schijnt het zo goed te weten (of nog beter). Dan vraag ik me af waarom die mensen hun streefgewicht nog niet hebben behaald.
Ik wens iedereen heel veel succes met het bereiken van het streven. En de kunst is niet het afvallen (of je het nu snel of langzaam doet), de kunst is het behouden van een gezond gewicht!
Onbekend
March 6, 2013 om 15:14
Ik ben al 15 jaar op mijn streefgewicht, maar hou wel een oogje in het zeil.
March 7, 2013 om 13:18
Ik denk dat je pas over een jaar kan zeggen of het werkt. Ik was ook eigenwijs maar helaas zelfde ervaring als Patricia. In no time zwaarder dan ooit. Ik ken nog niemand die na zoiets op gewicht bleef. Succes en openlijk heb jij een betere wilskracht erna. Mijn lijf heeft er een jaar over gedaan voor het weer normaal deed.
March 7, 2013 om 13:19
Openlijk = hopelijk
March 8, 2013 om 03:16
Ik ben inmiddels 2 maanden op mijn streefgewicht. Ik ben ervan overtuigd dat als je na de shakes, gewoon en gezond eet en niet terugvalt in je oude verkeerde patroon, je prima op gewicht kan blijven. Ook belangrijk is dat je wel goede shakes gebruikt en niet shakes waar zoals hierboven als een vermeld voor 39% uit suiker bestaat.
Onbekend
March 8, 2013 om 06:27
Ik ben ervan overtuigd dat als je, in plaats van shakes te nemen, gedurende het hele afvaltraject gewoon en gezond eet en niet terugvalt in je oude patroon, je niet alleen ook blijvend afslankt, maar -doordat je langzamer afvalt- ook gewoon meer tijd hebt om je gezonde nieuwe gewoontes echt aan te leren, waardóór je sowieso al minder snel zult terugvallen.
March 8, 2013 om 06:53
Marieke, een heel jaar nodig gehad zodat je lijf weer normaal werkt. Wat erg zeg en dat allemaal door zogenaamde "gezonde" shakes :meenjeniet:
March 8, 2013 om 07:20
Mijn man en ik zijn sinds 2 weken aan de shakes en dat gaat prima. Bij de Plus verkopen ze Slim System shakemix en die bussen kosten € 12,95 voor 18 shakes. Diverse smaken en géén suiker toegevoegd. Tussendoor pakken we een appeltje, wat rauwkost en een Opkikkertje van Maggi. Goed vol te houden en absoluut geen honger. Wil héél wat zeggen voor mij, want met mijn boulimia is dat normaal gesproken gewoon onmogelijk. Géén suiker en géén honger en de boulimia heeft geen vat op mij.
March 8, 2013 om 08:28
Babybeertje, ik wens je echt heel veel succes ! Fijn dat je boulimia onder controle is, maar wat daarna ? Je hele leven shakes , een opkikkertje (zout), een appeltje en rauwkost ?
March 8, 2013, gewijzigd door Marieke2014 op March 8, 2013 om 13:08
Die Vd plus heb ik ook staan. Maar die gaan vast de vuilnis in.

Ja rommeltjes. Erg hè? Mijn lijf was compleet van slag. Ik vermoed mijn hormoonhuishouding ook. Waarna mijn relatie op de klippen liep omdat ik vond dat hij een beter persoon verdiende dan iemand die half depressief was.

March 16, 2013 om 13:01
Wat ik niet begrijp...
Je gaat shakes nemen omdat je de koolhydraten uit brood ed wil vermijden. En dan eet je fruit tussendoor, waar eerlijk gezegd toch òòk heel wat suiker inzit. Ok, dat zijn natuurlijke suikers, maar dat maakt voor je lichaam geen verschil. Knabbel dan rauwkost tussendoor, vult ook goed, veel vezels en vitamines en stukken minder kh.
March 16, 2013 om 21:45
"Help ik wil beginnen met maaltijdshakes, maar welke???"
Ik zou beginnen met die met banaan- of chocoladesmaak.
March 17, 2013 om 05:30
Je neemt fruit om zo toch nog wat koolhydraten binnen te krijgen en ik vind fruit gewoon beter dan supplementen. Door toch koolhydraten te blijven nuttigen krijg je minder snel last van het bekende jojo effect.

Moderator
March 17, 2013 om 06:20
Ik ben vorige week gestart met pro10 en in de eerste fase wordt echt wel aangeraden àlle fruit te vermijden. Lijkt me ook niet zo gek als je kijkt hoeveel suiker er vb in een sinaasappel of peer zit.
Wel eet ik héél veel groenten (ook niet alle, vb erwten en wortels niet) en daar zitten ook koolhydraten in.
Wat die 'shakes' betreft: ik zou het ook niet kunnen opbrengen om alleen op vloeibaar voedsel te leven. Ik eet wel elke maaltijd, vb kh-arm brood, kh-arme soepstengels, kh-arme spaghettisaus enzovoort...
Tot nu toe werkt het prima, ik ben nu bijna 5 kg kwijt in 8 dagen.
March 18, 2013 om 04:28
Hoi Katsumi,

5 kilo in 8 dagen is wel erg veel (te veel?), tenzij je startgewicht 120 kilo is natuurlijk. Maar goed resultaat in elk geval. Ik heb even opgezocht een sinaasappel bevat ca 51 kcal en ongeveer 7,5g suiker. Persoonlijk vind ik dit wel meevallen, overigens zijn de shakes van Be-Slank afgestemd op 2 stuks fruit.

Zet hem op en ik ben benieuwd naar je volgende meetmoment.
Onbekend
March 18, 2013 om 16:50
Volgens mij ben jij zo nep als wat Carla1976. In elk bericht moet je persé vertellen dat je Be-Slank gebruikt en met vermelding van de website erbij. Ook andere producten gelijk afkraken vind ik vreemd. Het meest vreemde vind ik nog jouw valtaf-site. Drie kwart jaar hier en nog nooit een dagboekberichtje geschreven...ook geen buddy's...

Ruikt voor mij een beetje naar sluikreclame.
March 19, 2013 om 20:57
Sluikreclame? Zeg maar gerust 'reclame'!
March 20, 2013 om 03:46
Iedereen zijn of haar overtuiging... Het is mij gelukt om na het 'shaken' een jaar lang op gewicht te blijven. Ik was ervan overtuigd was dat ik na dat jaar 'op gewicht blijven' wel wist 'hoe het moest'. Na dat jaar ging het alsnog mis. Hier ben ik nu weer hard aan aan het werken (en dat gaat niet meer zo gemakkelijk als voorheen)!
Ik nam (en neem) de shake alleen 's ochtends. Ik krijg gewoon echt niets anders weg in de ochtend en zonder shake zou ik NIET ontbijten.
Overigens: eiwitpoeder van eiwitpoeder.nl, ik drink het met ongezoete soyamelk. Ze hebben ook poeder zonder kunstmatige zoetstoffen, maar dat is best veel duurder.
March 20, 2013 om 06:09
ik moet eerlijk zeggen dat mensen erg kortzichtig zijn. ik doe sanaslank. ben begonnen in juli en gestopt in oktober was er 13 kwijt. na een paar maanden rust van het dieeten ben ik begonnen maar was gewoon stabiel. je moet wel alle stappen van een dieet volgen. als je shakes neem en daarna weer gewoon eet. tuurlijk kom je dan aan. Als je nou gewoon bij stap 1 begin en doorgaat zoals het komt dan kom je echt niks bij. Het is dus bij bijna alle mensen die het shaken even doen inderdaad weer bij komen. Maar het lig aan hun zelf dat ze bij komen alle dieeten met het eiwit is gewoon goed doordacht en moet je wel afronden en niet na fase 1 al stoppen dat werkt natuurlijk niet.
Zie dat ook veel mensen gewoon maar een shake haal bij de supermarkt of de kruitvat. Maar zorg wel dat je een bekend merk neem waar een diietplan bij zit en ga niet zelf wat uitvogelen. ik denk dat je dan duurder uitbent en weinig afval

En bewegen hoor er ook natuurlijk bij. Dus mijn mening is en daar hoef niemand er over eens mee te zijn. Dat het aan de persoon zelf ligt dat ze weer bijkomen. inmiddels ben ik net wer begonnen en ben ik in totaal 15 kilo kwijt. Maarja ben sinds zaterdag weer bezig.
Onbekend
March 21, 2013 om 03:09
Ja, dat laten de bedenkers van die shakes je graag denken, dat het je eigen schuld is als je weer aankomt. (Ik ben nu trouwens, ook in iets minder dan 4 maanden, ruim 13 kilo afgevallen. Zonder dieet. En die overige ruim 12 kilo gaan er ook nog af. Zonder dieet. En daarna kom ik niet meer aan. Zonder dieet :))

March 21, 2013 om 03:31
inderdaad als je het zelfde eet patroon houd en niet verval in je oude gewoonten. elk dieet is leren een nieuwe eetpatroon te ontwikkelen de een doe het zo en de ander op een andere manier. een dieet moet je altijd ook weer opbouwen. en zo doen zonder dat je in je oude gewoontes vervalt. en dat is met elk dieet zo, zelf hoe jij het doe OnMyWay. Dit bedoel ik niet kritisch maar het is wel gewoon waar.
Onbekend
March 21, 2013 om 03:49
Het punt blijft dat je van shakes/repen niets leert over voeding. Tevens leer je ook niets over je lichaam. Het enige wat je bereikt is dat je afvalt en daarna moet je nog aan heel die materie gaan beginnen. Vaak nog met een volledig ontwricht spijsverteringssysteem in je. Even de mensen die van medicijnen of een ziekte aankwamen er buiten gelaten, heeft elke mens hier met overgewicht twee problemen. Probleem 1 is dat we geen notie hebben hoeveel calorieën er in bepaald voedsel zitten en probleem 2 is dat we geen goeie keuzes kunnen maken. Die twee problemen pak je met een dieet zonder shakes of repen aan. Dan leer je wat er in zit en om steeds een goeie keuze te maken bij je dagelijkse menu's. Tevens leer je tijdens het dieet ook je lichaam beter kennen. Waar je eerder van vol zit. Waar je beter van naar de wc blijft gaan. Waar je vocht van vast gaat houden...enz..enz.
Onbekend
March 21, 2013 om 07:56
Ik heb het geheim van slanke mensen ontdekt :) Ik maak nu andere keuzes en kies alleen voor dingen die ik de rest van m'n leven wil blijven doen.
April 10, 2014 om 18:08
Nou ik ben anders best blij met shakes. Ik had het vorig jaar geprobeerd met modifast maar dat hield ik echt niet vol en had steeds honger, toen begon ik met zeewier eiwit shakes want bij de natuurwinkel hadden ze het me aangeraden. Dat was al een hele verbetering maar zodra je het drinkt heb je ineens heel veel energie en een uur of 2 later had ik al honger. Nu heb ik zitten googelen naar shakes en toen vond ik Biologische MaaltijdPowerShake van PRO-FIT in een webshop, helemaal bio dus ben daar aan begonnen. Ik kon er niet veel over vinden en dacht why not xd Ik neem nu sinds 4,5 week en ben nu 7kg kwijt :D En heb helemaal niet echt honger. Ik heb het gekregen met een instructie, had het besteld bij rzachenterprises.com, en ik moet het 2x per dag drinken, en daarnaast mag je je hoofdmaaltijd bijna zelf bepalen maar moet je er een capsule bij nemen die ze daar ook verkopen, en 2 koppen pro-fit thee drinken. Ik zit eigenlijk best wel vol en ga er zeker mee door.
April 11, 2014 om 01:36
Ik ben zelf niet voor de shakes. Ik vraag mij dat af hoe je dat doet als je bv 2 of 3 weken op vakantie gaat naar het buitenland? In hotel of zo ook? Hoe pak je dat door dan? Dan kom je toch zeker aan als je dan weg gaat?

Ik ben nog altijd voor gezond eten en voldoende bewegen. Bij mij werkt het ook. En het gaat misschien niet zo snel als shaken, maar ik kan mijn gezond eten eigenlijk overal wel toepassen door bewuste keuzes te maken.
En natuurlijk zit daar ook wel eens ongezondere dingen bij, maar dan weet ik wel dat ik dat weer ga compenseren met de rest van de dag zeg maar.

Maar goed ieder zijn/haar ding hoor.
April 11, 2014 om 03:53
Eigenlijk is afvallen heel simpel.....je berekent wat je aan brandstof nodig hebt om de dag door te komen. Daar haal je 500 calorieën per dag van af en voila......je zult afvallen. Als je daarbij let op wát je naar binnen werkt, kan het echt snel gaan, beetje beweging erbij en klaar. Wat je in een jaar bent aangekomen, raak je niet in een maand kwijt zonder je lichaam een opdonder te geven.

Dat het maken van die bewuste keuzes nog niet zo simpel zijn wordt wel bewezen door het feit dat we hier allemaal zijn lol ;)
April 11, 2014 om 05:44
minderen klinkt heel makkelijk, maar is gewoon niet voor iedereen geschikt, de echte zware gevallen, zijn toch een soort verslaafd aan eten. Dat zou je wellicht kunnen oplossen door een mentaal traject, maar dat moet je ook willen en kunnen.

Wat voor mij persoonlijk werkt is toch koolhydraten beperken, dan verdwijnt alle trek en die onrust als je lekkere dingen in huis hebt en kan je bewust keuzes maken zaken wel of niet te eten.
Groot voordeel is dat je ook sociaal kan blijven eten, stukje worst, stukje kaas.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je kiest voor shakes, je bent dan alles verleidingen kwijt.
Wel komt er een 2e uitdaging bij en dat is, na het alvallen een steady state zien te verkrijgen.
November 4, 2016 om 06:03
Ik gebruik DieetPro eiwitshakes. Ik probeer koolhydraten te beperken en terwijl toch ook nog gezond/normaal te eten. Dat alles lukt me spijtig genoeg niet constant (snoep soms nog iets). Ik heb al vanalles geprobeerd om toch maar af te vallen, maar niets hielp. Door nu ook nog weinig te kunnen bewegen sinds enkele jaren is sport ook geen optie. Ik greep uiteindelijk naar shakes. 2 shakes per dag (ontbijt en 's middags) en iedere 2 uur iets eten. Sinds 2 september ben ik net geen 10 kilo kwijt (waarvan 1.1 kg zonder shakes, met shakes vanaf 12 september). Het gaat redelijk traag voor een eiwitshakedieet, maar dit tempo is voor mij al een hele vooruitgang en eerlijk gezegd vind ik het snel genoeg. Ik heb schrik dat als ik sneller ga ik uiteindelijk met een hele hoop overtollig vel ga overblijven al smeer ik mijn huid regelmatig in met olie.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.