Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Weinig kcal, lange verzadiging

Geplaatst door Littleobsession op July 10, 2012 om 19:51

July 10, 2012 om 19:51
Hallo allemaal !
Ik woon op dit moment nog thuis en eet heel onregelmatig (zeker het avondeten in verband met mijn werk). Bij ons thuis is er vrij weinig gezonds te vinden helaas..hierdoor kan ik wel enkele voedingsmiddelen aanschaffen, maar niet teveel. Mijn vraag is nu of jullie voeding weten (liefst weinig voeding, dus geen hele maaltijd recepten) die weinig kcal bevatten, maar wel zorgen voor een lang vol gevoel.
Voornamelijk ben ik op zoek naar opties voor het avond eten (hoeft niet per se warm te zijn). Ik loop zelf een beetje vast met ideeën.

Groetjes
July 11, 2012 om 02:40
Als ik haast heb of weinig tijd heb om te eten, eet ik wel eens een salade (sla, paprika, komkommer, rode uit en iets honing mosterd dressing) en ik bak ongeveer 100 gram kipfilet in wokolie en doe dit er door heen. Is weinig calorieen, gezond en geeft me altijd een vol gevoel. Ook maak ik groentesoep uit een pakje en eet daar een brood of een broodje (bruin, volkoren) bij. Met beleg (30+ kaas of kipfilet). Je kan ook voor een persoon soep halen in de winkel kant en klaar van unox (ook ander merk). Kost niet veel en je bent zo klaar.
Ik heb door mijn werk ook late diensten en zorg ook dat er altijd wat ingevroren in de vriezer ligt. Je kan dit bijvoorbeeld in het weekend (of wanneer je tijd hebt) klaar maken en invriezen. Rijst en pasta gerechten vind ik het lekkerste blijven in de vriezer. En ja rauwkost of fruit eten als je trek hebt. Hoop dat je er iets mee kunt. Succes:)
Onbekend
July 11, 2012 om 03:02
Ik kook vaak 10 eitjes en bewaar die dan in de koelkast. Meestal eet ik er 2 per dag als tussendoortje, en die 5 dagen blijven ze dus in elk geval goed. Als ik tegen 3 uur, half 4 's middags 2 gekookte eitjes eet, heb ik vaak geen honger meer tot een uur of 8 's avonds (ik eet wel volgens Atkins, waarbij je eetlust sowieso minder wordt).
Onbekend
July 11, 2012 om 04:06
Zakje gemengde sla met wat noten,eieren en/of blikje tonijn op water en een dressing zelfgemaakt van yoghurt en kruiden,kwark met wat zoetstof of gewoon zo, hüttenkäse op bruin brood met tomaatjes en komkommer ,of de zoete variant met ahornsiroop en kaneel.
July 11, 2012 om 05:01
Dankjewel voor de tips :D ik lees ze rustig door en ga straks naar de supermarkt ;)
July 11, 2012 om 09:22
Bloemkool! Zitten veel vezels in en is heel lekker met bechamelsaus. Ik eet het doodgraag maar door al de vezels voel ik mij nadien vaak oncomfortabel vol. En dit duurt lang. Net wat jij wil!
July 11, 2012 om 14:17
Vezels geven jou een lang verzadigd gevoel. Peulvruchten bevatten veel vezels. Je kunt makkelijk en snel een salade maken van linzen en kikkererwten. Doe hier reepjes gerookte kip, komkommer en bleekselderij doorheen (of andere rauwkost die jij lekker vindt) en breng op smaak met een lepel pesto. Het is gezond en je houdt lang een vol gevoel!
August 22, 2013 om 09:19
eitjes geven je een verzadigd gevoel ikzelf eet alleen het eiwit wat kruiden erdoor en je hebt een ontbijtje. Wat ik je ook zeker kan aanraden zijn kokosvezels door de yoghurt bijv enorm gezond weinig kcal en heel lang een verzadigd gevoel!
Onbekend
August 22, 2013 om 09:30
Magere yoghurt, cup a soup en salade kunnen heel goed hoor, brood met tomaat, allemaal lekker en gezond! Succes.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.