Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

gefaald

Geplaatst door Ernaatje op July 13, 2012 om 02:33

July 13, 2012 om 02:33
na maanden constant te hebben gegeten en geen enkele moeite om de "lekkere"trek te laten staan heb ik gister gefaald......1 stukje en er gingen direct heel veel stukjes naar binnen......ik weet dat 1 keer niet uitmaakt maar toch het is een gevoel....maanden deed ik het goed en gecontroleerd en in eens was de controle weg....waar is het fout gegaan? Ik eet geregeld over de dag door, ik eet mijn lunch verspreid juist om pieken te voorkomen en dat lijkt me juist heel goed (of toch niet???)
Vandaag maar weer een nieuwe dag!(hoop ik maar de angst naar de avond is in het achterhoofd)
July 13, 2012 om 05:27
Zie het niet als falen dan zou je je schuldig voelen en dat hoeft niet. Uit de band springen mag best een keer als je je er maar van bewust bent dat dat zo af en toe gebeurt. Bij de les blijven en vandaag weer verder, dan is het echt niet zo erg. Vond je het wel lekker om te eten? Was er een aanleiding dat dit gebeurde, was je vrolijk, boos geergerd of zo?
Als het je een volgende keer weer mocht overkomen wees je er van bewust dat het gebeurt en geniet van wat je in je mond stopt.
July 13, 2012 om 05:49
:stapvooruit:
Onbekend
July 13, 2012 om 05:58
Gefeliciteerd, je bent een mens! :)

Hartstikke goed dat je zo lang zo goed bezig bent geweest, als je dat zo lang hebt gekund, kun je het nu ook gewoon weer oppakken. Concentreer je maar lekker op het goede, dat is veel meer dan dat ene 'misstapje'!
July 13, 2012 om 07:22
he kop op hoor,had het deze week ook,kon me ook moeilijk inhouden.
Vanaf 23-4 ging het steeds goed,en nu bijna mis.
Voelde ook niet goed,maar ben er maar niet te lang in blijven hangen.
Schop onder mn gat en maar weer door.
Wens jou er veel sterkte bij om door te zetten,komt vast goed
July 15, 2012 om 08:47
bedankt allemaal voor de steunende woorden!
De dag erna had ik er het meest last van, voede mij opgeblazen en heel snel trek steeds, heb me aan me schema gehouden en het ging steeds weer beter....
July 15, 2012 om 11:40

:knuffelbol: Je lichaam had 't gewoon even nodig. En zeker niet gefaald. Soms moet (en mag!!!) je even uit de band springen. De draad weer oppakken en doorgaan!
:opgeeft:
Liefs Tjoepie

Onbekend
July 16, 2012 om 03:52
Je 'faalt' pas echt als je definitief opgeeft! Ik hoor best veel meiden hier zeggen 'morgen een nieuwe poging!' maar beter is het om te zeggen 'we gaan weer verder!'
Een keertje een uitschieter is niet erg, gun jezelf juist wat momenten van genieten (ik mag op zondag, na mijn weegmoment, altijd iets lekkers, zoals een pizza). Je hebt echt niet gefaald, nu kun je gewoon weer verder knallen, gaat je lukken!
Daarom geloof ik ook niet in veel te strikte dieten, omdat je daardoor het gevoel krijgt dingen niet te mogen, en je het gevoel krijgt te falen als je een keer iets doet buiten het regime van het dieet.
Succes!
July 16, 2012 om 04:56
Ik begrijp wat je bedoelt. Gisteren at ik bv een cornetto en dacht ik dzju, nu heb ik 250 verloren kcal binnen. Dan is de drang groot om te denken, foert, het is nu toch naar de zak, ik kan mij nu evengoed volproppen met "rommelvoedsel" en morgen opnieuw beginnen. Maar in de plaats heb ik dan een nectarine gegeten en kersen. Nog steeds kcal maar hier voel ik mij niet schuldig over. Vandaag ben ik dan ook blij dat ik gisteren de knop heb kunnen omdraaien. Mede doordat ik tov vorige week slechts 100g ben aangekomen (ben zwanger en probeer verantwoord aan te komen), ben ik dus extra blij.
July 16, 2012 om 07:51
@Ginandtonic, helemaal met je eens, dat is nu juist waar het om draait. Gewoon weer verder, niet de dag erna, maar het moment erna!

Gr. Linda

July 23, 2012 om 04:43
Hoi Ernaatje: ik zei vroeger ook altijd dat ik gefaald had als ik een dag gemist had. Nu heb ik een andere spreuk overgenomen van een life coach: je kan pas falen als je een foutje maakt en de moeite niet doet om die fout terug recht te zetten daarna. En jij gaat verder, dus je hebt zeker niet gefaald. Gr Sas
July 23, 2012 om 14:53
sas, dat vind ik nu eens mooi gezegd.
Ik ga deze lijfspreuk ook voor mij nemen, want vorige week had ik ook een faalweek/faaldagen/faalweekend. Maar ga er vanaf morgen toch terug tegenaan.
Erna, hou vol, na regen komt er altijd zonneschijn.
Gewoon verder doen en dan kom je er wel.
gr
BulyCC
Onbekend
July 24, 2012 om 01:44
Toen je leerde fietsen (of iets anders moest leren dat je eerst moeilijk vond en nu helemaal niet meer), was het toen ook 'mislukt' toen je een keer viel? Tuurlijk niet: het hoorde bij het leerproces. En dat is het ontwikkelen van een gezonde(re) levensstijl of het aanleren van nieuwe gewoontes ook! Het hoort er gewoon bij, vallen en weer opstaan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.