Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

koffie zonder melk

Geplaatst door BulyCC op September 7, 2012 om 04:18

September 7, 2012 om 04:18
Ik denk elke dag 4 tassen koffie met koffiemelk en dat levert me 84kcal op.
Graag zou ik mijn koffie zwart, dan zijn dat weer 84kcal minder. Heeft iemand tips om koffie zwart te leren drinken.
gr
September 7, 2012 om 04:48
Steeds iets minder koffiemelk gebruiken totdat je hem zwart kan drinken of gewoon gelijk beginnen en geen koffiemelk meer gebruiken. Misschien koffiemelk door gewone magere melk vervangen ? Maar als je koffiemelk lekker vindt, zou je die 84 kcal. op iets anders kunnen besparen... In ieder geval, veel succes !
Onbekend
September 7, 2012 om 07:22
De koffie minder sterk zetten of beetje gekookt water toevoegen in het begin. Het zal je verbazen hoe snel je aan zwart drinken gewend raakt.
September 7, 2012 om 07:31
Hoi BulyCC,

Je kunt natuurlijk afbouwen. Voor mij persoonlijk hielp het om ineens zwarte koffie te gaan drinken. Ik was op vakantie in Frankrijk. Als je daar een gewone koffie bestel krijg je die zwart en nog vrij sterk ook! Dit terwijl ik het gewend was te drinken met koffiemelk. Ik lengde de koffie wat aan met water en heb het twee weken zo gedronken. Eenmaal terug in Nederland heb ik nooit meer koffiemelk bij de koffie gedronken. Ik vond het niet eens meer lekker!

Groetjes Afvallen met Anne
September 7, 2012 om 09:24
Ga vanaf morgen proberen de koffiemelk te laten staan, moest het niet lukken dan ga ik maar de helft ervan nemen.
gr en een prettig weekend
September 9, 2012 om 02:47
hey,
ik was al geen koffiedrinker maar door het weinig kcal en ik wou afkicken van cola light ben ik het gaan drinken. Zwarte koffie krijg ik niet binnen maar grote scheut magere melk erbij en dan smaakt dat best. Ik klop mijn magere melk ook op met melkopschuimertje zo heb ik het gevoel dat ik lekkere cappuccino drink. veel succes en fijn zonnig weekend ;o).
September 9, 2012 om 02:54
Gewoon drinken. In het begin vind je het misschien wat te sterk, maar ik drink mijn koffie al 20 jaar zo en koffie met melk lust ik niet eens meer (ben ooit gestopt omdat op school zo'n automaat stond met poedermelk)
September 9, 2012 om 05:15
Ik geloof ergens in mijn verre verleden ben ik ooit begonnen met koffie, weet ik nog met koffiemelk en suiker. Omdat ik al thee dronk zonder suiker was een logische stap om ook koffie zonder suiker te drinken. Koffie met alleen koffiemelk vond ik gelijk al niet te drinken dus was het zwarte koffie met suiker wat ik steeds meer ging afbouwen. NU/heden kleine 30 jaar verder, drink ik mijn dubbele espresso zonder suiker. Heerlijk, na mijn ontbijt of zo'n kopje ergens op de dag...en 1x in de zoveel tijd verwen ik mezelf met een Moccachino van een van de vele coffeebars ergens in Nederland(behalve van Starbucks, want die zijn niet te drinken.)
September 9, 2012 om 06:41
Capuchino is inderdaaad de enige koffie die lekker blijft met melk :)
September 11, 2012 om 03:35
Maar wel een calorienbom en idd erg lekker. Dt doe ik ook maar eens in de zoveeltijd.
Ooit heel vroeger ook koffie met alles er op en erin. Nu al 40 jaar zwarte koffie zonder suiker. Hellup wat klinkt dat "al 40 jaar" maar zo oud is mijn dochter. Mocht toen ff geen koffieroom meer en er daarna ook nooit meer aan begonnen.

September 11, 2012 om 07:36
Er bestaat ook koffiemelk met 0% vet, o.a. van Nutroma, zowel in cups als in kleine flesjes...
Wij drinken meestal oploskoffie thuis, die drink ik zwart. Ook Senseo-koffie drink ik zwart. Maar op het werk is het filterkoffie, dus van een koffiezet, daar doe ik altijd magere melk in want die koffie vind ik puur zwart niet lekker.
September 11, 2012 om 08:46
Mijn dagelijkse latte macchiato, gemaakt met Nescafé Goud cafeïnevrije koffie + 150 ml magere melk, bevat 55 kcal.
Ik zie dat als een verantwoord + gezond tussendoortje en geniet daar erg van :)
September 11, 2012 om 15:03
OK, morgenvroeg ga ik het proberen met zwarte koffie, hoe jullie op de hoogte
Onbekend
September 15, 2012 om 09:33
Ook ik ben door dit topic overgestapt op zwarte koffie met een zoetje.Even wennen,maar prima te doen.
September 15, 2012 om 11:15
doe het momenteel al met de helft koffiemelk, en ga dit stilaan afbouwen naar volledig zwart
September 15, 2012 om 11:32
Je kan er ook magere melk in doen als je het echt niet lust.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.