Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

aantal innama cal.

Geplaatst door op September 7, 2012 om 12:37

Onbekend
September 7, 2012 om 12:37
hallo Allemaal.

ik vraag me af hoeveel cal jullie gemiddeld per dag binnen krijgen.
ik zit tussen de 1500 en de 1800 cal.
September 7, 2012 om 14:12
Hoi, ik zit tijdens mijn werkdagen rond de 1200 kcal - 1400 kcal, maar tijdens mijn weekends is dit meer aangezien we dan uit gaan eten en vrienden gaan bezoeken. Met het sporten probeer ik mijn aantal kcal tijdens de werkdagen nog naar beneden te krijgen.
Onbekend
September 7, 2012 om 15:06
jeetje.... als ik dat hoor krijg ik het gevoel dat ik dan aleen een appel mag en een paar happen van avond eten.
dat red ik niet hoor.
ik zit vandaag op de 1700 cal. ga eens kijken hoeveel ik er mee ga afvalen.
anders ben ik bang dat ik ook minder moet gaan eten
September 7, 2012 om 15:10
Afhankelijk van activeiten, maar minstens 1500, dat is echt mijn minimum, en dan heb ik honger!
September 8, 2012 om 07:17
honger heb ik niet snel want ik eet enorm veel groenten. als ik elke dag 1700 kcal zou eten en dan nog eens ik het weekend uit gaan eten dan zou ik niet afvallen, daarom tijdens mijn werkdagen wat minder zodat ik wat ruimte heb tijdens mijn weekend. dit is mijn standpunt, maar voor iedereen is dit anders
Onbekend
September 8, 2012 om 07:20
ik probeer rond de 1600 kcal te eten
Onbekend
September 8, 2012 om 07:47
Ik zit zo tussen de 1250-1400 kcal. En dan heb ik mn buik ook wel echt vol. Zelfs als ik niet met afvallen bezig ben kom ik echt niet aan de 1700 kcal ofzo.
September 8, 2012 om 13:46
Als je veel sport en fietst zoals ik, red je het echt niet met 1200-1400 calorieën, dan ga ik van m'n stokkie!
September 8, 2012 om 16:40
Hoeveel calorieën je nodig hebt is van meerdere dingen afhankelijk: gewicht, lengte, leeftijd, geslacht, actiefcode en daarnaast ook nog eens met je dieetverleden.
Ik snap dit soort discussies daarom ook nooit :neen: want iedereen is toch anders?
Onbekend
September 9, 2012 om 14:27
ik eet tussen de 1500 en 1800 cal. ik werk in de zorg dus ik beweeg wel veel.
maar ik ben niet fan van sporten. dus ik ga ook echt niet elke dag sporten. ik haal me bewegen uit de kleine dingen, zoals op de fiets boodschappen doen en even rondje wandelen samen met mijn vriend. of een flinke schoonmaak in huis.
ik weet ik zal toch echt moeten sporten, maar ik wil eerst kijken wat me lichaam doet met de beweging die ik nu heb,

September 9, 2012 om 15:47
oei! ik eet dan weer rond de 500-700 cal per dag...in het weekend wel meer, 2 dagen school & 3 dagen werken als hulp van kok en bedienig. ik sport niet graaag, maar wandelen met hond en skeeleren of schaatsen is wel leuk! maar heb dan ook wat poblemen met mijn eet-gedrag..
Onbekend
September 9, 2012 om 16:38
@ kitty20.

dat is wel erg weinig. maar vind het wel knap dat je zelf inziet dat je dan problemen hebt met je eetgedrag. zo zie je weer dat iedereen op zijn eigen manier omgaat met haar/zijn eetgedrag
September 10, 2012 om 04:54
Natuurlijk is voor iedereen verschillend hoeveel je per dag kunt eten. (Afhankelijk van lengte, gewicht, leeftijd, geslacht en de hoeveelheid beweging die je per dag hebt). Wel een richtlijn die vrijwel voor iedereen geldt: Eet niet minder dan 1200 kcal. Om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die je nodig hebt, kun je niet minder dan dat eten.
@ Kitty20: Goed om te horen dat je inziet dat je problemen hebt met je eet-gedrag. Ik raad je aan te proberen je kcal inname rustig op te bouwen omdat je gezondheid hier onder lijdt. Wellicht kun je er hulp bij zoeken? Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt een gezond eetpatroon aan te nemen. Mocht je vragen hebben, kun je ook bij mij terecht.
September 21, 2012 om 05:18
ik zit met 3 maaltijden ('s morgens yoghurt met ontbijtgranen, 's middags 2 boterhammen met vleeswaren/kaas en pindakaas en 's avonds aardappels/groente/vlees of vis) + drinken en tussendoortjes zo tussen de 1000 en 1300 kcal per dag!!! Dit is mijn normale eetpatroon, dus ik ga het never nooit redden tot de 2000 kcal wat je eigenlijk nodig hebt op een dag! Ik snoep bijna nooit, geef mij maar af en toe een koekje of chips! In het weekend laat ik de yoghurt staan en wordt het vervangen op zaterdag door brood met gekookt eitje en zondag afbakbroodjes, 's avonds patat/pizza/shoarma etc, iets makkelijks! maar dan nog kom ik never nooit aan de 2000 kcal volgens mij....
Onbekend
September 21, 2012 om 08:25
Ik heb geen idee hoeveel calorien ik per dag eet. Ik eet gewoon gezond en eet geen koek of snoep. Ik heb nooit mijn calorie iname geteld.
September 28, 2012 om 11:00
Ik ben eigenlijk benieuwd wat het maximale aantal calorieen is, om af te kunnen vallen. Iemand die daar antwoord op kan geven? Normaal houd ik nooit bij hoeveel calorieen ik binnen krijg maar sinds paar dagen wel maar ik ben wel bewust bezig met eten op dit moment en laat het snoepen terwege. Zit dan nu op ca 1500 per dag
September 28, 2012 om 11:18
dat is zo persoonlijk!!!!
je leeftijd,lijnverleden en aktiviteiten bepalen hoeveel je verband en kunt eten

ik eet minimaal 1400/1600 cal en kom vaak uit rond de 1800,ik val dan ook niet af,om af te vallen moet ik op 12oo gaan zitten
September 28, 2012 om 11:48
September 28, 2012 om 11:57
bedankt, ik ga ff een kijkje nemen.

Ik zit nu dus op ca 1500 kcal en val gelukkig wel af. Zal dan nog aftasten zijn tot hoeveel calorieen ik mag/kan gaan
Onbekend
September 29, 2012 om 01:47
Er zijn inderdaad genoeg site beschikbaar om je persoonlijk aantal nodige kcal op uit te rekenen. En voor 1700kcal mag je heel wat eten als je het invult met gezonde verantwoorde voeding. Daar zit ik nu aan maar streef op termijn naar de 2000kcal te gaan want ik sport dagelijks 1u30. Maar ik kom dan ook van 1200 kcal wat veel te weinig was en eetbuien uitlokte.

Succes

September 29, 2012 om 16:06
Bijzonder... Om 0,5kg per week af te vallen zou ik zo'n 1750kcal per dag moeten eten bij mijn levensstijl.
Ik kom hier bij lange na niet aan! Denk dat ik hier ook niet aan kwam op het moment dat ik nog niet bezig was met afvallen...

Ben nu bezig met afvallen,
Krijg gemiddeld tussen de 1100 en 1400kcal binnen; en nee, ik heb beslist geen honger of last van eetbuien...
En ook nu val ik gemiddeld 0,5kg per week af. (in 2,5week tijd 1,6kg eraf)
Zou ik meer moeten eten om sneller af te vallen ofzo?

Vraag me toch af hoe waarheidsgetrouw deze berekeningen zijn...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.