Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Notificaties beheren

Geplaatst door Massief op September 13, 2012 om 18:01

September 13, 2012, gewijzigd door Massief op September 13, 2012 om 18:04
Op dit moment kun je niet zelf regelen welke leden of buddies (nog) notificaties van jouw dagboeken ontvangen.
Is het mogelijk dit aan te passen, zodat je alsnog de notificaties kunt uitschakelen van je eigen nieuwe dagboekberichten voor leden of ex-buddies die niet (meer) welkom zijn op je profielpagina?
Dus dat je :
1. een overzicht kunt opvragen welke leden notificaties ontvangen over nieuwe dagboeken van jou?
2. dat je die lijst kunt aanpassen naar eigen inzicht.

( Even geëdit om vraagstelling te verduidelijken.)
Onbekend
September 14, 2012 om 03:54
Helemaal voor.
Onbekend
September 14, 2012 om 04:49
Maar wat mooi, nu zijn Massief en Chocolacaat het eens met mij daar Massief een soortgelijk topic heeft geplaatst na mij.
Jammer dat hij niet eerst gekeken of er recent al iets over dit iets geplaatst was.
Kijk maar:

"Notificaties afschaffen, maar niet wat betreft de fora!
Geplaatst door TimMinchin op 31 maart 2012 om 22:36
Je bent hier: Forum » Vragen en opmerkingen over de website » Discussie
TimMinchin
31 maart 2012 om 22:36
Nu de nieuwe release ons zo goed op de hoogte houdt over wat onze volgers en buddy's plaatsen, zijn denk ik de notificaties niet meer nodig .
Ze beschermen de privacy van de mensen met een gesloten dagboek niet.
Toen ik mij 1 januari heb aangemeld, heb ik vele notificatie ingeschakeld van leden waar ik NU niet in hun dagboeken wordt of wil worden toegelaten.
Nu kan ik de mutatiestroom niet beëindigen want hun dagboeken zijn gesloten.

Zou die functie kunnen verdwijnen, maar niet wat betreft de fora!
September 14, 2012 om 05:08
Daar gaan we weer...

On topic: We kunnen uiteraard brainstormen maar er worden voorlopig geen nieuwe features geïmplementeerd.
Onbekend
September 14, 2012 om 05:23
Oké.
September 14, 2012, gewijzigd door Massief op September 14, 2012 om 10:48
Clyde,
Begrijp ik uit je antwoord dat het voorlopig zinloos is om ideeën / voorstellen betreffende de website te posten omdat daar toch niks mee gedaan gaat worden?
September 14, 2012 om 11:05
Nee, we kunnen alvast wel brainstormen! Ik gaf alleen aan dat het niet meteen beschikbaar zal zijn.

groet,
September 14, 2012 om 11:26
OH, dan heb ik nog wel wat ideetjes en een paar bugs in Valtaf te melden.
Zal wel ff proberen e.e.a duidelijk te formuleren.
Onbekend
September 15, 2012 om 05:23
TimMinchin

>> Toen ik mij 1 januari heb aangemeld, heb ik vele notificatie ingeschakeld van leden waar ik NU niet in hun dagboeken wordt of wil worden toegelaten.
Nu kan ik de mutatiestroom niet beëindigen want hun dagboeken zijn gesloten. <<

Dit kun je simpel uitzetten.
Klik op het pijltje naast 'Welkom TimMinchin'
Kies voor 'Instellingen'
Kies bij Privacy voor 'Notificaties'
Kies voor 'Nieuwe dagboekberichten'
Daar zie je staan van welke Nieuwe dagboekberichten je een Notificatie krijgt.
Onbekend
September 15, 2012 om 17:02
@:Barkie: bedankt! Dat zal opruimen.

Blijf er echter bij dat de notificaties helemaal verwijderd worden, nu de 'recente activiteiten' zichtbaar zijn. Alleen voor de fora die je volgt.

Onbekend
September 16, 2012 om 12:28
TimMinchin
Ik ben er geen voorstander van dat notificaties verdwijnen.
Waar ik wel een groot voorstander van ben is de aanpassing zoals Massief in zijn startbericht aangeeft, want ik wil graag baas zijn over mijn eigen dagboek.
Onbekend
September 16, 2012 om 14:28
Goedenavond Barkie, ik heb inderdaad gezien hoe ik van al die notificaties kan afkomen en zal er gebruik van maken. Maar pas als ik weet wat het brainstormen waar Clyde het over heeft uiteindelijk oplevert.
Bedankt voor jouw inbreng!

( Even geëdit om vraagstelling te verduidelijken.)
September 16, 2012 om 16:12
@Barkie:
Net als jij vindt ik die notificaties wel handig en wil ik baas zijn in eigen dagboek.
Dus notificaties helemaal afschaffen: NEE
Meer controle over wie er mijn dagboeken lezen: JA
Onbekend
September 16, 2012 om 16:17
Clyde
Mijn inbreng voor het brainstormen: ik ben voorstander van het verzoek van Massief zoals beschreven in het startbericht.
Ik wil graag baas zijn over mijn eigen dagboek :)

TimMinchin.
Je wilt toch van die notificaties af?
Wat doet het er dan toe wat er uit dat brainstormen komt?
Implementatie van iets waar Clyde het mee eens is kan namelijk nog lang duren.
Ge-edit om vraagstelling te verduidelijken: welke vraagstelling?
Onbekend
September 16, 2012 om 17:58
Misschien is het een optie om de notificaties van de dagboeken te verwijderen. Dat wil nog wel eens mis gaan en dan krijg je 15x hetzelfde mailtje in je mailbus. Ook als iemand iets wijzigt gebeurt dat. Laat geinteresseerden gewoon naar de site komen als die iets wil lezen.
September 16, 2012 om 18:16
Persoonlijk vindt ik die notificaties wel handig.
Bijvoorbeeld als er iemand een tijdje afwezig is geweest en weer een nieuw dagboek schrijft.
Hoe weet je anders dat er iemand een nieuw dagboekbericht heeft geschreven?
Ik denk zelfs dat de storingen minder worden als iedereen zijn eigen mailinglijsten kan beheren, want dan worden er volgens mij heel wat notificatie-inschrijvingen verwijderd.
Onbekend
September 17, 2012 om 05:48
Chocolacaat
Iedereen bepaalt zelf of zij/hij notificaties wil ontvangen.
Je bent dus niet verplicht om dit aan te vinken.
Als je niet het risico wilt lopen dat je een enkele keer een bericht 15x ontvangt dan vink je die optie simpelweg niet aan.
Onbekend
September 17, 2012 om 06:34
@: Barkie:"Ge-edit om vraagstelling te verduidelijken': welke vraagstelling?
Ik had een foutje in dat bericht gecorrigeerd. Het citaat kwam mij goed uit om achterdocht te vermijden.

Massiefs methode is goed.

Ik wil van die notificaties af omdat 'de recente activiteiten' voldoende, vaak meer dan je wilt, weergeven. Zoals die reacties van andere buddy's bij jouw buddy's, maar dit terzijde.

Ik heb nu alleen die notificaties weggedaan die ik niet belangrijk vind. Ik wacht met enkelen tot Clyde een oplossing heeft gevonden, het heeft geïmplementeerd. Daar zal ik het mee moeten doen.

Notificaties van de zelf uitgekozen fora, moeten blijven.
Onbekend
September 17, 2012 om 07:30
TimMinchin

ALLE notficaties zijn zelf uitgekozen; of het nu gaat om dagboekberichten, clubberichten of fora.
Zet dus simpelweg AAN wat je wilt ontvangen en UIT wat je niet (meer) wilt ontvangen.
Onbekend
September 17, 2012 om 07:55
Barkie, weer beter geformuleerd of we praten langs elkaar heen.

Zo te zien is dit niet de grootste zorg van de leden van deze site, dus kan Clyde andere zaken als prioriteit nemen.

September 17, 2012 om 08:19
Ik denk dat Clyde zelf het beste in staat is om te beoordelen waar de prioriteiten moeten liggen.
Maar we brainstormen gewoon door.
Onbekend
September 17, 2012 om 17:17
TimMinchin
Als we langs elkaar heen praten dan ligt dit mijns inziens aan de 'onduidelijke formulering' van jouw 'wensen', want een 'vraag' van jou heb ik in dit topic niet gezien...
Jij had, volgens mij, 1 duidelijke 'klacht' >> Nu kan ik de mutatiestroom niet beëindigen want hun dagboeken zijn gesloten. << en daar heb ik je mee geholpen, dus als je verder wilt wachten op iets dat Clyde zou moeten implementeren dan heb je toch zelf in de hand hoeveel mails je dagelijks ontvangt?

Die 'recente activiteiten' heb ik inmiddels gevonden en als JIJ dat genoeg vind zet je die notificaties toch gewoon uit?
Wat mij betreft mogen die 'recente activiteiten' trouwens verdwijnen, want ik hoef niet te weten wat mijn buddies bij anderen schrijven, maar daar gaat het hier even niet om (ik lees ze dus simpelweg niet).
>> Zo te zien is dit niet de grootste zorg van de leden van deze site, dus kan Clyde andere zaken als prioriteit nemen. <<
Als andere leden niet reageren hebben ze blijkbaar geen verzoeken tot aanpassing...
September 17, 2012 om 17:35
>>Als andere leden niet reageren hebben ze blijkbaar geen verzoeken tot aanpassing...<<

@Barkie
Die heb ik wel. Ik wil, net als ook al aangegeven is in de Beta club, helemaal niet zien wat mijn buddy bij een ander schrijft.
Waarom dat zichtbaar gemaakt is, is mij niet duidelijk.
Als zoveel dingen op Valtaf (tegenwoordig) waarschijnlijk ook van Facebook geplukt.
Dat ik niet eerder reageerde heeft zo zijn redenen.
Maar bij deze alsnog.

Graag niet meer zien wat buddy bij een ander neer pent. Een beetje privacy
moet toch mogelijk zijn.
Kunnen zien of ongenode gasten nog steeds, door eerdere aanvinken van notificaties, mijn dagboek(en) kunnen lezen.
Graag weten wat een volger van een volger/buddy kan zien. Kan lezen in jouw dagboek. Zo ongeveer?!
En vooral: Sluit de Wall, wat een onding.
September 17, 2012 om 18:16
Voor wat betreft de notificaties die je ontvangt heb je inderdaad de mogelijkheid om die allemaal uit te schakelen. Dus daar hoeft niemand over te zeuren.
Je hebt echter geen enkele zicht op wie er notificaties ontvangen van wijzigingen in je dagboek of nieuwe dagboeken. En dat zou volgens mij op dezelfde manier te beheren moeten zijn.
De Wall is zoals Boekenkind schrijft een onding. Ook ik wil niet weten wat een buddy in een dagboek van één van zijn / haar buddies schrijft. Boeit me niet en gaat me ook geen ene moer aan.
Voorlopig omzeil ik de Wall maar door op de oude site in te loggen, voor zo lang als die nog bestaat.
Ik vindt het ook een beetje vreemd dat je op de nieuwe site verplicht bent om een profiel aan te maken voor dat je kunt kijken of Valtaf wel iets voor je is, terwijl je op de oude site vrij kunt rondkijken zonder profiel.
Een nieuweling komt automatisch op de nieuwe site uit en die zal echt niet nog een keer de link naar de oude site gebruiken om daar eens rond te kijken.
Misschien is het een optie om op de nieuwe site een mogelijkheid te bieden om eerst eens rond te kijken voor dat je een profiel aanmaakt?
Kijk, zijn we toch weer aan het brainstormen.
September 18, 2012 om 05:37
@Massief

>>Ik vindt het ook een beetje vreemd dat je op de nieuwe site verplicht bent om een profiel aan te maken voor dat je kunt kijken of Valtaf wel iets voor je is, terwijl je op de oude site vrij kunt rondkijken zonder profiel.<<

Ik zie geregeld nieuwe mensen die na 1 dag al weer zijn vertrokken.
Daarom graag, wat jij ook al schrijft, het vrij rondkijken terug zetten.
Het voorkomt in elk geval weer een hoos aan "Dode" Profielen.
Niet iedereen verwijderd het aangemaakte profiel weer.
Zo hou je ook ruimte voor Nicknames

Ik ben gek op brainstormen, maar dan wel graag in een zinvolle discussie.
Onbekend
September 18, 2012 om 06:43
Die wall (recente activiteiten) mag wat mij betreft weg, want als een buddy van mij reageert op een (voor mij) afgesloten dagboek dan zie ik het betreffende dagboekbericht.
Dit zou niet mogen, want ik heb geen toegang tot dat profiel.

Dat iemand verplicht is om een profiel aan te maken om rond te kijken dat was mij onbekend.
Maar het zou inderdaad een hele hoop 'dode' profielen schelen als dit niet (meer) zou moeten.
September 18, 2012 om 08:17
Hoi Barkie,
Dat iemand verplicht is om een profiel aan te maken om rond te kijken kun je zelf controleren.
Log maar eens uit van Valtaf, sluit de browser en ga dan naar www.valtaf.nl.
Je kunt alleen wat reclame bekijken, via de foto's onder op de pagina kom je in wat profielen, voor zover die niet zijn afgesloten, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om vanuit die pagina op een forum te komen.
Die mogelijkheid ontstaat pas als je ingelogd bent.
Tenzij ik iets over het hoofd zie, maar dan zien nieuwelingen dat ook over het hoofd.
September 18, 2012 om 08:40
Ter info:

Op de landingspagina zijn de volgende links te vinden (naast doorklik naar profielen):

Gewichtsgrafiek
Afslankplan
Afslanknieuws
Eetdagboek
Sportdagboek
Slanke recepten

Als men via google (voorbeeld) binnenkomen dan wordt de landingspagina ook "geskipped".
nieuwelingen komen vaak via google bij ons terecht aangezien wij nergens reclame maken voor de website.

Ps. ik lees alle feedbacks ook al heb ik (nog) niet gereageerd.

Groet,
Clyde
September 18, 2012 om 08:41
@Massief

Even proef op de som genomen en uitgelogd.
www.valtaf.nl eerste mogelijk aangeklikt. Kom op een algemene pagina. Klik op forums en ik kan alles lezen.
De huidige draaiende versie (nieuwe?) niet bèta, niet de oude.
Dus je kunt weldegelijk rond snuffelen. (Ik wel tenminste)
Kan zijn dat Valtaf toch mijn IP adres herkent. Dat weet ik niet.

Wat ik me eerder afvraag is of mensen die zich inschrijven en vervolgens niets meer mee doen. A. echt gemotiveerd zijn. En B. de moeite willen nemen om eens van alles uit te proberen. Vooral de eet/dieetdagboeken vinden veel mensen moeilijk invullen. Maar ook de toon van sommige forums zijn niet bepaald aantrekkelijk. :DD:
Onbekend
September 18, 2012 om 11:47
Clyde
Dat je niet overal op reageert dat snap ik natuurlijk.
Maar waar ik dus absoluut niet blij mee ben, en volgens mij zou dit ook niet mogen kunnen, is dat mijn dagboekbericht + de reacties daarin zichtbaar zijn voor mensen die geen toegang hebben tot mijn profiel.

September 18, 2012 om 14:50
@Boekenkind,
Heb het ff op een andere pc geprobeerd. Als ik via google valtaf.nl binnenkom, dan kom ik op een pagina waar ik niet rechtstreeks naar de fora kan.
Maar inderdaad wel via één van de links: Gewichtsgrafiek, Afslankplan, Afslanknieuws, Eetdagboek, Sportdagboek of Slanke recepten.
En dan hoef je geen profiel aan te maken.
Dus mijn fout.
Alleen jammer dat de extra mogelijkheden van valtaf zo een beetje "verborgen" zijn.
Voor wat betreft de toon op sommige forums heb je gelijk, maar als de moderator van Valtaf in een kennelijke coma ligt, en niet in staat blijkt te zijn om de trollen op valtaf in toom (in het ruzieforum) te houden , dan krijg je dat.
Het is vervelend, maar onvermijdbaar als er niet daadkrachtiger wordt opgetreden tegen off-topic reacties die alleen worden gezet om te trollen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.