Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ijskoude handen tijdens sporten En meer...

Geplaatst door Fatgirl88 op September 20, 2012 om 16:48

September 20, 2012 om 16:48
Hey iedereen,

De planning voor vandaag (voor mij) was vandaaag lekker sporten!
25min joggen op de loopband, 55min bodycombat en als afsluiter 25min op de crosstrainer.
Ik heb het wel allemaal gedaan maar mijn lichaam reageerde anders dan anders!

Ik hield het hardlopen heel goed vol maar had t gevoel dat ik niet echt had gesport! Normaal zweet ik best snel als ik lekker intensief bezig ben krijg ik t warm maar vandaag had ik dat totaal niet.
Op dat moment dacht ik okey misschien is mn lichaam er aan gewend en dacht er verder niet over na.

Toen ging ik verder met groepsles bodycombat. Ik deed heel rustig geen zware gewichten maar gewoon rustig aan omdat ik daarna ook nog op de crosstrainer wou en dus wel wat energie over moest houden. Tijdens de les kreeg ik steeds meer last van extreem koude handen en dat is tot nu zelfs nog niet over! Ook nu had ik niet t gevoel dat ik wel echt iets deed aan sport heel appart ook weer neit zweten of voor mijn gevoel een verhoogde hartslag door de inspanning.

Na de les ging ik door na de crosstrainer... Ook dit heb ik gewoon goed vol kunnen houden. ik kon zelfs na die 25 min nog voor mijn gevoel wel even door gaan maar omdat ik zo last kreeg van die koude handen ben ik toch maar gestopt.

Wat kan dit betekenen want dit heb ik nog nooit gehad.
En dan een hele stomme vraag maar voor mijn gevoel heb ik ook totaal niet veel verbruikt aan kcal wat ik dus ingevoerd heb in mijn bewegingsdagboek. T voelde als tijd verdrijf maar niet als sport omdat ik niets merkte aan mn lichaam erg vreemd....

Heeft iemand hier een verklaring voor?!
Ben er wel een beetje nieuwsgierig na!

Groetjesssss,,,

Mij
Onbekend
October 15, 2012 om 04:16
Ik heb zelf altijd last van koude handen en als het een beetje tegenzit ook een koude neus en tenen. Heeft met doorbloeding te maken. Masseer je handen even nadat je ze onder een lauwe kraan hebt gehouden. Succes :)
October 18, 2012 om 18:32
Had je misschien vantevoren veel suiker en/of caffeïne binnengekregen?
:panda:
October 24, 2012 om 15:42
Had je misschien vantevoren veel suiker en/of caffeïne binnengekregen?
October 28, 2012 om 17:30
haha sorry voor mn zwaaar late reactie ben eignelijk heel even niet meer zo heel actief geweest op t forum!!! :(

Maar ik ben weer trug :P

Ik heb wel een verslaving van energie light blikjes en suiker zal ik hier niet mee binnen hebben gekregen maar caffeine nu je t zegt :P Ja dus:P

Heb er gelukkig ook geen last meer van gehad hoor maar dat zou dus een mogelijke oorzaak kunnen zijn?!
Hoe komt t dan dat je dat daardoor krijgt?!
October 29, 2012 om 03:50
Ik weet het niet precies. Caffeïne doet je hart harder kloppen, maar het is nog steeds onduidelijk wat de gevolgen voor je bloed zijn. Mogelijk werkt het 'verstarrend' op je bloedvaten en bloeddrukverhogend. Een onderzoek in Journal of the American College of Cardiology (januari 2006) zegt: "dat cafeïne de normale bloedcirculatie bij inspanningen vermindert, wat in verband met fysieke inspanningen weinig positief is. Voorzichtigheid is dus geboden om de avond voor een zware fysieke inspanning koffie te drinken." De temperatuur van je lichaam, en dan vooral in de extremiteiten (vingers, tenen, neus) wordt o.a. geregeld door de haarvaten van je bloedsomloop.
October 29, 2012 om 06:31
Ik heb er ook last van. Niet alleen tijdens het sporten. Mijn handen veranderen ook snel van kleur, worden eerst geel en later blauw.

Het heeft met de doorbloeding te maken. De link met koffie heb ik nog nooit gelegd moet ik eerlijk zeggen, wel met alcohol, maar dat is juist goed voor de doorbloeding (maakt het bloed dunner). Ik drink ook niet zo veel koffie, nou ja wel behoorlijk wat maar het zijn van die kleine senseokopjes. Dan moet je er twee of drie drinken voor een mok zeg maar.
November 11, 2012 om 15:42
bedankt tango beer voor je info!

Ik let er nu wel wat beter op! haha geen energie drankjes meer voor mij:P
Maar zou t trouwes ook te maken hebben tijdens t douche haha want dan heb ik ook wel een wazig iets haha dat mn voeten tijdens of na t douche zodra ik er onder uit ga blauw tot donker paars worden haha trekt wel weer weg gelukkig en ngeen last van! zou t zo zijn dat ze dan overbelast zijn of te warm douche of een combi :P
November 11, 2012 om 16:02
Hm, dat zou ik niet weten. Ik heb zelf wel eens dat m'n huid rood wordt door te warm douchen of bijvoorbeeld schuren of krabben, maar paars of blauw zou ik niet weten. Ongetwijfeld heeft het iets te maken met uitzettende haarvaatjes van je bloedsomloop, maar verder weet ik het niet.
December 5, 2012 om 12:01
Ja eerst rood, daarna geel en daarna blauw. Ik denk dat het juist inkrimpende bloedvaatjes zijn als reactie op de kou.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.