Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Oude accounts verwijderen

Geplaatst door op October 15, 2012 om 18:48

Onbekend
October 15, 2012 om 18:48
Worden na een bepaalde tijd (bvb een jaar niet ingelogd) accounts verwijderd? Het is soms wat storend als je op zoek bent naar buddies bvb dat je accounts van 2009-2011 tegenkomt waar geen mens meer naar kijkt.
Onbekend
October 16, 2012 om 10:06
Helaas worden niet-actieve accounts niet verwijderd :(
Zelfs niet als het gewicht nog steeds op 0 staat...
Onbekend
October 16, 2012 om 10:49
Idd oude accounts, maar toch ook wel oude forum onderwerpen! Kwam er gister 1tje tegen van rond 2008!!!! Is toch niet meer relevant.
Onbekend
October 17, 2012 om 04:04
Ik vind het heel vervelend...
Onbekend
October 20, 2012 om 16:06
Ik denk dat het animo hier er een beetje uit is.
Als je niet betaald wordt krijg je dat.
October 20, 2012 om 16:29
Gaunt

Het is nog erger, Profielen die worden aangemaakt en daarna nooit meer bezocht.
Zo zijn er duizenden.
Ze blokkeren Nickname's maar ze nemen ook onnodig ruimte in beslag.
Verwijderen is al veel vaker om gevraagd maar de reactie vanuit Beheer of hoe het nu heet, is altijd Nul komma Nul.
October 20, 2012 om 16:33
Wat ik zelf wel prettig vind is dat mijn account nog steeds bestaat. Ik ben nl niet altijd bezig met afvallen. Nu dus weer wel, daarom ben ik blij dat ik gewoon weer kon inloggen en dat ik mijn gegevens vanaf 2004! nog niet kwijt ben. Dan pak ik gewoon de draad weer op.
October 20, 2012 om 21:30
Ik geloof niet dat het animo weg is.
Het is alleen wel steeds moeilijker om een nickname te kiezen omdat er al zoveel bezet zijn die inderdaad nooit meer gebruikt gaan worden.
Ergens snap ik wel waarom die profielen nooit opgeschoond worden. 197.000 deelnemers staat beter als bijvoorbeeld 85.000 deelnemers.
Technisch is het niet zo moeilijk om de profielen automatisch op te schonen als ze al geruime tijd niet meer gebruikt worden. ( We krijgen toch ook herinneringsmailtjes dat we ons gewicht al een tijdje niet meer hebben ingevuld.)
Het systeem is er dus al, met hetzelfde gemak kun je het dan enigzins aanpassen en gebruiken om een mailtje te sturen met een link daarin die mensen moeten aanklikken om hun account actief te houden als ze al een jaar niet meer hebben ingelogd. Wordt er niet gereageerd op het mailtje dan kan er altijd nog na een maand een 2e en voor mijn part een 3e mailtje verstuurd worden. Als er dan nog niet gereageerd is dan kun je er, denk ik, wel van uit gaan dat er geen interesse meer is in het profiel en ergo het profiel opheffen.
Als extra zekerheid zou er een pb'tje naar dat profiel kunnen worden gestuurd met de mededeling dat het account op de nominatie staat om verwijderd te worden als er niet op een link wordt geklikt.
Levert als gunstig bij-effect op dat mensen verplicht zijn om wijzigingen in het e-mailadres in het profiel aan te passen als ze echt serieus zijn, want anders lopen ze het risico dat het profiel verijderd wordt terwijl ze nog wel van plan zijn om er nog een keer gebruik van te gaan maken.
Maar, zoals gezegd, 197.000 deelnemers staat gewoon beter.
October 21, 2012, gewijzigd door Boekenkind op October 21, 2012 om 04:00
@Massief

197.000 staat beter??!!. Ik was er na 2 dagen op Valtaf achter dat er absoluut geen 197.000 reageerde op een forum of wat ook. En vond het toen al verwonderlijk dat daar niets mee gedaan werd. Het is gewoon vervuiling.
In mijn werkzame leven was het ook zaak zoveel mogelijk zieltjes te winnen en te behouden. Maar daar werd, ondanks dat het betaalde abonnementen waren, weldegelijk schoonmaak gehouden. Als je langer dan een jaar geen actie ondernam op je lidmaatschap en die vernieuwde. Na herinneringsmails en zelfs brieven, ging je toch echt uit het leden bestand.
Terwijl het daar hoe meer zielen, hoe meer (subsidie) geld betekende.
Hier kost het niets, misschien is dat de reden dat er geen schoonmaak gehouden wordt? Het levert niets op en het kost niets. Alleen maar ergernis van de leden.

De onderliggende middelen zijn er, zo als je al schrijft. Ze niet gebruiken is dood zonde.
Ik weet al zo iemand die hier een account heeft en zijn/haar eigen Nickname niet meer weet laat staan het password. Maar wel al ca. 2 jaar een (dood) Profiel.

@Nientje

Het gaat niet over profielen zoals die van jou.
Jij activeert “geregeld” je profiel.
Het gaat over profielen die aangemaakt werden en verder nooit iets mee werd gedaan.
Of profielen die al meer dan 3 jaar inactief zijn.
Als jij een herinnering zou krijgen, activeer je, om je profiel niet kwijt te raken.
De duizenden die nooit iets gedaan hebben, gaan ook echt niet activeren na een herinnering.

Maar zoals al eerdere discussies over dit onderwerp.
Wij maken ons druk en Beheer doet er niets mee.
October 21, 2012 om 07:40
Hoi Boekenkind, dat er geen 197000 actieve leden zijn heeft iedereen die langer als 2 weken actief is op de site, wel in de gaten.
Als je echter als nieuweling op de site komt staat er dat er 197000 leden zijn.
Hoewel, als ik al nieuweling hier zou komen en zou lezen dat 19700 leden in totaal 926187 KG zijn afgevallen, dan zou ik toch mijn bedenkingen hebben, want dat komt neer op een gewichtsverlies van gemiddeld 4,7 KG.
Niet echt denderend....

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.