Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

vocht

Geplaatst door Speurneus op October 16, 2012 om 02:59

October 16, 2012 om 02:59
Weten jullie waarom soep, tomaten etc. niet bij het vochtgehalte toegevoegd wordt?
Onbekend
October 16, 2012 om 10:02
Misschien omdat enkel de producten die onder de rubrieken 'Alcoholische dranken', 'Koffie, thee, sap, fris, water' en 'Melk- en melkproducten' meegeteld worden als vocht?
October 16, 2012 om 14:26
Klopt het is duidelijk een instelling die alleen de product groepen die als vocht bekend staan mee tellen.
Toch blijft het vreemd, yoghurt wordt door geen mens als drinken beschouwd.
Onbekend
October 16, 2012 om 16:08
Ik denk dat het ook te maken heeft met dat er heel veel voedingsmiddelen vocht zit, en er een grens getrokken moet worden met wat wel en niet meegerekend word. Maar goed, voor mijn gevoel zou die grens ook voorbij soep moeten worden gelegd, hoor.
Onbekend
October 16, 2012 om 16:32
Op Waarom 2 liter? lees ik
>> Alles bij elkaar raakt ons lichaam onder normale omstandigheden dus rond de 2 liter water per dag kwijt. De enige manier om dat aan te vullen is door te drinken! Water om precies te zijn. Vrijwel alle andere dranken bevatten voedingsstoffen (melk e.d.) of voor het lichaam onbruikbare stoffen (koffie, thee, fris) die de waterbehoefte juist omhoog stuwen. <<
Valtaf telt al meer mee dan enkel water...
October 16, 2012, gewijzigd door Tangobeer op October 16, 2012 om 20:07
"Alles bij elkaar raakt ons lichaam onder normale omstandigheden dus rond de 2 liter water per dag kwijt. De enige manier om dat aan te vullen is door te drinken!"
En dat is dus niet waar.
Je hebt ongeveer 2 liter vocht nodig en dat vocht haal je uit al je drinken en al je eten. Groente is ook voor 70% water en zelfs vlees is voor meer dan 40% water.
Maar ja, die site is natuurlijk eentje van "wij van wc-eend adviseren wc-eend".
Gelukkig staat op precies dezelfde pagina: "iets meer dan 1 liter water nodig." wat dan weer wel kan kloppen.

:panda:
Onbekend
October 17, 2012 om 05:01
Tangobeer
Dat het niet waar is dat je alleen vocht aanvult door water dat weet ik ;)
Maar blijkbaar wordt daar dus nogal verschillend over gedacht.
En waar hoeveel vocht in zit is ook nog afhankelijk van de bewerking.
October 17, 2012 om 05:22
Natuurlijk wordt er verschillend over gedacht. Overal wordt verschillend over gedacht. Zeker nu iedereen zijn gedachtes kan ventileren op internet. Maar dat doet er niet toe. Er zijn gedachtes die gebaseerd zijn op de realiteit en goed onderzoek en er zijn gedachtes die gebaseerd zijn op onzin en de bel horen luiden, maar niet van de klepel weten. En het idee dat je dagelijks 2 liter water moet drinken, hoort bij die laatste.
Onbekend
October 17, 2012 om 15:14
En Valtaf heeft blijkbaar haar 'eigen' ideeën over wat er onder 'vocht' valt en dat vervolgens geprogrammeerd in het dieetdagboek.

October 17, 2012 om 16:15
@Barkie

ALLE dieet site's werken met dezelfde rubrieken, of min of meer dezelfde.
Lijkt me sterk dat die allemaal hun eigen invulling hebben over wat vocht is.
EN wat wel en wat niet in de eet/dieet dagboeken als vocht wordt aangemerkt.
Ik zag er nog geen een waar soep bij vocht werd ingedeeld.
Net zo min als aardbeien die voor meer dan 80% uit vocht bestaan.

Een ding is wel duidelijk, het is "noodzakelijk" dat je voldoende drinkt.
Niet om af te vallen, maar om je lichaam gezond te houden.
Onbekend
October 17, 2012 om 16:27
Boekenkind

Ik ken geen andere sites, dus vandaar dat ik schreef 'eigen' ideeën, want iedereen wéét dat er in fruit en groenten óók vocht zit.
Als ik invul 3000 gram komkommer, komkommer bestaat voor 99% uit vocht, dan heb ik volgens de site nog niets aan vocht gegeten/gedronken.
Maar die andere sites met eet/dieet dagboeken rekenen fruit en groenten dus ook niet mee.

En hiermee is de vraag van Speurneus volgens mij helemaal beantwoord?
October 18, 2012 om 04:58
@Barkie

>>Ik ken geen andere sites,<<
Zou je toch eens moeten doen, kijken bij andere afvalsites er zijn hele leuke, hele uitgebreide, maar ook hele gekke bij.

Door mijn werk voor de site kom ik wel eens op andere afvalsites
Daardoor weet ik dat ze allemaal, of nagenoeg allemaal met dezelfde formule rekenen, dezelfde product indeling hebben. Je dacht toch niet dat Emiel die zelf verzonnen had? En er zijn er zelfs die schermen met de grootste te zijn wat betreft Calorie Tabel. Zij hebben er wel 10000, wij over de 30000 maar dat terzijde.

Wil je ook een splitsing in je suiker/vetten en weten of je genoeg vitamines binnen krijgt? Dan moet je zeker naar het Voeding Centrum.
Maar ook daar zijn alweer uitgebreidere mee. Die zijn wel Amerikaans.
Onbekend
October 18, 2012 om 09:46
Boekenkind

In vul geen (di)eetdagboek in, dus om die reden zal ik niet naar andere sites gaan kijken.
Ik zoek hooguit de kcal waarden van een product op als dat product niet in de calorietabel van valtaf staat, zoals gisteravond 'anisette' ;)
October 18, 2012, gewijzigd door Boekenkind op October 18, 2012 om 11:48
@Barkie

Anis(ette) staat wel in de calorie tabel.
O shute nee. Dat is pastis, is dat niet het zelfde??

PS, jammer dat je het niet hebt toegevoegd aan de tabel.

Niet alleen voor de dieet/eetdagboeken zijn die sites wel eens handig.
Ik haal bij sommige leuke informatie en recepten weg.
Onbekend
October 18, 2012 om 12:18
Boekenkind
Ik heb gisteravond een topic geopend op het forum 'Fouten in de calorietabel' over Anisette waar ik uitleg waarom ik het niet kan toevoegen en jij misschien wel.
October 18, 2012 om 12:29
@Barkie

:ffdenken: en vooral :ffloeren: Die heb ik dan gemist. Komt goed.
October 18, 2012 om 16:02
Ik ben en blijf van mening dat Valtaf.nl ook soep, en allerlei uit voornamelijk vocht-gerealteerde voeding, zoals komkommer, tomaat, asperges etc. moet toevoegen in het vochtpercentage!
Maar het is wetenschappelijk bewezen dat niet alleen water als vocht aangemerkt kan worden, maar wel degelijk vocht uit voeding. Het is zelfs erg ongezond om liters water te drinken. Beter om vocht ook in te nemen door vochtrijke groentes en fruit! en dit mag je allemaal bijtellen met je vochtpercentage. ValtAf.nl zal dit een keer aan moeten passen!!
Ik weet het, het kost de websitemaker een hoop extra werk......
Maar dan heb je ook een site die realistischer is!
Ik kijk uit naar de wijzigingen.
October 18, 2012 om 16:17
@Speurneus

Je wenst Je een Utopie.
Geen "afval" website in de wereld splits vocht uit voeding.
Waarom zou Valtaf dat dan wel doen.??

Maar ik zou zeggen stel het voor aan Clyde.
Dat is de Beheerder/Programmeur van de website. Hij overlegd het met de Bouwers en Ontwerpers van de website. Wie weet.
October 18, 2012 om 18:29
Eenmaal in je maag maakt het echt niet meer uit of het vocht uit groente komt of uit een glas water. Water is water.
Wat is het nut van meten van je vochtinname? Het zou volgens mij alleen nuttig zijn als er een gevaar is dat je te weinig binnen krijgt. Gelukkig bestaat er zoiets als 'dorst'.

October 19, 2012 om 01:58
Helemaal met Tangobeer eens.

Bedacht me later nog iets.
Het eet/dieet dagboek kent een aparte rubriek drinken.
Daar mag jezelf invullen wat je drinkt en wat JIJ als drinken ziet.
Stop je daar toch je groenten en fruit. Of een percentage daarvan.
Onbekend
October 19, 2012 om 05:41
Speurneus

Bij iedereen staat in het dieetdagboek, bij de Vochtmeter, >> 1,5 liter vocht per dag is gezond <<
Iedereen is anders en het verschit ook nog eens per dag (aktiviteiten, zweten) hoeveel vocht je nodig hebt.
Ze kunnen die Vochtmeter dus maar beter weghalen.

Wat jij wilt is dat er uitgezocht wordt hoeveel vocht er in alle producten zit?
Weinig kans denk ik...

Sinds de nieuwe release hebben we er 2 rubrieken bij in het dieetdagboek: Vezel en Natrium.
Het wordt aan de leden van valtaf overgelaten om die rubrieken invulling te geven.
Dat wat jij ziet (in je eigen dieetdagboek) bij Vezel en Natrium klopt dus ook al niet...
October 19, 2012 om 19:21
En dan, hoeveel vocht zit er in vezels en hoeveel natrium zit er in vocht?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.