Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

impressies bij afgeschermd account

Geplaatst door op October 16, 2012 om 10:38

Onbekend
October 16, 2012 om 10:38
Hoe komt het dat ik op mijn dagboekje dat ik geheel afgeschermd heb voor deelnemers én bezoekers toch nog maar liefst 70 impressies krijg (en nee, ik heb zelf geen 70 keer gekeken wat ik toch allemaal geschreven heb!).
October 16, 2012 om 12:08
Hoi Mssx,

Wist je dat we een zoekfunctie hebben in de forum? Na een kleine zoektocht:
http://www.valtaf.nl/discussie/22324/wat-wordt-er-bedoeld-met-de-impressies
October 16, 2012 om 14:56
@MSSX en DitIsMijnJaar2013:
Impressies zijn bezoeken aan je dagboeken / profielpagina.
Niet alleen buddies kunnen jouw profielpagina of dagboeken bezoeken en dat kunnen ook andere leden, en als je de privacy-instellingen niet goed hebt staan, zelfs volslagen vreemden zijn die toevallig een keer op Valtaf verzeild raken.
Het afsluiten van je profielpagina is een wassen neus. Als mensen dat graag willen komen ze, zeker op de oude website, toch wel op je profielpagina.
Dus vandaar dat je zoveel impressies kunt scoren.
October 16, 2012 om 15:37
@Massief

>>Het afsluiten van je profielpagina is een wassen neus. Als mensen dat graag willen komen ze, zeker op de oude website, toch wel op je profielpagina.<<

M.a.w. via de "Oude website" waar je nog steeds, via dat regeltje heen kunt, is alles op gesloten profielen te lezen?
Inderdaad hoe veilig is het wereld wijde web, Maar ook Hoe veilig is Valtaf.?
Ik snap nu mijn vele impressies nu ook beter. 2 geregistreerde lezers en de rest Koekeloert via de oude website
Onbekend
October 16, 2012 om 16:10
Natuurlijk is het vervelend als je denkt dat het is afgesloten is en ook blijft; en dan blijkt het niet zo te zijn!
Maar feite zijn we toch een grote club van mensen met hetzelfde doel: elkaar helpen met gewichtsbeheersing.

Ik ben voor openheid, met de mogelijkheid iets privé te bespreken via een PB of een in een club.
Je kunt zelfs een mailcontact met leden opbouwen via een eigen mailadres, dan heb je privacy.
Onbekend
October 16, 2012 om 16:40
Boekenkind
Ook via de oude valtaf site kan ik niet in afgesloten dagboekjes...
Maar op de nieuwe valtaf site, en dan op de Wall, kan ik nog steeds lezen wat mijn buddy's bij voor mij afgesloten dagboekjes schrijven.
October 16, 2012, gewijzigd door Boekenkind op October 16, 2012 om 16:47
@Emmie00

Mijn profiel is om een andere reden afgesloten.
Voor mij was het afsluiten wel een vorm van bescherming, niet om dat het kan, maar omdat het moest.
Maar dat blijkt nu, door Massiefs opmerking niet zo te zijn.
Daar word ik, op zijn zachts gezegd, niet vrolijk van.

@Barkie

Dank, dat is een hele opluchting. Dat er via de Wall gelezen kan worden via Volgers en Volgers van Buddy's weet ik.
Ik begreep van Massief dat je via de "Oude" website ook op mijn profiel kon lezen. Dat is dus niet zo. :poeh:
October 16, 2012 om 17:54
@Boekenkind:
"De Xenos staat al vol met kerst spullen."
October 17, 2012 om 03:30
@Massief

Klopt dat schreef ik, op mijn profiel
Die gesloten is voor anderen dan mijn buddy's.
DAT weten we dan ook weer.
Maar lees je dan alleen de eerste regel? of echt het hele stuk?
Geen ramp, er staat niets bijzonders in. Maar toch raar.
October 17, 2012 om 04:37
Hoi Boekenkind,
Ik kan dan echt het hele stuk lezen. Omdat je zelf wel weet wat je geschreven hebt en omdat ik je heb laten zien dat het toch mogelijk is om in je profiel te komen ondanks het feit dat ik geen buddy van je ben, lijkt het mij niet passend om hier de hele tekst te plakken.
Heb trouwens verder niks gelezen, alleen een willekeurige regel gekopieerd en hier geplakt.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ik nu wel sta gelogd als één van jouw bezoekers.
Als dat niet zo is, verklaart dat veel van de vragen rond de impressies.

Onbekend
October 17, 2012 om 10:57
Dan nog blijft de vraag:
waarom de mogelijkheid bieden om een profielpagina voor bezoekers én deelnemers af te sluiten, terwijl dat dus blijkbaar een wassen neus is. Haal die mogelijkheid dan weg, dan is tenminste duidelijk dat dat niet kan.
October 17, 2012 om 12:05
@Mssx:
Om in een afgesloten account te komen is voor de gemiddelde gebruiker van valtaf niet zo gemakkelijk.
Uiteraard ga ik hier niet uitweiden hoe het kan, want er zijn nog steeds trollen actief die daar gretig misbruik van gaan maken.
Ik heb nou eenmaal het geluk dat ik net ff iets meer weet dan de gemiddelde gebruiker.
De beveiliging van de nieuwe website is een stuk beter geregeld, dus misschien is het een idee om de link naar de oude website te verwijderen, zodat toevallige voorbijgangers daar niet zo gemakkelijk op komen.
Ik denk dat de afgesloten profielen dan ook heel wat minder impressies krijgen...
October 17, 2012 om 14:24
@Massief

>>dus misschien is het een idee om de link naar de oude website te verwijderen, zodat toevallige voorbijgangers daar niet zo gemakkelijk op komen.<<

Dat zou me een waar genoegen zijn.
Clyde heeft dat volgens mijn geheugen ook al maanden geleden beloofd en aangekondigd.
De mogelijkheid zou tijdelijk blijven bestaan. Maar tijdelijk is nu al héél erg lang.

Ben eigenlijk wel benieuwd of ik nu wel sta gelogd als één van jouw bezoekers.
Als dat niet zo is, verklaart dat veel van de vragen rond de impressies.

Bij bezoekers sta je niet.
Hoe ik impressies kan zien ben ik weer even kwijt. Ik ben daar nooit zo mee bezig.
Dat je meer weet dan de gemiddelde computer nerd wist ik al.
Even zoeken en ik weet het weer, maar dààr kun je niet zien wie er is komen lezen.
Dus nee bij impressies zul je ook niet staan.
Toch vind ik het vreemd, dat zelfs via een omweg mensen die geen buddy zijn, Toch in mijn dagboek kunnen lezen. Voor zover ik weet ben je geen buddy van een buddy van mij, of een volger. Maar oké, dit gaat gewoon te ver.
Ik houd nu heel degelijk rekening met wat ik schrijf en waar.
Een ezel valt in het gemeen enz.
October 17, 2012 om 15:06
Hoi Boekenkind,
Ben inderdaad geen volger of een buddy van een buddy, trouwens ook geen computer nerd.
Als ik niet bij de bezoekers wordt vermeld, is dat de verklaring waarom mensen wel veel impressies hebben, maar slecht een gering aantal bezoekers.
Ik houd nu heel degelijk rekening met wat ik schrijf en waar
In diverse topics is al aan de orde gekomen dat er geen privacy op internet is, niet op Valtaf, niet op Facebook, Hyves, Linkedin en ga maar door.
Je mag van mij best geloven dat e-mail wel "veilig" en een garantie voor je privacy is.
Er zijn tenslotte ook nog hele volksstammen die geloven dat een klavertje vier geluk brengt.
October 17, 2012 om 16:10
@Massief

Nee hoor email is ook niet veilig. Maar wel veiliger dan de PBtjes van Valtaf die je niet eens weg kunt gooien, alleen verstoppen.
Als ze weer kans zien op mijn profiel in te breken hoef je alleen maar een pseudo bericht aan een van mijn buddies te schrijven en de hele conversatie ligt op tafel.
En nee klavertjesvier geven geen geluk en er staat geen pot goud aan het einde van de regenboog.

Sorry voor het nerd, Meer dan "normaal" bekend met computers, zo dan??
Onbekend
October 17, 2012 om 16:32
Loesje schrijft ook (op de verjaardagskalender)
>> Ik hoef geen pot goud
Ik vind het gewoon leuk om regenbogen te volgen << :DD:

Maar die link >> Terug naar de oude website << mogen ze dan wel eens verwijderen...
October 17, 2012 om 16:59
@Boekenkind,
Meer dan "normaal" bekend met computers, daar kan ik wel mee leven. ;->
@Barkie,
BIJ IT-ERS GAAT ALLES AUTOMATISCH MAAR NIETS VANZELF.
Dus misschien Clyde nog een keer aan het jasje trekken?
October 17, 2012 om 17:51
@Massief

Ga ik zeker doen.
Morgen als ik eindelijk skype op mijn tablet heb geinstaleerd. Nog 5 seconden
en dan doet die het ook.

Advies, koop geen goedkope tablet, je bent uren bezig uit te zoeken waarom iets niet werkt. Maar als het dan werkt!!.:enthousiast:
Onbekend
October 18, 2012 om 04:18
Nu weet ik hoe je via de oude website de impressies kan bekijken. Ik ben een langzame leerling wat computers betreft. Heb er inderdaad ook verbazingwekkend veel impressies, vooral als je dat overzet naar het aantal bezoekers van mijn profiel.
Van mij mag het zo blijven, egoïstisch als ik ben, daar ik wel gehoord wil worden en heb een open profiel.
Natuurlijk begrijp ik volkomen de grote zorg van Massief: "Uiteraard ga ik hier niet uitweiden hoe het kan, want er zijn nog steeds trollen actief die daar gretig misbruik van gaan maken." Dat zou verschrikkelijk zijn.
Onbekend
October 18, 2012 om 04:24
Eerder had ik zoiets al aangekaart op 13 september:
De eerste regels van gesloten dagboeken zichtbaar op de Wall. Gaatje in de privacy?
Discussie bewerken
Forum » Vragen en opmerkingen over de website
13 september 2012 om 21:32

Emmie00
75.10 kg
Als men in zijn of andermans dagboek leest komen er rechts impressies van andermans dagboeken voorbij. Veel daarvan zijn slechts bestemd voor de buddy's van leden met een gesloten dagboek.
Zou dat aangepast kunnen worden ter wille van de privacy die leden?

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.