Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

sport en onbedoeld aankomen

Geplaatst door NMA op October 16, 2012 om 15:46

NMA
October 16, 2012 om 15:46
hoi,
Sinds een maandje ben ik weer elke dag 2x20km per dag aan het fietsen op weg naar en van werk. Ik heb dit vorig jaar ook een tijd gedaan, en ben toen 11kg afgevallen. Echter, op dit moment kom ik per week ongeveer een kilo aan. Ik word echt gek. Ik eet zo'n 1800kcal per dag, en fiets dus alleen al voor werk 200km per week. Hoe kan het dat ik zo veel aankom? Ik voel me verder niet futloos. Moet ik nu - geheel tegen mijn gevoel in - nog meer gaan eten? (dit is ook lastig omdat ik tijdens kantooruren weinig tijd heb om te eten). Als er iemand is die deze situatie kent, hoor ik het graag!!!!!

thanks! NMA
November 5, 2012, gewijzigd door Silkje op November 5, 2012 om 09:14
Als ik a.h.v. je profiel + zittend werk je energiebehoefte uitreken, dan kom ik op een BMR van 1541. Dan moet je daar bovenop rekening houden met hetgeen je doet op een dag (kan ik a.h.v. dit berichtje niet beoordelen, in 't ziekenhuis rekenen ze 1,25 keer je BMR in elk geval en dat komt rond de 1900 uit) en dan zou je met 80-99% van de bekomen behoefte normaalgezien moeten afvallen (hoe dichter naar die 80 toe, hoe sneller, en bij 100 of meer ga je op gewicht blijven of bijkomen uiteraard; minder dan 80% zou ongezond zijn).
Ik lees dat je een dieetverleden hebt, dus misschien is jouw lichaam efficiënter gaan werken en gaat het minder makkelijk dan bij een persoon zonder dit verleden. Ik denk dat je met 1800 kcal/d ongeveer goed zou moeten zitten a.h.v. wat ik berekende, maar nogmaals, jouw lichaam is daarom niet het lichaam waarop de formules gebaseerd zijn.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.