Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vis leren eten ...

Geplaatst door Poesjeh op November 1, 2012 om 11:17

November 1, 2012 om 11:17
Van thuis uit ben ik geen viseter, erger nog. Ik verafschuw vis!
Maar ik zou het toch heel graag leren eten, ik heb het al zoveel geprobeerd maar lust het echt niet.
Voor mijn gezin maak ik wel regelmatig vis omdat ik vind dat zij hier niet onder moeten "lijden".
Heeft iemand hier misschien tips of leuke recepten om vis beter te kunnen smaken?

:bijvoorbaatmijndank:

:goudvis:
November 1, 2012 om 12:24
Ik eet af en toe vis, maar geef toe dat het niet mijn favoriete voedingsmiddel is. Ik maak dan meestal een soort vispannetje met veel groenten erbij. Gewoon wat visfumet/visbouillon aan de kook brengen, wat groentjes erbij (wortel/prei/knolselder...) en even laten garen. Dan wat witte vis en/of zalm in kleine stukken erop leggen en laten meegaren. Je kan er ook nog wat room/currypoeder bijdoen naar smaak.

Ook wel lekker is van die stevige vis die je kan grillen/bakken, zoals tonijn, zwaardvis... Die hebben een stevige structuur en smaken bij mij veel lekkerder dan zalm of kabeljauw. Al moet ik toegeven dat ik vis altijd met een sausje eet, zo gewoon puur vind ik het niet heel lekker.
November 1, 2012 om 15:59
Tonijnsteak lijkt meer op vlees dan op vis. Dus als je wilt leren vis eeten dan is dat wel een aanrader.
Ik maak m klaar op de gril. Met niets anders dan een beetje peper. Erbij kan eigenlijk alles. Risotto met courgette en een salade bijvoorbeeld. Maar ik heb er ook wel gebakken aardappeltjes en salade van ijsbergsla, tomaatjes, paprika, appel en geroosterde pijnboompitjes bij gedaan.

Een ander favoriet recept is hier 'vis waar je slim van wordt' (zo laat ik het mijn zoon eten:))Zalm op de huid gebakken (in de grilpan). Voor ik m in de pan gooi doe ik er een flinke scheut sojasaus over. En dan rijst met groenten erbij.
Onbekend
November 2, 2012 om 04:17
Mijn moeder maakte vroeger altijd gestoomde kabeljauw met een kruidensausje. Dat vond ik helemaal niet lekker. Ik ben eerst gestart met een lekkerbekje, maar om dat in een dieetprogramma te doe is niet zo goed. Later heb in een restaurant een heerlijk op de huid gebakken stuk zalm gegeten en dat was zo goed klaar gemaakt dat ik dit vaker ben gaan eten. En wanneer ik uit eten ging en er stond vis op het menu wat ik nog niet gegeten had het toch probeerde. Nu probeer ik 2 x in de week vis te eten en dat varieert van zalm tot pangafilet.
Pangasiusfilet is ook een hele lekkere vis met een zachte smaak.
November 2, 2012 om 14:36
Met een lekkere saus eet iki het ook wel. Stukje vis -ik neem geen vissige vis zoals schelvis of kabeljauw maar pangafilet of tong - en bak dat even aan, even uit de pan en dan scheutje melk/water toevoegen en kuipje smeerkaas en kruiden toevoegen en goed roeren. Kan ook met kleine stukjes ontbijtstuk/bacon samen met de vis bakken en dan wat slagroom of creme fraiche toevoegen.
November 2, 2012 om 16:15
Veel mensen die vinden dat ze vis 'moeten' eten eten panga(sius)filet, omdat die niet naar vis smaakt.
Onbekend
November 4, 2012 om 07:30
Panga is echt een vis die ik niet lekker vind. Wij hebben zelf een viswinkel en sta dus 3 dagen in de week in de vis. Wat ik een lekker visje vind is tong. Je kunt ook in de viswinkel vragen of zij het voor je bakken. Tong is een magere vis, net als kabeljauw. Ik zelf eet heel veel vis. Echt heel veel. Haring is mijn favoriet, 100 kcal per stuk. Maar van haring moet je houden, niet iedereen lust het. Ik zou zeggen, ga eens een viswinkel binnen en vraag wat je wilt weten.
Onbekend
November 4, 2012 om 08:51
Zalm kan je ook heel makkelijk door een pastasalade doen met een honingmosterd sausje. Dan heeft de zalm iets minder een vissmaak. En sommige vissoorten zijn net als olijven, je moet het een paar keer eten om aan de smaak te wennen.
January 2, 2013 om 10:56
Als aanvulling; tonijn (blik) door pastasaus, heerlijk en is niet zo visachtig.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.