Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dolce Gusto Latte Macchiato

Geplaatst door Essie40 op January 5, 2013 om 08:51

January 5, 2013 om 08:51
Hoi, ik ben nogal een fan van de dulce Gusto, maar net bij het invoeren heb ik deze niet kunnen invoeren... Hij staat er wel tussen maar alle formaten staan verkeerd! Per 1 beker of kopje of zakje of wat dan ook geeft hij ruim meer dan 600 of 700 calorieen aan... Ze zijn allemaal foutief ingegeven.
January 5, 2013 om 09:13
Ik heb de samenstelling aangepast en het formaat 2 cupjes (meld en koffie) toegevoegd, deze werkt wel, alles is in grammen namelijk... koffie he..
January 5, 2013 om 11:43
@Essie40

Ik snap niet helemaal wat je gedaan hebt. Zal zo eens kijken bij de verbeteringen van de calorie tabel.

Realiseer je wel altijd dat de tabel 100 gram aangeeft.
100 gram van Dolce Gusto type Latte Macchiato staat op hun verpakking als ....
Ervan uitgaand dat je van die 100 gram maar 10 of 15 gram dgebruikt kan het nooit 600 kcal zijn. 2 x 100 gram wel natuurlijk.
Soms is het bij dit soort dingen handig een 100 gram onbereid en een 100 milliliter bereid neer te zetten. Dat is niet door mij te doen. Ik gebruik dat spul niet.
Maar een medevaltaffer die dat wel gebruikt zou dat door kunnen geven.

Dus houden we ons aanbevolen. ;)
January 5, 2013, gewijzigd door Essie40 op January 5, 2013 om 12:07
Ik bedoelde bij het invoeren het invoeren in mijn dieetdagboek, daar bleek dat als je 1 beker of glas aan gaf dat de calorieen zo hoog worden aangegeven. Ik heb het zelf niet ingevoerd dat stond er al.
Heb net wel het product aangepast met de gegevens van de doos ban Nescafe. En ik heb een nieuwe hoeveelheid, 2 cupjes, toegevoegd die zijn samen 30 gram, voor 1 beker koffie. Deze hoeveelheid geeft nu dus wel de goede gegevens aan.
Alles wat in ml staat werkt dus niet.
January 5, 2013 om 13:51
@Essie40

Nee dat klopt, als het product zelf in grammen staat (onbereid) krijg je ook de bereid in grammen. Dat was ik even vergeten.
Voor bereid zou je dan moeten weten hoeveel gram er in dat cupje zit.
Is dat 7 grammen dan zijn 2 cupjes 14 gram voor een beker van 200? ml. water.
En dan ben ik nog vervelender. Geaccepteerd wordt de inhoud van 1 cupje. In je dieetdagboek zet je 2 cupjes, het programma kan dat uitstekend uitrekenen.
Waarom maar 1, omdat er al standaard een 1 voor staat. Die zie jij niet, maar die is er wel. Je geeft door cupje = 7 gram. Wij zien dan 1 cupje is 7 gram.
Het staat heel raar 1 2 cupjes=.
January 6, 2013 om 12:05
2 cupjes is omdat je voor 1 glas macchiato 1 cupje met melk gebruikt en 1 cupje met koffie... Dat is de manier om die koffie te maken, beide samen is 1 glas/beker koffie. De voedingswaarde per gram zoals op de doos vermeld staat heb ik dus vermeld,en die bestaat dus uit 2 cupjes (1 meld en 1x koffie)
Er zit volgens mij 15 gram koffie en 15 gram melkpoeder in een cupje, vandaar.
Heb de doos niet meer maar zal als ik een nieuwe doos heb gekocht het nogmaals checken.
January 6, 2013 om 12:26
@Essie40

Oké, ik snap het, je moet dus voor 1 beker koffie 2 aparte items doorgeven. Wat omslachtig zeg. Ik zou ze bij combinatie zetten.
1 latte macchiato bevat. En dat steeds gebruiken.

Je hebt het aangepast, maar klopt het nu wel dan?
Ik bedoel natuurlijk de waardes per beker.
January 6, 2014 om 03:55
weten jullie nu al hoeveel calorieën dit is of hoeveel punten bij WW? ik drink dit tijdens het weekend wel eens.
January 6, 2014, gewijzigd door Boekenkind op January 6, 2014 om 04:11
@Beertjepoeh

Zoals ik hier boven al aangaf.
Je zet cupje melk en cupje koffie bij combinaties.
Klik als je dit drinkt, combinaties aan. Kies latte macchiato, het programma zet dan de waarde cupjes in je dieetdagboek.
Het is omslachtig, maar de enige juiste manier.
Essie 40 Heeft als het goed is al bij die latte opgegeven wat de portie inhoud is.
Die gebruik jij dus ook.
Waarschijnlijk staat er ook een latte macchiato bereid.
Als die klopt kun je die ook gebruiken.

Weight Watchers punten weten wij nooit.
We weten sowieso niet wat bepaalde dieetmethodes voor reken eenheden gebruiken. Weet je begeleiding dat niet??
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.