Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Onzeker door afvallen

Geplaatst door Vannaaa op March 5, 2013 om 06:53

March 5, 2013 om 06:53
Hallo allemaal!

Deze week is me iets raars overkomen. Ik ben begonnen met het cambridge dieet met een gewicht van 98.8 kilo en ben nu afgevallen tot 78.4. Maar deze week kreeg ik het ineens spaans benouwd... mijn gedachte was 'Oh shit, mijn schild is weg en iedereen ziet me nu'. Ik voelde me zo kwetsbaar...

Klinkt dit voor iemand bekend?
En hebben jullie tips?
March 5, 2013 om 12:40
Was het het schild dat voorkwam dat anderen de echte 'jou' zagen, of was het het schild dat voor jou de buitenwereld buitenhield?
Ik denk dat ze nu meer de echte 'jou' zien, met je kwaliteiten en talenten. Toen je meer woog was de kans groter dat ze niet jou zagen, maar je overgewicht, je zwakheden, je verslaving of wat dan ook. Wees blij en trots op wat je bereikt hebt. 20 kilo, ik zou een gat in de lucht springen! Ga voor de lol maar eens naar de supermarkt en pak 4 zakken aardappels van 5 kilo. Daar heb je een karretje bij nodig om het alleen al voorbij de kassa te krijgen!
En bedenk als je complimenten krijgt, dat het is voor iets wat jijzelf gedaan hebt, voor hoe je eruit ziet, voor wat jou gelukt is. En geniet van alles wat je nu makkelijker kan dankzij je gewichtverlies.
March 5, 2013, gewijzigd door Avla op March 5, 2013 om 15:01
Wees er lekker blij mee en dit duurt maar even...Ws krijg je er uiteindelijk meer zekerheid door, het is een megaprestatie en dat heb je maar even mooi geflikt...
March 6, 2013 om 01:40
Ik ken dit ook. Ik heb toen een (nep)leren jasje gekocht. Dat heeft mij geholpen om aan mijn nieuwe gewicht te wennen. Er kwamen ook laarsjes bij.
Ik koester deze kledingstukken nog steeds, ook al kan ik het jasje al niet meer dragen, want ik ben intussen weer 25 kilo kwijtgeraakt. Nu draag ik met trots een strakke jurk. Okay, met hulp van wat ondersteuning hier en daar, maar dat ziet niemand. Men ziet alleen de strakke jurk.
Jippie!!!
March 6, 2013 om 06:09
Twintig kilo kwijt? Allereerst, petje af! Ik sta nog aan het begin van het traject en hoop aan jou een voorbeeld te mogen nemen!
Ik snap je overigens helemaal, je gaat er onbewust (en deels ook terecht) van uit dat mensen je op je uiterlijk beoordelen; dat je met overgewicht sneller beoordeeld wordt op je omvang dan op jezelf, en in zekere zin is dat veilig omdat men dan de minder zou focussen op eventuele tekortkomingen in je persoonlijkheid.
Maar... Wees eerlijk tegen jezelf, dat "schild" ben je nu misschien kwijt, maar wat je ervoor terug hebt is de wetenschap dat het jou op eigen kracht gelukt is om twintig kilo kwijt te raken, en dat je dus van binnen een heel sterk persoon bent! maak jezelf ervan bewust van dat je die kracht hebt, want dat je hem hebt, dat heb je al bewezen.
En bedenk ook, de mensen die jou beter leren kennen maakt het niet zozeer uit hoe je eruit ziet, alswel dat je gelukkig bent en lekker in je vel zit. En de mensen die puur op uiterlijk afgaan, tja.. zijn die überhaupt belangrijk voor je?
Een heel verhaal, maar waar het op neer komt is dat je je kwetsbaar voelt, maar je van je gevoelsmatig zwakke punt, juist een heel sterk punt kunt maken. Heel veel succes en als je een opbeurend woord kunt gebruiken dan roep je maar!
March 6, 2013 om 06:38
Allemaal heel erg bedankt voor de opbeurende woorden. Jullie slaan allemaal inderdaad wel de spijker op z'n kop als er gezegd wordt dat ik het gevoel heb dat ik me nu ineens moet gaan bewijzen.

Maaikie79, goed punt over de mensen die me beoordelen over mijn uiterlijk, zij zijn het inderdaad niet waard!

Tangobeer, mijn diëtiste gaf mij de zelfde tip, ik heb net 20 kilo bij elkaar gesprokkeld en ga er straks de trappen van mijn galerij flat mee op en af.

:jippie:
Onbekend
March 6, 2013 om 08:16
Ik weet hoe je je voelt. Ik had dat toen ik in 2009 30 kg afviel. Ineens wist ik niet meer wie ik was (niet letterlijk uiteraard) en had ik inderdaad ook dat gevoel wat jij beschrijft. Ik viel in korte tijd veel af dus dat zal meegespeeld hebben.

Nu ben ik bijna twintig kilogram afgevallen, maar heb ik het juist helemaal niet. Misschien omdat het dit keer langzamer ging?! Geen idee. Ik moet er nog 25 dus misschien komt dat gevoel ooit nog terug.

In jouw geval misschien: Het heeft wat tijd nodig, maar het voelt vanzelf anders en beter.

Groetjes Angela
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.