Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Geen verschil koolhydraatarm en paleo/oerdieet?

Geplaatst door Tangobeer op March 9, 2013 om 05:26

March 9, 2013 om 05:26
Ik vroeg me dus af of er een essentieel verschil is tussen het paleodieet en een koolhydraatarm dieet [bijvoorbeeld wel/geen zuivel?]. Of is het alleen een verschil van filosofie en komt het in de praktijk op hetzelfde neer?
De laatste tijd is het voor anderen zichtbaarder dat ik met mijn voeding bezig ben en dan vragen ze wat voor dieet ik volg. En dan denk ik dat ik koohydraatarm eet vanwége de filosofie van het paleodieet...
March 11, 2013 om 20:19
Blijkbaar niet.
Onbekend
March 12, 2013 om 12:21
Er is echt wel verschil hoor. Kijk maar eens bij melchior meijer
March 13, 2013 om 06:10
'Er is echt wel verschil hoor.'
Wat dan?

'Kijk maar eens bij melchior meijer.'
Daar staat het niet.
Onbekend
March 13, 2013 om 07:18
Paleo-/oerdieet is een van de soorten koolhydraatarm dieet.
Er zijn meer koolhydraatarme dieetmethodes, zoals bijvoorbeeld het dr. Frank dieet en Atkins dieet.
March 13, 2013 om 10:22
Interessante link, Chocolacaat
Onbekend
June 22, 2013 om 17:35
Bij paleo moet je zoveel mogelijk vers eten En zonder toevoegingen ,zoals smaakstoffen ,enz enz Ook mag je geen melkproducten ,kaas melk karnemelk enz enz Ook mag je geen nachtschade groentes .Vlees en groentes moeten biologisch zijn en onbewerkt .Het is geen dieet maar een leefwijze.
August 13, 2013 om 12:56
hoi ik doe een( beetje) het gok dieet = laag in koolhydraaten en ik gebruik gewoon slagroom roomboter lijkt ook op paleo maar die is zo streng dat kan ik niet met mijn kids
May 1, 2014 om 07:08
Volgens mij is paleo meer onbewerkt voedsel, plantaardig enzo. Kaas en zo mag wel wel hoor staat boordevol kwark en anderssoortige kazen en sojamelk. Je eet wel koolhydraten maar minder. Koolhydraten heb je immers ook nodig om vet te verbranden. Bij dokter Frank dieet moet je de koolhydraten enorm schrappen dat vind ik dan weer fout. Maar het heeft wel veel overeenkomsten in de zin van meer eiwit en minder koolhydraten. Zandloper dieet is ook zo'n voorbeeld... dus doe wat het beste bij je past.
July 23, 2015, gewijzigd door NinaN op July 23, 2015 om 14:42
Ik heb vorig jaar als low carber geprobeerd om wat meer de paleokant op te gaan. Wat me al doende opviel: paleo is toch vaak net weer iets koolhydraatrijker (bijv. door vers fruit, granen, bonen, noten e.d. want die mogen allemaal wel). En verder ben ik dol op aubergine, tomaat e.d. Binnen paleo zijn er voor- en tegenstanders van groenten uit de nachtschadefamilie. En verder inderdaad geen zuivelproducten, terwijl ik die als low carber juist erg waardevol vindt.

Nog even reactie op Chanta: ik ben zo'n koolhydratenschrapper. Gebruik ze nu al 16 maanden niet of minimaal en val hier prima mee af. Klinkt mij als een fabeltje dat je kh nodig zou hebben om vet te verbranden? Ik laat ze de rest van mijn leven staan i.i.g. :-)

August 4, 2015 om 09:53
Hoi ninan, heb je toevallig een lijstje van producten die jij eet en broodvervangers?
August 4, 2015, gewijzigd door MrDis op August 4, 2015 om 15:09
De vraag is al wat ouder zie ik. Ik ben vorige week op de site oerkracht gekomen omdat ik naar lekkere recepten zocht. Oerkracht.nl . Met deze pagina met uitleg over het paleodieet. Paleo in een notendop

Het stuk onder het laatste kopje spreekt me erg aan. Vindt je eigen balans.

Dus, niet koolhydraatarm als basis, maar door de voeding die geschrapt wordt, heeft het wel dat resultaat. Alhoewel, ik heb een boek van de eigenaar van de site (Marinka Bil) ingezien en daarin schrijft ze dat ze eenvoudig aan een kilo groente per dag komt...
Onbekend
August 6, 2015 om 12:04
PALEO IS EEN LEEFWIJZE .Je eet zoals in de oertijd Dit is niet altijd mogelijk vandaar vaak 80/20 Dus in ieder geval 80%paleo Dit is onbewerkt voedsel Geen zuivel en nachtschade zoals tomaten Geen concerveringsmiddelen ,geen suiker.Zoals mr Dis zegt kijk bij de aanwijzigingen die hij heeft gezegd.Maar het is zeker geen koolhydraat arm dieet zoals atkins of dr Frank .
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.