Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Getraind, maar toch hoge hartslag

Geplaatst door op April 8, 2013 om 11:58

Onbekend
April 8, 2013 om 11:58
Hallo,
Ik loop al 7 jaar hard, meestal wel een winterstop, maar ieder jaar pak ik het weer op en loop ik ergens rond de 7km, gemiddeld tussen de 9-10km/uur. Ik loop dan 3x per week. Soms 2x.

Alleen het probleem/mijn vraag is: mijn hartslag is altijd hoog. In rust heb ik al een vrij hoge hartslag, namelijk rond de 80, maar zo snel ik ook maar m'n kleding aan doe, gaat deze naar de 110 en met hardlopen zit mijn hartslag standaard op 180-200.

Dat betekent niet dat ik buiten adem ben. Ik kan met een hartslag van 190 nog prima praten tussendoor en heb niet het gevoel dat ik over mijn grens ga. Dat doe ik namelijk ook wel eens, maar dan gaat mijn hartslag gerust naar de 210.

Ik ben 26 jaar en loop dus vaker. Heb een staand beroep, wandel veel, fiets geregeld naar mijn werk (11km verderop). Dus het is niet zo dat ik een heel slechte conditie heb. Ik ben ook geen geweldig goede loper, maar toch wel gemiddeld.

Moet ik hier wat mee? Of kan ik er gewoon van uit gaan dat dit voor mij normaal is?
Heeft iemand ervaring?
April 8, 2013 om 12:55
Ik heb ook een behoorlijk hoge hartslag, zodanig dat ik niet eens door de conditietest kom op de sportschool. Belachelijk want ik train 3x per week: cardio en krachttraining.
Uiteindelijk besloten in overleg met huisarts om bij cardioloog een uitgebreide fietstest te doen zodat we dan weten of het hart ok is of niet. Eind april is het zover.
Onbekend
April 8, 2013 om 13:06
Hee Elisa, bedankt voor je reactie. Ik vind het zo raar om met deze vraag naar de huisarts te gaan (niet als oordeel over jouw situatie, maar het voelt voor mij zo aanstellerig als ik dat zou gaan doen). Maar misschien is dat dan toch wel verstandig...

Als je 3x per week traint, kan je inderdaad zeggen dat je wel gewoon getraind bent en dat dat het probleem niet zou moeten zijn. Dat heb ik dus ook. ik ben geen topsportster en heb geen ijzersterke conditie, maar denk wel gemiddeld of meer dan gemiddeld. (Niet iedereen kan 5km hardlopen) .

Vreemd, een lichaam.
April 8, 2013 om 14:26
Als je ergens een vraag over hebt of je hebt iets en weet niet wat het is, dan zul je je toch tot de huisarts moeten wenden. Misschien hoef je er niet langs en kan je (eerst) alleen even bellen.
April 23, 2013 om 14:03
Vandaag bij cardioloog geweest: mijn hartslag is volgens hem idd erg hoog. Gesprekje gehad en toen fietstest. Je moet dan aangeven wanneer je steken krijgt of kortademig wordt. Al snel kortademig maar geen verzuring, fietsen ging steeds tandje zwaarder. Toen het voelde alsof hart uit mijn borstkas klopte gezegd dat het mijn max was. Gesprek cardioloog erna: hoge hartslag, flink betere conditie dan gemiddelde vrouw van mijn leeftijd, geen ritme stoornisssen. Hij wil toch nog wat verder onderzoeken: in mei bloed prikken (oa schildklier; bloedarmoede etc) en een echo van hart laten maken.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.