Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Snacks bereiden in halogeenoven

Geplaatst door op April 26, 2013 om 09:51

Onbekend
April 26, 2013 om 09:51
Ik heb even een vraagje: we eten op vrijdag altijd patat. Dat bakken we zelf. Maar ik maak voor mezelf alles klaar in de halogeenoven. Het gaat dan om frites van de Lidl, de kreukelfrites. Die kan ook in de oven klaargemaakt worden. Dan doe ik hier een portie van 6 kipnuggets bij in, ook van de Lidl. Nu probeer ik te achterhalen hoeveel kcal dit dan is maar kan er niets over vinden. Ze gaan steeds uit van bereiding in de frituurpan. Hebben jullie een idee hoe ik hier achter kan komen?
April 26, 2013 om 10:18
kijk eens op de verpakking
April 26, 2013 om 10:21
@Blackbirdy71

Wat zegt de gebruiksaanwijzing, of het boek dat je bij die oven hebt gekregen.
Is de hitte erg anders dan van een gewone oven?
Kun je het vergelijken met bakken zonder olie, zo als de actifry?

@Dipinipi
Op de verpakking staan, wat ik ervan begrijp, juist de waardes bereid in de frituur.
Onbekend
April 26, 2013 om 10:39
Nee, volgens de handleiding is het een andere manier van bereiden. Je hebt te maken met warmteoverdracht, warmtestraling en luchtconvectie. Ik nam altijd de energiewaarde die hier genoemd wordt voor overfrites. Maar ik was net op internet aan het zoeken naar de energiewaarde van de kipnuggets en ik zag dat er hele grote verschillen werden aangegeven, ook zit soms wel 300 kcal verschil in.
Ik weet niet precies hoe de actifry werkt, zou niet kunnen zeggen of de werking gelijk is. Voor ovenfrites moet ik de oven op 200 graden zetten, gedurende 18 minuten.
April 26, 2013, gewijzigd door Boekenkind op April 26, 2013 om 10:52
De actifry is een wat ik begreep een soort halogeen oventje, Daar stop je de frites in, met een heel klein beetje olie, maar dat hoeft niet, zeker niet met oven frites. Ook de kipnuggets kunnen in dat ding.

recepten voor de acti fry

en even een beschrijving wat het voor ene ding is.
wat is een actifry
April 26, 2013, gewijzigd door Dipinipi op April 26, 2013 om 10:54
als je bv kroketten van moira neemt of ovenfrites dan staan de calo's er op zoals ze in de vriezer zitten
als je ze in de oven bakt of (rauw eet) blijft dat hetzelfde
alleen als je ze bakt of frituurt met vet komt er wat bij

je moet ze wel wegen voor je ze in je oven doet want er verdampt vocht en dan worden ze lichter,de hoeveelheid vaste stof blijft hetzelfde
Onbekend
April 26, 2013 om 11:07
Ok, dank je. Ik zal er eens naar kijken. Dus in bevroren toestand wegen. Zijn ze dan voor de energiewaarden van de bevroren toestand uitgegaan? Want een bevroren frietje weegt zwaarder dan een gebakken.
April 26, 2013 om 11:09
ja dat klopt
er verdampt vocht dus worden ze lichter,dus altijd wegen voor je ze in de oven doet,ik heb zelf ook zo'n oven maar ook voor een gewone oven geldt dat
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.