Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Start to run 0-5 km met evy

Geplaatst door Zoefie99 op May 2, 2013 om 10:38

May 2, 2013 om 10:38
Hey,

Ik wil graag samen met anderen proberen Start to Run te gaan doen. Het is de bedoeling dat je vertelt wanneer je gaat lopen en hoe het ging.
May 2, 2013 om 10:39
Ik ga zo les 1 lopen, het is nu 17 graden maar bewolkt dus niet te warm. Perfect weertje.
May 2, 2013 om 10:57
Heel veel succes en vooral volhouden!

Ik ben inmiddels bij les 19 (ik heb altijd een hekel gehad aan het hardlopen en eigenlijk vind ik het nog steeds niet heel leuk), Het is wel een heel fijn gevoel dat het steeds beter gaat. Misschien lijkt het in het begin wel heel lastig, maar op den duur gaat het steeds beter. :)
May 2, 2013 om 11:38
Ik heb net les 1 uitgelopen, ging best makkelijk. Kwam vorige keer (herfst) tot les 10.
Verder korfbal ik ook 2x per week, nu eigenlijk niet door overbelaste knie. Maar heb daar met hardlopen geen last van!!
Onbekend
May 2, 2013 om 15:35
Ik heb net les 13 gelopen. Nooit gedacht dat ik zover zou komen. Hoef me er niet eens toe te zetten, wil echt lopen. Hoe lang zou dat enthousiasme nog duren?
May 2, 2013 om 17:14
Veel succes verder!
Onbekend
May 29, 2013 om 09:58
Ben er vandaag mee gestart. Les 1. weliswaar op de loopband.Ben fier op mezelf en voel me goed. Overmorgen dag 2
May 29, 2013 om 11:02
Ik ben ook begonnen met les één op de loopband. Weliswaar is "in de natuur"
(ik woon midden in de stad) toch een stuk leuker!

Maar desondanks moet ik wel melden dat ik nog steeds bij les 19 ben haha
June 17, 2013 om 06:02
Tip voor op de loopband, zet hem op een hellling van 1 en later 2 procent. Anders gaat het erg tegenvallen als je daarna in de natuur gaat lopen (been there, done that ;) ).

Nu loop ik gewoon buiten, maar voor de winter zou ik eigenlijk ook wel een loopband willen hebben dat ik door kan blijven lopen. Ik moet er nog iets voor verzinnen voor komende winter. Misschien een paar maandjes sportschool ofzo.
June 18, 2013 om 11:26
Ik heb vanmorgen vroeg les 11 gelopen..viel me erg zwaar.Maar zal ook door het weer gekomen zijn.Maar ik vind het nog wel steeds erg leuk.Had ik niet verwacht,want ik had helemaal niks met lopen..nu kijk ik er steeds naar uit.

June 30, 2013 om 15:00
Inmiddels ben ik afgelopen donderdag met les 5 geëindigd. Morgen les 6.
Om heel eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat ik het tot hier vol zou houden. Maar ik vind het erg leuk, zeker omdat het tot nu toe lukt!
July 8, 2013 om 14:09
Ik heb net de laatste les (27) achter de rug. Had ook nooit gedacht dat ik het zou kunnen. Ik blijf gewoon lekker 3x per week de 5 km doen. Voor mij even nog niet meer. Ik wil eerst meer kilo's kwijt zodat ik wat lichter loop.
Onbekend
July 12, 2013 om 08:35
Heb zojuist alle lessen van Start to run met Evy gedownload en op m'n mobiel gezet. 't Hoort goed! Vanavond de juiste sportkleding kopen en dan morgen beginnen. Ik heb er zin in! :sign10:
Onbekend
July 14, 2013 om 13:27
Heel veel succes allemaal! Jaren geleden heb ik het ook zo gedaan en het is zeker een succes. Soms even een les herhalen, maar vooral niet opgeven! Zet 'm op!
July 14, 2013 om 14:37
Ik ga binnenkort ook weer beginnen. Maar eerst eens een weekje wandelen. Is alweer 6 weken geleden sinds ik voor het laatst sportte... ehum :dom:
Onbekend
July 14, 2013 om 17:06
rustig aan beginnen :) en jezelf de tijd geven. Het opnieuw moeten opbuowen is voor mij altijd de motivatie om minimaal 1x per week te gaan hardlopen ;) anders is die keer erna weer zo zwaar..
July 14, 2013 om 18:23
Ik heb nu Ramadan, en dan is het lastig om zonder te kunnen drinken te moeten rennen (zeker als je weer vanaf begin af aan moet beginnen)..
Ik start dus direct na suikerfeest :)
Ik heb het al eens gedaan en zie er eigenlijk wel weer naar uit om er opnieuw mee te beginnen!
July 22, 2013 om 07:59
Ik doe ook start to run ben 13 mei begonnen en heb pauze genomen van één week.
Ik moet vandaag les 28 lopen maar het is mij te warm.
Ik ga morgen ochtend vroeg lopen om een uur of 5 of half 6.
Ik zag nog iemand die aan het hardlopen was met dit warme weer gaan hardlopen.??
Onbekend
July 25, 2013 om 07:38
Ik ga morgen les 6 lopen. Ik ben in april begonnen met intensief sporten, 4 a5x per week in de sportschool. Conditie opbouwen.
Ben een aantal weken bezig met hardlopen, een minuut lopen, 2 min. Wandelen, daar ben ik mee begonnen. Dat heb ik ong. 3 weken gedaan en toen ben ik met het start to run programma begonnen. Gister was het warm tijdens het lopen, zeg maar gerust heet. Had ook een kop als een tomaat :DD:
Maar ik ga door, warm of niet... Vanmorgen ook naar de sportschool geweest, daar was het ook warm, dus het maakt niks uit.

Op zich valt het hardlopen me mee, al is het best zwaar, rennen met overgewicht en reuma.
Maar ik ga het volhouden. Mijn doel is volgend jaar de marikenloop lopen.
Hebben jullie jezelf een doel gesteld?
Onbekend
July 31, 2013 om 10:22
Ik ben ook weer begonnen… doe nog een keertje les 1 vandaag omdat ik het best wel erg wennen vind. Leuk dit topic :)

July 31, 2013 om 14:00
Ik ben al een tijdje bezig met de recentste STR podcast. Vandaag samen met ons Evi les 28 gelopen. Dat ging weer vlot. Hopelijk gaat het bij jullie ook vlot ? Alvast veel succes voor wie morgen zijn of haar loopschoenen aantrekt. Voor mij staat komende vrijdag les 29 op het programma.
Loop ze ; )
January 3, 2014 om 03:14
Goede morgen! Zijn jullie nog steeds aan het lopen? Ik heb de STR 5 km helemaal uitgedaan en was bezig met de 10 km. Ik ben uiteindelijk tot de 9 km geraakt, maar toen was ik zwanger en moest ik voor 4 maanden naar het buitenland gaan werken. Dus vandaag begin ik er weer aan. Ik begin nu terug aan de 5 km, maar ik hoop dat dit vlot zal gaan. Mijn conditie valt nog mee, hoop ik.
February 26, 2014 om 19:37
Ik zit in week 6 van het start to run programma. Het gaat eigenlijk heel erg vlot. Ik heb me zelfs ingeschreven aan loopwedstrijden. :)
March 12, 2014 om 15:49
Gisteren terug gestart met start to run. Ik heb het al eens gedaan zo'n 7 a 8 jaar geleden. Het lopen verliep zeer vlot, ik voelde me erna lekker fris en vol energie. Vrijdag dag 2 van week 1.

Keep you posted!
March 12, 2014 om 16:13
Ooit ben ik begonnen om met Evy te gaan rennen. later ben ik het uit gaan bouwen naar 14 KM.
Dat is wel een hele poos geleden maar ik verraste mezelf toen ik een verkeerde afslag nam en opeens 5 km om moest lopen.
Nu ben ik opnieuw begonen met hardlopen. Evy loopt nu niet mee maar ik ben dan ook aan het trainen voor een halve marathon, ik weet niet of Evy het zolang volhoud. :D
Onbekend
March 13, 2014 om 07:32
Ik ben ook weer begonnen (voor de zoveelste maal).
Vandaag les 3 gedaan, zaterdag les4! En hopelijk kan ik deze keer eens helemaal uit doen :)
March 16, 2014 om 06:09
Ik ben gisteren les 26 gaan lopen en het ging super goed!
March 24, 2014 om 03:40
Ook bezig met start 2 run, maar ik volg het schema van de atletiekclub. Programma van deze week:
Dinsdag : 2 keer 17 minuten lopen en 2 minuten stappen
Donderdag : 2 keer 17 minuten lopen en 1 minuut stappen
Zaterdag : 2 keer 18 minuten lopen en 2 minuten stappen
July 8, 2015 om 13:21
Ik ben vorig jaar zomer begonnen met rennen met Evy, maar toen kwam de klad erin... De laatste tijd loop ik alleen nog tijdens de warming-up van onze training, maar ik ben deze week weer begonnen met hardlopen. Het was minder hard achteruit gegaan dan ik had verwacht :)
July 9, 2015 om 01:44
Hallo jenn,
Ik wil ook gaan beginnen met Evy to run eerst downloaden moet het rustig aan doen want ik heb nog steeds last van hielspoor die ik vorig jaar heb opgelopen. Voor mij wordt het rennen/lopen op de bellicon een zachte ondergrond die meegeeft

July 9, 2015 om 07:31
Lijkt me erg vervelend, hielspoor, gelukkig geen ervaring mee. Bellicon ken ik niet, wat is dat?
July 9, 2015 om 08:08
Ik heb ook hielspoor. Ik kom daar nooit vanaf, het is een verkalking van je pees. Ik loop daarmee wel hard (hardlopen/rennen). Door anders je voet neer te zetten, kun je ermee rennen. Ik ren namelijk niet op mijn hakken (hak-voet-teen), maar op mijn tenen (zoals sommige mensen beweren dat dat beter is, maar zover wil ik niet gaan, want ik heb er niet voor gestudeerd, maar het werkt wel voor mij). Ik heb wel mijn beperkingen. Ik kan niet gaan sprinten, want daarmee rek ik mijn pees teveel en dan lig ik op de grond te creperen. Zoiets doe je ook maar 1X dus. Maar gewoon normaal hardlopen lukt me wel door gewoon anders te hebben leren rennen. Lopen doe ik wel gewoon op mijn hakken hoor (hak-voet-teen).
Misschien helpt het je, maar doe niet iets wat je arts of fysiotherapeut je verbied! Ik heb er niet voor gestudeerd! Als je meer info wilt; er is best veel over te vinden. De paleo-mensen zijn hier ook voorstander van, maar niet alleen zij.
Groetjes,
Toinette
July 23, 2015 om 02:26
Sport en beweging discussie ik was het forum kwijt,
Een bellicon is een soort trampoline onder de rols rols, beter als een gewone trampoline de veren zijn anders bij therapeut hebben ze er ook een. Ik heb er een beugel bij gekocht. Fijn dat je hielspoor over is Opnieuw. Ondertussen ben ik bij les 4 en heb langere tussenpozen soms doe ik een les 2 x ja die stomme hielspoor hopelijk kom ik er ook eens vanaf, maar we komen er wel.
Vrijdag les 4 over en maandag les 5
Toinette ben jij met paleo bezig
July 23, 2015 om 02:38
Nope. :) Ik ben gewoon heel veel aan het lezen over allerlei theorieën en hun gedachtengoed. :)
August 17, 2015 om 12:02
Ik ben een poos geleden begonnen met start-to-run, van 0 naar 5km. Daarna keep running van 5 naar 10km. Afgelopen juni de eerste 10km wedstrijd gelopen en nu zo verslaafd dat de loopkleding in de koffer op vakantie is meegegaan en dat ik ook tijdens mijn vakantie regelmatig heb gelopen. In oktober staat de volgende 10km wedstrijd op het programma. Lijnen lukt niet altijd even goed, maar ik kan me veel meer 'vergissingen' permitteren nu ik regelmatig loop. Ik voel me beter, fitter en blijer. Kan het iedereen aanraden.
August 25, 2015 om 06:08
Hardlopen doe ik al zo'n 20 jaar. Er zijn tijden geweest dat ik 10 km liep binnen het uur. Dat red ik helaas niet meer. Nu jog ik een half uur tot een uur in een tempo dat ligt tussen 8,5 en 9 km per uur. Het geeft me altijd een super voldaan gevoel. Je krijgt er een soort kick van. Soms is het moeilijk om te gaan, maar dan neem ik me voor het rustig aan te doen. Als ik dan loop gaat het vanzelf steeds beter. Kan het iedereen aanbevelen. Ook in vakanties, altijd hardloopschoenen mee.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.