Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

opgeblazen gevoel, winderigheid, buikpijn

Geplaatst door Leina op May 18, 2013 om 14:51

May 18, 2013 om 14:51
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb last van een opgeblazen gevoel, winderigheid, buikpijn.
Waar zou dit door kunnen komen?
Wat zou ik kunnen veranderen aan mijn eet / beweegpatroon?
Ik zou het fijn vinden om gelijk te blijven qua gewicht, of het liefst af te vallen.

Ontbijt:
Banaan (100 cal)
2 sneeen roggebrood (200cal)
2 keer beleg jam / stroop (100cal)
of soms 2 boterhammen met boter en hagel.

Tussendoor:
Fruit (50 cal)

Lunch:
2 sneeen brood of roggebrood (200 cal)
2 keer beleg mager vlees (50 cal), soms kaas.
Fruit (50 cal)

Tussendoor:
Koekje groot (200 cal) bv pakje time out chocolade.
Of koekje klein met fruit (200 cal) bv kinderkoekje

Diner:
500 cal: groente, vlees, boter, vla
Of iets calorierijkers en dan vla weglaten, bv wraps.

Tussendoor:
Kop 200 ml sojamelk (150 cal)
of wat snaaien of een koekje.

Ik beweeg redelijk veel:
* 4-5 keer per week sporten.
* regelmatig fietsen (ongeveer 4 uur per week).
* Werken in de bediening, lesgeven op het voorgezet onderwijs.

Alvast bedankt, Leina
May 19, 2013 om 05:21
Mijn advies: neem 2x per dag lepel gebroken lijnzaad van Zonnatura door melk/vla/yoghurt. Het smaakt naar niets maar heeft mij van precies dezelfde klachten afgeholpen.
Succes!
Onbekend
May 21, 2013 om 14:15
Minder brood, pasta en aardappelen eten en fruit niet na een maaltijd heeft mij heel erg geholpen. Ook suiker en zoetstoffen laten. En zoals Elisa zei, elke morgen een eetlepel lijnzaad door je yoghurt helpt ook.
Good luck!
Onbekend
May 21, 2013 om 16:03
Ja, ik zie inderdaad veel dingen staan waar suiker in zit (koekjes, vla, zoet beleg).
Voor mij geldt ook: hoe minder suiker hoe beter m'n buik aanvoelt. En minderen met koolhydraten heeft mij ook geholpen. Ik eet roggebrood en speltbrood, dat helpt ook, maar is voor iedereen weer anders natuurlijk...
May 22, 2013 om 01:17
Bedankt voor de tips.
Het minderen met suiker ben ik al mee begonnen.
IK eet tegenwoordig een cracker van bolletje, daarop zit ook lijnzaad (best veel).
Eens kijken of het me wil helpen.
Onbekend
May 22, 2013 om 04:44
Graag gedaan hoor, ik heb door die dingen toe te passen echt in een tweetal weken een veel plattere buik gekregen!
Veel succes ermee.
Onbekend
May 22, 2013 om 04:45
Idd vandaagbeginikweer :-)...ik eet ook spelt of roggebrood als ik dan al eens een boterhammetje eet tenminste want ik probeer dat echt niet te veel te doen
May 22, 2013 om 08:55
Ik eet redelijk veel fruit op een dag.
Gewoon omdat ik iets te eten wil hebben op mijn werk.
En geen koekjes / brood wil nemen.
Hoe staan jullie tegenover het vele fruit?
Onbekend
May 22, 2013 om 09:10
Wel Leina, voor mij persoonlijk werkt veel fruit niet zo goed. Ik blaas daar heel erg van op.
Als ik tussendoor iets wil eten op men werk neem ik rijstwafels met smeerkaas, een potje yoghurt, noten, kersttomaatjes of iets dergelijks. Fruit beperk ik voor mezelf tot één stuk per dag. Meer verteer ik echt niet goed.
Onbekend
May 22, 2013 om 10:35
@Leina,
Ik eet ook behoorlijk wat fruit, maar dan altijd op een lege maag.
Als ik namelijk fruit eet ná de maaltijd krijg ik een opgeblazen gevoel.
Wat je uiteraard ook goed kunt eten op je werk zijn worteltjes, mini-groenten (komkommer, tomaatjes, paprikaatjes) en rauwkost.

Onbekend
May 23, 2013 om 07:03
Dat probleem heb ik dus ook Leina, zal zijn doordat het fruit ligt te gisten hé!
May 28, 2013 om 01:41
Bedankt voor de reacties.

Ik eet geen fruit meer na of op mijn brood.
Ik probeer ook minder brood / roggebrood / havermout te eten (max 4 porties op een dag), ik neem ook een schepje lijnzaad door mijn vla / havermout en ik probeer door de week niet meer te snoepen / koeken (hoogstens een zuurtje of kauwgom tussendoor).

Dat heeft me geholpen minder buikpijn te hebben.
Ik heb wel nog steeds dat opgeblazen gevoel en die bolle buik.
Iemand nog tips?
Onbekend
May 28, 2013 om 02:59
ik weet dat het niet makkelijk is en echt wel wennen maar ik zou eens proberen om geen brood te eten voor een paar dagen..je zal zien dat het loont...
vier porties brood/havermout is echt veel als je last hebt van een opgeblazen buik
ik heb dat drastisch verminderd en heb echt een heel goed resultaat
succes
May 28, 2013 om 04:25
Ik ga een allergietest krijgen in juli, dat zal misschien ook wel meer duidelijkheid geven.
Ik zou niet weten wat ik moet eten als ik geen brood eet. Kun je me helpen? Ik kan namelijk geen salade of iets mee naar mijn werk nemen, ik werk namelijk met gehandicapten en eet samen met hen.
Onbekend
May 28, 2013 om 05:03
Gewoon eten wat zij eten dan maar dan tijdelijk zonder aardappelen, brood of rijst. Of eten ze een broodmaaltijd dan?
May 28, 2013 om 06:50
Ikzelf kan ook niet tegen gewoon brood. Spelt of zuurdesem gaat wel goed. Ook crackers heb ik veel minder last van. Dit kun je misschien zelf meenemen naar je werk? En meer eiwitten toevoegen helpt ook al. Dus dikker belleggen, groente i.p.v. fruit tussen de middag of een gekookt eitje meenemen voor op je brood/cracker.
May 31, 2013 om 00:40
Het gaat best goed. Mijn buikpijn is wel wat minder, maar mijn blijft opgeblazen en winderig.
Ik beweeg iedere dag zoveel als ik kan. Sommige dagen is dat 3 uurtjes sporten (uur fietsen, uur wandelen, uur dansen), andere dagen kom ik aan een uur sporten (1 uur skatten). Op merk moet ik ook staan en lopen, dus beweging zit wel goed.

Mijn eetpatroon is ook beter, maar een beetje te weinig denk ik. Ik kom iedere dag rond de 1400 calorieen uit. Waar kan ik nog iets toevoegen?
o: pap of 2 roggesneeen jam / honing.
t: fruit
m: 2 roggesneeen, 2 vlees beleg.
t: fruit en doosje rozijntjes, gemengd met honing.
a: groente, vlees, vla mager.
t: waterijs of fruit of vleesbeleg.

Iemand toevoegingen? Verbeteringen?
Onbekend
May 31, 2013 om 02:33
bij het ontbijt misschien iets van yoghurt, heel goed voor de darmen..met een lepel lijnzaad erdoor..
rauwkost bij de lunch
als tussendoortjes iets met eiwit, een hard gekookt eitje of zo

zo doe ik het en dat is voor mij ideaal maar iedereen is anders hé
succes!
Onbekend
May 31, 2013 om 09:35
Ik had hetzelfde en na een bezoek aan een mesoloog bleek ik een tarwe- en lactose intolerantie te hebben. Ik mag wel yoghurt en daarin doe ik krokante muesli van Jordans. Deze zijn op basis van havervlokken en geen tarwe. Suiker kan ook funest zijn voor de darmen en dat kan ook winderigheid opleveren.

Succes!!
June 1, 2013 om 15:09
Yogurt met lijnzaad kan ik wel doen, dat lust ik wel, eventueel met een schepje honing erdoor?

Heeft iemand tussendoor ideeen met veel eiwitten die gemakkelijk mee te nemen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp allemaal!

June 1, 2013 om 17:23
Gekookt eitje. Omelette bakken (met 1 el. haverzemelen losgeroerd) , af laten koelen, klein beetje roomkaas smeren ( alleen 2 cm in het midden) , 2 plakjes kipfilet erop, oprollen in alufolie wikkelen. gebakken Kippevleugeltjes, kleine gehaktballetjes. Kijk ook op www.Atkinsforum.info bij recepten voor meer ideeen.
Onbekend
June 8, 2013 om 13:20
Zelf heb ik hier ook erg last van gehad en bleek door candida te komen. Ik heb een candida dieet gevolgd en heb geen last meer van flatulentie of buikpijn. Nu eet ik wel weer gist met mate maar suiker en koemelk laat ik staan. Wel eet ik yoghurt of kwark. Hier anders meer informatie over het candida dieet: http://candidadieet.nl/
June 9, 2013 om 14:53
Ik krijg uitslag op mijn kin sinds ik minder koolhydraten - suiker eet en meer eiwitten.
Kan dat daardoor komen?
Onbekend
June 9, 2013 om 17:23
Het kan komen door dat je meer eiwitten eet. Lees anders deze site erg veel info over winderigheid: Klik Hier
Onbekend
June 13, 2013 om 08:00
Hoe is het met de buik Leina?
June 14, 2013 om 06:34
Het gaat wel wat beter. Maar het is nog lang niet over.
Bij mij werkt het om wat minder koolhydraten te eten, geen fruit na de boterhammen te eten, wat minder te snoepen. Alleen nu zit ik nog een beetje met de eiwitten, want daar krijg ik uitslag van op mijn kin!
Onbekend
June 19, 2013 om 04:50
Sinds een paar dagen heb ik ook weer een opgeblazen buik, kan niet goed zeggen vanwaar het zou komen, misschien doordat ik nogal veel rood vlees heb gegeten. Weer een paar dagen extra goed opletten nu denk ik.
June 21, 2013 om 08:25
klinkt als IBS.
Low FODMAP dieet zou kunnen helpen...
http://ibs.about.com/od/treatmentofibs/a/The-Fodmap-Theory-For-IBS.htm
July 17, 2014, gewijzigd door Tangobeer op July 17, 2014 om 20:33
Nederlandstalige info over het Laag-FODMAP dieet vind je o.a. op het allergieplatform. Het is geen dieet voor gewichtsverlies, maar tegen chronische darmklachten.
November 24, 2017 om 08:34
brood vervangen door glutenvrij brood , 100 procent speltbrood, rijstwafel , 30 gram havermout met lactosevrije melk 200 ml , yoghurt lactosevrij , geen ui knoflook gebruiken maar verse kruiden , geen appel peer, nectarine mango , maar 125 gr per keer schijf ananas , 6 druif , mandarijntje, schijf pompelmoes, geen fruitsap uit een pak , zeker geen sap aangelengd met appelsap , fodmaparme soep zoals wortelsoep , komkommersoep, kervelsoep , pompoensoep , en enkel fodmaparme groenten, zoals knolselder , wortel , sla , pastinaak , andijvie , spinazie, veldsla , rucola,als je pasta neemt niet van tarwe maar van mais nemen, alle tarwe van koekjes en crackers ed vermijden , neem eens noten met uitzondering van cashen en pistache, niet meer dan 10 per keer , goed voor omega 3, is een handje , geen rood vlees ,wel kip , kalkoen, vis , 1 keer per week vette vis , niet overdrijven met koffie ,geen bubbels in drankjes , veel kruidenthee, bij mij werkt het super , van de diaree af , van de buikpijn af , en bakken meer energie ! ik bestelde mijn fodmaparme kruiden bij freefrom , en ... wel even wachten tot het toekomt maar heerlijk , nog maar pas begonnen, nu ga ik ook weer terug op de hoeveelheden letten en heb ik binnenkort twee vliegen in een klap , buikpijndiareevrij en traag hopelijk blijvend afvallen, ik ben wel naar een diëtiste geweest die een persoonlijk dagplan heeft opgesteld en die me binnenkort ook gaat helpen met 1 voor 1 de fodmaprijkere producten trachten 1 voor 1 te testen en indien gunstig enkele weer te introduceren.:succes:

November 24, 2017 om 08:37
als je eens je roggebrood , stroop , jam , koekjes en chocolade , sojamelk laat zal je versteld staan van het resultaat
kan wel glutenvrij brood , mais rijst of boekweitwafel , havermout, laktosevrije melk albert heyn, glutenvrije koekjes , lactosevrije melk
November 24, 2017 om 08:40
de vla maken met lactosevrije melk , of lactosevrije yohurt van dillea nemen of van albert heyn , effe de honing laten . neem stevia of aspartaam
November 24, 2017 om 08:49
@Slimmekenjojo

Alhoewel Leina nog steeds een account heeft op Valtaf, vraag ik me af of zij nog actief is op Valtaf. Maar vooral, of ze na ruim 4 jaar, nog steeds problemen heeft.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.