Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

bmi onder 20: nog wel ongesteld?

Geplaatst door Poppi op July 1, 2004 om 08:38

July 1, 2004 om 08:38
hoi! mensen die mijn dagboekje lezen weten dat ik heel onregelmatig ongesteld ben en nu zit ik al ruim 1,5 week te wachten op mijn menstruatie :(
sommigen suggereren dat dit komt door mijn verloren kilo's? nu is mijn vraag: wie heeft er nog meer last van uitblijvende menstruatie?
ik ben al best een tijd onregelmatig omdat ik met de pil gestopt ben... dat kan ook een reden zijn ..!
July 3, 2004 om 16:14
ik heb even gegoogled en ben er achter gekomen dat je idd door veel af te vallen in korte tijd, of door op ongezonde manier af te vallen (dwz laxeren, te weinig eten, vreetbuien & spugen, overmatig sporten) men een tijdje onvruchtbaar kan zijn. Dwz door onvoldoende juiste stoffen kan er geen eitje worden aangemaakt,dus ook niet tijdens de menstruatie worden afgestoten. Dit kan voor een aantal maanden niet heel veel kwaad, voor zover ik heb kunnen vinden. Echter als het lang aanhoudt, kan het definitieve schade zijn. Dus ik zou zeggen: mensen die langer dan een half jaar niet hebben gemenstrueerd, ga naar de huisarts! ik maak me nu even wat minder zorgen: ik neem aan dat het wel weer komt. Ik was ruim een maand geleden nog ongesteld. Ik wacht af!
July 4, 2004 om 03:32
afvallen als je de pil slik
over welk pil heb je het dan.
dat is wel een uitzondering gemiddeld kom je toch 3 kilo aan als je aan de pil gaat.
dit komt door de hormonen.
( zelf 8 kilo toen aangekomen door de pil waar uiteindelijk te veel hormonen in zaten dat is al 20 jaar geleden deze bestaat ook niet meer)

om regelmatig ongesteld te willen worden is de pil een uitkomst er zijn hele lichte pillen die dit al kunnen regelen maar niet voor de 99 % betrouwbaar zijn :zwanger:

je kan beter 3 kilo aan komen van de pil dan 15 tot 20 kilo van een zwangerschap. die er dan weer moeilijk afgaan.

July 4, 2004 om 05:55
je doet het wel heel erg verkeerd als je door een zwangerschap 15/20 kilo aankomt hoor! 10 moet genoeg zijn!!
bij de pil staat vaak dat het zorgt voor 'gewichtsverandering' erzijn idd ook mensen die er van afvallen, dat ligt niet aan de pil, maar aan de persoon die het slikt.
July 4, 2004 om 11:26
ik spreek je graag nog een keer na een eventuele zwangerschap poppie!
July 4, 2004 om 11:55
Op www.9maand.com gevonden!

Wanneer kom je bij:
0 tot 12 weken: 0 procent.
13 tot 20 weken: 25 procent.
21 tot 30 weken: 50 procent.
30 tot 36 weken: 25 procent.
36 tot 40 weken: 0 procent.

Vroeger werd gezegd dat zwangere vrouwen voor 2 moeten eten. Het resultaat laat zich al raden, sommige vrouwen kwamen 20 tot 25 kg bij, terwijl dit overgewicht nergens goed voor was, niet voor de moeder en niet voor de baby. Toch moet nu niet gedacht worden aan afslanken, een gezonde en evenwichtige voeding is immers van het grootste belang.

Tegen de geboorte van hun baby zijn de meeste vrouwen zo'n 9 tot 13 kg zwaarder geworden. (Na de bevalling blijft daar 3 tot 6 kg van over.) Nu moet je je ook niet gaan blindstaren op deze cijfers. Hoe zwaar je gaat worden, hangt voornamelijk af van je lichaamsbouw, o.a. je lengte en gewicht dus.

Gewichtstoename tijdens de zwangerschap:
Gewicht van de baby: 39 procent = 3315 gram
Extra bloed: 22 procent = 1870 gram
Baarmoeder: 11 procent = 935 gram
Vruchtwater: 11 procent = 935 gram
Placenta: 9 procent = 765 gram
Borsten: 8 procent = 680 gram
Totaal: 100 procent = 8500 gram

Toename vetweefsel: 3500 gram.
Totale gewichtstoename: 12 kg.

Groetjes Saskia

P.S. Mijn nichtje is op het moment 6 maanden zwanger en is nu nog maar 1 kilo aangekomen! Ik moet er wel bij zeggen dat ze van zichzelf al dik is!
July 5, 2004 om 11:06
ik was ook zwanger van een tweeling en ik was 25 kilo aangekomen eten kon ik niet veel het was allemaal vocht en in een record tijd van 1 dag na de bevalling 15 kilo kwijt.

maar gemiddeld genomen komen mensen tussen 10 en 15 kilo aan bij een eenling zwangerschap , ik ken ook mensen die van een tweeling zwanger waren en maar 8 kilo aangekomen zijn. zo zijn er dus mensen met veel geluk en veel met wat meer kilotjes.
July 5, 2004 om 11:15
Ik kwam tijdens mijn eerste zangerschap in de zesde maand binnen twee weken 6 kilo aan! Moet je toch 42.000 cal. voor wegeten, bovenop je normale voer. Das knap!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.