Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Unleash Your Thin, GE-WEL-DIG!

Geplaatst door Merelock op July 12, 2013 om 06:47

July 12, 2013, gewijzigd door Merelock op July 12, 2013 om 07:04
Sinds een kleine twee weken ben ik bezig met een - voor mij - nieuw dieet (of eigenlijk programma) genaamd Unleash Your Thin.

Ik vind het tot nu toe een briljante opzet en ik zie goede resultaten!

Unleash Your Thin benadert gezond eten op mentaal vlak. En dat is precies wat ontbreekt in andere diëten. Bij elk dieet wat ik ken, krijg je alleen maar te horen wat je wel en niet mag eten...punt. En verder zoek je het maar uit. Unleash Your Thin bevat o.a. een week voorbereiding, waarin je een contract opstelt waarin je je mentaal wapent tegen alledaagse uitdagingen. Dit voorbereiden hoeft niet per se een week te duren: ik was in 2 dagen klaar. Tussen de bedrijven door word je verwezen naar kick-start video's op de website en lees je de zogenaamde Blueprint, waarin de bedenker zijn ideeën uitgebreid aan bod laat komen.

Je wordt als het ware geherprogrammeerd om de automatische gedachten die je hebt bij het zien van bepaald eten te overschrijven. En geloof het of niet, ik taal nauwelijks meer naar zoet en vet eten. Totáál geen moeite. :) Ben er helemaal blij mee, want inmiddels ben ik 6 kilo afgevallen en zit mijn kleding al wat losser dan voorheen.

Achteraf snap ik eigenlijk niet waarom er niet meer diëten zijn die hun pijlen richten op het mentale aspect, want dat is toch waarop het meestal mis gaat. Het leuke is dat dit programma bedacht is door een 64-jarige ex-junk (die inmiddels een aantal PhD's gehaald heeft), die afvallen beschouwt als afkicken. Hij illustreert dat met onderzoeksresultaten. Zo is er een onderzoek geweest waarbij een groep muizen verslaafd is gemaakt aan suiker én aan cocaïne. Toen de muizen twee schaaltjes voorgeschoteld kregen, suiker én cocaïne, renden alle muizen zonder uitzondering naar de suiker. Wat maar aangeeft dat suiker verslavender is dan cocaïne. Ik moest er wel om lachen.

Het programma is beperkt zich overigens niet tot herprogrammeren, maar laat ook zien dat calorieën tellen niet per definitie werkt. Ook wordt er veel aandacht besteed aan hormonen: welk voedsel triggert welke hormonen?
Alle informatie die je nodig hebt is te vinden op http://www.unleashyourthin.com, waarbij ik wel moet zeggen dat ik de site wat chaotisch vind. Maar dat is dan ook meteen het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken.

Mocht iemand hulp nodig hebben om zijn weg te vinden in alle downloads en het aanhouden van de juiste volgorde in het programma, geef gerust een gil.

PS: Alles is in het engels.
August 14, 2013 om 15:58
Beste Merelock,
Ik overweeg om Release your thin te gaan doen. Alhoewel ik intussen alles op de website van Jonny heb gelezen heb ik nog een paar vragen en ik hoop dat jij die kan beantwoorden. Ik heb al eens eerder een low-carb dieet gevolgd en toen mocht ik geen brood meer eten (waar ik gek op ben) en zat ik tussen de middag aan de sla met zalm oid. Verder moest ik ook sloten yoghurt met eiwitpoeders eten. Ik moest toen 6 keer per dag eten en was dus de hele dag bezig met eten en eten maken. Met een baan en een kind trek ik dat niet meer. Er zijn dingen die ik niet meer wil maar ik kom er niet achter of dat in dit dieet (zo mag je het niet noemen) zo is.
Zou jij iets kunnen vertelen over het eetpatroon dat je nu hebt met Unleash your thin, aangenomen dat je het nog volgt? En hoe zit het met alcohol? Dat zit stampend vol met koolhydraten...
Ben erg benieuwd naar je reactie!
Groetjes.....
August 16, 2013, gewijzigd door Merelock op August 16, 2013 om 01:55
Hoi Slimbabe,

Dat klinkt intensief. UYT is gelukkig vrij simpel. Wat je niet mag eten is: aardappels, rijst, pasta, brood, ontbijtgranen en zuivel. Dat klinkt alsof er weinig over blijft, maar dat valt reuze mee. Het is gewoon even wennen. Na fase 2 worden zuivel en ontbijtgranen weer langzaam geïntroduceerd (zodat je niet alles weer aankomt wat je net kwijt bent).

Op een willekeurige dag eet ik nu bijvoorbeeld:

ONTBIJT:
- 1 gekookt / gebakken ei
- een stuk galia meloen

TUSSENDOOR:
- appel / aardbeien / kiwi / etc.

LUNCH:
- Ceasar of andere groene salade (zonder croutons, maar met bijv. kipfiletreepjes, ei)

TUSSENDOOR:
- handje cashewnootjes / cranberries / rozijntjes

AVONDETEN:
- Onbeperkt groente (broccoli, sperziebonen, worteltjes, bloemkool, etc)
- Gemarineerde kipfilet / Tilapia filet / Kalkoen filet

's Avonds neem ik soms 1 of twee glazen rode wijn, dat past prima in een dieet.

Ik vind het goed te doen en ben in 5 weken tijd 10 cm in m'n taille kwijt en weeg 8,5 kilo minder. Overigens las ik af en toe een 'gewone' dag in. Dan zitten er wel weer wat onsjes aan, maar die ben ik daarna zo weer kwijt. Bovendien maakt het de boel allemaal makkelijker vol te houden.

Wat wel belangrijk is, is dat je de tijd neemt om de voorgeschreven voorbereidingen te doen. Dat houdt in:
- Blueprint lezen
- Craving Crusher Action Guide invullen

Als ik dat niet gedaan zou hebben, dan zou ik denk ik minder gemotiveerd zijn geweest. Overigens, als je het basispakket aanschaft heb je toegang tot de Kickstart video's, waarin zo'n beetje hetzelfde wordt verteld als in de Blueprint. Scheelt je aanzienlijk veel tijd ;)

groetjes,
Esther
October 30, 2013 om 16:36
Hi Esther,
Ik ben in tussen een week of 6 bezig met UYT en het bevalt me goed. Na de ingtroducties van zuivel en kh ben ik er achter gekomen dat phase 2 met kaas me beter bevalt. Alcohol drink ik ook niet meer door week dus die 1 a 2 glazen wijn in de avond van jou begrijp ik daarom ook niet. OP dit moment heb ik heel erg last van stress en ik heb het gevoel dat als ik dat niet reduceer ik nooit echt zal afvallen.
Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Je zegt bv dat je af en toe een gewone (cheat?) dag in last. Wat doe je dan? Hoeveel val/viel je gemiddeld af per week?
Ik heb zoveel vragen, excuses als ik opdringerig overkom:-)
Groetjes,
Britt
December 3, 2013 om 06:12
ik ga dat zeker eens opzoeken, bedankt voor de tip! doen jullie ondertussen nog steeds voort?
December 3, 2013 om 06:27
Hoi Bieke27, ik ben inmiddels ten prooi gevallen aan het welbekende jojo-effect en weeg nu weer 79. Dat zegt echter meer over mijn structurele eetgewoontes dan het dieet, want daar sta ik nog steeds achter. Binnenkort toch maar weer beginnen. ;)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.