Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

veel water drinken slecht?

Geplaatst door Mystique1984 op July 12, 2013 om 12:28

July 12, 2013, gewijzigd door Mystique1984 op July 12, 2013 om 12:28
Ik drink nu al een aantal weken zo'n 5 liter per dag.. dat bestaat uit groene thee en water.. verder drink ik niets anders.. nu hoorde mijn buddy's dit, en hoor ik van hun dat dat heel slecht is.. is dat zo?? Dacht juist dat dat goed was.. hoe zit dit nu precies? En wat is verantwoord als je wilt afvallen? Alvast bedankt!
July 12, 2013 om 14:23
Het is even lezen maar misschien heb je hier iets aan.
Er staat overigens heel veel op google over water/vocht te veel/ te weinig.
Ze stellen wel allemaal, dat veel water drinken helemaal niet helpt om af te vallen.

Vijf vragen over water (drinken)
July 12, 2013 om 15:05
5 liter water per dag is belachelijk veel. Je hebt ongeveer 2 liter vocht per dag nodig onder normale omstandigheden. daar is alle vocht bij geteld, dus ook de 40% vocht in vlees en 80% vocht in groente.
Een teveel aan water is levensgevaarlijk doordat het naar je hersenen gaat.
Een tijdelijk tekort aan water is geen probleem. Bovendien waarschuwt je lichaam meteen in de vorm van een verschijnsel dat we dorst noemen.
July 12, 2013 om 16:34
Het 'helpt'' misschien niet bij/met het afvallen, maar... ik vind wel dat als je voor elke hoofdmaaltijd een groot glas water drinkt, je minder eet, dus misschien 'helpt' het in die zin wel. Het bevalt mij in elk geval goed! :water:

:lente7:Liefs Tjoepie

July 13, 2013 om 02:52
Teveel water drinken is niet goed voor de nieren! Ze moeten veel te hard werken om al dat vocht weg te werken. 2,5 liter per dag is echt ruim voldoende om alle afvalstoffen, die vrij komen uit het afgebroken vet, goed af te voeren. Teveel water kan bovendien heel schadelijk voor de gezondheid zijn als het in een te korte tijd gedronken wordt! Daar zijn wel mensen aan overleden!
July 13, 2013 om 03:55
Bedankt boekenkind, ik zal het eens gaan lezen.. want wil mezelf niet dood drinken..
July 13, 2013 om 04:23
nou.. ik drink het verspreid op de dag.. dus dat is al een pluspunt.. ik drink nooit 2 liter in een halfuur weg..ook geen liter.. een halve liter per half uur wel.. maar dan drink ik daarna een halfuur tot een uur niets.. dus denk niet dat het bij mijn zo gevaarlijk is.. ik ben meestal vanaf 07:00 tot 22:30 wakker.. en dan drink ik verspreid water en thee..er zit meestal wel een uur tot 2 uur tussen een volgend flesje water of thee..

Ik ga wel proberen iets minder te drinken als ik niet sport, zo'n 3 liter... maar aangezien ik elke dag wel 1 tot 2 uur sport, vind ik 5 liter niet veel aan vocht..
July 13, 2013 om 08:46
Mystique1984

Zoek zelf ook eens verder op google, want ook in het link artikel staat, dat je lichaam went aan veel water. Maar dat je, als je veel tot extreem veel vocht tot je neemt, allerlei mineralen die je nodig hebt uitspoelt.
Uit je organen, maar ook uit je bloed.
Of je een waarschuwing krijgt als je TEVEEL drinkt kom ik niet achter.
Hoog uit, kan ik me zo voorstellen, dat als je organen en hersens gaan opzwellen, dat je dat wel gaat voelen. Maar verder??
Water als vervanging van zweten is niets mis mee. Veel drinken om af te vallen schijnt niet zo te werken.
July 13, 2013 om 10:23
Waarom zou je zoveel drinken????? Je valt er echt niet harder mee af... Als dat zo zou zijn zou de hele wereld slank zijn...
Onbekend
July 14, 2013 om 13:24
Ik heb ooit echt enorm veel water gedronken, totaal boven de 10 liter (werd in de loop der tijd alsmaar meer, zodoende dat het zoveel werd), maar dat was inderdaad niet goed. Mijn huisarts zegt overigens dat ik prima 4-5 liter mag drinken, aangezien ik ook in een warme omgeving werk en geregeld sport, dus daarbij wel wat extra vocht aan mag vullen. Maar meer echt niet. Dus ik zou zeker oppassen en voor de zekerheid eventjes bloed laten prikken. Zolang dat goed is, zal je lichaam het waarschijnlijk aankunnen (ik heb in die tijd nooit tekorten gehad), maar sluit dat in ieder geval wel uit en ook je suiker even prikken. Dat bleek er bij mij mee te maken te hebben ook.

July 15, 2013 om 07:16
Ik moet sinds ik nierstenen gehad heb, dagelijks min. 3l water drinken (nu ja, of thee o.d.). Ik vind het nog steeds erg moeilijk om aan die 3l te komen, maar meestal raak ik nu wel aan de 2l tegenwoordig. 10l op een dag lijkt me wel enorm veel, maar de 2,5 die ik hoger las als soort van max. vind ik dan weer bizar gezien ze mij gezegd hebben er 3 te drinken.
July 15, 2013 om 09:53
@Silkje

Als je op Google zoekt staat er vaak gemiddeld tussen de 2.5 en 3 liter per dag.
Dan gaan ze wel uit van een "normale" situatie.
Als jou huisarts voor jou minimaal 3 liter aangeeft, dan heeft hij daar een goede (je nieren) rede voor.
Onbekend
July 17, 2013 om 13:06
Ik heb net hetzelfde. Ik maak hier kannen met 1,4 liter water klaar met een theezakje en 3 stevia tabs erin. Drink er de hele dag door van en rekende laatste uit dat ik zeker 6-7 liter naar binnen werk. Het is niet dat ik het doe om af te vallen of zo, i kheb er gewoon trek in. Ga toch maar eens langs de dokter om mijn bloed te laten testen. Lijkt me na dit alles te hebben gelezen het beste.
Onbekend
July 17, 2013 om 17:36
Heel veel dorst hebben is overigens ook een symptoom van diabetes.
July 18, 2013 om 02:45
@JolandaB1985

Fout, ik heb altijd dorst, maar absoluut geen diabetis. Het is wel één van de symptomen. Maar dit gaat vooral op voor mensen die ineens zomaar veel dorst hebben.
Wat niet wil zeggen dat als je "extreem" veel drinkt, meer dan 3 liter per dag, het niet goed is dat te laten nakijken door je arts. Het is vaak met 1 prikje al te constateren.
July 18, 2013 om 14:02
<--- Zoekt de exacte definitie van "symptoom" op.
July 19, 2013 om 05:12
Ik drink ook heel veel. Altijd gedaan. Ik zweet ook makkelijk, dus ja :)
Denk dat ik toch ook aan een liter of 4 zit. Geen diabetes of zo.. gewoon.. veel dorst :)
July 22, 2013 om 19:01
Ik heb ook steeds gelezen dat meer dan 3 ltr. water niet gezond is voor je lichaam; niet voor je vochthuishouding, je nieren en je mineralen. Bij teveel water drinken (meer dan 3 ltr.) kun je een zogenaamde 'watervergiftiging' krijgen...(je spoelt inderdaad belangrijke mineralen uit je lichaam)!
Onbekend
July 23, 2013 om 14:10
@boekenkind. Het klopt dus wel dat heel veel dorst een symptoom is van diabetes. Dat iets een symptoom is wil niet altijd zeggen dat je dan maar gelijk die ziekte hebt. Hele erge hoofdpijn is bijvoorbeeld een symptoom voor hersenvliesontsteking, maar dat betekend absoluut niet dat je gelijk een hersenvliesontsteking hebt als je erge hoofdpijn hebt.
July 23, 2013 om 14:24
@JolandaB1985

Het is al wat Tangobeer stelt. Wat is een symptoom?
Ik heb altijd dorst mijn hele leven al, heb kort, door mijn overgewicht, medicatie geslikt voor te hoog bloedsuiker. Resultaat, ik werd ziek van de medicijnen.
Dus weer onmiddelijk stoppen. Toen ik 10 kilo minder gewicht mee torste was mijn bloedsuiker weer helmaal normaal. Mijn dorst was niet veranderd.
Dus ja, plots veel dorst hebben en veel willen drinken en dan vooral frisdrank (suiker) kan een symptoom zijn. Een collega van mij viel enorm af, een andere kwam enorm aan. Allebei van de een op de andere dag diabeten. Symptomen? En dan zo verschillend?? De enige die het echt weet is je huisarts.

July 24, 2013 om 03:57
In het Nederlands is een symptoom een verschijnsel, behorend bij een bepaalde ziekte. Dat betekent niet dat je dan ook die ziekte hebt. Plotselinge dorst is dus een symptoom van diabetes, maar betekent niet dat je diabetes hebt. Netzo als 'rood' een kenmerk van een tomaat is, maar niet alles wat rood is, is een tomaat. Zeggen dat iets 'een symptoom zou kúnnen zijn' suggereert dat de medische wetenschap er nog niet uit is.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.