Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wat is jouw zwakte?

Geplaatst door Verise op July 25, 2013 om 14:53

July 25, 2013 om 14:53
Wat is jouw zwakte/valkuil? Waar kan je niet van af blijven of mee stoppen te eten als je eenmaal begint?

Bij mij is dat chips en het maakt niet eens uit welke. We kopen meestal ook alleen in het weekend chips, maar soms... ;)

Maar kom maar op met jullie zwaktes :D
Onbekend
July 25, 2013 om 15:04
Ben & Jerry's Cookie Dough... die emmer MOET leeg >.>
Gevaarlijk die potten ijs!
YTR
July 25, 2013 om 15:20
Ik ben echt gek op die mini pizzaatjes, die doos met 9 stuks is zo leeg. Bamischijven vind ik ook heerlijk! Echt zooo slecht...
Onbekend
July 25, 2013 om 16:24
Chips!
July 25, 2013 om 16:40
Chips en kaas!
July 25, 2013 om 17:05
Oh nog meer chips zie ik haha. Ben en Jerrys heb ik nog nooit op. Beter ook van niet denk ik nu haha
July 25, 2013 om 18:56
Ja, ik sluit me aan bij de chips. Die zak roept naar me vanuit de la. Eenmaal open, moet hij op ook.
Onbekend
July 25, 2013 om 21:04
Chips,chocolade en ijs bens &Jerry of een lekkere aftereight coupe van de ijscoboer. Maar ook bijv 2 of 3 keer opscheppen bij het eten is moeilijk af te leren
July 25, 2013 om 23:47
shakeshake 2 of 3 x opscheppen dat doe ik ik eigenlijk niet meer. 3x heb ik nooit gedaan zelfs. Hopelijk gaat je dat ook lukken om het bij 1x te houden ;-)
July 26, 2013 om 01:17
In kan me heel goed in houden, heb geen echte zwaktes. Maar de waterijsjes die mijn man vorige week meenam zijn bijna op. Als ze niet in huis zijn is het geen enkel probleem. Maar ja, met 42 calorieën maak ik me er niet zo druk om.
2 leidt jezelf om de tuin tips:
Snij zelf je brood. Dan krijg je dikkere boterhammen en eet je per saldo minder beleg.
Eet van een klein bordje, dan lijkt je eten meer.

July 26, 2013 om 03:48
Mijn grootste zwakte is wel het leven bij mijn ouders. Mijn ouders hebben ALLES in huis. Ik koop zelf geen snoepjes, koekjes en dergelijke en bij mijn ouders kun je alles zo grijpen. Meteen een andere moeilijke situaties is bijvoorbeeld winkelen in een stad oid, want daar is (in principe) ook alles snel te koop.
July 26, 2013 om 07:07
afvaln> dat lijkt mij ook erg lastig als alles in huis is. De stad heb ik dan weer geen moeite mee.

paula75> zelf brood snijden slim plan maar geb brood van supermarkt en daar id hij al gesneden.
Onbekend
July 26, 2013 om 12:17
Zelf gemaakte brownies. Daarom maak ik ze ook bijna nooit meer ;). Voor de rest vooral zoetigheid. Heb absoluut geen moeite met chips of andere hartige dingen. Ook niet met winegum achtige snoepjes overigens. Alleen chocolade en zachte koekjes/cakejes. Met een man en 2 kinderen is er vrijwel altijd wel iets in huis en dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op.

Als je trouwens kiest voor gewoon mager beleg is dat beleg helemaal nog niet zo slecht hoor. Wat ook kan helpen is 1 keer beleg op 2 plakken brood. Ik ben gek op een klein beetje philadelphia light, rucola, plakje kipfilet, komkommer en rauwe paprika.
Onbekend
July 26, 2013 om 14:41
Alle soorten snoep en chocolade en kaas. Chips hou ik niet van, maar noten vind ik wel lekker.
July 26, 2013 om 14:53
Chips en kaas
Onbekend
July 26, 2013 om 16:29
Ik woon in hartje Antwerpen, mijn straat komt uit op de Nationalestraat, op de eene hoek heb je een pizzeria en op de andere een pitazaak/fritkot, op zo'n vijftig meter van mijn deur.
Talk about temptations! Dan heb je panini world en panos iets verder in 't straat, en een lekkere hallal bakkerij met worstenbroodjes en turkse pizza's enzo. Maar eigenlijk kan ik dat nog heel goed weerstaan :) Je word het gewoon I guess.
Ik waag me ook niet veel meer aan het bakken, meestal eet ik het grootste deel toch zelf op lol.
Ooh en stokbrood met kruidenboter is ook iets waar ik beter niet aan begin.
Heb al een tijdje trek in blueberry muffins, maar ik stap geen panos of bakkerij meer binnen dus ik ben veilig, haha!

Eigenlijk is het best een lange lijst...

Groetjes
Silly
July 26, 2013 om 21:05
Sillychubby> oo wat een verleidingen! Wat goed dat jij die toch kan weer staan.
Nou moet ik zeggen hier zit een lekker ijszaak tegenover, maar ben er nu dit jaar nog niet geweest :D
July 27, 2013 om 04:55
IJs, chocolade en chocolade-ijs. Maar uitsluitend 's avonds. Moeiteloos eet ik de hele dag gezond, mager en weinig, tot en met een flink diner. Maar als ik dan 's avonds een film kijk of nog wat werk verzet, dan gaat het mis.
De oplossing voor mij is: veel thee drinken en op tijd naar bed.
July 27, 2013 om 06:30
Alles, vooral boterkoek, Ben & Jerry's, chips af en toe, ben meer een zoetekauw. Overdag gaat het nog wel, maar als er een leuke film op tv is? Waarom smaakt een radijsje niet net zo lekker als boterkoek?
Onbekend
July 27, 2013 om 11:18
Dat heb ik mij ook wel eens af zitten vragen. Waarom is eten dat zo slecht is voor ons toch zo verschrikkelijk lekker en waarom is eten dat zo gezond is voor ons niet smakelijker?

August 5, 2013 om 09:17
@Jolanda, omdat in de oertijd de mensen eerder te weinig energie aten dan te veel, ons lijf is niet gemaakt voor het overaanbod dat er tegenwoordig is. Naar het schijnt smaakt de combinatie van koolhydraten (suikers) en vet voor de meeste mensen het lekkerst.
Vroeger was ik een echte zoetekauw maar tegenwoordig veel minder. Mijn valkuilen zijn dan ook eerder pizza en zo. Door de Modifast die ik van 't ziekenhuis moest eten een tijdje, had ik wel enorme zin in chocolade gekregen, terwijl ik voordien niet echt chocolade-achtig was. Gelukkig is dat intussen (nu ik Modifast-af ben) wel weer weg. Ik denk dat dus niet alleen het aanbod meespeelt, maar ook wat je momenteel of recent gegeten hebt, hoewel ik hier geen wetenschappelijk bewijs voor heb (de uitleg koolhydraat+vet = lekker want leverde de oermens veel energie heb ik in een "wetenschap uitgelegd voor leken"-artikel gelezen).
August 5, 2013 om 09:29
Zout : chips, borrelnootjes, pinda's en geroosterde kikkererwten
Zoet : speculaas, speculaaspasta, kaastaart

Voorts kan ik overal nog wel afblijven hahaha!
August 5, 2013 om 13:34
Boeeeeiiiih, daar gaan we.. :
Maltezers, pistachenoten - bodemdrift zodra de zak open is, daarom heb ik het zelden of nooit meer in huis. En als ik het in huis heb en ben in staat om het weg te leggen vreet vriendlief de rest op voordat ik erbij kan.. ;) witte chocola.. suikerpinda's, kaaskoekjes van bladerdeeg..
En KAAS... dan bedoel ik de roomkazen en vooral die franse stinkerds. Dìe zijn het gevaarlijkst. Er verdween rustig een heel frans kaasje in èèn avond. Nu ben ik beter in staat om me in te houden, maar het blijft link. Voor ik het weet, is er bijna de helft weg
August 5, 2013 om 14:04
Chips, koekjes, ontbijtkoek met kaas en boter, brood, hagelslag, pindakaas, borrelnoten, appelflap hmmmm! Honger! Met alles kan ik me redelijk goed inhouden behalve brood.
Onbekend
August 6, 2013 om 08:11
Boterkoek, borrelnootjes en chocolade rozijnen. Ik woon tegenover de MAC en de FEBO echt verleidelijk als ik thuis kom met trek en daar bij de stoplichten die geur ruik en de foto's zie van heerlijke milkshakes. Dan heb ik het zwaar. Maar ook de markt aan de overkant is verleidelijk met zijn noten kraam, fruit kramen, bakker en kaas boer. Maar meestal koop ik alleen een pijpje voor mijn hond. Ik ga er gewoon niet heen met geld opzak. ik loop binnendoor op markt dag of met een lijstje dat scheelt ook.
August 6, 2013 om 10:41
Chocola. Ik moet elke dag een stukje na het eten. En dat geef ik mezelf ook :). Anders krijg ik zin in andere dingen.
Onbekend
August 6, 2013 om 10:45
Knap dat je dat kan, elke dag een stukje chocola. Ik kan dat niet hoor, alles of niks. Ik ben net een junk, één koekje of snoepje en ik ben verkocht, dus dan niks :praline2:
Onbekend
August 6, 2013 om 11:37
Ben precies zo alles of niets Francine, gisterenavond ook bij tv 100 gram chocolade op.
pekinees ik eet ook kikkererwten bij de tv beter dan chocolade.
drop ben ik ook gek op .
Maarten vroeger at ik ook veel rozijnen met chocolade je hebt me op een idee gebracht.
Chips heb ik niks mee.:patat: af en toe uit gemakzucht.
August 6, 2013 om 21:33
Francine ja als ik een reep heb is hij toch uiteindelijk helemaal op.
LifeJunkie knap dat jij het bij een stukje kan houden.
August 7, 2013, gewijzigd door Vijfster op August 7, 2013 om 02:33
mijzelf! :DD:

bij vlagen.

August 22, 2013, gewijzigd door Aap1989 op August 22, 2013 om 07:53
nakd energy repen, geroosterde nootjes, avocado en pesto op toast en kaas!
August 22, 2013 om 08:07
Chips, toastjes met brie of Paturain en bitterballen... Hmmm, heerlijk al dat hartige spul. Maar goed, even niet! ;)
August 22, 2013 om 09:38
Sushi, Indonesisch en Surinaams/Creools eten, daar heb ik moeite om maat te houden.
En mijn ergste valkuil: Duitse taarten en broodjes, ben ik even blij dat ik niet te vaak ernaartoe ga, want hier kan ik absoluut niet vanaf blijven.
August 22, 2013 om 09:48
Drop en chocola kan ik moeilijk van afblijven.
August 22, 2013 om 10:09
Mijn zwakte is brood. Ik kan dat onbeperkt eten maar krijg er geen verzadigd gevoel van. Ik probeer het nu te beperken tot 4 boterhammen per dag.
August 22, 2013 om 10:17
Marla> probeer anders eens roggebrood. Dat vult bij mij zoveel meer. Brood kon ik ook bljiven eten.
August 22, 2013 om 10:21
of zuurdesem brood vult ook enorm!
Onbekend
August 22, 2013 om 10:23
pistache noten & red bul
August 22, 2013 om 10:30
chips, chocolade en energy van de appie!
August 22, 2013 om 11:11
Drop is mijn grootste verslaving, 1 is nooit genoeg dus niet kopen is de enige optie :)

August 22, 2013 om 11:42
Witte Kit-Kat Chunky's, mmmmm !!!
Onbekend
August 23, 2013 om 01:43
Suiker in de koffie. Klinkt misschien stom, maar zoetjes kan ik niet aan wennen.
Misschien klein, maar toch vervelend met zo'n 5 bakken koffie per dag.
August 23, 2013 om 01:55
Oh witte kitkat chunky is ook wel erg lekker :D
August 23, 2013 om 04:56
Mijn zwakte is EI en KAAS... kan het de hele dag wel eten...
Gelukkig doe ik dat niet meer zoveel... af en toe een eitje en niet overal meer kaas op...
Chips en chocola is super lekker, maar na een handje/stukje ben ik wel voldaan.
Alles met mate! Dat is mijn nieuwe motto!
Ik vind het ook moeilijk om van hapjes/nootjes/chips/alles wat op tafel gezet wordt af te blijven.
Met chips denk ik altijd, als ik ze niet proef... wil ik ook niet meer!
Ben dan heel blij als er ook een bakje met komkommer/tomaatjes staat. :)
August 26, 2013 om 18:12
Chipz en frieten !! :o
August 27, 2013 om 05:22
SUSHI! ik ben echt verslaafd :sushi: zooooo lekker :D ik ga donderdag weer eten. Daarnaast is mijn valkuil vooral te veel opscheppen en brood. Daarnaast hou ik erg van chips.... hmmmmm
August 27, 2013 om 08:10
Kaas:kaas:
August 27, 2013 om 09:48
MMmm ,er komen veel lekkere dingen voorbijwaaien.
Mijn zwakheid chocolade wordt gelukkig steeds minder. Ik kan nu met is stukje tevreden zijn ipv van de hele reep.
Een andere punt is toch iets nemen wanneer iets lekkers wordt aangeboden, tjsa.......

Groetjes appelperzik
September 8, 2013 om 10:55
Broodje pindakaas!
September 9, 2013 om 07:58
tja ik moet ook toegeven dat chips mijn grote verleiding is! nu de kindjes op bed liggen en ik weet dat er een open zak ligt schiet het constant door mijn hoofd... ook op verjaardagen dan blijf ik pakken zo stom!

September 10, 2013 om 13:38
Klaarvoordestrijd> ja lastig he die chips. Als ik dan eenmaal begin. Maar goed ik heb sowieso doordeweeks niks meer in huis qua chips en zo dus kan nu niet nemen. Weekends is het echt wel op. Vriend vind het ook maar al te lekker :DD:
September 10, 2013 om 15:31
Voor mij zijn het chips (een zak die open is kan zo niet terug in de schuif hoor!), paprikanootjes en zoals bij sillychubby frans stokbrood met kruiden of lookboter, en zeker onder de grill of op de bbq... Heerlijk!
September 11, 2013 om 04:09
Chips.. Als de zak open gaat, moet die leeg.

Koekjes in mindere mate, daarvan kan ik het meestal niet bij één koekje houden, maar dan stop ik na 3 of 4 meestal wel.

Met snoep heb ik eigenlijk geen moeite, dat gaat ook wel snel op maar dat trekt me minder aan in de winkel.
September 11, 2013 om 04:13
Ha! Cigaretten.... misschien moet ik beginnen met ze te gaan eten... dan ben ik gestopt in no time!
September 13, 2013 om 08:02
Go4itNow : je kan altijd elektronisch gaan roken? "Dampen" zoals ze dat noemen? Dan ben je in no time van die siggies af hoor! Ik spreek uit ervaring!
Zeker geen siggies gaan eten hahaha, ze stinken al als je er gewoon nog maar aan ruikt zonder dat ze brandt, ik denk dat die zwaar op je maag gaan liggen hahaha!
Onbekend
September 15, 2013 om 03:48
Op m,n werk word gigantisch veel besteld en gegeten ,het lukt me redelijk goed daar niets te nemen ,maar kaas tuckjes zijn erg gevaarlijk,en als ik het weekend het niet hou bij twee wijntjes gaat het ook 9 van de 10 keer fout.
September 15, 2013 om 04:20
Voor mij?? :ijsje: van Vivaldi. En nog zo een duizend andere dingen. Maar die ijsjes nee, daar kom ik niet voorbij,
September 15, 2013 om 05:01
Alles met koolhydraten.....
Sbs
September 15, 2013 om 08:21
alle verboden vruchten......zijn aanlokkelijk, das de aard het beessie
Onbekend
September 17, 2013 om 13:59
De Pizzahut, de Pizzahut, Kentucky Fried Chicken en de Pizzahut.:m&mrd::patatje:

September 17, 2013 om 16:13
Die hebben we hier op het platteland allemaal niet :bigsmile:
September 17, 2013 om 17:01
mijn absolute zwakte is het zien van potten en pannen die niet leeg gegeten zijn... ik moet mezelf er zien in te trainen om die niet zelf leeg te eten :)
September 18, 2013 om 00:49
Barkie> dat scheelt weer :DD:

FL37> oh jij eet de pannen netjes leeg. Wel handig, maar idd niet goed ;) Kun je niet wat over is bijvoorbeeld invriezen of bewaren voor de volgende dag? Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan ? ;)
Onbekend
September 18, 2013 om 01:41
@Barkie hahaha leuk platteland alles buiten de bebouwde kom.
September 18, 2013 om 03:13
kaas,chips snoep
September 18, 2013 om 05:05
@Verise ik begin altijd inderdaad met een goed gevoel van 'ik ga de overschot in de diepvries steken'. maar dan hé :p
dan eet ik nog een klein beetje meer, en dan vind ik plots dat het niet meer genoeg is voor de diepvries en eet ik het helemaal op.
thuis kan ik dat echter nog onder controle houden (ik kook maar 1 portie nu) maar ik eet in het algemeen warm op mijn werk en dat zijn van die schalen dat ze op tafel zetten en dan heb ik het veel moeilijker daar ik weet dat de overschot (indien er niet voldoende is) gewoon weggegooid wordt... en dat vind ik zonde :)
het is dus echt wel afzien dat :D
September 19, 2013 om 13:37
Aaah zo haha ja dat kan ook.Lastig op je werk. Is dat in de kantine dan waar ze eten weggooien?
September 20, 2013 om 01:42
Dus je gebruikt liever je lijf als kliko?
September 22, 2013 om 13:47
Zoet. Daar kan ik best goed afblijven. Maar als ik wat neem met suiker er in, bij voorbeeld een vruchtenyoghurt, dan blijf ik zin hebben in suiker.
September 22, 2013 om 14:22
Lijkt wel een verslaving vind ik. Gelukkig is de behoefte naar zoet geleidelijk steeds minder geworden bij mij.
een Noga reep uit Montilimar is voor mij heel verleidelijk. Vreselijk moeilijk om 1 kleine stukje te nemen en daarna de reep weg te leggen. oei dat lukt me nog niet!

September 23, 2013 om 07:31
Turkse pizza met alles erop en eraan
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.