Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

ei, kippen gebakken (bron: nevo tabel)

Geplaatst door op August 21, 2013 om 02:04

Onbekend
August 21, 2013 om 02:04
Ik snap niet waarom, maar als je deze in "gram" invult komt hij terug als "stuks gemiddelde". Had namelijk grote en kleine verse eieren door elkaar en heb ze toen gewogen.
Maakt niet uit of ik hem er nieuw in zette of dat ik hem aanpaste.
het viel me ook pas op toen ik naar mijn kcal-grafiek keek.
Toch een behoorlijke uitschieter, meer dan honderd eieren op een dag.
August 21, 2013 om 02:30
@Potharing

Werk je met Google Chrome als Browser?
Ik weet dat dan standaard eerst stuks komt en niet grammen. Je moet opletten dat je daar grammen kiest.
Ik zal in elk geval kijken wat het bij mij, Internet Explorer doet.
100 eieren is inderdaad wat veel.
August 21, 2013 om 04:42
Oeps, jij ging dan wel voor een eiwitrijk dieet, maar dat is wel heel veel eiwit. :kapot:

Sorry, maar dit was echt een inkoppertje, ik kon het niet laten :schijnheilig:
Onbekend
August 21, 2013 om 07:43
@Boekenkind
Ik gebruik inderdaad Chrome, maar het ligt zeker niet aan mij. Heb overduidelijk grammen genomen, want eerst gaf hij het wel goed aan in mijn grafiek toen in mijn kcal-inname controleerde. De volgende dag had ik opeens 190 eieren op.

@Tispe
:lacheuh: Ik dacht hetzelfde.
August 21, 2013 om 11:22
:haha: Ik wilde het vanmorgen niet zeggen, maar ik dacht het zelfde.
Dan hebben de kaboutertjes er 's nachts 190 eieren van gemaakt. Gunde je een goed dag, :lachen:
Maar wat als je het nu terug brengt naar 190 gram, veranderd het dan weer??
Ik zelf heb het nog niet meegemaakt. Dus ik moet het nu echt even door vragen.
Anders kan Clyde (de programmeur) er niets mee.
August 28, 2013 om 02:34
Is bij mij ook al gebeurd maar dan bij andere producten.
August 28, 2013 om 02:41
1967Lenie

Als het weer gebeurd, wil je dat dan doorgeven.
Elke melding die duidelijheid geeft over deze fout, is voor Clyde een hulpje die te vinden en op te lossen.
Graag wat gaat er fout, in wel dagboek? eet of dieet? Welke programma gebruik je? idem browser?

Als je die hier plaatst, zet ik ze door naar de beta-testers club.

Bij voorbaat onze dank.
:calorietabel:
December 24, 2013 om 08:05
Dit is bij mij ook een paar keer gebeurt met verschillende producten. Ik gebruik ook Chrome en had het goede aantal ingevuld. Vervolgens wordt het product aangepast naar 1 gram in plaats van 1 stuk.
December 24, 2013 om 11:36
Summer1988

Van 1 stuk naar 1 gram is helemaal vreemd.
Stuks is een ingave van een van de medeleden.
Standaard moet alles in (100) grammen/milliliters worden aangeboden.
Bij Internet explorer komt alles in principe eerst als grammen. Pas als je op het pijltje klikt krijg je de andere opties te zien, als die er zijn.
Bij Google Chrome krijg je meteen de hele riedel en staat ergens onder aan pas de grammen/milliliters. Klik je per ongeluk 1 regel te hoog, heb je ineens heel iets anders, is mij ook al gebeurd.
Als je het veranderd/verbeterd blijft het dan wel staan?

Maar nogmaals, het kan, want het is al eerder gebeurd en gemeld.
Toch nog steeds graag, eventueel een print screen. Maar in elk geval welk product?, welke browser, enz enz.
Clyde heeft dan een handvat om gericht te zoeken. Met meer dan 40 duizend producten is het anders een naald in een hooiberg.

:calorietabel:
December 24, 2013 om 12:30
Bij Chrome komt bij mij ook standaard de grammen en kan je pas een andere optie
kiezen onder de pijl

December 25, 2013 om 04:08
Ik denk dat het probleem zit in het "alfabet". Het lijkt of het zich voordoet als je een produkt invoert, waarbij er ook porties vermeld staan zoals: 1 stuk/ eetlepel / ei / appel.
Dit zit alfabetisch voor: gram. Het lijkt er dus op dat het systeem dan bij terugkeer naar de desbetreffende dag gewoon de eerste aanduiding van de portielijst neemt.
December 25, 2013 om 08:19
@Camino95ad

Je bent me voor, want wat je schrijft heb ik ook ontdekt, inmiddels.
Het is zelfs zo, dat portie/stuks, ingevoerd door de leden altijd voor gaan.
Bij water staat milliliters echt helemaal onder aan.
Ook bij fruit heb ik ontdekt dat stuks voor grammen gaat, of er een getal voor staat of niet.

Ik zal hier over zeker een mail aan Clyde sturen.
January 11, 2015 om 07:49
Ik zie dat het meer dan een jaar geleden sinds iemand hierover geklaagd heeft, maar ik heb het de laatste dagen ook. Hoe vaak ik het ook verander, bij sommige dingen (kiwi, banaan) gaat het altijd opnieuw naar 108 bananen of 144 hele kiwi's.
Ben ik de enige die hier last van heeft? Het wordt wel even anders, maar komt altijd terug!
January 11, 2015 om 09:14
@Kukatje

Kun je voor Clyde printscreens maken van hoe je het invoerd en hoe het uiteindelijk in je eet/dieetdagboek komt?
Ik heb er nl geen last van. En de laatste correspondentie daaroer dateerd van december 2013.

je mag de printscreen Met welke browser enz. ook aan mij sturen, via PB, dan stuur ik ze door aan Clyde via de reguliere mail..
Clyde zelf een PB sturen kan ook, maar die leest hij soms wel, soms niet, lijkt het wel.
January 20, 2015 om 05:45
Sorry!!!! Lees het antwoor hier nu pas. Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen door het product helemaal te verwijderen en opnieuw in te voeren. Ik werk met Mozilla en vul het dieetdagboek in. Ik vrees dat ik geen printscreens kan maken, maar gelukkig is het nu niet meer nodig.
Gisteren had ik wel een ander probleem : op sommige dagen krijg ik dan calorie-inname = 0.
Als ik dan op elk product apart ga staan, komen de calorieën wel te voorschijn. Vandaag lijkt dit probleem er niet meer te zijn. Rare dingen, computers!
In elk geval bedankt voor de aangeboden hulp. Volgende keer kom ik iets sneller kijken of er een reactie is.
January 20, 2015 om 06:22
@Kukatje

Geen probleem hoor.
Bijna elke computer heeft een knop voor print screen.
Zelfs mijn apple, alleen waar ? weet ik nog steeds niet.;)
Bij een normaal, bijvoorbeeld Dell toetsenbord, zit het boven het numerieke pad.
Je klikt daarop, gaat naar Word en plakt daar.
Je kunt het dan wel in een gewone mail als bijlage sturen, maar niet op Valtaf, dan moet het eerst weer elders bewerkt worden.

Waarom het programma eerst niet en later wel totalen neer zet, ik zou het niet weten.
Wat je al stelt, computers zijn rare dingen. En voor mij dus hopeloos mannelijk. :lachen:
April 7, 2015 om 05:45
Apple: command-shift-3 voor het hele scherm en command-shift-4 als je een deel van het scherm wilt aangeven. Command heet ook wel 'klavertje' en shift is de hoofletterknop met dikke pijl omhoog.
Apple was trouwens de eerste die de mogelijkheid van een 'screendump' bood en heeft het patent.
April 7, 2015 om 07:14
@Tangobeer

Mijn mega dank. Meteen geprobeerd en het werk als een zonnetje.
Ik weet dat er op Apple al dingen konden die pas later op Windows ook mogelijk waren.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.