Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Nieuw product invoeren

Geplaatst door Edua op August 28, 2013 om 07:47

August 28, 2013 om 07:47
Ik kan niet meer vinden hoe ik een nieuw product aan de calorietabel kan toevoegen, kan iemand mij dat vertellen?
August 28, 2013 om 07:58
Je gaat naar consumptie toevoegen. Daarna naar 'handmatig toevoegen'. En dan staat daaronder 'nieuw product'.

Succes ermee!
August 28, 2013, gewijzigd door Fazant op August 28, 2013 om 08:10
Sorry Linda,
Bij handmatig krijg je het alleen in je eigen dagboe k en kun je het later nooit meer terugvinden. Voor de valtaf tabel ga je naar consumpties en tikt in de zoekruimte je produkt in. Staat het echt niet in de tabel dan krijg je:
<<Er zijn geen overeenkomende producten gevonden.
Weet je zelf de voedingswaardes? Dan kun je het product zelf toevoegen.
Klik hier om een product toe te toevoegen>>
Dan kom je in de invultabel. Let op op de nieuw rood toegevoegde tekst. Wij krijgen het produkt dan op ons scherm en keuren het
(na eventueel aanvullende vragen) goed voor algemeen gebruik voor alle valtaffers

:calorietabel:
August 28, 2013 om 08:23
Oh... Sorry.... Dacht dat ik het altijd zo had gedaan.... Niet dus.... Mijn excuses......:wacko:
August 28, 2013 om 08:40
Bedankt Fazant, het is gelukt.
August 28, 2013, gewijzigd door Fazant op August 28, 2013 om 09:05
@Edua,
En ik heb hem ook al voor jou (en alle valtaffers) goedgekeurd als: room, zure 15%
Nl. eerst het product en dan achter de komma de nadere aanduidingen
August 28, 2013, gewijzigd door Fazant op August 28, 2013 om 09:16
@Linda,
Dat had eventueel ook wel gekund, maar de andere manier is gewoon beter. Omdat je
dan suggesties krijgt. En soms staat het product er gewoon al tussen, maar zochten jullie op een andere volgorde. De officiele is zoals ik hierboven aangaf.
Je hoeft nl bij zoeken niet eens altijd de hele produktnaam in te tikken, 3 à 4 letters is vaak al voldoende. In dit geval geeft: roo melka al een rijtje waar je dan de correcte uit kunt kiezen.
Als je iets invoert wat al in de calorietabel staat zien wij dat onmiddellijk
October 7, 2013 om 08:00
Hallo, ik heb een fout gemaakt bij het invoeren van een nieuw produkt.
Het betreft fusilli van Lidl. Ik heb de waardes per 30 gram ingevoerd, maar verkeerd gelezen. Moet per 80 gram zijn (vond het al zo veel...). Ik wilde dit aanpassen maar het staat er nu 2 x in. Kan iemand mij vertellen of ik het "foute"produkt zelf kan verwijderen?
Groeten, Irene
October 7, 2013 om 08:07
@Irene55

Nee dat kun jij niet. Ik wel, vandaar dit Forum ;)
Waardes per 80 gram? Dat lijkt me uitermate sterk.
Lidl weet heel goed dat de waardes op een verpakking altijd per 100 gram product moeten zijn en dat ze ook, als ze dat handig vinden, waardes per portie mogen neerzetten. NAAST de waardes per 100 gram.
De tabel werkt alleen met waardes per 100 gram/milliliter. Vandaar uit kan het programma haar fijn uitrekenen wat je hebt gebruikt.
30 of 80 gram mag dan extra ingevoerd worden als eenheid.

Ik zal kijken wat er fout staat in de (Algemene) Calorie Tabel.
Het kan ook zijn dat ik het allang heb veranderd naar 100 gram. Maar het met de oude 30 gr. en 80 gr. nog in jouw privé lijstje staat.

:calorietabel:
October 7, 2013 om 08:13
@Irene55

Wat ik al dacht. Onderstaande waardes staan zo in de Calorie Tabel.

Product: fusilli, ongekookt (combino lidl)
Eiwit 12.00 Koolh 75.00 Vet 1.10 Vezel 0 Natrium 0 Alcoh 0 Energie 358 kcal

Wat jij nog ziet aan fouten is in je eigen tabelletje.
Daar kan ik niets mee, je zou kunnen proberen nogmaals de waardes uit de Calorie Tabel te nemen, in de hoop dat die 30 en 80 gram dan overschreven worden.

Over de eigengemaakte saus krijg je nog een PB

April 20, 2014 om 15:23
Hallo

Hoe kan ik mijn activiteiten juist invullen ? als ik mijn bewegibg intik met de tijd erbij , dan blijft mijn calorieverbranding steeds op 0 . Kan iemand me helpen daarmee ?

Grtjs deepsoul
April 20, 2014 om 16:35
@Deepsoul

Je moet vooral opletten dat je opslaat.
Soms staat dat vakje buiten beeld, dus even scrollen naar beneden.

Juist invullen is of al je activiteiten van 24 uur toevoegen of en dat kan is puur BMR en dan bijvoorbeeld je sport nog toevoegen, alhoewel dat volgens zeggen, niet de goede manier is.

Pas met inactief licht actief enz. op. Je schat je activiteiten gauw te hoog in.
Maar aller belangrijkste, selecteer, geef tijd en sla op.
Als je opslaan vergeet is alles voor niets.

Ik hoop dat het zo wel lukt, :succes:
November 27, 2014 om 09:10
Gelukkig dat het hier nog staat want ik was weer helemaal vergeten hoe het invoeren van een nieuw product weer ging.
November 27, 2014 om 16:55
Top, maar drie keer dezelfde toevoegen hoeft echt niet hoor.
Met 1 zijn we ook al tevreden. ;)
August 4, 2015, gewijzigd door Pimpernel11 op August 4, 2015 om 09:19
Hoi Boekenkind,
Ik wil een artikel invoeren, maar na invulling geeft hij rond 60kcal aan , terwijl op de pot staat dat er bij 100 g 18 kcal inzitten. Wil je even meekijken?
Het gaat om de asperges van Freshona (Lidl). Op het etiket staat dat 100 g 18 kcal bevat. Eiwit 1,7 g, koolhydraten 1,6 g, vetten 0,2 g en zout 1,0 g
Groetjes, Janneke
Zojuist nog een keer geprobeerd en nu gaf hij wel beter aan, nl. 15 kcal.
August 4, 2015 om 11:13
Hoi Janneke

Je kunt het zelf ook altijd na rekenen.
In de volgorde van nu: vet waarde x 9, koolhydraat waarde x 4, eiwit waarde x 4, vezel waarde x 2.
Natrium x 0 ( die moet je dus omrekenen als er zout vermeld staat. natrium is zout waarde gedeeld door 2.5), alcohol waarde x 7 = Kcal. Totaal.
Maar denk er om, "verpakking Kcal waarde is niet maat gevend", de waardes EKVVNA wel.
August 4, 2015 om 14:08
Ik heb nu bij natrium 1,0 ingevuld en is dat fout?
August 4, 2015 om 14:28
Sorry Janneke
Ik zal het even verduidelijken.
Op de verpakkingen staat tegenwoordig, Europees verplicht, zout ipv. natrium.
Maar zout is geen natrium en natrium geen zout. dwz. dat je een omreken factor moet gebruiken om zout terug te rekenen naar wat Valtaf vraagt. nl. natrium.
Ik vraag al sinds 2013 om het in de tabel/opgave te veranderen, maar dat gebeurd dus niet.
En gaat ook niet gebeuren, als ik iemand van Beheer van de site mag geloven.
De site wordt (volgens zeggen met verlies) in de lucht gehouden, omdat hij nu eenmaal voor veel mensen een geweldig hulp medium is. Maar iets nieuws, of een simpele verandering doorvoeren zit er niet in, helaas.

Bij het invoer scherm staat wel al sinds 2013 in rood de regel dat je op moet passen dat je zout moet gaan omrekenen. Gebeurd dat ook?? Nou nee. 95% van de leden doet dat niet.
Dus moet ik dat elke avond handmatig door rekenen. Gelukkig zie ik door ervaring, welke wel en welke niet kunnen kloppen en kan ik vaak, via internet, vinden wat het moet zijn. Zout of natrium.

Als op jouw verpakking staat dat het product 1 gram zout per 100 gram bevat, dat zou je dat dus terug moeten rekenen naar natrium. dwz. dat je die 1 moet delen door 2.5, de uit komst daarvan is waarde natrium. EN moet je dus in de reeks waardes vermelden. Pas dan is het voor je (di)eetdagboek helemaal correct. Het wordt verder niet meegenomen. Want verder heeft zout of natrium, voor zover wij nu weten, geen waarde, die invloed heeft op de Kcal totaal berekening.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Ik zal de zout waarde van de asperges aanpassen.
Die is dus inderdaad te hoog. Dan zit je rap aan je maximaal 6 gram zout per dag.
April 28, 2017 om 14:49
@Mindertig.

Sterker nog, we rekenen het om naar 100 gram omdat alles in de tabel op 100 gram staat.
Tip, de komma werkt bij het invoer scherm niet, je moet gewoon een punt gebruiken.
April 29, 2017 om 03:19
Ooo, oké, je hebt het over de portie inhoud.
Dat deel doet mijn collega altijd, ik ga kijken wat er staat.
bij portie eenheid kan er dacht ik geen cijfer achter de komma.
Het wordt dan waarschijnlijk 33 gram.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.