Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wii sport computer spelen.

Geplaatst door op August 29, 2013 om 14:35

Onbekend
August 29, 2013 om 14:35
Hallo,
Ik heb vannacht een wii gekocht. Wat zijn jullie ervaringen ermee. En welke spellen zijn leuk en verbrand je veel kcal mee? En zijn er ook spierversterkende en of lenigheid oefeningen spellen? Wie is daadwerkelijk door de Wii afgevallen?

Groet M.
Onbekend
August 30, 2013 om 01:55
ik lees hier even mee heb wel eenm wii maar doe er tye weinig mee.
heb ook een xbox die ik intensief wou gebruiken maar moet er tijd voor gaan maken
August 30, 2013, gewijzigd door Tispe op August 30, 2013 om 04:52
Ik heb hele goede ervaringen met de Wii. Het was voor mij het voorzichtige begin van wat aan beweging doen, nu zit ik minimaal 4 x per week in de sportschool.
Ik ben begonnen met de hometrainer van de Wii en het fietsspelletje Cyber Bike. Wat ook leuk is, is dat je met de hometrainer ook Mario Kart kunt spelen, ik mij (letterlijk) de blubber trappen om het van mijn vriend, die op de bank met het race stuur de game speelde, te winnen.
Daarna de balanceboard gekocht en het spel Wii Fit Plus. Elke ochtend 30 minuten gefietst en op de balanceboard Yoga oefeningen, wat fitness dingetjes zoals steppen gedaan, dan nog wat leuke dingen zoals de balance games. Het weegprogramma dat in het spel zit is ook wel handig en zeer confronterend.
Toen dat ging vervelen het spel Acive Fit aangeschaft, zit een hartslagmeter etc. bij. Koste wat moeite om het geheel aan de praat te krijgen, maar als dat lukt heb je wel wat ….. stond met een rooie kop te zweten en te puffen. Best pittig, maar wel lekker om mee te beginnen, voordat je de stap naar de sportschool maakt. Heb hier ook een Yoga mat voor aangeschaft, want de Yoga oefeningen doe ik nu nog regelmatig om te rekken en te strekken na een heftige sportschool sessie.

Ik ben terwijl ik de Wii intensief gebruikte behoorlijk wat kilo's kwijt geraakt. Met name mijn vetpercentage (gemeten op mijn andere weegschaal) ging behoorlijk omlaag. Ik gebruikte 2 jaar terug nog puffertjes, tijdens mijn Wii gebruik verbeterde mijn gezondheid al dusdanig dat ik steeds minder gebruik van de puffertjes hoefde te maken, nu ben ik er helemaal vanaf.
De Wii kan begeleid sporten in een sportschool niet vervangen, maar kan je helpen een routine van en plezier aan bewegen op te bouwen.
Onbekend
August 30, 2013 om 06:10
ik gebruik de wii intensief voor wii fit plus, ook doe ik aan boxen op de wii met mijn fitnesscaoch en ook get in shape zijn leuk. Verder heb ik zumba 1 helemaal uitgespeelt en wil ik nog graag het 2de deel.
ik ben er ook zeer tevreden over, niet zozeer het afvallen er mee maar wel de energie en het plezier erin... Geld voor de sportschool heb ik niet, maar had een kamer over, daar staat de wii in en ik kan alle kanten lekker bewegen!
in de huiskamer zou ik het niet snel doen.
hij heeft een tijdje beneden gestaan maar toen deed ik er niks mee.
succes!
August 30, 2013 om 08:53
O ik wil de wii ook weer eens gaan proberen. Staat nu te verstoffen ;) Ik wil zumba proberen maar get in shape klinkt ook goed. Wat moet je dan doen Lautje?
August 30, 2013 om 14:09
Ik ben echt van de ZUMBA! De rest blijf ik niet echt volhouden, dat is leuk voor een paar keer maar dan verslof ik het weer...
Onbekend
August 30, 2013 om 15:48
Ga morgen mijn nieuwe wii uitproberen. Ben benieuwd. Bedankt voor jullie reactie stemt mij positief.
August 31, 2013 om 03:41
Als alleenstaande moeder kan ik niet de deur uit om te gaan sporten. Dus doe ik nu Zumba met de Wii. Ik heb ook Wii-fit plus, maar dat gebruik ik eerder als extraatje, vind ik niet echt sport.
Ik las gisteren nog een artikel waarin staat dat de Wii een mooie aanvulling is, maar dat het calorieverbruik zwaar overschat wordt. Ik zou het dus niet als enige sport gebruiken. Veel plezier!
Onbekend
September 5, 2013 om 08:43
Ik heb de Wii U met Your Shape Fitness Evolved en ben sinds maandag weer fanatiek aan de bak. Mijn man doet het al een aantal weken en zweet peentjes en ik heb gisteren ook de diverse spiergroepen weer getraind. Leuke eraan vind ik dat je een heel programma kan laten instellen waardoor je naar een specifiek doel werkt. Afvallen, conditie, body shape of plezier. Ik heb ondanks de goede coolingdown nu echt wel wat spierpijn. Met een fulltime job en een kleine meid zie ik geen tijd om naar de sportschool te gaan. Misschien later wel, maar voor nu vind ik het voldoende. Ipv bankhangen 3x in de week voor de bank springen is in ieder geval een verbetering.
Succes allemaal :)
September 5, 2013, gewijzigd door Tispe op September 5, 2013 om 09:45
@Katrien .... idd de Wii kan sporten in de sportschool niet vervangen, maar kan wel de impuls zijn om wat kritischer naar je bewegingspatroon te gaan kijken. En als je na een paar van die oefeningen met een rooie kop staat te hijgen als een molenpaard ..... kan dat wel eens de trigger zijn om echt van die bank af te komen en wat eraan te gaan doen.
Bij mij heeft het geholpen om mijn achterwerk van die bank af te krijgen en serieus wat te gaan doen.

@Verise ..... ik had ook in een vlaag van verstandsverbijstering Zumba gekocht .... was alleen vergeten dat ik ABSOLUUT geen gevoel voor ritme heb, dus dat was bij mij niet zo'n succes

November 7, 2013 om 04:40
Hier gebruik ik de Wii ook naast het sporten. Ik ga 2 keer in de week zwemmen, waarvan 1 keer met mijn zoontje en 1 keer echt baantjes zwemmen. Ik probeer zo veel mogelijk te fietsen, maar als ik een dag weinig aan beweging heb kunnen doen, is de Wii voor mij de oplossing. Wii fit plus doe ik dan een half uur, en dan wel joggen, fietsen, steps, hoelahoepen enzo, waar je echt bij moet bewegen, voor de fun wat andere spelletjes erbij. Ook vind ik de bodytest van fit plus wel fijn. Dat motiveert ook wel. Verder is zumba en dansen ook erg leuk.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.