Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

per ongeluk gecrashed????

Geplaatst door Lostlots op September 8, 2013 om 04:51

September 8, 2013 om 04:51
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site (en dit forum dus). Ik denk namelijk dat hier misschien mensen kunnen zijn die me kunnen helpen. Ik ben nl sinds 4 weken aan het lijnen. Ik wil in totaal 10 kg kwijt en had hier 20 weken voor ingeruimd. De eerste vier weken zijn nu dus om en ik ben al 4kg kwijt. Fijn zou je denken.. Maar ik ben bang dat ik te snel afgevallen ben en vrees het jojo effect als ik zo door ga. Wie kan mij vertellen wat nu slim is?
Ik ben bezig met 1500kcal te eten per dag. Ik heb dit niet helemaal goed bijgehouden, maar had een keer na gekeken dat ik met 5 boterhammen met kaas en appelstroop (heerlijke combi:) ) 2 stuks fruit en een diner van soep, aardappels (gekookt) flink wat groenten, klein stukkie vlees en schaaltje yoghurt zo rond dat aantal zou komen. Ik had geen zin om heel de dag calorien te tellen.... Nu heb ik het de laatste dagen bewuster bijgehouden en ben ik bang dat ik toch onder die 1500 kcal grens ben gekomen. Dus hou ik het sinds een paar dagen wel goed bij en heb ik het opgeschroefd tot minimaal 1600 kcal per dag.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik me uitstekend voel. Niet moe, wel fit. Ik sport veel (altijd al gedaan) en omdat ik zowel niet kan fietsen als autorijden (slechtziend) loop ik heel wat kilometers op een dag (minimaal 4 om de kinderen van en naar school te brengen, meestal meer).
Omdat ik me goed voel, hoop ik dat het mee valt en dat het komt doordat ik veel beweeg dat ik zo snel afgevallen ben. Maar ik twijfel. Ik zit te denken om het aantal calorien iedere week met 100 op te schroeven. Maar heb echt even behoefte aan de mening van anderen....
Onbekend
September 8, 2013 om 09:47
Je mag een 1 kilo per week afvallen, dus volgens mij doe je het goed. :)
September 9, 2013 om 15:48
Ik heb even op je profieltje gezien en gemerkt dat je eigenlijk geen overgewicht hebt. In dat geval lijkt 1 kg per week mij wat te veel.
De algemene richtlijn is 500 kcal minder eten dan je verbruikt, zo kom je op 3500 kcal per week en dat moet neerkomen op ongeveer een halve kilo vet.
Ik zou als ik jou eens in je dieetdagboek bij beweging en dan bij bmr invullen hoe actief je bent, dan krijg je een idee hoeveel kcal dat je ongeveer verbruikt bij jou gemiddelde activiteiten, en kan je daar 500 kcal van aftrekken. Of je kan ook naar caloriecalculator .nl gaan en daar klikken op "benodigde caloriën als je wil afvallen".
Veel succes!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.