Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Virtuele maagband

Geplaatst door San28 op November 26, 2013 om 08:02

November 26, 2013 om 08:02
Toevallig iemand die ervaring heeft met de audio sessie waarbij je een virtuele maagband "krijgt"? Ben erg benieuwd of je hier goede, danwel slechte ervaringen mee hebt. Kan er namelijk helemaal geen informatie over vinden op de site. Er heeft een heel artikel over gestaan in de Vriendin van deze week, waarbij de persoon in kwestie 20 kilo was afgevallen in 4 maanden tijd.

Groetjes Sandra
November 26, 2013 om 08:51
Bedoel je dit??

Ellen Noor viel 20 kilo af enz.
Als je bij google virtuele maagband in tikt komen er tig sites.
November 26, 2013 om 08:57
Vraag het eens aan Tangobeer, die heeft die methode ooit laten toevoegen
November 26, 2013, gewijzigd door Tangobeer op November 26, 2013 om 09:59
Hallo San,
Ik heb de virtuele maagband gedaan van Paul McKenna. Deze is in het Engels.
De methode bestaat uit een voorbereidende audio van 13 minuten en een 'hypnose' audio van 28 minuten. De voorbereidende zorgt dat de uiteindelijke 'operatie-audio' beter aanslaat.
Die audio moet je daarna 1 keer in de twee maanden ofzo weer luisteren.

Maar er zit ook een boekje bij (dat je vooraf moet lezen) met enkele regels waar je je aan moet houden, zoals bijvoorbeeld langzaam eten, goed kauwen, stoppen met eten als je geen honger meer hebt en geen afleiding tijdens het eten zoals tv of computer.
Het is dus niet 'moeiteloos' zoals in het artikel beweerd wordt, maar zwaar is het ook niet.

Als ik mij hier aan hou en daarnaast normaal sport (3 a 4 uur per week ofzo), dan val ik af. 12 a 15 kilo in 4 maand lijkt me haalbaar.
Ik heb eerder I can make you thin van Paul McKenna gedaan en was daar ook tevreden over.
Mijn probleem is dat ik op een gegeven moment de audio's niet meer luister en de regels niet meer naleef. Vandaar dat het afgelopen halfjaar mijn grafiek ook alleen maar omhoog gaat.

Het is voor de hypnose wel belangrijk dat je het Engels goed kan volgen. Misschien niet elk woord, maar toch wel het grootste gedeelte. Waarschijnlijk is er ondertussen wel iets vergelijkbaars in het Nederlands. Ik lees onder die link iets over Roy Martina. Daar zou ik een beetje sceptisch over zijn want die verkoopt ook een heleboel onzin. Blijkbaar staat er ook iets in in de Vriendin van week 47.
November 26, 2013 om 14:28
Ik heb idd het artikel in de Vriendin gelezen, zij beschreef de methode van Roy Martina welke ik inmiddels heb besteld. Bij deze methode luister je in week 1 naar de voorbereidende cd, de 2e week luister je naar de cd waarbij de virtuele maagband "geplaatst" wordt en vanaf week 3 luister je elke nacht naar een versterkende audiosessie (voor zo'n 100 dagen) omdat volgens zijn theorie je pas na 100 dagen iets daadwerkelijk geïntegreerd hebt in je onderbewuste.

Verder zijn het dezelfde leefregels zoals Tangobeer hierboven beschrijft nl. alleen eten als je honger hebt, langzaam eten, goed kauwen en stoppen met eten als je vol zit. Alle audio is in het nederlands, dus dat is fijn. Al is het de bedoeling dat je de audiosessie zo zacht zet dat je het nauwelijks hoort omdat dit volgens zijn theorie ook beter doorwerkt in je onderbewuste.

Ik heb het besteld met de motivatie baat het niet, dan schaadt het niet. En ben zaterdag met de sessies van week 1 begonnen. Maar ben wel erg benieuwd of er al valtaf-ers zijn die het gehele programma doorlopen hebben en of zij net zo enthousiast zijn als het verhaal in Vriendin. Op google kan ik er weinig ervaringen over vinden, buiten wat er op de site van Roy Martina zelf vermeld wordt.
November 27, 2013 om 03:35
Als je die leefregels alleen opvolgt, zonder (te betalen voor) cd's, val je net zo hard af.
November 27, 2013 om 05:01
En hoe weet je dit, Thijsjelle?
November 27, 2013 om 06:14
Combinatie van ervaring met gezond verstand.
November 27, 2013 om 06:44
Ervaring met wat? Hallucinerende drugs?
Misschien wil je hier even vertellen welke virtuele maagband je gedaan hebt en welke redenatie vooraf gaat aan je conclusie dat deze methode niet werkt. Misschien ben je zo iemand die denkt dat hypnose niet werkt of het eng vindt.
Tot die tijd ga ik er vanuit dat van beide (ervaring en redenatie) geen sprake is.
November 27, 2013 om 07:41
Ik zeg niet dat deze methode niet werkt. Ik zeg dat je net zo hard afvalt als je alleen eet als je honger hebt, langzaam eet, goed kauwt en stopt met eten als je vol zit. Daar heb je geen virtuele maagband voor nodig. Oké, toegegeven, met zo'n virtuele maagband heb ik geen ervaring, maar wel met die leefregels. Dat je daar niet zo'n virtuele maagband voor nodig hebt, baseer ik op mijn gezonde verstand.

November 27, 2013 om 08:05
Het is niet echt een raadsel dat als je een methode volgt met 6 elementen, dat het dan ook een resultaat heeft als je 5 van de 6 elementen doet en 1 niet.
En natuurlijk kan iemand het boekje inscannen en als PDF downloadable maken. Het is illegaal, maar het kan.

Maar je snapt de methode niet. Wat je over het hoofd ziet is dat de hypnose-audio er ook voor zorgt dat je die regels makkelijker doet en volhoudt. Het zorgt voor een betere motivatie, duidelijker doel, beter zelfbeeld, doorzettingvermogen, etc. En dat zijn net de punten waarom veel mensen moeite hebben met afvallen.
Ik ken de methode van Roy Martina niet, maar als je 3 seconden op die site had gekeken, dan had je gezien dat hij een hele rij van effecten koppelt aan het 'luisteren' van zijn audio's.
Dat je die audio's net zo goed kan weglaten is dus onzin.
November 27, 2013 om 12:56
Ik vraag specifiek om ervaringen van andere mensen met deze methode, niet om de mening van iemand die hier geen ervaring mee heeft...

Thijsjelle, je redenatie vind ik erg kort door de bocht. Ik denk dat de meeste afvallers prima weten welke leefregels ze moeten hanteren om af te vallen zonder te diëten. Toch is het gros van de mensen tegenwoordig (iets) te dik, dus kennelijk is het simpele feit dat je iets met gezond verstand "weet" niet voldoende om af te vallen en heeft het gros van de mensen hier toch hulp bij nodig. Knap dat het jou met gezond verstand lukt, maar ik vraag me af wat je dan op een site als valtaf te zoeken hebt.

Voor wat betreft mijn ervaringen tot nu toe met het programma. Ik ben nog bezig met de voorbereidings audiosessie, dus niet met het echte programma. Ik ben een keer uit eten geweest in een buffetrestaurant, leef nog niet echt volgens "alle" regels maar ben toch 800 gr afgevallen in 4 dagen tijd. Voor mij genoeg motivatie om het volle programma verder te gaan volgen!
December 4, 2013 om 14:38
Hoi San28,
Ik zit er ook over na te denken en ben er erg benieuwd na hoe het nu met je gaat en of het bevalt om hier iedere nacht na te luisteren.
Ik hoop dat je me er wat over wilt vertellen.
December 4, 2013 om 14:44
Gelooft dat San28 haar account heeft afgesloten maar is er iemand anders die hier net mee bezig is en zijn ervaring hierover met mij wil delen?
December 4, 2013 om 17:10
@Hommeltje00

Als San28 haar account heeft afgesloten kun je haar wel een PB sturen met je vragen.
Nieuwe berichten op de instellingen pagina.
Intypen aan WIE je een bericht wilt sturen. Tekst typen en verzenden.
Zij krijgt het dan in elk geval te lezen.
December 5, 2013 om 02:21
Hoihoi,
Ik ben nog actief op valtaf hoor, en krijg gewoon een berichtje als je hier iets plaatst...

@Hommeltje. Ik ben nu met de 2e week bezig waarin de maagband wordt "geplaatst". De 1e 2 weken is het telkens een audio sessie van zo'n 70 minuten. Deze zet ik aan als ik ga slapen en als ik 's nachts of 's ochtends wakker wordt nog een keer. De stem is vrij rustig en aangenaam, dus ik val er goed bij in slaap. De lange audiosessie heb ik nog niet aangehad, deze draai je wel de hele nacht maar dan zo zacht dat je het net hoort. Ik merk dat ik al wel een stuk minder trek heb in tussendoortjes. Ik kies ook sneller voor een gezond tussendoortje. Bij het avondeten eet ik nog wel gewoon mijn bord leeg en voel ik niet dat ik eerder vol zit of eerder moet stoppen met eten. Ik heb dus niet het gevoel dat mijn maag echt verkleind is, maar neem wel gezonde leefwijzen over van de audiosessie. Dus dat is voor mij al grote winst.
December 10, 2013 om 11:45
Ik heb nog wat zitten zoeken over hypnopedia (leren tijdens je slaap) en de heersende opvatting is dat het niet werkt. Om te kunnen leren moeten je hersens in een bepaalde toestand zijn (alpha) en dat is alleen als je wakker bent.
Hypnose zelf werkt uiteraard wel, dat is geen slaaptoestand.
December 10, 2013 om 14:52
Zou kunnen, maar ik voel me er goed bij en merk een duidelijk verschil (sneller een vol gevoel én ik val af) dus of de wetenschap nou wel of niet denkt dat iets werkt doet er eigenlijk voor mij niet toe zolang het resultaat goed is!

Wel denk ik dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat de wetenschap kan aantonen. Dus dat het niet wetenschappelijk onderbouwt is hoeft niet te beteken dat iets niet werkt (of kan werken...)
January 9, 2014 om 08:11
Hallo San 28,

Hoe gaat het met de virtuele maagband?
Ik twijfel erover of ik het programma moet aanschaffen.
Ben wel benieuwd hoe het jou vergaat.
Graag hoor ik van je.
January 9, 2014 om 12:53
Hoi Duif76,

Ik ben nu sinds eind november bezig. Het bevalt me wel goed, want sinds die tijd ben ik weer meer gaan sporten en eet ik over het geheel genomen minder dan normaal omdat ik minder honger heb. Maar... ik heb ook nog steeds dagen dat ik wel zin heb in meer eten. Van de maagband zelf merk ik weinig, want als ik een dag zin heb om te snacken heb ik niet het idee dat ik na een paar happen al vol zit maar kan ik gewoon door eten. Qua gewicht is er wel iets af, maar niet zoveel als ik gehoopt had. Aan de andere kant ben ik de feestdagen wel doorgekomen zonder aan te komen (en zelfs iets afgevallen in die tijd) dus ik klaag niet. We hebben op facebook een besloten groepje met zo'n 20 deelnemers waarvan denk ik 10-15 actief met het programma bezig zijn. Van hen zijn er zo'n 3 (waaronder ik) die weinig afvallen en een beetje blijven hangen en een stuk of 10 die er wel (tot nu toe) heel goede resultaten mee behalen en echt merken dat ze veel minder honger hebben dan voorheen (en ook vrij veel afvallen de eerste weken).

Ik moet wel zeggen dat ik de slaapsessie's wel beluister, maar de andere voorschriften om te slagen minder volg, ik beluister overdag vrijwel nooit een audio sessie en lees ook niet vaak de handleiding om me gefocust te houden. Wat ik wel doe is de dag starten met citroensap en warm water, meer fruit eten, overdag minder koolhydraten eten en in ieders geval 3 x in de week een half uur sporten. Al met al ben ik er wel tevreden over en denk ik dat ik er meer uit zou kunnen halen als ik me er meer mee ging bezig houden en er niet vanuit zou gaan dat het echt alleen maar vanzelf gaat. Ik hoop dat je wat kan met mijn info. Als je meer ervaringen wil lezen en facebook hebt moet je het me maar even laten weten, dan kun je daar ook evt meelezen en vragen stellen.

Groetjes Sandra

January 29, 2014 om 09:52
Hallo allemaal,

Ik ben in totaal 24 kilo afgevallen. 14 Kg met de virtuele maagband en 10 kg met de voorloper op de maagband.
Hierdoor ben ik nu zelf aan de gang met mijn eigen praktijk en adviseer ik mensen om of deze methode bij hen past.
Daar hoort ook een gratis intake bij.
Mocht je willen weten of deze methode iets voor je iets, kijk dan voor meer info op www.happiness2you.nl en maak een afspraak.

Create your own happiness!!

Jacqueline
January 29, 2014 om 11:17
Interresant zo'n virtuele maagband. Wat ik me afvraag is je moet er tijdens je slaap naar luisteren, hoe doe je dat? Lig je met een koptelefoontje op? Of heb je gewoon een boxje naast je bed? Hoe zit het dan met je partner als je die hebt hoort die dit dan niet? Houd het je niet juist uit je slaap? Want mij lijkt het niet lekker slapen met van die oortjes in je oor en zal ik daar dus weer wakker van worden. ;-) Verder hou ik dit forum even in de gaten ik ben er wel nieuwsgierig naar.
January 29, 2014 om 12:01
Ilvana, er zijn verschillende methodes die 'virtuele maagband' heten. Ik begrijp dat San28 in haar slaap luister. De techniek die ik gebruik heeft dat niet, ik luister ontspannen overdag. Maar mijn systeem is Engelstalig, dus dat werkt niet voor iedereen. Hopelijk kan San28 de rest van je vragen beantwoorden.
January 29, 2014 om 13:36
Hoi Ilvana,
Persoonlijk lijken oordopjes me niks, dus dat heb ik nooit geprobeerd. Ik heb dus een boxje naast mijn bed staan. Er zijn ook mensen die een kussen met ingebouwde speakers hebben, deze schijn je voor zo'n 20 euro online kopen. Maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Mijn partner heeft gelukkig nooit geklaagd over de audio sessie's, die luisterde vrolijk mee :-)
Nu had ik de box wel aan mijn kant van het bed staan en op de grond dus hij hoorde sowieso minder ervan. Zelf was ik wel altijd wat aan het stoeien welk volume nu prettig was (enerzijds soms te zacht zodat ik niks hoorde, anderzijds soms wat harder waardoor ik er 's nachts van wakker schrok). Ik schrijf in de verleden tijd want door het gestoei met het volume en omdat ik terug viel in oud snaai-gedrag ben ik er (tijdelijk) even mee gestopt. Was er even klaar mee. Had waarschijnlijk ook te hoge verwachtingen dat het hiermee echt vanzelf zou gaan, maar dat is niet het geval. Ik ben van plan om er wel op korte termijn weer mee te beginnen, maar start dan helemaal opnieuw en wil ook overdag meer tijd nemen om de versterkende audiosessie's te beluisteren en in het algemeen weer bewuster en gezonder gaan eten. Dus eigenlijk het "naast" een gewone gezonde leefstijl gebruiken en niet als middel waarbij ik er van uit ga dat mijn gewoonten "vanzelf" veranderen.

Ik weet van de andere dames die bezig zijn dat zij vooralsnog ( na 1 maand er mee bezig zijn) gemiddeld 1 kilo per week afvallen, dus ik hou goede hoop dat het me kan helpen om makkelijker snacks te laten staan.
January 31, 2014 om 05:42
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind dit echt een interesante manier omdat iedereen wel weet hoe het moet maar hoe hou je het vol vaker het probleem is. Ik heb nog 1 vraag hoelang duurt zo'n sessie per nacht? en die van de dag? Ik ga verder eens op internet kijken naar de verschillende manieren. Ook vind ik het goed te horen van San28 dat het ook niet altijd werkt en dat je er wel heel intensief mee bezig moet zijn.
Ik wens iedereen er heeel veel suc6 mee.
January 31, 2014 om 07:05
De methode van Paul McKenna die ik doe (deed) heeft een sessie van 13 minuten ter voorbereiding. Deze sessie doe je een keer tijdens het lezen van het boekje.
De uiteindelijke "operatie-sessie" duurt 30 minuten. En deze luister je daarna ook om de zoveel tijd. Bijvoorbeeld elke twee maand.
Die sessie vallen dus wel mee. Belangrijk is dat je het boek vantevoren goed leest en de regels die daarin staan ook opvolgt. Zelf vind ik het prettig om het boek om de zoveel tijd weer te lezen of door te bladeren.
February 3, 2014 om 04:28
De boeken van Paul McKenna met cd zijn bij bol.com te koop en niet eens duur. Ik denk dat ik ze beide ga kopen of is het verstandig om 1 van de boeken te gebruiken? Welke is dan het beste?
February 3, 2014 om 09:59
Ilvana, wat bedoel je met 'beide'?
Je moet, denk ik, niet twee virtual gastric band methodes tegelijk doen.
Als je bedoelt twee boeken van Paul McKenna. Dan zou ik ze toch achterelkaar doen, omdat ze allemaal werken met audio-cd's met semi-hypnose.
Ik zou niet in de weken dat je bezig bent met je gastric-band, ook nog andere methode's luisteren.
De regels (langzaam eten, veel kauwen, geen afleiding, etc.) zijn trouwens in beide boeken ongeveer hetzefde.
February 3, 2014 om 13:36
HOi Tangobeertje Ik bedoelde de boeken van Paul Mckenna. Bedankt voor je info ga ik eerst die gastric band proberen. ;-)
February 19, 2014 om 06:47
ik ben inmiddels het boek aan het lezen en de 4regels aan het toepassen. Die 4 regels had ik bij een ander dieet ook wel eens gelezen. Volgens mij in weg met de weegschaal. Wat hield me tegen? Dat er in het boek toch weer recepten staan. Ik ben er bijna aan toe om de cd te beluisteren ik hou jullie op de hoogte!!

April 7, 2014 om 14:54
Hoi Ilvana en San 28. Hoe ver zijn jullie inmiddels?
Ik ben sinds 31 december (waarom beginnen op 1 januari?) gestart met de virtuele maagwand.
De eerste weken ging het super. Sinds ik de nachtsessies doe, amper afgevallen. Ik ben nog geen 100 dagen met de nachtsessies bezig, maar ben vandaag weer met de dagsessies begonnen. Mijn motivatie zakte namelijk erg hard. Ben benieuwd hoe jullie nu bezig zijn.
April 8, 2014 om 13:28
Hoi Astrid,
Ik heb dezelfde ervaring als jou, nl dat je in het begin gemotiveerd bent en snel afvalt, maar dat het met de nachtsessie 's niet meer "moeiteloos" ging... Ik ben er toen ook mee gestopt. Helaas dus geen blijvend resultaat mee geboekt. Ik ben via de bibliotheek nu een boek aan het lezen over de Gabriel methode, hij heeft een site waarop je gratis visualisaties kunt beluisteren (wel te vinden via google). Ik ben net begonnen met lezen, dus kan er verder nog weinig over zeggen
January 9, 2017 om 03:12
informatie over de virtuele maagband

Wat is een maagband?
Een maagband is een operatie waarbij er een soort ballon wordt geplaatst aan het einde van de slokdarm. Je maag is dan een stukje kleiner. Hierdoor zal je veel minder kunnen eten en raak je dus ook sneller vol. Hierdoor is het afvallen erg gemakkelijk. Waar je echter wel rekening mee moet houden, is dat een maagband ook verschillende nadelen kent. Zo zijn er lange wachttijden en krijgt niet iedereen de kans een maagband te krijgen. Je moet namelijk voldoen aan diverse voorwaarden. Zo moet je bijvoorbeeld een BMI van 40 of hoger hebben. Daarnaast kunnen er bij een operatie allerlei complicaties ontstaan. Ook kun je littekens krijgen en moet je rekening houden met een behoorlijk lange herstelperiode.

Wat is een virtuele maagband?
Een virtuele maagband is geen echte maagband. Er komt dus geen operatie aan te pas. In plaats daarvan wordt met hypnotherapie in je onderbewustzijn het idee geprent dat je een maagband hebt. En je onderbewustzijn reageert vervolgens precies zoals het zou reageren bij een echte maagband. Je zit sneller vol en hierdoor eet je dus een stuk minder. Bij een virtuele maagband wordt er ook gekeken naar de onderliggende problemen en oorzaken waarom je te dik bent en ook dit wordt aangepakt middels hypnotherapie. Het betekent dat je meerdere sessies nodig hebt om je virtuele maagband te krijgen en hierbij zal de hypnotherapeut altijd kijken naar jouw persoonlijke wensen en ideeën. In totaal duurt het doorgaans zo’n 2 tot 3 weken tot je virtuele maagband wordt geplaatst. Er zijn meerdere sessies nodig voor het beste resultaat.

Ontstaan van de virtuele maagband
De virtuele maagband werd bedacht door de Britse Sheila Granger. Bij haar kunnen hypnotherapeuten een cursus volgen, zodat zij ook de technieken bezitten om mensen te helpen van hun overgewicht af te komen. In Engeland is Sheila Granger al een samenwerking aangegaan met het Ministerie van Gezondheid, omdat haar technieken zo veel positieve reacties hebben opgeleverd. Ook hebben al veel gerenommeerde kranten en tijdschriften over haar virtuele maagband geschreven.

Is het gevaarlijk?
Bij een maagband beseffen we al snel dat het allemaal best gevaarlijk kan zijn. We zijn ons bewust van alle complicaties en gevaren. Niet vreemd dat we ook bang zijn dat een virtuele maagband eveneens voor problemen kan zorgen. Dit is echter niet het geval. Hypnotherapie wordt gezien voor lichamelijke klachten of een herstelperiode. Sowieso kun je ook altijd een intakegesprek krijgen en dan kun je kijken of je je op je gemak voelt bij deze hypnotherapeut. Indien je toch het idee hebt dat dit niets voor jou is, dan kun je altijd besluiten om toch maar geen gebruik te maken van de virtuele maagband.

Kun je er echt mee afvallen?
Afvallen met een virtuele maagband is wel degelijk mogelijk. Online zijn talloze reacties te vinden van mensen die zelf een virtuele maagband door middel van hypnotherapie hebben laten plaatsen. Zij zijn allemaal positief. In het algemeen kun je er vanuit gaan dat je de eerste week zo’n twee kilo afvalt en daarna raak je gemiddeld een kilo per week kwijt. Bij sommige mensen kan de techniek wat minder goed werken, omdat deze mensen het niet toelaten dat er iets op hun onderbewustzijn wordt geplaatst. Hierdoor kan het zijn dat pas in een latere sessie de techniek aanslaat. Ook kunnen de resultaten natuurlijk per persoon verschillend zijn. Zo kan het best zijn dat jij geen kilo, maar een halve kilo kwijtraakt. Afvallen zal je overigens sowieso wel doen.

Wat zijn de kosten van een virtuele maagband?
De kosten zijn totaal 500 euro
En bestaat uit 4 hypnose sessies
Boek jij deze maand je eerste sessie dan betaal je geen 500 euro maar 333 euro totaal
inc niet goed geld terug garantie
Wij staan 100% achter ons product

Hoe werken de sessies?

In 4 sessies begeleid ik je door het hele proces.

Sessie 1: de intake, de introductie en een hypnosesessie
Sessie 2: de werkelijke hypnotische, virtueel operatieve ingreep
Sessie 3: bijstellen van de maagband
Sessie 4: afronding van het hele proces
Voor wie?

Mannen en vrouwen boven de 18 jaar die een BMI van >30 of hoger hebben. Wil je een aantal kilo’s afvallen en je BMI is lager dan bestaat er een op maat gemaakt programma. Samen bepalen we wat het doelgewicht is en werken we daar naartoe meestal bestaat dat uit 1 a 2 hypnose sessies

mvg

praktijklaatmaarlos.nl
January 9, 2017 om 05:04
@Hypnosedenhaag

Je hebt duidelijk de introductie tekst niet gelezen. Het is Niet toegestaan reclame te maken voor jezelf of anderen op deze site.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.